Pettikö mieheni ja mitä tehdä?
Yhdessä oltu yli 9 vuotta.Noin vuosi sitten epäilen mieheni pettäneen minua ex-työkaverinsa kanssa. Sain asiasta vihiä myöhemmin ja mies kiisti kaiken. Asia on ns. Vanha ja mieheni unohtanut, mutta....en vain pääse asian yli ja siitä tunteesta että mies petti minua tai ainakin jotain oli tämän naisen kanssa. Asia vaivaa välillä ja juuri se, että noinko mies pitää minua arvossa ettei asiaa edes tunnusta tai asiasta kanssani puhu. Asiaa ei koskaan kunnolla läpi puhuttu. Mies vain kiukkuisesti ilmoitti ettei heillä ollut mitään ja kyllä minua rakastaa. Myöhemmin asian tiimoilta kiukkuisena humalassa sanoi vain että joo, olen tehnyt virheitä, mutta sua mä rakastan..öö...mitä virheitä? Asiasta ei enää puhuttu. En tiedä mitä tehdä kun toinen ei halunnut asiaa puhua ja nyt siitä on jo vuosi niin eipä sitä kannata taas ottaa esille ja miestä suututtaa. Muten pääsen itse asian yli. Apuja kiitos.
Kommentit (75)
Sanot miehelle että jos ei suostu puhumaan asiaa kunnolla läpi niin se on sinulle myöntymisen merkki ja näin ollen on sinua pettänyt ja suhde loppuu siihen. Jos taas keskustelee asiasta ja se selvitetään niin voi olla vielä mahdollista jatkaa yhdessä riippuen siitä mitä keskustelussa tulee ilmi.
jos miehes tienaa hyvin, niin anna asian olla. laihduta esim ja pidä huoli että mies alkaa taas innostumaan sinusta.
Vierailija kirjoitti:
jos miehes tienaa hyvin, niin anna asian olla. laihduta esim ja pidä huoli että mies alkaa taas innostumaan sinusta.
Ei vaan ala katsella itsekin muita miehiä, jos kulissiliittoa kaipaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä provo koko aloitus, näkee selvästi kun lueskelee ap:n omia kommentteja.
En tiedä mikä kommenteissani sinua ärsyttää mutta kyllä ihan oikeasti tämän kyseisen asian kanssa painin.
Ap
Mitäpä jos kasvattaisit ballsit, kaivaisit esiin jossain lymyilevän selkärankasi ja potkaisisit retaleen pellolle pilaamasta sinun ja lastesi elämää? Olet äiti-ihminen ja sinulla on vastuu toimia sen mukaisesti, että perheelläsi on luottamuksen täyttämä, turvallinen ympäristö. Jos et kykene niihin elämää eteenpäin vieviin päätöksiin itsesi takia, tee se edes lastesi tähden! Olet osa ongelmaa niin kauan kuin ylläpidät tuollaista mitään hyödyttämätöntä ja voimia vievää tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ala kaivelemaan vielä vanhempia asioita ja vatvo niitä joka päivä. Keksi lisää omasta päästäsi , laita mielikuvituksesi lentoon. Kyllä onni niin tulee molemmille.
Itse asiassa pettäminen (tai esim muu parisuhdeväkivallan muoto) ei vanhene, vaikka aika kuluisi, ellei sitä käsitellä. Nyt ap:n mies ei ole suostunut puhumaan siitä, joten se on edelleen tuore ongelma.
Näin kirjoittaa myös parisuhdeväkivaltaan erikoistunut terapeutti kirjassaan. Kuten myös, että se väärin tehnyt osapuoli joutuu hyväksymään, että se petetty/uhri voi tarvita asian kösittelyä useampaan kertaan.päöstäkseen siitä yli. Että pettäjä/väkivaltainen ei ole oikeutettu kieltämään asiasta keskustelua, vaikka se itseä tympäisisikin.
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehelle että jos ei suostu puhumaan asiaa kunnolla läpi niin se on sinulle myöntymisen merkki ja näin ollen on sinua pettänyt ja suhde loppuu siihen. Jos taas keskustelee asiasta ja se selvitetään niin voi olla vielä mahdollista jatkaa yhdessä riippuen siitä mitä keskustelussa tulee ilmi.
Koska uhkailu ja kiristyshän toimii aina. Ite lähtisin jo tuollaisen vaatimuksen kuullessani, syytön tai syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä täältä ratkaisun avaimia voi saada. Joko pääset asiasta yli tai et pääse.
No kokemuksia muilta olisinkin kaivannut. Onko mahdollsita päästä asian yli vai onko se jäänyt kalvamaan ja pilannut suhteen lopulta. Välillä tuntuu että asia unohtuu ja kaikki ok mutta sitten se palaa varkain aina mieleen jostain ja ahdistaa.
Voi kun tietäisi tarkemmin, mitä tapahtui, osaisi kommentoida. Minun ex ei koskaan tunnustanut pettämistä.. tai no en ole varma olisko varsianaista naimista, mutta jotain virityksiä oli naisten kanssa. Sen takia hänet jätin. Vieläkin varmaan jos aiheesta keskusteltaisiin, sanoisi että turhaan jätit. Sanotaanko että hän valehteli niin paljon, että tietäisin jos olisin suhteessa, epäilisin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo, että miehesi suuttuu asiasta puhuttaessa kertoo juuri siitä, että jotain hän on tehnyt. Kyllä minä vaatisin saada tietää totuuden ja jos asiasta puhuminen saa aikaan pelkkää riitaa, niin lähtisin suhteesta, koska en pystyisi elämään ihmisen kanssa, johon en luota.
no niinpä. Tiedänpä erään pettäjän joka ei ole syytöksistä suuttunut. Aina ei tuonkaan kannata antaa hämätä.
No juota se miehesi känniin ja tenttaa sitten. Saat totuuden selville, mutta sitten se vasta vaikeaksi menee, jos totuus onkin surullista. Miten tulet reagoimaan, jos onkin pettänyt ?
Joskus on parempi säästää itseään totuudelta.
Mitä todisteita sinulla on pettämiseen uskomisen puolesta ap?
Joo, kyllä petti, eroa.
Tämänhän sinä miesvihan lietsomisen lisäksi haluat kuulla trolli?
Ap olen todella pahoillani näistä epäempaattisista kommenteista, joita olet saanut. Täällä liikkuu paljon sairaita ihmisiä.
Olen ollut hyvin samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä. Tietyt merkit toisesta naisesta ja miehen välttelevä, vihainen, marttyyrimainen käytös herättivät epäilyt.
Sinun pitää saada asiasta itsellesi selvyys. Epäilys ei haalene tuolla tapaa. Jos mies ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta, ei hänen kanssaan kannata jatkaa.
Pystytkö hakemaan itsellesi keskusteluapua? Minä toivotan sinulle jaksamista ja voimia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo, että miehesi suuttuu asiasta puhuttaessa kertoo juuri siitä, että jotain hän on tehnyt. Kyllä minä vaatisin saada tietää totuuden ja jos asiasta puhuminen saa aikaan pelkkää riitaa, niin lähtisin suhteesta, koska en pystyisi elämään ihmisen kanssa, johon en luota.
Miksi naiset suuttuvat kun puhutaan isyystestin vaatimisesta?
Sinulle saa tulla selittämään kuinka sinä olet pettäjälehmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen joutunut kokemaan mieheni oettämisen.
Tuo toinen nainen ei varmasti vastaa sulle yhtään mitään, jos yrität kysyä asiasta puhelimessa tai facessa tms.
Mä suosittelen, että tapaat hänet kasvotusten. Pyydä, että haluat jutella hänen kanssaan ja korosta, että sä et ole vihainen etkä suutu, sä vain hakluat jutella ja tietää totuuden - oli se mikä tahansa. Ehkä siinä kasvotusten sitten avautuu.
Ja täydennän tähän vielä että tyypillisestihän pettäjät kertovat vain sen mistä jäävät väkisin kiinni. Kaikki muu piilotellaan niin paljon kuin voi. Mun mies myös vähätteli pettämistään, ja kuulemma oli niin tuntematon kumppani. No selvisihän se nainen lopulta. Mies suostui kertomaan mulle kuka kyseessä oli kun olin suuuuuper-raaaaaauhallinen, kysyin hiljaa ja kiltisti että kerro nimi. Sanoin että en suutu, en ota yhteyttä naiseen jne. Ja sitten mies kertoi. Ja sitten otin yhteyttä naiseen. Mieshet on niin vedätettävissä.
Niin on! Jos hyökkäät syyttävästi, että "petitkö sinä v*tun p*skakasa sen Minnan kanssa minua", niin voit olla varma, että sieltä tulee kunnon puolustuspuheet, asioiden selittely, valehtelua ja jopa kiukkuisia syytöksiä sinua kohtaan, että miten edes kehtaat epäillä, kun minähän rakastan sinua ja en ikinä voisi pettää (vaikka olisikin 100 varmat todisteet tiskissä). Kun kysyy tyynen rauhallisesti ja lupaa olla suuttumatta, niin yleensä reppana heltyy ja myöntää kaiken, kun on luvattu, ettei suututa.
Onpa taas niin tyhmää. Jos miehesi sanoo, ettei oo ollu mitään, niin sun pitää se uskoa. Jos on humalassa TAAS ollu aiheesta puhetta, niin hän myöntää joskus,tehnrensä virheitä, muttei ole pettänyt sinua. Mutta entäpä sinä. Oletko itse puhdas ahatuksiltasikin. Nyt lopetat miehesi ja,itsesi typerän kuusaamisen ja hyväksyt, että miehesi rakastaa sinua. Tällä jatkuvalla vanhan vääntämisellä suhteenne tulee vielä kariutumaan pettämiseen, sillä miehesi ei kestä jatkuvaa syyllisyämistä ja lopulta antaa aihetta syyllistämiseen. Nyt lopetet kaikki epäilyt ja,elätte onnellisena vanhoiksi asti.
Kyllä tästä EI PIDÄKÄÄN päästä yli!
Mies on pitänyt sinua pilkkanaan, ja koko avioliittovalaansa sinulle, ja kuvitelee että pääsee kuin koira veräjästä! Olisi varmasti tällä hetkellä sen naisen syleilyssä jos hänestä riippuisi!
Asia on saatava selvyys! KUKA sinulle kertoi että heillä oli suhde, ja onko asia aivan VARMA vai ei?
Jos on varma niin siinä ei kysellä ukolta että "haluaisiktko kertoa tai puhua"? EI!
Siinä tehdään ultimaatum että jos et ala tunnustaa ihan kaikkea juurta myöten, MIES MUUTTAA ULOS!
Näin tai ei mitään! Muut ininät että "kertoisitko säää...." tai "miten unohan tai pääsen yli" EI AUTA!
Sinua on loukattu, kunniasi poljettu maahan, tuotu sukupuolitauti, pelehditty naisen kanssa hotelleissa harrastaen kiihkeää se ksiä, maksettu miehen rahoilla kenties illallisiia, rakkauslahjoja, kukkia, kun sinä siivoot ukon vessanpönttöä ja peset ne vaatteet näitä illallisia varten!
Jos ei ala tunnustamaan, niin sinä menet sen naisen luo, ja vaadit tietää aivan kaiken! MUU EI AUTA!
tuolleen ei voi jatkaa.
Ap miksi vastailet itsellesi?
Nuo kirjoitusvirheet paljastavat.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas niin tyhmää. Jos miehesi sanoo, ettei oo ollu mitään, niin sun pitää se uskoa. Jos on humalassa TAAS ollu aiheesta puhetta, niin hän myöntää joskus,tehnrensä virheitä, muttei ole pettänyt sinua. Mutta entäpä sinä. Oletko itse puhdas ahatuksiltasikin. Nyt lopetat miehesi ja,itsesi typerän kuusaamisen ja hyväksyt, että miehesi rakastaa sinua. Tällä jatkuvalla vanhan vääntämisellä suhteenne tulee vielä kariutumaan pettämiseen, sillä miehesi ei kestä jatkuvaa syyllisyämistä ja lopulta antaa aihetta syyllistämiseen. Nyt lopetet kaikki epäilyt ja,elätte onnellisena vanhoiksi asti.
Jos on vahvoja epäilyksiä, niin eipä sitä vaan usko ja yleensä ne epäilykset kyllä pitää paikkansa. Pettäjä luonnollisesti kieltää aluksi kaiken, kun ei tietenkään halua jäädä kiinni... Jotkut kieriskelevät niin pahoissa omantunnon tuskissa, että kertovat heti pettäneensä, mutta suurin osa on näitä, kun ei kerro mitään ja ajattelee, että aika parantaa ja mitä ei tiedä ei voi satuttaa... Vaikka kuinka yrittäisi peitellä jälkiään ja olla normaali, niin kyllä kuitenkin jotain on muuttunut...
Ala kaivelemaan vielä vanhempia asioita ja vatvo niitä joka päivä. Keksi lisää omasta päästäsi , laita mielikuvituksesi lentoon. Kyllä onni niin tulee molemmille.