Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??

Vierailija
11.05.2020 |

Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk

Kommentit (226)

Vierailija
161/226 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein aina ostanut kaiken mistä olen kysellyt, mutta minulla on kyllä joskus ostajana käynyt noin. Joskus olen yksinkertaisesti unohtanut - olen jäänyt miettimään, haluanko tuon vai en, ja unohtanut koko asian. Joskus olen löytänyt paremman version halvemmalla vaikka Huutiksesta. Joskus olen katsonut ilmoitusta tarkemmin ja huomannut tavaran olevan vääränkokoinen tai kuvan perusteella mahdollisesti rikki.

Minusta olisi jotenkin nolompaa lähettää täysin tuntemattomalle ihmisiä viikkoa myöhemmin selittelyviestejä, että olen hei tosi pahoillani, unohdin vastata kun koira söi kännykän, löysin parempikuntoisen vitosella muualta, enkä osannut lukea ilmoituksen mittoja oikein, koska olen ääliö.

Vierailija
162/226 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden ja alhaisen koulutustason Lahdessa Tori-kauppaa on sietämätöntä tehsä. Kerran erehdyin laittamaan 5 eurolla hyäkuntoisen käyttöesineen myyntiin. Ostaja halusi ettätuon tavaran Nastolaan n. 25 km päähän autolla...juu ei, lupasin ostajalle kiikuttaa kaman keskustaan. Ensimmäinen ongelma, ei pääse paikalle kun pitääkin kysyä mieheltä lupa , seuraavalla kerralla  palkka oli myöhässä ja kolmannella kerralla lapsi sairastui.  Annoin tavaran naapurin maahanmuuttajaperheelle kun tuli rappukäytävässä puhetta. Viikon kuluttua alkuperäinen ostaja soittaa ja haukkuu mut… juu älä tee kauppaa white trashin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/226 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas viimeisimmät kokemukset: kyselyitä mitä merkkiä vaate on vaikka kaikki tiedot jo mainittu. Sitten saapuu ostajaehdokas joka haluaa muka ostaa kaiken, arvelinkin että liian hyvä tarjous.  Pian paljastuu että ostajaehdokas ei käy nouto julkisella paikalla. pitäisi päästä kotiin sovittamaan vaatteita ja ei tiedä ovatko sopivia vai ei. Se siitä myynnistä sitten, joutaa taas roskiin/annettaviin nekin myytävät. Ostajaehdokas myös valittaa että hän on aina saanut kaikilta muilta sovitusoikeuden eli vieraiden ihmisten koteihin saanut mennä kuten kauppan sovituskoppiin. Kaikkeen sitä jotkut ihmiset suostuvat, itse en vaivaudu 5-10e arvoisten myyntivaatteiden takia siihen että juhannus menisi pilalle ja aika hukkaan. En suosittele minkäänm tuotteen myymistä missään, 95% ostajista on pilaostajia joita sinun täytyy palvella kuin olisit ilmainen kassa: tulee antaa ilmaiset kokeilu+sovitusoikeudet, jos et myy ekalle kysyjälle tinkimishinnalla saat haukut niskaasi jne.

Vierailija
164/226 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tälläinen viesti "mietintään, harkintaan" siis mitä miettimistä on jonkun parin euron tai kymmenen euron tavaran/vaatteen ostossa? :D tavara meni annettaviin, tiesin heti ettei kannata odotella pilaostajasta ei kuulunut myöhemmin mitään että sellainen "mietintä". Käyvätköhän nuo samat tyypit myös kauppojen kassoille selittämässä että "Ostaisin mutta kun sossun tilipäivä ei ole vielä tullut! harkitaan sitten" tai "lapsilisät kului mutta heti kun saan ne tämä tuote menee mietintään!!"

Vierailija
165/226 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjille toive: kun laitatte astioita myyntiin, ilmoittakaa niiden vetoisuus. Kuvasta sitä on mahdoton päätellä, samoin ulkomitoista.

Ulkomitoista mahdoton päätellä?

Osta seuraavaksi torista vaikka ala-asteen matikankirja.

Vierailija
166/226 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina on tullut vastaan monta Mobilepay-vänkääjää. Vaikka kuinka sanon, että maksu käteisellä, niin samakin ostaja voi kysyä monesti, että maksan siis Mobilepaylla. Ei vaan käteisellä. Jos pelkää käsitellä rahaa tähän aikaan, niin laita vaikka hanskat käteen. Yksikin ostaja vielä lähtiessään sanoi, että kannattaa alkaa käyttää Mobilepayta, se olisi kätevämpi. Ehkäpä, mutta haluan käteisellä.

Velkaelviksiä.

Mobilepay kun veloitetaan luottokortilta, sitä käytetään kun pankkitilillä ei rahaa ole.

Vierailija
167/226 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postituksesta kysyisin, miten yhden ohuen paidan postikulut voivat olla 6,90e?

Eikö tuon kokoiset mene kirjeenä?

Monet myyjät tekee postikuluilla bisnestä eivätkä siksi suostu noutoihin

Kyllä se on Posti, joka postikuluilla tekee bisnestä, ei myyjä.

Minullekin on tullut noita postikulu-vänkääjiä jotka tosissaan kuvittelevat että 10e postikulut menevät myyjälle, kun myy vaikka tavaraa 20e puolet menee postille mutta automaattisesti oletetaan että myyjä huijaa ja vie postikulut. Vaatteitakin on eri kokoisia, painava/iso/leveä paita ei välttämättä mahdu kirjekuoreen puhumattakaan muista vaatteista, tästäkin on vängätty. Mieluiten myisin kirjeeseen mahtuvia, kaikki ei mahdu. En anna enää noutoa sen takia kun ostajat 1. Eivät saavu paikalle 2. Haluavat sovitusoikeuden eli oleilla ja kokeilla vaatteita vieraan ihmisen kodissa ja sitten kieltäytyvät kaupoista jos ei ole sopiva. Myyjillä ei ole mitään velvollisuutta kutsua vieraita kotiinsa vaate-esittelyyn/sovitukseen. Ohjeissa neuvotaan tekemään kaupat julkisella paikalla. Tuostakin on yritetty riidellä. Aivan kuin vieraiden ihmisten koti olisi kirpputori tai vaatekauppa johon voi lampsia sovittamaan silloin kun ostajalle sopii (jouluna, juhannuksena jne.)

Vierailija
168/226 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myynnissä kasvi ruukussa. Tuli kysymys: Do you post it?

Vierailija
169/226 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut heittämään ja antamaan pois lähes kaikki 90% uudenveroisista vaatteista ja koruista jotka on olleet myynnissä kun ei käy kaupaksi missään. Olen yrittänyt myydä torifissä mutta 90% ostajaehdokkaista on huijareita, minulle on tullut viestejä joissa yritetään tinkiä (tyyliin 6-10e uudenveroinen vaate pitäisi saada 1-3e ja noudettuna eri paikkakunnalta) en voi aivan kaikkeen suostua, koska tulee halvemmaksi antaa pois tai heittää pois. Olen myös saanut ihmeellisiä vaatimuksia että painava vaate mahtuu muka kirjeeseen (ostaja tietää postikulut vaatteelle) ja vaatimuksia että kaikki muut myyjät ovat antaneet sovitusoikeuden kodeissaan (vähän epäilen) tai postiennakolla jotta voi jättää noutamatta. Kai tuosta on jotain iloa jollekin, en juurikaan välitä noista pistän vain pois ja torjun. Ihmettelen suuresti jos joku antaa sovitusoikeuden kaikille vieraille ihmisille pääsyn kotiinsa. Yksi ostaja odotutti jopa kuukauden ajan, ilmoitti osoitetiedot ja kaikki että olisin ilmaiseksi postittanut ja lopetti vastaamisen. Sitten kuukauden jälkeen pistin torjunnan ja tuotteen annettaviin, annoin aikaa ja odotin juhlapyhien ajan mutta oli pilaostaja. Nyt sitten torifi on laittanut säännöt ettei ilmoituksia saa ns.nostaa ja uusia, vaan uusiminen täytyy tapahtua aina vasta sitten kun ilmoitus menee vanhaksi ja uutta ilmoitusta ei saa missään tapauksessa tehdä samasta. Vanhat ilmoitukset jäävät muiden ilmoitusten alle eikä niitä enää kukaan löydä. Sain useita samoja viestejä asiakaspalvelusta, eikä missään vaiheessa pahoiteltu sitä että hylättiin vasta laitettu uusi ilmoitus vasta kuvatusta tuotteesta. Olettivat asiakaspalvelussa että huijaan ja uusin jo vanhaa ilmoitusta, vaikka olin vasta kuvannut tuotteen myyntiin ekaa kertaa, sekoittivat johonkin toiseen. Viimeksi kävi kaupaksi joku yksi tuote syksyllä, niin ei paljoa kannata. Kumma kun eivät jaksa puuttua noihin oikeisiin huijareihin ja pilaostajiin, niihin ei ole minkäänlaisia sääntöjä voi vapaasti pistää myyjät turhaa odottamaan kuukausikaupalla ja jättää maksamatta. Moni olettavat että myyjät ilmaiseksi postittavat etukäteen, itse en tee niin ikinä. 

Vierailija
170/226 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaostajille pitäisi saada merkintä siitä että yrittävät viedä ilmaista tavaraa ja sivusto johon koottaisiin nimitiedot huijareista, sen tulisi myös olla rikos että yritetään keplotella myyjät postittamaan ennakkoon ilmaista tavaraa luvaten maksu ja sitten kadotaan

Vierailija
171/226 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin turhauttava paikka myydä. Mutta itsepalvelukirppikset maksaa, roskiinkaan ei viitsi heittää...

Vierailija
172/226 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ovat nämä ilmeisesti kännishoppailijat, jotka laittaa viikonloppuna keskellä yötä kysymyksiä tai ostotarjouksia myynnissä olevista tavaroista ja seuraavana päivänä ei enää kuulukaan mitään? Kaksi tällaista nyt tullut vastaan ihan viime päivinä... 

Vierailija
173/226 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjätkin peruvat kauppoja viime tipassa!

Menkää Huuto.fi!

Vierailija
174/226 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata enää myydä, vain lähinnä' huonoja kokemuksia myös ylläpito on nykyään kauhea. Jos yrität myydä halvalla ok kuntoista tavaraa niin ylläpito laittaa vihaisia viestejä että uudestaan julkaisusta pitää maksaa heille maksu tai laittavat jäähylle ainakin 14vrk ajaksi jos et tiedä sääntöjä ja erehdyt, nyt myös keksivät päästään sääntörikkomuksia ja sekoittavat tavarat toisiinsa (jos myy vaikka tuolia joka on saman näköinen kuin myyty tuoli) niin sekoittavat ja laittavat jäähylle koska myyt muka uudestaan samaa ja julkaiset muka uudestaan ilmoituksen. Ylläpidon tarkoitus koko ajan tienata lisätienestejä vain heille, myyjille ei mitään. Olen siis yrittänyt myydä 5-10e tavaraa, niin tälläinen kohtelu. Etenkin kesän ja syksyn aikana tullut noin 10 pilaostajaa, kysyvät eivätkä osta mitään. Kesän aikana pilaostaja lähetti osoitteen mutta jätti maksamisen, odotin kuukauden, luuli saavansa ilmaistavaraa tuolla tavoin. Todellakaan en aio enää myydä poistan profiilin, kesän aikana tienasin huimat 5e ja kaikki tuo vaiva ei ollut sen arvoista +ylläpito ilkeä. Ihmetyttää mikseivät keskity kalliimpien tuotteiden myyntiin, heitä ei taida valvoa kukaan kuten ei myöskään pilaostajia, jatkossa saavat pilaostaa joltain muulta minulta ei enää, en näe vaivaa että pakkaan turhaa ja odotan turhaa maksua. Ylläpidon kanssa keskustelu myös täysin turhaa vaivannäköä. Pilaostajille ei torissa voi antaa edes palautetta. Ylläpidon toopet näkee turhaan suurta vaivaa syynätäkseen parin euron tavaroiden harrastemyyjiä, kun siellä on ammattimyyjiä ja muita jotka julkaisevat ilmoituksia yläihinnoilla. Ylläpito ei ymmärrä että pilaostajien ansiosta kauppa ei käy.

Vierailija
175/226 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläpito tykkää syynät halpojen pikkutavaroiden myyjiä, mutta pilaostajat saa rellestää, ei edes ikävaatimusta sivulle ole

Vierailija
176/226 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina tämä sama itkuvirsi, niin kertokaa myyjät, miksi nähdä kaikki tuo vaiva, vääntää ja kääntää "ostajan" kanssa niiden muutaman euron helyjen tai rättien kanssa?? Miksi ??

Vierailija
177/226 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina on tullut vastaan monta Mobilepay-vänkääjää. Vaikka kuinka sanon, että maksu käteisellä, niin samakin ostaja voi kysyä monesti, että maksan siis Mobilepaylla. Ei vaan käteisellä. Jos pelkää käsitellä rahaa tähän aikaan, niin laita vaikka hanskat käteen. Yksikin ostaja vielä lähtiessään sanoi, että kannattaa alkaa käyttää Mobilepayta, se olisi kätevämpi. Ehkäpä, mutta haluan käteisellä.

Velkaelviksiä.

Mobilepay kun veloitetaan luottokortilta, sitä käytetään kun pankkitilillä ei rahaa ole.

Tai ihmisiä, jotka eivät käytä käteistä. Maksan kaiken kortilla tai sovelluksen kautta. Tori-kauppoja varten pitäisi siis hakea käteistä ja summasta riippuen minulle jäisi vaihtorahat pyörimään nurkkiin.

Vierailija
178/226 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaelviksiä.

Höpö höpö. Itselläni on Mobilepay yhdistettynä Debit -pankkikorttiin.

Vierailija
179/226 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tekevät tuota myös kirjeenvaihtoilmoituksiin. He ovat kirjanpitäjiä sielultaan. He pitävät lukua siitä millainen myynti-ilmoitus, hinta jne. toimii. Eivät he ole kiinnostuneita tuotteesta. He voivat sitten kertoa, että tuollainen ja tuollainen ilmoitus oli ja meni kaupaksi (tai silläkään ei mynnyt kaupaksi). Vertailua , kilpailua ja uteliaisuutta.

Vierailija
180/226 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aina tämä sama itkuvirsi, niin kertokaa myyjät, miksi nähdä kaikki tuo vaiva, vääntää ja kääntää "ostajan" kanssa niiden muutaman euron helyjen tai rättien kanssa?? Miksi ??

Onhan se ekologista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi