Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettikö mieheni ja mitä tehdä?

Vierailija
12.05.2020 |

Yhdessä oltu yli 9 vuotta.Noin vuosi sitten epäilen mieheni pettäneen minua ex-työkaverinsa kanssa. Sain asiasta vihiä myöhemmin ja mies kiisti kaiken. Asia on ns. Vanha ja mieheni unohtanut, mutta....en vain pääse asian yli ja siitä tunteesta että mies petti minua tai ainakin jotain oli tämän naisen kanssa. Asia vaivaa välillä ja juuri se, että noinko mies pitää minua arvossa ettei asiaa edes tunnusta tai asiasta kanssani puhu. Asiaa ei koskaan kunnolla läpi puhuttu. Mies vain kiukkuisesti ilmoitti ettei heillä ollut mitään ja kyllä minua rakastaa. Myöhemmin asian tiimoilta kiukkuisena humalassa sanoi vain että joo, olen tehnyt virheitä, mutta sua mä rakastan..öö...mitä virheitä? Asiasta ei enää puhuttu. En tiedä mitä tehdä kun toinen ei halunnut asiaa puhua ja nyt siitä on jo vuosi niin eipä sitä kannata taas ottaa esille ja miestä suututtaa. Muten pääsen itse asian yli. Apuja kiitos.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
22/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvät pettämisen merkit. Joko vatvot tätä loppuelämäsi tai jätät miehen NYT.

Tai sitten vaan hankit jonkun harrastuksen, jatkat elämää ja unohdat nämä foorumit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos kysyisit siltäoletetulta toiselta osapuolelta?

Onko mitään nöyryyttävämpää kuin laittaa viestiä oletetulle toiselle osapuolelle kysyäkseen, "Olitko minun mieheni kanssa silleen?" Miksi hän edes vastaisi?

Kyllä minä vastaisin rehellisesti jos suoraan kysyttäisiin.

Tapailin varattua miestä ja erotessa lupasin olla kertomatta asiasta kenellekään PAITSI jos suoraan kysytään, niin minullahan ei ole mitään syytä valehdella tai suojella ketään. 

Eli jos asia vaivaa eikä mies suostu puhumaan, se toinen nainen on ainoa joka saattaa voida auttaa. Ei ehkä halua auttaa, mutta kysymättä ei voi tietää.

Muuten on vaihtoehto vain unohtaa koko juttu ja mennä eteenpäin.

Vierailija
24/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait vihiä, että olet liki 100 varma, että miehesi on pettänyt? Kertoiko joku jotain? Näitkö jotain viestejä?

Mieheni käytös muuttui ensin joka herätti ihmetystä, myöhemmin näin vahingossa viestin jonka laittoi ja kysyin silloin heti suoraan asiasta. Poisti keskusteluhistorian heti tämän jälkeen ja sanoi että senkus luet puhelimen läpi jos haluat. En halunnut. Juuri tämä ettei asiasta voinut edes keskustella koska mies rakastaa minua kuulemma kyllä.

Ap

Vierailija
25/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bähän sama, epäilin n 5 v sitten mieheni pettäneen työkaverinsa kanssa, mutta kiisti kaiken. Oli kyllä niin kummalliset merkit ilmassa silloin, että edelleen epäilen sen tapahtuneen. Sillä naisella, joka oli itsekin naimisissa silloin, oli samaan aikaan toinenkin sivusuhde yhteen varattuun mieheen. Asia lopulta vaan jäi, kun suhde mieheni kanssa vaikutti hiipuvan ja heille tuli hetkeksi välirikkokin.

No nyt he ovat uudestaan kavereita ja se nainen on nykyään parisuhteessa miehen kanssa, johon tutustui miehen ollessa vielä naimisissa, mies erosi sen naisen vuoksi siis vaimostaan. Asia ei muuten kuulu minulle, mutta se nainen ja mies kutsuvat minua ja miestöni koko ajan kylään heille! En ole mennyt, en halua tavata heitä. Mieheni sen sijaan kaveeraa heidän kanssaan paljonkin.

Ymmärrän sen, että ap haluaisi tietää, miten asia oikeasti on. Tulee itselle hölmö tunne, jos tuntuu, että tuollaista kaikenlaista on meneillään puolisoa koskien, etkä itse tiedä siitä mitään, ja miettii, että kuinkahan moni muu ihminen siitä oikein tietääkään. Tavallaan haluaisi tietää itsekin, tavallaan ei haluaisi olla niiden juttujen ja ihmisten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
26/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että se miehen suuttuminen asiasta kysyessä on pahinta. Minulle on käynyt samoin. Mies suuttui ja aloitti pitkän mykkäkoulun. Asiaa ei ole pystynyt käsittelemään. Ja mies käytöksellään pahensi epäilyä. En osaa auttaa. Luottamus on myös sitä, että uskaltaa puhua vaikeista asioista. Tuntuu, että luottamus on horjunut eikä se ole palannut.

Kiitos! Osasit niin hyvin kiteyttää ajatukseni tuosta luottamuksesta. Miten itse olet asian ratkaissut?

Ap

Vierailija
27/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bähän sama, epäilin n 5 v sitten mieheni pettäneen työkaverinsa kanssa, mutta kiisti kaiken. Oli kyllä niin kummalliset merkit ilmassa silloin, että edelleen epäilen sen tapahtuneen. Sillä naisella, joka oli itsekin naimisissa silloin, oli samaan aikaan toinenkin sivusuhde yhteen varattuun mieheen. Asia lopulta vaan jäi, kun suhde mieheni kanssa vaikutti hiipuvan ja heille tuli hetkeksi välirikkokin.

No nyt he ovat uudestaan kavereita ja se nainen on nykyään parisuhteessa miehen kanssa, johon tutustui miehen ollessa vielä naimisissa, mies erosi sen naisen vuoksi siis vaimostaan. Asia ei muuten kuulu minulle, mutta se nainen ja mies kutsuvat minua ja miestöni koko ajan kylään heille! En ole mennyt, en halua tavata heitä. Mieheni sen sijaan kaveeraa heidän kanssaan paljonkin.

Ymmärrän sen, että ap haluaisi tietää, miten asia oikeasti on. Tulee itselle hölmö tunne, jos tuntuu, että tuollaista kaikenlaista on meneillään puolisoa koskien, etkä itse tiedä siitä mitään, ja miettii, että kuinkahan moni muu ihminen siitä oikein tietääkään. Tavallaan haluaisi tietää itsekin, tavallaan ei haluaisi olla niiden juttujen ja ihmisten kanssa missään tekemisissä.

Olipa sekava stoori.

Vierailija
28/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait vihiä, että olet liki 100 varma, että miehesi on pettänyt? Kertoiko joku jotain? Näitkö jotain viestejä?

Mieheni käytös muuttui ensin joka herätti ihmetystä, myöhemmin näin vahingossa viestin jonka laittoi ja kysyin silloin heti suoraan asiasta. Poisti keskusteluhistorian heti tämän jälkeen ja sanoi että senkus luet puhelimen läpi jos haluat. En halunnut. Juuri tämä ettei asiasta voinut edes keskustella koska mies rakastaa minua kuulemma kyllä.

Ap

Selkeästi jotain sellaista on ollut meneillään mikä ei ole tarkoitettu sinun silmille. Eli kiellettyä. Mitä siinä näkemässäsi viestissä luki?

Mun veikkaus on, että jos ei ole varsinaisesti pettänyt niin siellä on ollut jotain pikkutuhmaa viestittelyä, sydänemojeja , dickpickejä/tisukuvia tai jotain fantasioita mistä keskusteltu. Ja sitten miehesi ehkä huomasi että meni liian pitkälle ja lopetti viestittelyn tuon naisen kanssa,

Vierailija
29/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi itku miten tyypillistä. Poistetaan tulenarat viestit ja sitten marttyyrin elkein työnnetään puhelin käteen että katso itse :) Jos miehesi ei ole pettänyt, niin tehnyt kuitenkin jotain, mitä ei uskalla sinulle kertoa.

Vierailija
30/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen joutunut kokemaan mieheni oettämisen.

Tuo toinen nainen ei varmasti vastaa sulle yhtään mitään, jos yrität kysyä asiasta puhelimessa tai facessa tms.

Mä suosittelen, että tapaat hänet kasvotusten. Pyydä, että haluat jutella hänen kanssaan ja korosta, että sä et ole vihainen etkä suutu, sä vain hakluat jutella ja tietää totuuden - oli se mikä tahansa. Ehkä siinä kasvotusten sitten avautuu.

Ja täydennän tähän vielä että tyypillisestihän pettäjät kertovat vain sen mistä jäävät väkisin kiinni. Kaikki muu piilotellaan niin paljon kuin voi. Mun mies myös vähätteli pettämistään, ja kuulemma oli niin tuntematon kumppani. No selvisihän se nainen lopulta. Mies suostui kertomaan mulle kuka kyseessä oli kun olin suuuuuper-raaaaaauhallinen, kysyin hiljaa ja kiltisti että kerro nimi. Sanoin että en suutu, en ota yhteyttä naiseen jne. Ja sitten mies kertoi. Ja sitten otin yhteyttä naiseen. Mieshet on niin vedätettävissä.

Näin kävi minullekin exän kanssa. Miehen kaveri lipsautti minun kuulteni erään naisen nimen yhden tapahtuman yhteydessä ja juuri sinä hetkellä muistin, että juurikin tämän niminen nainen aiheutti minulle tietynlaisia epäilyksiä, kun mies ei tullut festareilta kotiin niiden loputtua, ei ilmoittanut mitään ja joku minulle tuntematon nainen tägäsi mieheni Instagram-kuviin, jossa tämä ko. nainen istui mieheni sylissä jonkun terassilla... Kun hän saapui kotiin ja kysyin asiasta, niin kielsi luonnollisesti kaiken ja sanoi jotain, että "ne typerät akat vaan lyöttäytyi heidän seuraan ja yksi niistä istui väkisin syliini" sai myös tuolloin minut vakuuttumaan, että hän piti naisia ihan ääliöinä, kun lisäili hänestä jotain kuvia. Asia unohtui ja elämä jatkui normaalisti.

Kului muutama kuukausi ja tuo miehen kaveri toi asian esille ja se juttu alkoi vaivaamaan uudestaan. Kysyin siis oikein todella rauhallisesti, että mitä tapahtui ja en suutu ja asia on fine, niin mies tunnusti, että kyllä hän petti minua juuri sen naisen kanssa ja oli niin kännissä, ettei muista mitään eikä voinut hillitä itseään päläpälä... Pakkasin kamat ja lähdin.

Vierailija
31/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selkeästi jotain sellaista on ollut meneillään mikä ei ole tarkoitettu sinun silmille. Eli kiellettyä. Mitä siinä näkemässäsi viestissä luki?

Mun veikkaus on, että jos ei ole varsinaisesti pettänyt niin siellä on ollut jotain pikkutuhmaa viestittelyä, sydänemojeja , dickpickejä/tisukuvia tai jotain fantasioita mistä keskusteltu. Ja sitten miehesi ehkä huomasi että meni liian pitkälle ja lopetti viestittelyn tuon naisen kanssa,

Tämä juuri..mutta se tosiasia, että mies ei senvertaa kunnioita että olisi rehellinen asiasta syö minua tosi pahasti. Ja se, on se mikä kalvaa jatkuvasti. Noinko toinen pitää arvossa ja satuttaa eikä asiaa suostu puhumaan auki vaan piilottaa ja toivoo että aika korjaa ja asia unohtuu. Mikä saa toimimaan noin ihmistä kohtaan jota väittää rakastavansa. Tietää vielä että luottamus on minulle kaikki kaikessa. Mokia sattuu mutta ilman rehellisyyttä ja avoimuutta ei ole paljon mitään.

Ap

Vierailija
32/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti juuri tuo suuttuminen ja asiasta kyselyn takia sinun syyllistämisesi ovat varmoja merkkejä pettämisestä. Itse tuollaisen miehen kiukuttelun jälkeen otin yhteyttä naiseen, jota epäilyni koski, valehtelin miehen tunnustaneen ja niinhän tämä nainenkin sitten tunnusti ja pyyteli kovin anteeksi. Siinä hajosi parinkymmenen vuoden avioliitto. En valehtelija vierelläni katselisi, sen verran itseäni ja lapsiani arvostan. Voimia sinulle ap. Älä anna miehen kohdella sinua kaltoin tuolla tavalla. Elät vain kerran. Haluatko tuhlata elämäsi pettäjän kanssa? Ja kun tuollaisesta valehtelee, niin lähtee pohja pois ihan kaikelta. Ette ns. ole samalla puolella, joka on hyvän suhteen edellytys.

Vierailija
33/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on valloillaan ihan kummallinen oletus siitä, että pettämisen tulisi aina olla jotenkin fyysistä. Ei tarvitse. Se, että henkisellä tasolla kykenee irtaantumaan omasta kumppanistaan esimerkiksi viestittelyjen merkeissä, on yhtä loukkaavaa ja väärin toimittua kuin vällyjen väliin hyppääminenkin. Tietenkin riippuu ihmisestä, miten kukin asiat arvottaa ja näkee, mutta selän takana puuhasteleminen on aina järkyttävä loukkaus - toisen luottamuksen hyväksikäyttämistä. "Anna anteeksi ja unhoita" ei toimi, jos lähtökohtana pitää rehellisyyteen perustuvaa tasapainoista suhdetta. Sellainen vaatii avoimuutta, myös niiden virheiden osalta. Älä anna käyttää itseäsi hyväksi, pidä kunnioitus ainakin itseäsi kohtaan äläkä jää kynnysmattoilemaan! Yksin on parempi olla kuin huonossa seurassa. Lisäksi jälkikasvu aistii välillänne vallitsevan negatiivisen energian, vaikka yrittäisitte esittääkin tilanteen olevan fine ja selitellä sitä itsellenne - lapset kärsivät kärsivistä vanhemmista!

Vierailija
34/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuosi sitten tapahtunut  m a h d o l l i n e n pettäminen todellakin niin iso asia, että menetät mielenrauhasi? Kaikki ihmiset tekevät virheitä elämässään, asioita joita katuvat jälkeenpäin ja päättävät, etteivät enää milloinkaan tee tätä samaa virhettä, ottavat ns. opikseen. 

Ja tosiasia oikeasti on se, että ilman virheitä ja pieleen menneitä yrityksiä, me ihmiset emme opi yhtään mitään.

Voisit ajatella niin, että miehesi on mahdollisesti vuosi sitten tehnyt virheen, jota hän nyt katuu ja jonka paljastumisen hän pelkää kaatavan teidän suhteenne. Koska kuluneen vuoden aikana ei vastaavaa ole tapahtunut, armeliasta on myös antaa anteeksi.

Vierailija
35/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä provo koko aloitus, näkee selvästi kun lueskelee ap:n omia kommentteja.

Vierailija
36/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on vätys, kuten omanikin. Liian itsekäs päästämään sinusta, tutusta ja hyvästä, irti.

Eiköhän se syy ole siinä, joka pitää tällaisesta vätyksestä kiinni. Miehenne elää juuri niinku haluaa, koska hyväksytte kaiken, niin miks pitäs muuttua mitenkään.

Vierailija
37/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta pääse yli. Mieheni teki samoin. Ero ei mahdollinen asiousta joita en selitä tässä. En sitten minäkään ole enää uskollinen. Näin eletään mitäs läksi.

Vierailija
38/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä provo koko aloitus, näkee selvästi kun lueskelee ap:n omia kommentteja.

En tiedä mikä kommenteissani sinua ärsyttää mutta kyllä ihan oikeasti tämän kyseisen asian kanssa painin.

Ap

Vierailija
39/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekava stoori.

Ei mikään ihme, että stoori vaikuttaa sekavalta, sillä se koko ihme pettämiskuvio oli sekava.

Epäilin siis mieheni pettäneen naimisissa olevan naisen kanssa, jolla oli samaan aikaan toinenkin suhde varattuun mieheen. Lopulta he kaikki erosivat, paitsi mieheni ja minä.

Nyt sillä kakkosnaisella on uusi suhde mieheen, joka oli myöskin naimisissa, kun he tapasivat, ja joka myöskin sitten erosi vaimostaan.

Nyt tämä ns miehiin menevä nainen ja hänen viimeisin (pettämisellä hankittu) miehensä haluavat kavereerata minun ja mieheni kanssa, mutta en ole innostunut asiasta. Se että mieheni haluaa, tuntuu kummalliselta, ottsen huomioon, että 5 v sitten epäilin hänellä ja naisella olleen jonkin aikaa suhteen.

Mutta joo, noilla kroonisilla pettäjillä "sekava" on varmasti oikea sana kuvaamaan heidän ihmissuhdekuvioitaan.

Vierailija
40/75 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vuosi sitten tapahtunut  m a h d o l l i n e n pettäminen todellakin niin iso asia, että menetät mielenrauhasi? Kaikki ihmiset tekevät virheitä elämässään, asioita joita katuvat jälkeenpäin ja päättävät, etteivät enää milloinkaan tee tätä samaa virhettä, ottavat ns. opikseen. 

Ja tosiasia oikeasti on se, että ilman virheitä ja pieleen menneitä yrityksiä, me ihmiset emme opi yhtään mitään.

Voisit ajatella niin, että miehesi on mahdollisesti vuosi sitten tehnyt virheen, jota hän nyt katuu ja jonka paljastumisen hän pelkää kaatavan teidän suhteenne. Koska kuluneen vuoden aikana ei vastaavaa ole tapahtunut, armeliasta on myös antaa anteeksi.

Totta, mutta antaa anteeksi mitä? Eihän toinen ole mitään suostunut puhumaan eikä anteeksi pyytämään. Ainoastaan illoin kerran humalassa kiukkuisena pyysi kun on tehnyt virheitä. Mutta eipä suostunut asiaa puhumaan enempää. Miksi ei voi olla rehellinen? Virheitä sattuu juu, mutta kyllä aikuisen pitäisi pyatyö olemaan rehellinen

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä