Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Pauligin Guatemala, pehmeän täyteläinen maku. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Olen samaa mieltä muiden kanssa että isoimman harppauksen maussa saa kun jauhaa pavuista ennen keittämistä. Jauhettu kahvi alkaa pilaantumaan samantien kun paketin aukaisee ja maku on aika kamala nopeasti. Sitten kun malttaa vielä käyttää kahvimittaa oikein niin hyvä tulee.
Suosittelen (papuina):
- Nordqvist Reko, Amigas, Gran Dia, Franskrost
- Zoegas Skånerost
- Paulig Barcelona, New York, Parisien
Löfbergsin kahveista en osaa suositella kun en ole niitä juonut. Joskus varmaan maistelin pitkään auki hapantunutta jauhepussia ja maku jäi huonolla tavalla takaraivoon ;)
Kiitos muuten kaikista suositteluista tässä ketjussa, pitää ainakin noita Zoegasin muita makuja testata kun tuo skånelainen on niin hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mä tosiaan luulin, että tässä kysytään vinkkejä HYVÄÄN kahviin ;)
Mutta unohdin kai hetkeksi palstan käyttäjien pääryhmän.
Joo. Siinä ryhmässä kaikilla ei enää samanlaista lukutaitoa, eli ei ole kykyä esimerkiksi erottaa sisällöstä kirjoittajan tarkoitusta.
Muutaman nuoremman työkaverin kanssa oli tästä puhetta. He olivat huomanneet, että työpaikoilla ja virallisissa yhteyksissä käytetään erilaista kieltä kuin kavereiden kanssa, somessa ja muutamassa iltapäivälehdessä. He sanoivat etteivät he osaa lukea eivätkä kirjoittaa muille normaalia kieltä, koska ovat tottuneet erilaiseen viestintään, oliko se nyt silloin tiktok vai snapchat, en muista.
Pitkä teksti, jossa kirjoittaja yrittää perustella näkemyksiään on "paasaamista". Neuvominen on pahaksi. Jos neuvoja pyydetään, saa antaa laimean suosituksen. Paitsi jos kyseessä on joku universaali juttu, jossa tiedetään enemmistön mielipide ja halutaan olla osa enemmistöä. Silloin voi paukuttaa neuvonsa käskymuodossa tylyttäen.
Keskustelu on monesti hankalaa, koska eri mieltä oleminen tulkitaan mielellään provoiluksi. Provoilevalle voi ilkkua ja kommentoida tosi rumasti.
Joskus olen päätellyt jonkun kirjoittajan olevan vanha tai hyvin nuori, ja raadelluksihan se kirjoittaja on päätynyt. Erilaisuus ja monimuotoisuus on aina väärin, paisi jos se liittyy seksuaaliseen tyypittelyyn.
Missään nimessä ei saa käyttää persoonapronominia minä, koska se tarkoittaa itsekyyttä.
Kannattaa mieluummin esittää asia vaikka näin: Itseni ja itseni puolisoni mielestä.. (päätön outo lause ei haittaa, koska se tulkitaan joka tapauksessa.) Tämä on mielestäni hulvattomimpia nurinniskoin kääntämisiä kielessä.
Muista kommentoida lyhyesti, osa ei pysty lukemaan pitkiä "sepustuksia".
"Väärällä tavalla" kirjoitettuihin viesteihin tulevat vastaukset ovat yleensä hyvin vihaisia ja ylimielisyydestä syyttelyä, mutta se voi johtua siitä, että he tunnistavat sanoista ja sanamuodoista itseään vanhemman ihmisen, ja tietysti pitävät omaa ilmaisutapaansa parempana.
Joskus naureskelen sitä, että täällä on ilmeisesti joku tosi rääväsuinen ja ilkeä vakipeikko, jonka hommana on rääkyä maan tasalle kaikki, jotka tulevat yleiselle keskustelupalstalle puhumaan vääristä asioista ja puuttuvat parempiensa keskusteluun väärällä tavalla. (Vakipeikolla on maneerit, jotka tunnistaa helposti.)
Keskustelukulttuuri on kuin 1900-luvun alun kahvikesteissä. 🙊
Itse pidän Pauligin New Yorkista ja Reykjavikistä, NY:n jauhan itse pavuista.
Sain kuitenkin sähköyhtiön mainoslahjana kotiin Lehmus Roasteryn näytepussin jotain keskipaahtoista, ja voi luoja että oli maukasta kahvia! Pehmeää ja jotenkin hedelmäistä, vaikka pussissa luki pähkinäisiä makuja. Ostaisin jos sitä saisi kaupasta.
Kopi Luwak valmistuu, kun sivettikissoihin kuuluva musanki syö kahvinmarjoja. Sivettikissa ei voi sulattaa kovia papuja, vaan ne kulkeutuvat ruuansulatuselimistön läpi sivettikissan ulosteeseen. Sivettikissan ulosteessa pavut näkyvät selvästi, ja ne noukitaan ulosteesta. Poimitut pavut pestään ja myydään eteenpäin.
Siirry kapselikahveihin. Esim. Nespresso.
Presidentti ja valmiskahvi vanilja. Kuppikahveissa on vaihtoehtoja. Kaupunkien nimiä kahvipaketissa niissä on kiva tavallinen maku. Milloin saadaan Kaarle Kustaan kesäkahvi. Kun lämmittää maitoa hiukan ja vaahdottaa saa paremman maun kahviin tai lorauttaa kermaa. Kermapurkista 2 DL saa kivasti vatkaamalla vaahtoa kaakaolle ja kahviin sekä pullan väliin ja lätyille.
Paulig Mundo vaaleansininen,parasta ikinä,minun makuun.
Lavazza on tällä hetkellä meidän ykköskahvi!
Testasin itsekin vaihtelun vuoksi mm. kovasti kehuttuja ruotsalaisia kahveja.
Lyhyt makukuvailu: dieselöljyn täyteläinen maku ja liuotinmainen tuoksu.
Suosittelen Kulta Katriinaa.
Ostat kahvimyllyn nii suuri osa kahveista alkaa maistumaan paremmalta!
Kyllä Euroshopper aina Juhlamoscan voittaa!
Vierailija kirjoitti:
Löfbergs Crescendo tummaa vahvaa kahvia.
Tämän on aivan mahtavaa! Älkää säikähtäkö tuota "tummaa vahvaa kahvia",
vaan tästä saa pehmeän ja aromikkaan makunautinnon aikaiseksi.
Lisäksi paras hinta/laatusuhde (3,99€/pkt).
www.caffi.fi
Kaikkin ihanaa täällä mutta sama varoitus.
Tämän jälkeen et voi etkä halua palata Juhla Mokkaan(hyih).
Itse juon Löfbergin Crescendoa joka on siis todella tummapaahtoista, mutta niin että mittaan kahvia puolet vähemmän kuin ns normaalisti. Eli vaikka 8 kupilliseen tulee 4 mittaa kahvia. Mielestäni näin tulee pehmeä ja ihana, eikä liian vahva tai laimea kahvi.
Lidlin Hieno Mokka tumma paahto ollut jo kolme vuotta ainoa minun makuuni
Vierailija kirjoitti:
Siirry kapselikahveihin. Esim. Nespresso.
Miksi alapeukut? Hyviä kahveja ja alumiiniset kapselit on kierrätettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju. Akka toisensa jälkeen yrittää keksiä erikoisia pikku merkkejä, joilla osoittaa olevansa maultaan jotenkin erityinen.
auts :D ehkä vähän osui ja upposi.
Presidentti Tumma Paahto. Ei ole tämän kahvin voittanutta, ei kotimaassa eikä ulkomailla.
Brasiliassa tai Keniassa en kylläkään ole kahvia maistellut, onkohan se siellä alkulähteillään parempaa..?