Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!

Vierailija
12.05.2020 |

Makukuvailu olisi vielä kiva siihen kylkeen

Kommentit (785)

Vierailija
361/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän juhla mokkaan verrattuna lähes mikä tahansa ole hyvää. Rainbow tummapaahto htvä ja edullinenkin valinta.

Ei ole. Juhlamokkaa myydään eniten ja jos se olisi huonointa niin silloin sitä ei myytäisi, typerys.

Miljardi kärpästä ei voi olla väärässä: Paska on hyvää!

Samalla tavalla tehdään myös Juhlamosca

Vierailija
362/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelican Rouge. En nyt muista mikä versio oli parasta omaan makuun, olisko ollu Original Blend. Ei kovin tumma, todella pehmeä ja miellyttävä. Normaalisti on aiemmin juotu Juhla Mokkaa, tavallista ja joskus tummaa. Pelican Rouge on parempaa.

Tätä voisi kokeilla, juon melko laimeana kahvini muutenkin, joten lempeä maku voisi varmaan sopia. Toki saa olla aromia, mutta kunhan ei ole kitkerää tai liian hapanta.

Pelican rouge on yllättävän hapan. Mies tykkää tuota juoda. Enpä tosin vielä ole maistanut hyvää markettikahvia. Välillä täytyy hakea joku pehmeä tummempi paahto paahtimosta, kun tulee markettikahvit korvista ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita muutama pieni kardemumman jyvänen kahviin..

Tai kanelia, tai jotain muuta maustetta,

ÖÖ suklaa jossain muodossa, omalla tyylillä laitettuna.

Vierailija
364/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassakaan kuin aloittaja?

Ehdottakaa, kun minä haluan ...

Et sitten itse osaa ostaa kaupasta jotain muuta kuin sitä Juhla Mokkaasi. Ei kai kukaan muu sinun makujasi tunne. 

Vierailija
365/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistoon kirjoitti:

Et sitten itse osaa ostaa kaupasta jotain muuta kuin sitä Juhla Mokkaasi. Ei kai kukaan muu sinun makujasi tunne. 

Ja vielä ihmetellään kun Suomessa ei osata small talkia... Tämä on KESKUSTELU-palsta...!

Vierailija
366/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poistoon kirjoitti:

Ja vielä ihmetellään kun Suomessa ei osata small talkia... Tämä on KESKUSTELU-palsta...!

Niinpä, miksköhän tuo on täällä?

Vierailija
367/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

l

Lidl,n  Marsalkka ja Mövenpick ( der Himlische) ovat parempia ja edullisempia. Juhlamokka jää viimeiseksi kaikista "peruskahveista" Näissä on makua, ei tarvita ylimääräisiä mittoja jauhoa suodattimeen.

Vierailija
368/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paas pressaa.

Vierailija
369/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin keskustelusta vain ensimmäisen ja (tässä vaiheessa) viimeisen sivun.

On kyllä asia eskaloitunut siinä välissä ehkä nopeastikin.

Vierailija
370/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa puolet ja Pentikin erikoiskahvia puolet. AAettä

Vierailija
371/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivettimies kirjoitti:

Kopi Luwak valmistuu, kun sivettikissoihin kuuluva musanki syö kahvinmarjoja. Sivettikissa ei voi sulattaa kovia papuja, vaan ne kulkeutuvat ruuansulatuselimistön läpi sivettikissan ulosteeseen. Sivettikissan ulosteessa pavut näkyvät selvästi, ja ne noukitaan ulosteesta. Poimitut pavut pestään ja myydään eteenpäin. 

Toit esille harvinaisemman ja kalliimman makunautinnon. Mutta oletko Sivettimies itse maistanut kyseistä kahvia? Miten luonnehtisit?

PS. Mukava tietää, että pavut pestään ensin, ettei tule liian tömäkkää tavaraa.

Vierailija
372/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavazza!

Vierailija
373/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile saksalaista Jacobs Krömungia.

Vierailija
374/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkeä kaapissa:

Paulig Indonesia, Presidentti Ruby, Kulta Katriina Smooth, Kulta Katriina Boost, Fazer Christmas Coffee, Fazer Blueberry Coffee, Zoegas Mollberg, Reko, Brasil, Nescafe Smoky Sumatra (yllätys tyystin, oikein hyvää) ja Littles xxx. Joka kerran kuin keitän kahvia, teen sen halun mukaan. 

Kysymys. Olen tyytymätön kahvinkeittimeeni, joka keittää kahvin ei kuumaksi vaan lämpimäksi. Kyseessä Moccamaster. Vanhempien vanhemman mallinen kone tekee kuumaa, asetuksia lienee säädetty nykyään. 

Jos kukaan osaisi suositella oikeasti kuumaksi keittävää (lämpöasteet korkealla) kahvinkeitintä, niin kiitoksia kera kahviterkuin!

Osta perkolaattori. Keittää täyteläiset ja kuumat kahvit. Itsellä ollut yli 10 vuotta sama keitin ja muuta en edes harkitse.

Vierailija
375/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, joko on mainittu mutta itse tilaan eri makuja maisteltavaksi Mokjamaasta.

Tykkään niistä, hyvä ja nopea palvelu. Suosittelen!

Vierailija
376/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo spermaa, tai tilaa KÄRKKÄISELTÄ kahvia, saa nopean kuljetuksen.

Juopa, kuule, ite, mitä lystäät, mutta tänne kaivattaisiin asiallisia kommentteja!

Vierailija
377/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaa herkkua: Zoegas Skånerost.

378/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa Kulta Katriinaa, perinteinen vaalea paahto. Kylmää, ehdottomasti puhdasta vettä-suhteella 8-asteikkomitallista/66-67g. höystöjä mieltymyksen mukaan. Itse käytän Mocca Masteria, joka puhdistetaan suhteellisen tiheästi sitruunahapolla. Kahvin valmistumisen jälkeen odotellaan n. 15-20 minuuttia, jonka jälkeen kahvi sekoitetaan pyöräyttämällä pannua. Kahvikupin tulee olla n. kädenlämpöinen. Ja sitten nautitaan.

Vierailija
379/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivettimies kirjoitti:

Kopi Luwak valmistuu, kun sivettikissoihin kuuluva musanki syö kahvinmarjoja. Sivettikissa ei voi sulattaa kovia papuja, vaan ne kulkeutuvat ruuansulatuselimistön läpi sivettikissan ulosteeseen. Sivettikissan ulosteessa pavut näkyvät selvästi, ja ne noukitaan ulosteesta. Poimitut pavut pestään ja myydään eteenpäin. 

Toit esille harvinaisemman ja kalliimman makunautinnon. Mutta oletko Sivettimies itse maistanut kyseistä kahvia? Miten luonnehtisit?

PS. Mukava tietää, että pavut pestään ensin, ettei tule liian tömäkkää tavaraa.

Eläinrääkkäystä sivettikissa-farmit. Ne pitää lopettaa. Ottakaa nyt ihmeesdä ihmiset selvää asioista!

Vierailija
380/785 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvid Norqwist se oranssi.