Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloinen ylipaino - laihdutus

Vierailija
12.05.2020 |

Kaipaisin todella ylipainoisten kokemuksia laihduttamisesta.

Minulla kiloja on kertynyt jo sairaalloisen lihavuuden puolelle, mutta ilmeisesti nuori ikäni on vielä suojannut siten, että esimerkiksi liikkuminen on vielä suhteellisen helppoja eikä muitakaan vaivoja ole. Ainakaan näkyviä. Olen kuitenkin todella huolissani terveydestäni, joten olen päättänyt muuttaa elämäntapani. Ajatus on kypsynyt hiljalleen päätökseksi.
Kuinka paljon on oikeasti mahdollista laihtua esimerkiksi kuukaudessa, kun pudotettavaa on kymmeniä kiloja? Tiedän ettei nopeus ole valttia, mutta ei kai joku puoli kiloa viikossa vaan voi pitää paikkaansa? Ainakin tuossa Hengenvaarallisesti lihava sarjassa ne pudottaa jopa yli 20 kiloa kuukaudessa? Toki rankalla dieetillä, jolle en itse olisi edes valmis, mutta onko esimerkiksi kilo viikossa realistinen?

Eli ihan kokemuksia, ajatuksia, neuvoja ja muuta aiheeseen liittyvää kaipaisin.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaistyttö pudotti kilon viikossa. Laihdutti reilun vuoden ajan eli kymmeniä kiloja. Nuorella ihokaan ei jäänyt kovasti roikkumaan.

Vierailija
2/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vhh-ruokavalio. Voit syödä hyvin ja terveellisesti. Lisäksi laihdut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kilo viikossa mahdollista on, etenkin alkuvaiheessa suuresta ylipainosta lähtiessä. Se varmasti motivoi jatkamaankin. Vauhti hidastuu sitä mukaa kun kiloja on lähtenyt. Se pitää vaan hyväksyä. Kannattaa myös pitää huolta siitä, että saa tarpeelliset ravintoaineet. Kilon pudotus viikossa on näet aika tiukka tahti.

Vierailija
4/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin muokkaamaan tapoja terveellisempään suuntaan omaa itseä kuunnellen. Ajatuksena pysyvät muutokset. Tuossa ei tarvitse välttämättä tuijottaa painoa, ellei se ole itselle juuri sopiva tapa laihtua.

Pienin askelin päivä kerrallaan. Tsemppiä kovasti!

Vierailija
5/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin normaalipainon ylärajalta alarajalle 3-4 kiloa kuussa, joten aivan varmasti obeesi pystyy laihtumaan 4-8 kiloa kuussa helposti. Etenkin ekan puolen vuoden aikana.

Ihon palautumisen kannalta olisi tietysti parempi olla kiirehtimättä liikaa, vaikka varmaan olisi houkuttelevaa laihtua niin nopeasti kuin mahdollista.

Kilo viikossa on ihan hyvä ohjenuora. Kannattaa ottaa liikunta tueksi, jos vain mahdollista. Ja omaksua sellainen asenne, että aloitat ihan pysyvän, koko loppuelämän kestävän muutokseen. Se usein vaatii vähän syvällisempääkin pohdiskelua, että ylipainon syihin päästään käsiksi ja ruoan valta pystytään voittamaan.

Tsemppiä paljon ap:lle!

Vierailija
6/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti 12kg ensimmäisen kuukauden aikana. Ei edes mikään kitukuuri. Vaan ateriarytmi, lautasmalli, annoskoot ja maltillinen herkkupäivä kerran viikossa. Pientä liikuskelua. Lähtöpaino "kevyt" 140kg. Hiljaa hyvä tulee ja kun olo paranee niin motivaatio kummasti kasvaa, vaikka paino välillä jumittaakin.

Vierailija
7/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin muokkaamaan tapoja terveellisempään suuntaan omaa itseä kuunnellen. Ajatuksena pysyvät muutokset. Tuossa ei tarvitse välttämättä tuijottaa painoa, ellei se ole itselle juuri sopiva tapa laihtua.

Pienin askelin päivä kerrallaan. Tsemppiä kovasti!

Kerro tarkemmin siitä terveellisestä ja pienistä askelista.

Vierailija
8/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sairaalloisen ylipainoinen nuori ja päätin myös aloittaa totaalisen elämäntapamuutoksen - laihtuminen on ollut äärimmäisen hidasta ja mm. eilen kun päätin pitää paastopäivän niin tänään oli pudonnut 200 grammaa! Mun kokoisella toi on aivan mitätön määrä, vielä kun ottaa huomioon, etten syönyt kirjaimellisesti mitään eilen. V*tuttaa. Aineenvaihdunnan hitaudesta ei voi olla kyse, koska liikun jokaikinen päivä.

Vierailija
9/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen sairaalloisen ylipainoinen nuori ja päätin myös aloittaa totaalisen elämäntapamuutoksen - laihtuminen on ollut äärimmäisen hidasta ja mm. eilen kun päätin pitää paastopäivän niin tänään oli pudonnut 200 grammaa! Mun kokoisella toi on aivan mitätön määrä, vielä kun ottaa huomioon, etten syönyt kirjaimellisesti mitään eilen. V*tuttaa. Aineenvaihdunnan hitaudesta ei voi olla kyse, koska liikun jokaikinen päivä.

Jatkan: vttu en jaksa tätä pàskaa enää. Alotan varmaan kohta amfetamiinin, koska oon saanut niin tarpeekseni olla läski. Niin vitunmoínen urakka pitää tehdä sen eteen, että laihtuu muutaman kilon. Vttu varmaan tapan itseni kohta.

Vierailija
10/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Älä lannistu. Kilot eivät putoa lineaarisesti eikä matemaattisesti siten, että jos tänään on paasto, huomenna on kilo pudonnut. Paino nytkähtelee noin viikon sykleissä alaspäin. Tsemppiä!

Vierailija
11/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä syömättömyydellä laihdu, vaan muuttamalla syömisten sisältöä. Vaatii tietysti muutakin kuin valittamista, joten muuta myös asennetta.

Vierailija
12/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 16:8 on tehonnut minulle. Ja vähähiilihydraattinen dieetti. Vaikka muut dieetit ovat olleet minulla vaikeita. Ja aluksi meni jopa 3 kg viikossa, kun oli vaikea ylipaino.

Vierailija
13/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazio-sovellus ja tavoitteeksi -800 g viikossa. Sitten kaloritarkkailun lisäksi kävelet esim. 2x1 km päivässä ja vähän jumppailet. Lisäät liikuntaa, kun paino on vähän tippunut. Juo vettä 1-2 litraa päivässä.

Vierailija
14/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto ainoa toimiva mullakin. Syön vain iltaisin. Tuossakin aina sanotaan, että aamupala, lounas ja päivällinen ja sitten ollaan loppupäivä ilman. En kyennyt. Sitten kokeilin niin, että syön vasta kun tulee nälkä eli itselläni se oli klo 15/16 aikaan. Syön sillon terveellisen ruuan, sen jälkeen sitten iltapalan 19 maissa (ruisleipää, teetä, omena) ja vielä toisen iltapalan (iso kulho maustamatonta jugurttia ja marjoja ja sokeritonta mysliä) klo 22/23 maissa. Näin voin mennä tyytyväisenä nukkumaan ja aamulla vaan kahvia ja vettä ja sillä pärjään hyvin tuonne iltapäivään. Tosi helppoa ja 12kg tippui nopeasti ihan normaalipainon sisälläkin. 

Vierailija
15/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa. Tämän tein täysin ilman liikuntaa.

Vierailija
16/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä syömättömyydellä laihdu

Totta kai niin laihtuu! Mitä ihmeen höpinää tuo on?

Vierailija
17/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: vttu en jaksa tätä pàskaa enää. Alotan varmaan kohta amfetamiinin, koska oon saanut niin tarpeekseni olla läski. Niin vitunmoínen urakka pitää tehdä sen eteen, että laihtuu muutaman kilon. Vttu varmaan tapan itseni kohta.

Ei ne sun kilot oo parissa viikossa tulleet niin ei ne parissa viikossa lähdekään. Mutta kuulostaa siltä että tarvitset myös psyykkistä tukea.

Vierailija
18/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä lähtee nesteet mutta mitään kovin pitkäjänteistä tulosta ei onnistu tekemään.

Vierailija
19/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei höpinää, vaan biologiaa ja kemiaa.

Vierailija
20/124 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei höpinää, vaan biologiaa ja kemiaa.

Jos ei syö mitään, niin laihtuu. Kielletkö tämän faktan?