Miksi niin monet 40+ haluavat näyttää arkisilta ja tylsiltä, kun pienellä tuunauksella saisi itselleen näyttävän ulkonäön?
Hiuksiin uusi malli ja kenties vähän väriä, sopivasti meikkiä (ei miehille), vähän päivitystä vaatekaappiin. Ei tarvitse olla kallista, edullisemminkin saa kivannäköisiä vaatteita. Jos ideat ovat hukassa, niin parilla googlauksella löytyy. Tarvittaessa kauppojen pukeutumispalvelujakin voi käyttää, ei maksa mitään.
Pieni tuunaus ulkonäköön auttaa myös niin, ettei tarvitse koko ajan ajatella muiden olevan paremman näköisiä (=suomalainen perisynti). Kauneutta/komeutta löytyy kaikista ihmisistä, ei sitä tarvitse kärkeä verkkareihin ja hätäponnariin.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa vaivautua ja toinen syy on raha. Enää ei tarvitse välittää tässä iässä huomion herättämisestä ja töissä riittää että on puhdas ja vaatteet ehjiä. Omassa työssäni huomioidaan onneksi vain tulos ulkonäön sijaan. Lisäksi asumiskustannukset yksineläjällä ovat täällä pääkaupunkiseudulla vain kohonneet samalla kun palkat ovat jämähtäneet. Esim. jo sähkö maksaa maltaita. Ei ole enää rahaa sijoittaa vaatteisiin ja kauneudenhoitoon. Hiusten värjäämisen lopetin koska juurikasvua pitäisi värjätä 6-8 viikon välein ja se maksaa minimissään 130e.
Juurikasvua tulee värjätä 5-6 viikon välein, että se pysyy siistinä, ainakin minun pitää, koska hiukseni ovat hyvin kasvavaista sorttia. Summa on kyllä ok, eli kampaajalla siihen menee nopeasti sen 130 e. Kun laskee vaikka vuoden kampaaja menot, niin siinä on aika iso summa.
Suomessa ei ole sopivaa näyttää muulta kuin arkiselta ja tylsältä.
Siis mulla on oikeasti tämmöinen ongelma, etten kehtaa mennä kampaajalle koska oon niin kauan saksittu ja värjännyt itse. Joskus kun tän tyyppises tilanteessa menin, kampaaja naureskeli ja oli ”KRÖHÖMMM OKEIIII”, ja se oli kamalaa. Eli huono itsetuntoni estää mua, varmaan, täs tilantees. En kyllä muutenkaan koronatilanteessa oo muistanut meikata tai katsoo peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole enää niin ulkonäkökeskeisiä.
Jos nuorille naisille ja bimboille ulkonäkö ja itsensä jatkuva tuunaaminen on tärkeää, se ei ole sitä välttämättä enää nelikymppisenä.
Silloin ollaan myös työelämässä haastavimmissa hommissa mitä saa, ja kyllä se työ vie suurimmat voimat ja mielenkiinnot.
.
Ilmeisesti sinun ei pidä haastavissa töissäsi pukeutua edustavasti? Minun pitää, ja se nimenomaan motivoi pitämään huolta ulkonäöstä.
Joillekin meistä ulkonäön edustavuus on työn suurin haaste, eräille taas työn tulos. Minä todella toivon, että esimerkiksi minut leikkaava kirurgi tai matkustajakoneen lentäjä on nukkunut aamulla puoli tuntia pitempään sen sijaan että olisi herännyt meikkaamaan kesken unien.
Kirurgi onkin hyvä esimerkki ammatista, jossa ei tarvitse näyttää hyvältä kaapujen alla. Harmi ettet ymmärrä, että monessa työssä myös ulkoinen olemus on osa uskottavuutta työsuorituksen lisäksi.
Onneksi olemme niiiiiiin matkalla pois tästä "puijaa itsesi ulkonäöllä, flirtillä ja hyvillä läpillä duuniin" -maailmasta, kohti oikeaa osaamista ja luonteenpiirteitä.
Muuta jenkkilään, diellä toi on aina kova sana.
"Pieni tuunaus ulkonäköön auttaa myös niin, ettei tarvitse koko ajan ajatella muiden olevan paremman näköisiä"
Apua, nauroin ääneen. En ole koskaan ajatellut tuollaista, en ole ulkonäkökeskeinen. Nuorena olin nätti ja näyttävä, mikä oli ahdistavaakin, koska en olisi halunnut niin paljon huomiota kuin sain. Onneksi nykyään ei ole sitä ongelmaa.
Vietä ap enemmän aikaa ulkona ja vähemmän aikaa peilin edessä. Enemmän aikaa itseäsi kehittäen ja vähemmän aikaa muita ihmisiä pohdiskellen. Tulet paljon onnellisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuorille naisille ja bimboille ulkonäkö ja itsensä jatkuva tuunaaminen on tärkeää, se ei ole sitä välttämättä enää nelikymppisenä.
Silloin ollaan myös työelämässä haastavimmissa hommissa mitä saa, ja kyllä se työ vie suurimmat voimat ja mielenkiinnot.
.
Ilmeisesti sinun ei pidä haastavissa töissäsi pukeutua edustavasti? Minun pitää, ja se nimenomaan motivoi pitämään huolta ulkonäöstä.
Joillekin meistä ulkonäön edustavuus on työn suurin haaste, eräille taas työn tulos. Minä todella toivon, että esimerkiksi minut leikkaava kirurgi tai matkustajakoneen lentäjä on nukkunut aamulla puoli tuntia pitempään sen sijaan että olisi herännyt meikkaamaan kesken unien.
Kirurgi onkin hyvä esimerkki ammatista, jossa ei tarvitse näyttää hyvältä kaapujen alla. Harmi ettet ymmärrä, että monessa työssä myös ulkoinen olemus on osa uskottavuutta työsuorituksen lisäksi.
Mainitsetko sellaisia ammatteja, joissa meikkaaminen on tärkeää työn lopputuloksen kannalta?
Meillä töissä vaaditaan timanttista työn jälkeä ja huippuosaamista. Samalla kaikille asiakkaiden kanssa toimiville on businesspukeutumiskoodi, koska se miltä näytämme, on osa yrityksestämme muodostuvaa mielikuvaa. Vaatimus koskee yhtä lailla miehiä ja naisia.
Tämän valossa hieman huvittaa lukea kommentteja, joissa työssä loistaminen ja ulkonäöstä huolehtiminen ovat toistensa vastakohtia eivätkä voi mitenkään mahtua samaan henkilöön.
Antaa vaan olla. Arkisen näköinen harmaa nälkäkurki hampaatkin harittaa rakastajan vaimolla. Miehellä mennyt mielenkiinto aikoja sitten. Sepä sai katseet muualle!
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä vaaditaan timanttista työn jälkeä ja huippuosaamista. Samalla kaikille asiakkaiden kanssa toimiville on businesspukeutumiskoodi, koska se miltä näytämme, on osa yrityksestämme muodostuvaa mielikuvaa. Vaatimus koskee yhtä lailla miehiä ja naisia.
Tämän valossa hieman huvittaa lukea kommentteja, joissa työssä loistaminen ja ulkonäöstä huolehtiminen ovat toistensa vastakohtia eivätkä voi mitenkään mahtua samaan henkilöön.
Suurin osa ei ole tuollaisessa työssä. Yllättääkö tämä sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa vaivautua ja toinen syy on raha. Enää ei tarvitse välittää tässä iässä huomion herättämisestä ja töissä riittää että on puhdas ja vaatteet ehjiä. Omassa työssäni huomioidaan onneksi vain tulos ulkonäön sijaan. Lisäksi asumiskustannukset yksineläjällä ovat täällä pääkaupunkiseudulla vain kohonneet samalla kun palkat ovat jämähtäneet. Esim. jo sähkö maksaa maltaita. Ei ole enää rahaa sijoittaa vaatteisiin ja kauneudenhoitoon. Hiusten värjäämisen lopetin koska juurikasvua pitäisi värjätä 6-8 viikon välein ja se maksaa minimissään 130e.
Juurikasvua tulee värjätä 5-6 viikon välein, että se pysyy siistinä, ainakin minun pitää, koska hiukseni ovat hyvin kasvavaista sorttia. Summa on kyllä ok, eli kampaajalla siihen menee nopeasti sen 130 e. Kun laskee vaikka vuoden kampaaja menot, niin siinä on aika iso summa.
Juurikasvun voi värjätä itsekin. Maksaa 10 euroa/kerta, eli tuolla rytmillä vuodessa 100 euroa. Kampaajalla sama lysti 1300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Antaa vaan olla. Arkisen näköinen harmaa nälkäkurki hampaatkin harittaa rakastajan vaimolla. Miehellä mennyt mielenkiinto aikoja sitten. Sepä sai katseet muualle!
Niissä jutuissa mitä mies on kiinnostunut kanssani harrastamaan ei pidetä mitään vaatteita ja meikit pestään ennen niitä pois eikä suihkukaan haittaa, joten siinä meni se kampauskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei ole tuollaisessa työssä. Yllättääkö tämä sinut?
Ei yllättä. Se mitä kirjoitin tuossa aiemmin, yllättää. Tai "yllättää"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Mainitsetko sellaisia ammatteja, joissa meikkaaminen on tärkeää työn lopputuloksen kannalta?
No Daaaaa-aaa-aaaaaaaa-aaa?
Ainakin mun Instapaskamegabeibetöröhuulimulleläbäjäbähaniksijailmanavioehtoa -duuni!
Etsävanhussnaijjaaaa.com?
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä kaikki edes halua uudistua, ovat tottuneet siihen omaan turvalliseen ulkomuotoonsa ja tyyliinsä.
Jos itse on tyytyväinen itseensä, niin mitä se muille kuuluu, millainen leikkaus hiuksissa on, ja millaiset vaatteet on.
Tiedän ihmisiä joilla aivan varmasti olisi varaakin laittaa itsensä vaikka kauneuskirurgilla kuntoon, mutta heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta, se ei ole heille tärkeää.
Elämässä on muutakin tärkeää toisille kuin vain, vaatteet, muoti, hiukset, kuntosalit sun muut.
Muuten hyvä kirjoitus mutta törkeää haukkua bimboiksi niitä jotka haluaa laittautua.
Ei se ole mikään iso vaiva. Itse pidän klassisesta tyylistä ja pidän klassista, lähellä omaa väriä olevaa pidempää hiusmallia. Meikkaan kevyesti joka päivä. En koe mitenkään olevani bimbo. Minusta ne jotka haukkuu ja arvostelee muita ovat vähän... no, miettikää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä jutuissa mitä mies on kiinnostunut kanssani harrastamaan ei pidetä mitään vaatteita ja meikit pestään ennen niitä pois eikä suihkukaan haittaa, joten siinä meni se kampauskin.
Äppäp.
Uimahallit on kiinni.
What's in it for me? Saisinko kerrankin vastauksen mitä hyötyä siitä minulle olisi, jos laittautuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Kaikki sellaiset, joissa on tärkeää näyttää huolitellulta. Ja EI, meikkaaminen ei ole itsetarkoitus, vaan meikin pitää olla taidokas ja tilanteeseen sopiva. Pieni sipaisukin voi riittää, esim. vähän puuteria jos naama kiiltää.
Erilainen kauneusihanne?
Itsellä myös vanhemmiten se, mitä pidän kauniina ja esteettisesti miellyttävänä on muuttunut. Nyt selvästi lempeät värisävyt, luonnollisuus, ei meikkiä tai hyvin vähän ja luonnolliset, ei värjätyt, eikä erityisen laitetut hiukset näyttävät kauneimmilta omaan silmään. En tiedä, mikä siinä on. Aikaisemmin värjäilin itsekin hiuksia, mutta nyt ne pistävät silmään "liian vahvoina väreinä" ja epäluonnollisina kun näkee muilla. Jopa jotkut raidat antavat jo epäluonnollisen vaikutelman. Meikki antaa usein tunkkaisen ja joillakin myös sotkuisen vaikutelman. Ihmisten kasvojen piirteet näyttävät jotenkin herkemmiltä ja miellyttävimmiltä kun on vähän tai ei lainkaan meikkiä. ¯\_(ツ)_/¯
Minulla puolestani on työ jota varten ei missään nimessä saa meikata eikä laittaa hiuskiinnettä. Vaatteetkin vaihdetaan töihin tullessa puhtaisiin työvaatteisiin. Kyseessä steriili työ A-luokan puhdastilassa jonne ei saa tuoda yhtäkään ylimääräistä partikkelia. Suotko minulle näillä perusteilla luvan olla tylsän näköinen?