Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalloinen ylipaino - laihdutus

Vierailija
12.05.2020 |

Kaipaisin todella ylipainoisten kokemuksia laihduttamisesta.

Minulla kiloja on kertynyt jo sairaalloisen lihavuuden puolelle, mutta ilmeisesti nuori ikäni on vielä suojannut siten, että esimerkiksi liikkuminen on vielä suhteellisen helppoja eikä muitakaan vaivoja ole. Ainakaan näkyviä. Olen kuitenkin todella huolissani terveydestäni, joten olen päättänyt muuttaa elämäntapani. Ajatus on kypsynyt hiljalleen päätökseksi.
Kuinka paljon on oikeasti mahdollista laihtua esimerkiksi kuukaudessa, kun pudotettavaa on kymmeniä kiloja? Tiedän ettei nopeus ole valttia, mutta ei kai joku puoli kiloa viikossa vaan voi pitää paikkaansa? Ainakin tuossa Hengenvaarallisesti lihava sarjassa ne pudottaa jopa yli 20 kiloa kuukaudessa? Toki rankalla dieetillä, jolle en itse olisi edes valmis, mutta onko esimerkiksi kilo viikossa realistinen?

Eli ihan kokemuksia, ajatuksia, neuvoja ja muuta aiheeseen liittyvää kaipaisin.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen sairaalloisen ylipainoinen nuori ja päätin myös aloittaa totaalisen elämäntapamuutoksen - laihtuminen on ollut äärimmäisen hidasta ja mm. eilen kun päätin pitää paastopäivän niin tänään oli pudonnut 200 grammaa! Mun kokoisella toi on aivan mitätön määrä, vielä kun ottaa huomioon, etten syönyt kirjaimellisesti mitään eilen. V*tuttaa. Aineenvaihdunnan hitaudesta ei voi olla kyse, koska liikun jokaikinen päivä.

Et sinä syömättömyydellä laihdu

Totta kai niin laihtuu! Mitä ihmeen höpinää tuo on?

Niin ehkä lähtee nesteet mutta mitään kovin pitkäjänteistä tulosta ei onnistu tekemään.

Kuka tässä mistään pitkäjänteisestä tuloksesta on puhunut?

Vierailija
22/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen sairaalloisen ylipainoinen nuori ja päätin myös aloittaa totaalisen elämäntapamuutoksen - laihtuminen on ollut äärimmäisen hidasta ja mm. eilen kun päätin pitää paastopäivän niin tänään oli pudonnut 200 grammaa! Mun kokoisella toi on aivan mitätön määrä, vielä kun ottaa huomioon, etten syönyt kirjaimellisesti mitään eilen. V*tuttaa. Aineenvaihdunnan hitaudesta ei voi olla kyse, koska liikun jokaikinen päivä.

Ei höpinää, vaan biologiaa ja kemiaa.

Jos ei syö mitään, niin laihtuu. Kielletkö tämän faktan?

Aika harva ihminen vaan pystyy kauhean kauaa olemaan täysin syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei höpinää, vaan biologiaa ja kemiaa.

Jos ei syö mitään, niin laihtuu. Kielletkö tämän faktan?

Aika harva ihminen vaan pystyy kauhean kauaa olemaan täysin syömättä.

Mitä ihmettä?

jos ei syö mitään -> laihtuu

Mitään muuta en väittänyt!

Vierailija
24/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele todella lihavalle mitään paastoja, vaan kevyttä syömistä. Elimistö on todella kovilla jo muutenkin ja helposti paastolla saa vain sydänongelmia.

Vierailija
25/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä iltasyöminen, sokerit, vaalea vilja. Syö marjoja, vihanneksia, lihaa kohtuullisesti, kalaa, kanaa. Liiku säännöllisesti 3-5 krt viikossa omalla rytmillä yli tunti kerrallaan. Älä menE nälkäisenä kauppaan ostoksille ja pidä kiinni näistä asioista.

Vierailija
26/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele todella lihavalle mitään paastoja, vaan kevyttä syömistä. Elimistö on todella kovilla jo muutenkin ja helposti paastolla saa vain sydänongelmia.

Perustele

Vierailija
27/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut tv5 hengenvaarallisesti lihavia.. lowfatcalory-diet saavat 600kcl alkuun josta nousu 800kcl.. pakko olla nutrilett tms että saat vitamiinit noin pienillä kaloreilla.. itse pudotin nuorilla 6kg kuukaudessa eikä ole palanut.. (normaalipainossa alunperinkin olin) tsemppiä.. ekat 3 päivää sumussa, kamalia sitte helpottaa.. jatkossa osa-nutri ja urheilu

Vierailija
28/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin 128 kilosta 90 kiloon sillä mentaliteelilla että mitä tahansa saa syödä. Söin lounaalla ihan peruslounasta mitä vaan oli tarjolla, perunaa, pastaa, pizzaa, hampurilaista, kebabia.. mutta juju on ettei saa vetää övereitä eikä jatkaa samaa meininkiä iltapäivästä iltaan. Iltapäivällä ja illalla pitää syödä paljon vähemmän.

Kaikista vaikeinta olisi rasvaisista ja sokerisista herkuista luopuminen (tai siis niistä määristä mitä haluaisin syödä).

Vierailija
29/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi älä yritä olla syömättä, sillä se aiheuttaa jojo ilmiön ja keho alkaa panttaamaan. Kostautuu myöhemmin lisäkiloilla, pitkäjänteisyyttä ja elämäntapojen pysyviä muutoksia...ainoa tapa.

Vierailija
30/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele

Kvg.

Vierailija
31/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vhh-ruokavalio. Voit syödä hyvin ja terveellisesti. Lisäksi laihdut.

Tätä suosittelen minäkin. Pitää vain muistaa perehtyä asiaan kunnolla.

Vierailija
33/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tunnista tilanteet missä syöt.

- Leikkaa annoskokoja pikkuhiljaa pienemmiksi

- Seuraa syömäsi ruuan laatua. Sokerit, vaalea jauho, kaikki einekset on höttöä. Ne ei ole ruokaa.

- Selvitä oman kehosi rytmi. Meille kaikille tuputetaan 5 ruokailua päivässä ja käsketään syödä aamulla jne. Jos et ole aamusyöjä, syö vain nimeksi.  Jos olet iltasyöjä, syö päivän kalorit silloin. Kellään meistä ei ole sama ateriarytmi eikä keho samaan aikaan vuorokaudesta vastaanottavainen. Toiset syö 6 kertaa ja toiset 3. Pääasia on, että alat kuunnella itseäsi, et muita. Kaikki väärään rytmiin ja ruokailumääriin pakottaminen kostautuu kyvyttömyyteni tunnistaa omaa nälkänsä ja sen onko täynnä.

- Lisää arkiaktiivisuutta. Ei tarvitse olla liikuntaa, ihan mikä tahansa käy

-Ruualla ja juomilla ei palkita eikä myöskään hoideta pahaa oloa.

- Ja itselle oli aikoinaan tämä tärkein. TUNNISTA KOSKA SINUN ON JANO JA KOSKA NÄLKÄ. Yllättävää kyllä söin paljon janooni. Aina kannattaa koittaa ensiksi juoda lasi tai pari vettä, että jos vaikkapa viesti meni aivoissa väärään lokeroon ja olikin vain jano.

Vierailija
34/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit 600-800 päivään. Aamulenkki 40 min tyhjällä vatsalla. Tehokas salitreeni 1-2 tuntia, jonka jälkeen aerobinen 30 min.

Takuulla laihdut.

Vierailija
35/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit 600-800 päivään. Aamulenkki 40 min tyhjällä vatsalla. Tehokas salitreeni 1-2 tuntia, jonka jälkeen aerobinen 30 min.

Takuulla laihdut.

Olisi varmaan tarkoituksena saada pysyvä muutos aikaiseksi, tuolla saa painon tippumaan nopeasti ja yhtä nopeasti se palaa takaisin korkojen kanssa.

Vierailija
36/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuulla laihdut.

Ja tätä suosittelet sairaalloisen lihavalle, rapakuntoiselle ihmiselle heti kärkeen? Vittuiletko? Jos onnistuu välttämään vammat ja selviämään tuosta, niin mitäs sen jälkeen? Ei ole ihan loppuiän elämäntapa, jota tässä oikeasti pitäisi olla etsimässä ja opettelemassa.

Vierailija
37/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon jälkeen on oppinut liikkumaan ja saamaan hieman itsekuria, jonka jälkeen terveellinen syöminen on luontainen seuraus.

Vierailija
38/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pätkäpaastoillut vuoden ja -23 kg. Jatkan lopun elämääni, joten ei huoleta painon palautuminen dieetin jälkeen tms.

Vierailija
39/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii itsensä tappamista ylipainon vuoksi, vetäisin ensin tuollaisen tiukemman kuurin, enkä "mitäs sitten jatkossa" tilannetta.

Tämän vuoksi läskit ovat läskejä, selityksiä riittää.

Vierailija
40/124 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon jälkeen on oppinut liikkumaan ja saamaan hieman itsekuria, jonka jälkeen terveellinen syöminen on luontainen seuraus.

Tuon jälkeen on elimistö sairas.