Älykkyys ei riitä. Tarvitaan myös intohimoa ja näyttämisen halua
Älykkyys ilman intohimoa ei ole mitään. Laiska älykäs, joka ei ole tottunut tekemään töitä, ei ole mitään. Älykäs, jolla ei ole visiota jostain paremmasta, ei ole mitään.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ole hiljaa.
Enpäs ole
Hyvä huomio tämån hetkisestä vasemmistopuolueesta.
Intohimoakin tärkeämpi on kunnianhimo, varmasti tarkoitit tätä myös ap.
Itsellä on Mensan livenä testaama ÄO 126 eli ei ihan riitä jäsenyyteen mutta melkein. En ole ikinä tehnyt töitä, paitsi kerran 15-vuotiaana menin työharjoitteluun kun koulu pakotti.
Voin elää suht hyvin koska sain perintöä. On omistusasunto, uusi auto jne. ja vähäsen pääomatuloja (alle 10k vuodessa, mutta riittää hyvin vakuutuksiin, vastikkeeseen ja ruokaan kun ei ole oikein muita kuluja).
Ilman sitä eläisin luultavasti Kelan tuilla.
Mitäs jos ei vaan hotsita? Jos puuttuu kilpailuvietti, pätemisen tarve ja näyttämisen halu, mutta on silti tosi tosi älykäs?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ei vaan hotsita? Jos puuttuu kilpailuvietti, pätemisen tarve ja näyttämisen halu, mutta on silti tosi tosi älykäs?
Tämäpä. Lapsesta asti minusta on povattu vaikka mitä menestyjää, opettajat aina suosittelivat minulle oman alansa opintoja. Se vaan että minulla ei ole mitään halua olla menestynyt muiden silmissä muiden mittarien mukaan niin eipä minusta taida mitään erikoisempaa tulla. Minulla on mahdollisuus ruveta tutkijaksi mutta katsoo nyt, en tiedä onko minulla kovin suurta motivaatiota siihenkään. Ehkä kun pääsee takaisin lähiopetukseen niin into palaa.
Menestymiseen tarvitaan halu, joko halu kartuttaa omaisuuttaan tai saada arvostusta jonkun yleisön edessä. Minulta puuttuu molemmat. Yksinäinen susi joka pärjää vähällä, ei mitään tarvetta todistella itseään muille. Todella potentiaalinen menestyjä.
Ole hiljaa.