Miksi niin monet 40+ haluavat näyttää arkisilta ja tylsiltä, kun pienellä tuunauksella saisi itselleen näyttävän ulkonäön?
Hiuksiin uusi malli ja kenties vähän väriä, sopivasti meikkiä (ei miehille), vähän päivitystä vaatekaappiin. Ei tarvitse olla kallista, edullisemminkin saa kivannäköisiä vaatteita. Jos ideat ovat hukassa, niin parilla googlauksella löytyy. Tarvittaessa kauppojen pukeutumispalvelujakin voi käyttää, ei maksa mitään.
Pieni tuunaus ulkonäköön auttaa myös niin, ettei tarvitse koko ajan ajatella muiden olevan paremman näköisiä (=suomalainen perisynti). Kauneutta/komeutta löytyy kaikista ihmisistä, ei sitä tarvitse kärkeä verkkareihin ja hätäponnariin.
Kommentit (337)
Mistä löytäisi parhaimmat pierinverkkarihousut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tule mieleen mitään syytä haaskata aikaa ja vaivaa näyttävän ulkonäön saamiseen.
Ja sitten ihmettelette miksi miehenne pettää teitä naisten kanssa jotka välittävät ulkonäöstään. En tiedä tajuatteko mutta miehen seksuaalisuus on visuaalisempaa kuin naisten. Mies ei innostu naisesta joka vähät välittää ulkonäöstään. Turha sitten voivotella kun kukaan ei halua teitä ja miehenne pettää teitä.
T.Heteromies
Höpsis. Petturi on petturi, sellaiselle löytyy aina tekosyitä. Mun heteromies 15 vuoden ajan on yhtä umpihippi kuin minäkin, ei paljoa perusta laittautumisesta. Saa olla neulasia tukassa, tukka takussa, suomuja housuilla ja haista savulta, silti aina kelpaa, puolin ja toisin. Vapauttavaa. Mahdollisimman harvoin ollaan ihmisten ilmoilla, ei tarvitse peljästyä.
Samaa mieltä, ei pettämisen syyt ole ulkonäössä vaan kohtaamattomuudessa. Toiset teeskentelee jo heti suhteen alusta tunteita. Samoin toisiaan kohtaamattomat voi juuttua toisiinsa vaikka loppuiäkseen.
Pettämisestä jauhetaan aivan järjettömästi, tuntuu että se on enemmän pelkoa. Toki aina on ne ihmiset jotka eivät halua tulla omistetuksi, hehe. Ei niiden kanssa voi voittaa. Ja toisesta sukupuolesta löytyy kyllä näitä, jotka oikein voimautuvat pettäessään.
Mutta ei niitä niin paljon ole kuin roskalehdet rummuttavat. Sonta myy, thats all.
Pettämisen syy ei ole missään kohtaamattomuudessa, vaan yksinomaan pettäjässä.
Koska Suomessa ei arvosteta ulkoista olemusta. Meillä ei myöskään ymmärretä, että esim USAssa ei voisi mennä asiantuntijatöihin sillä ulkonäöllä, millä Suomessa voi. Täällä ajatellaan, että on turhamaista laittaa itseään.
Haluan pitää itsestäni huolta ja meikkaan päivittäin. Puuteri, aurinko- ja poskipuuteri, ripsiväri. Kulmat kunnossa. Vaatteet puhtaat ja siistit.
Olen useamman kerran joutunut perustelemaan, miksi laittaudun. Ikinä en ole kuullut kysyttävän työpaikan 50-vuotiaalta harmaavarpuselta, miksi hän ei tänään(kään) laittanut huulipunaa tai vaihtanut hiustyyliä.
No itse en halua olla näyttävä vaan sulautua massaan. Kaikki huomio, niin positiivinen kuin negatiivinen, on no no. Ihmisten ilmoille meikkaan sen verran kuin huvittaa ja kampaan tukkani, muuten mukavuus edellä. Ne ajat kun halusi huomiota jäivät nuoruuteen. En myöskään itse koskaan katso muita ihmisiä sillä silmällä onko laittauduttu vai ei, kukin tyylillään eikä minua kiinnosta sen enempää.
N47 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voisi kysyä miksi näin on suomalaisista valtaosan kohdalla? Eri kaiken ikäisissä. Suomalaiset on aika tylsän näköisiä.
Ei osata, uskalleta. Siinäpä ne. :D tai myöskään haluta. Suomalaisten sielunmaisema on niin harmaa ettei sitä pukeutumisella osata piristää. Suomalaiset on tosi eleetöntä ja ilmeetöntä kansaa, se näkyy.
Minusta tuntuu välillä, että jos olet mies ja panostat enemmän pukeutumiseen, niin ihmiset katsovat alta kulmien. Joko he ajattelevat, että tuo kuvittelee olevansa parempi kuin me muut ja tuntuu kuin se olisi heiltä jotenkin pois. Lisäksi on ihmisiä, jotka pitää jonain pleijerinä ja varsinkin keskisuuret kaupungit on täynnä homottelijoita. Tuntuu välillä, että täällä ihmiset vaan haluavat vaikeuttaa toistensa elämää sen sijaan, että kaikki tekisivät omia juttujaan ja keskittyisivät omiin persereikiinsä. Suomi on täynnä kyynaamoja. m30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voisi kysyä miksi näin on suomalaisista valtaosan kohdalla? Eri kaiken ikäisissä. Suomalaiset on aika tylsän näköisiä.
Ei osata, uskalleta. Siinäpä ne. :D tai myöskään haluta. Suomalaisten sielunmaisema on niin harmaa ettei sitä pukeutumisella osata piristää. Suomalaiset on tosi eleetöntä ja ilmeetöntä kansaa, se näkyy.
Minusta tuntuu välillä, että jos olet mies ja panostat enemmän pukeutumiseen, niin ihmiset katsovat alta kulmien. Joko he ajattelevat, että tuo kuvittelee olevansa parempi kuin me muut ja tuntuu kuin se olisi heiltä jotenkin pois. Lisäksi on ihmisiä, jotka pitää jonain pleijerinä ja varsinkin keskisuuret kaupungit on täynnä homottelijoita. Tuntuu välillä, että täällä ihmiset vaan haluavat vaikeuttaa toistensa elämää sen sijaan, että kaikki tekisivät omia juttujaan ja keskittyisivät omiin persereikiinsä. Suomi on täynnä kyynaamoja. m30
Mä näin kerran eräässä pienemmässä kaupungissa (keskisuuri länsi-suomessa) Prismassa tilanteen, kun joku viimeisen päälle laitettu pukumies kävi ostamassa jonkun tuotteen ja tämän jälkeen vastapäätä olevat kassaneidit silmilivät toisiaan ja pyrskähtelivät. Ihan siis avoimesti nauroivat tuolle pukumiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin kerran eräässä pienemmässä kaupungissa (keskisuuri länsi-suomessa) Prismassa tilanteen, kun joku viimeisen päälle laitettu pukumies kävi ostamassa jonkun tuotteen ja tämän jälkeen vastapäätä olevat kassaneidit silmilivät toisiaan ja pyrskähtelivät. Ihan siis avoimesti nauroivat tuolle pukumiehelle.
Heh. Tuo kertookin sivistystasosta aika paljon jos siististi pukeutuneelle nauretaan. Meillä miehet käyttävät aika paljon pukua ja esim. taskuliinaa töissä, myös oma mieheni pukeutuu näin. Ei olla koskaan törmätty onneksi tuollaiseen käytökseen. Sääli jos kulttuuri on sellainen että kauniisti pukeutumista pidetään naurettavana asiana.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa ei arvosteta ulkoista olemusta. Meillä ei myöskään ymmärretä, että esim USAssa ei voisi mennä asiantuntijatöihin sillä ulkonäöllä, millä Suomessa voi. Täällä ajatellaan, että on turhamaista laittaa itseään.
Haluan pitää itsestäni huolta ja meikkaan päivittäin. Puuteri, aurinko- ja poskipuuteri, ripsiväri. Kulmat kunnossa. Vaatteet puhtaat ja siistit.
Olen useamman kerran joutunut perustelemaan, miksi laittaudun. Ikinä en ole kuullut kysyttävän työpaikan 50-vuotiaalta harmaavarpuselta, miksi hän ei tänään(kään) laittanut huulipunaa tai vaihtanut hiustyyliä.
Mitä sitten mitä USA:ssa voi tehdä ja mitä ei. Eihän siellä muutenkaan ole työntekijöillä mitään oikeuksia. Kas kun et vertaa Kiinaan. Samanlaisia kurjuuden syövereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukaupungissa ymmärretään, jos joku piipahtaa kaupassa puku tai juhlamekko päällä. En itsekään vaihtanut vaatteita vaikka kävin kaupassa arkipäivänä vihkitilaisuuteen mennessä. Puku päällä olevia näkee varsinkin valmistujaisten ja rippijuhlapäivien yhteydessä. Taisi kassaneideillä olla ihan omat jutut kesken.
Mulla on kiva oma väri hiuksissa, en halua värjätä. Ja se on taas mulle ihan yhden tekevää tykkääkö muut.
En ole koskaan tykännyt "piristävistä leikkauksista", olen aina niitä katunut, ja palanut takaisin puolipitkään malliin. Onneksi hiukseni kasvavat nopeasti.
Meikkaaminen tuntuu turhalta. Huulipunassa näytän sutturalta.
Farkut ja neule on vaan kivat päällä (töissä työasu), enkä näyttävämpää kaipaa.
Ja niin, kenen vuoksi pitäisi näyttää näyttävältä? En kaipaa katseita, joten ap voi tiirailla niitä, jotka tykkää olla esillä.
N41
Niin. Sulle on yhdentekevää, otatko muut habituksellasi huomioon. Johan tämä on kuultu useamman homssumamman kirjoittamana tässä ketjussa. Laiskuus ja mielikuvituksen puute.
BTW huulipuna ei tee ketään sutturan näköiseksi ja kuulostat nelikymppisenä jo ihan mummolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 v ja huolehdin itsestäni mielelläni, ulkoisesti ja sisäisesti. Syön terveellisesti, jumppailen ja ulkoilen. Olen asiantuntijatyössä ja pidän itseni ammatillisestikin ajan tasalla. Ulkonäöstä huolehtiminen on myös kohteliasta kanssaihmisiä ajatellen, ja erityinen panostaminen juhliin (joita kylläkin harvoin) on hauskaa vaihtelua. Minulla on itselläni mukavempi olo, kun ylläni on mieleinen ja tyylikäs vaatetus, hiuksissa hyvä leikkaus ja väri sekä kevyt meikki. Ei se nyt niin ihmeitä eikä suuria ponnisteluja edellytä.
Tyylikkyys on osin katsojan silmässä. Mulla ei oleisi ollenkaan mukavEmpi olo jakkupuvussa tai mekossa, viihdyn farkuissa. Hiusvärit on jääneet jo vuosia sitten, aika ja vaiva ei enää vastanneet lopputulosta ja terveellisyyskin mietityttää. Juhlat joihin pitää valmistautua on kyllä varsinainen helvetti, se valmistautuminen ja itse juhla. Ennemmin kaverin kanssa lenkkipolulle tai lähibaariin/terassille oluelle arkisesti.
Joku puhui aiemmin ruskeasta ripsiväristä…. käytin aiemmin, vaan eipä ole ehkä 5 vuoteen missään ostopaikassa tullut vastaan.
Ruskeaa saa harvemmin, mutta ei ole mahdoton löytää. Isadoraa myy esim. Sokos.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sulle on yhdentekevää, otatko muut habituksellasi huomioon. Johan tämä on kuultu useamman homssumamman kirjoittamana tässä ketjussa. Laiskuus ja mielikuvituksen puute.
BTW huulipuna ei tee ketään sutturan näköiseksi ja kuulostat nelikymppisenä jo ihan mummolta.
Huulipuna tekee vanhemman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla keski-ikäiset miehet ottavat huomioon minun esteettiset mieltymykseni? Jonkinlainen luettelo teoista kelpaa. Jään odottamaan.
Jos kasvot punoittavat helposti, niin minkä sävyinen huulipuna olisi paras? Omasta mielestä ihon pitää olla hyvä, jos huulipunaa laittaa. Se taas vaatii monenlaisia tuotteita eikä ne pysy koko päivää siistinä. Sen lisäksi huulipuna tuntuu ikävältä huulissa enkä edes halua tietää, kuinka monta kiloa sitä tulisi vuosien aikana syötyä. Ei ole kovin terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukaupungissa ymmärretään, jos joku piipahtaa kaupassa puku tai juhlamekko päällä. En itsekään vaihtanut vaatteita vaikka kävin kaupassa arkipäivänä vihkitilaisuuteen mennessä. Puku päällä olevia näkee varsinkin valmistujaisten ja rippijuhlapäivien yhteydessä. Taisi kassaneideillä olla ihan omat jutut kesken.
Silloin oli joku ihan normaali päivä. Tapahtui Seinäjoella Prismassa. Ei ollut muita näissä kahdessa jonossa, kuin tämä pukumies ja minä tulossa siihen. Kyllä mäkin hänet huomasin ja kyllä heti huomasi ne katseet ja naureskelun. Tämä ei ollut sellainen perus pukumies vaan tukka oli "mintissä" ja oli kunnon kengätkin jalassa. Ei varmaan totuttu tuolla päin tuollaiseen.
Onpa taas höpsö keskustelu, jossa selvästi vaan yritetään ärsyttää. En usko, että kukaan normaalijärkinen oikeasti ajattelee noin. Toki moni nainen sanoo joskus "Leenalle sopisi sellaiset lasit ja tukka ja mekko paremmin", mutta siinäkin on kyse sanojan omista mielipiteistä ja tyylistä. Leenalle sopii just se mistä Leena tykkää.
Sekä mies ja nainen ovat tehneet tarpeeksi kun pitävät puhtaudesta huolen; säännöllisesti peseytyvät, harjaavat hampaat ja kynnenaluset ja pukeutuvat puhtaisiin vaatteisiin. Antiperspirantti estää hikoilun ja hajut. Kaikki muu on turhaa.