Miksi niin monet 40+ haluavat näyttää arkisilta ja tylsiltä, kun pienellä tuunauksella saisi itselleen näyttävän ulkonäön?
Hiuksiin uusi malli ja kenties vähän väriä, sopivasti meikkiä (ei miehille), vähän päivitystä vaatekaappiin. Ei tarvitse olla kallista, edullisemminkin saa kivannäköisiä vaatteita. Jos ideat ovat hukassa, niin parilla googlauksella löytyy. Tarvittaessa kauppojen pukeutumispalvelujakin voi käyttää, ei maksa mitään.
Pieni tuunaus ulkonäköön auttaa myös niin, ettei tarvitse koko ajan ajatella muiden olevan paremman näköisiä (=suomalainen perisynti). Kauneutta/komeutta löytyy kaikista ihmisistä, ei sitä tarvitse kärkeä verkkareihin ja hätäponnariin.
Kommentit (337)
He ovat jo olleet nuoria ja kauniita. Ei tarvitse enää.
Mä viihdyn näin. En olisi oma itseni meikeissä ja tyylivaatteissa.
Eivät ole enää niin ulkonäkökeskeisiä.
Jos nuorille naisille ja bimboille ulkonäkö ja itsensä jatkuva tuunaaminen on tärkeää, se ei ole sitä välttämättä enää nelikymppisenä.
Silloin ollaan myös työelämässä haastavimmissa hommissa mitä saa, ja kyllä se työ vie suurimmat voimat ja mielenkiinnot.
Eivätkä kaikki edes halua uudistua, ovat tottuneet siihen omaan turvalliseen ulkomuotoonsa ja tyyliinsä.
Jos itse on tyytyväinen itseensä, niin mitä se muille kuuluu, millainen leikkaus hiuksissa on, ja millaiset vaatteet on.
Tiedän ihmisiä joilla aivan varmasti olisi varaakin laittaa itsensä vaikka kauneuskirurgilla kuntoon, mutta heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta, se ei ole heille tärkeää.
Elämässä on muutakin tärkeää toisille kuin vain, vaatteet, muoti, hiukset, kuntosalit sun muut.
En käy missään. Ihan sama jos ruokakaupan kassa ei kiihotu ulkonäöstäni.
Ei nyt tule mieleen mitään syytä haaskata aikaa ja vaivaa näyttävän ulkonäön saamiseen.
Saan näyttää arkiselta ja tylsältä jos haluan. Ei kuulu muille, kun hoidan työni viimeisen päälle hyvin.
Olisko motivaation puute. Sama ylipainon ja liikunnan kanssa. Ei paljoo vaatis, mutkun..
Ja ketä varten pitäisi näyttää näyttävältä?
En osaa oikein enää edes suhtautua mihinkään huomioon, mitä joskus tulee kun siivoaa itsensä ja menee jonnekkin ihmisten ilmoille. Lähinnä se tuntuu vaivaannuttavalta. Siitä on kaksikymmentä vuotta kun olin radalla huomiota metsästämässä.
5
Minä olen 40v ja kuljen aina verkkareissa tai leggareissa. Ei mulla ole aikaa tai jaksamista laittautua. Asutaan pikkukylässä maalla niin ketä varten edes laittautuisin?
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole enää niin ulkonäkökeskeisiä.
Jos nuorille naisille ja bimboille ulkonäkö ja itsensä jatkuva tuunaaminen on tärkeää, se ei ole sitä välttämättä enää nelikymppisenä.
Silloin ollaan myös työelämässä haastavimmissa hommissa mitä saa, ja kyllä se työ vie suurimmat voimat ja mielenkiinnot.
.
Ilmeisesti sinun ei pidä haastavissa töissäsi pukeutua edustavasti? Minun pitää, ja se nimenomaan motivoi pitämään huolta ulkonäöstä.
Olen +45 vee. Haluan luonnollisen ulkonäön joten pyrin eroon värjäyskierteestä. Oman värin kasvatus kesken. Ihon on jo vähän ikääntynyt ja ohut ja osin uurteinen joten meikkiä ei voi laittaa paljon. Muutenkaan meikki ei sovi koska olen hyvin vaalea ja näytän herkästi jotenkin naismieheltä tai pelleltä.
Eli aika vaikea hakea mitään sen kummempaa ulkonäköön jos haluaa näyttää luonnolliselta ja meikki ei vain oikein sovi.
Tummilla ihmisillä on asiat ehkä paremmin että heillä luonnostaan kulmakarvat tuo ilmettä kasvoihin ja ihokin on usein tummempi ja tasaisempi mutta vaaleana tai maantienvärisenä on vain tyydyttävä tähän valjuuteen.
En rupea muiden mieliksi muuttamaan ulkonäköäni, tykkään tälläisestä tylsästä, arkisesta ulkonäöstä, saapahan olla rauhassa ahdtistelijoilta eikä ole ulkonäkö paineita siitä et mitä pukisi ja miten meikkaisi
Olet väärässä kun kuvittelet suomalaisten perisynniksi "toiset ovat kauniimpia"-ajattelun. Kateus meidän perisyntimme on. Joskus siihen voi liittyä ulkonäkö, mutta ei aina.
Venäjätrollin harjoitusko tämä on?
Kun plus nelikymppisenä ei kiinnosta enää piiruakaan mitä mun ulkonäöstä ajattelee lapset, jonnet, omanikäiset tai vanhemmat.
Muut asiat saavat kyllä kiinnostumaan itsestäni, jos joku niin kokee. Ja jos ei koe, niin sekin on enemmän kuin fine.
Ymmärrät sitten kun tulet samaan ikään.
Ihmissuhteissa ja muussa painaa jo varsinkin tänä instabeibelinkkapersetöröhuuli -aikana, että mitä siellä meikki ja tekoripsihässäkän sisäpuolella liikkuu.
M45
Miksi joku ajattelisi muiden ulkonäköä?
Vierailija kirjoitti:
Olen +45 vee. Haluan luonnollisen ulkonäön joten pyrin eroon värjäyskierteestä. Oman värin kasvatus kesken. Ihon on jo vähän ikääntynyt ja ohut ja osin uurteinen joten meikkiä ei voi laittaa paljon. Muutenkaan meikki ei sovi koska olen hyvin vaalea ja näytän herkästi jotenkin naismieheltä tai pelleltä.
Eli aika vaikea hakea mitään sen kummempaa ulkonäköön jos haluaa näyttää luonnolliselta ja meikki ei vain oikein sovi.
Tummilla ihmisillä on asiat ehkä paremmin että heillä luonnostaan kulmakarvat tuo ilmettä kasvoihin ja ihokin on usein tummempi ja tasaisempi mutta vaaleana tai maantienvärisenä on vain tyydyttävä tähän valjuuteen.
Ohut, kuultava meikkivoide toimii. Ei kannatakaan yrittää mitään paksua mattapakkelia tässä iässä. Muilta osin olet varmaan kokeillut liian tummia sävyjä. Vaihda musta ruskeaan tai harmaanruskeaan (esim. ripsari ja rajauskynä) ja suosi muutenkin vain hieman luonnollisesta vaaleudestasi poikkeavia sävyjä. Varmasti sopii tällainen meikki.
Miksi niin moni teini/nuori aikuinen pilaa nuoruuden kauneutensa piilottamalla sen meikin alle ja vimpan päälle olevaan kampaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 40v ja kuljen aina verkkareissa tai leggareissa. Ei mulla ole aikaa tai jaksamista laittautua. Asutaan pikkukylässä maalla niin ketä varten edes laittautuisin?
No itseäsi.
Tätä valettahan naiset on laulaneet koko keskinäisen kilpailun historiansa ajan.
Miksi pitäisi olla "näyttävä" ulkonäkö? Mitä varten pitäisi muuttaa itseään ja ketä varten sitä tehdään? Jos minä en kelpaa meikittä ja kampauksetta jollekin, niin sitten saa olla kelpaamatta.