Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Eiköhän juhla mokkaan verrattuna lähes mikä tahansa ole hyvää. Rainbow tummapaahto htvä ja edullinenkin valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene, jokaiseen kahviin pitää tottua ensin.
No jos on kauhean karvasta, ei tee mieli tottua. Ulkomailla se voi olla pakko.
Me asutaan Teneriffalla ja on ollut pakko tottua. Lidlin Gold'ia ollaan ostettu kun se on lähinnä juotavaa.
Nyt kahvilatkin olleet kauan kiinni,
ettei pääse cortadolle.
Apua kuin ihanaa.Miten siellä menee ? Itse aion hakea asunnon Malagan tienoilta. Onko suositukisia jollekin tietylle alueelle?
Mistä muuten saa niitä parempia kahveja mitä asiantuntiat aina hehkuttaa, kun marketeissa on vain tavallisia.
Jos haluat hullutella, niin kokeile mokkamastereiden makukahveja. Ne muutamat mitä olen kokeillut, niin ollut yllättävän hyviä ja kivaa vaihtelua arkeen!
Zoegas Stockholm tai Fikastund. Löytyy cittarista ja erittäin hyviä kahveja. Kokeilkaa!
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/delonghi-dolce-gusto-edg155bg-minime-ka… elikeitin
Tuollainen hankittiin meille. Nyt saadaan vaikka minkälaisia kahveja helposti. Meillä on noin 10 sorttia erilaisia kahveja. Espressossa Cafe au laitiin. Suosittelen! :)
Meidän kapselikeitin on siis Dolce Gusto Piccolo. Norm. hinta 39€.
Erittäin näppärä ja saadaan vaihtelua kahvihetkiin.Meillä oli töissä se. Ei kauan kestänyt kun se alkoi pissaamaan joka suuntaan ,paitsi kuppiin. Säästäkää kuitti.
Joo, meillä on pelannut kohta 4kk. Kerran päivässä höyräytetään sillä jälkiruokakahvit 2:lle.
Maksoi tarjouksessa 29 eur, joten on jo nyt hintansa hankkinut ja tuonut vaihtelua kahvihetkiin.
Säilytetään silti kuitti.👍
Paulig mundo, se missä näkyy sininen taivas. Oon tykänny.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene, jokaiseen kahviin pitää tottua ensin.
No jos on kauhean karvasta, ei tee mieli tottua. Ulkomailla se voi olla pakko.
Me asutaan Teneriffalla ja on ollut pakko tottua. Lidlin Gold'ia ollaan ostettu kun se on lähinnä juotavaa.
Nyt kahvilatkin olleet kauan kiinni,
ettei pääse cortadolle.Apua kuin ihanaa.Miten siellä menee ? Itse aion hakea asunnon Malagan tienoilta. Onko suositukisia jollekin tietylle alueelle?
Puerto de la Cruzissa ja hiljaista on.
Vain ruokakaupat ja apteekit auki. Maskipakko, minimisakko 100€.
Yöllä ukonaliikkumiskielto.
Paikalliset ovat suurissa vaikeuksissa taloudellisesti.
Suomeen kesäksi ja 2viikon karanteeni alkajaisiksi.
Hyvää kahvia on ikävä. 😎😎
Ystävän kahvi tiramisun makuinen (Pentik)..ei tarvitse edes kahvileipää ja ihana makunautinto..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko sellaisella paikkakunnalla, missä on kahvikauppoja? Tai onko hyvä Citymarket missä olisi pienpaahtimoiden kahveja ja mylly jolla ne pavut voi jauhaa? Tällaisista paikoista yrittäisin itse etsiä uusia kahveja kokeiluun. Itse juomme espressopohjaisia kahveja, joten noista suodatinkahveista ei niin kokemusta viime ajoilta ole. Mutta viime kesäksi ostin tyttären häihin Kaffan kesäkahvin ja se oli hyvää. Paahtimoiden sivuilla on usein yritetty sanallisesti kuvailla niiden kahvien makuja (ja monet tekevät myös suodatinkahveiksi tarkoitettuja paahtoja) mutta kokeilemalla se sitten selviää.
Ja lopuksi pieni varoitus: Jos totutat itsesi hyvään kahviin, voi olla ettet pysty enää Juhlamokkaa juomaan ilman että alahuuli alkaa väpättää.
Asun pienellä paikkakunnalla, mutta citymarket ja prisma löytyy, Voi olla ettei ihan mitään erikoisempia erikoisuuksia löydy, mutta jos edes jotain vähän parempaa Pauligia. Mutta kiitti vinkistä! Täytyy kyllä joskus perehtyä noihinkin kun pääsee taas matkustelemaan :)
-ap
Löfberg crescendo violetti.tummaa tummaa kahvia, niinku kahvi suklaa ja nainen, tummana kiitos
Tällä hetkeä kaapissa:
Paulig Indonesia, Presidentti Ruby, Kulta Katriina Smooth, Kulta Katriina Boost, Fazer Christmas Coffee, Fazer Blueberry Coffee, Zoegas Mollberg, Reko, Brasil, Nescafe Smoky Sumatra (yllätys tyystin, oikein hyvää) ja Littles xxx. Joka kerran kuin keitän kahvia, teen sen halun mukaan.
Kysymys. Olen tyytymätön kahvinkeittimeeni, joka keittää kahvin ei kuumaksi vaan lämpimäksi. Kyseessä Moccamaster. Vanhempien vanhemman mallinen kone tekee kuumaa, asetuksia lienee säädetty nykyään.
Jos kukaan osaisi suositella oikeasti kuumaksi keittävää (lämpöasteet korkealla) kahvinkeitintä, niin kiitoksia kera kahviterkuin!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän juhla mokkaan verrattuna lähes mikä tahansa ole hyvää. Rainbow tummapaahto htvä ja edullinenkin valinta.
Ei ole. Juhlamokkaa myydään eniten ja jos se olisi huonointa niin silloin sitä ei myytäisi, typerys.
Itse tykkään tummissa segafredon pausasta. Tuli kokeiltua tuota uutta Smoothia ja se oli hyvää kans. Sellainen pehmeä kahvi.
Jos pakko saada markettipurujen hinnalla kahvia, niin Kahvikaverin Kaprissimo Professional on hyvä, nytkin tarjouksessa 10e/kg. Oikeasti juotavista kahveista India Monsuur Malabar on varma valinta ja vaaleapaahtoisissa lempparit löytyvät natural-prosessoiduista Etiopilaisista kahveista. Paahtimoiden ykkönen on Inka Paahtimo. Kahvi tuolee todella tuoreena, valikoima on hyvä ja hinnat asialliset.
Kahvi jauhetaan juuri ennen käyttöä. Itse suosin pour over -menetelmällä uutettua kahvia. Taloudesta löytyy useampikin Harion ”suppilo”. Myllynä Wilfa Svart Uniform, mutta WSCG-2 k on kanssa ihan käypänen halpismylly, jos Uniform tuntuu liian kalliilta.
Juhla Mokasta on vaikea siirtyä heikompaan. Jopa Saludo saattaa maistua paremmalta. Juuri nyt juon ihan kelvollista keskipaahtoista Lidlin Hieno Mokkaa, tarjouksesta 2€ paketti. Juhla Mokan juojalle Lidlin Gold voisi olla hyvä siirtymä maukkaampaan kahviin. Tällöin koko makuloikkaa ei tarvitse ottaa kerralla. REKO on erittäin hyvää.
Meillä oli töissä se. Ei kauan kestänyt kun se alkoi pissaamaan joka suuntaan ,paitsi kuppiin. Säästäkää kuitti.