Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??

Vierailija
11.05.2020 |

Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäistä kertaa laitoin hiljattain kaksi myynti-ilmoitusta. Tiskikone meni melko vaivatta. Vähän oli säätöä hakuajankohdan suhteen, lykättiin mökille menoa monella tunnilla sen takia, kunnes ostaja ilmoitti tuntia ennen etteivät nyt pääsekään. Argh, no mikäs siinä auttoi, sovittiin uusi päivä. Vähän jännitti, tulevatko ollenkaan, mutta tulivat eikä ole mutinoita jälkikäteen kuulunut.

Mutta se toinen ilmoitus. Marimekon logokassi. Laitoin hinnan alemmaksi kuin muut sen värisen kassin myyjät, ja melko pian joku oli kiinnostunut. Kyseli postitukset ja kaikki ja oli että jee ihana joo otan sen. Laitoin tilinumeron, ja ostaja ilmoitti maksavansa heti. No eipä ole vieläkään, pari viikkoa sen jälkeen, näkynyt tilillä. Ei ole myöskään ilmoittanut mitään. En ole viitsinyt kysellä perään, tympii niin.

No, ei muuta kuin uutta matoa koukkuun, mutta ihmetyttää. Luuliko/toivoiko hän, että postitan kassin näkemättä ensin rahoja tilillä??? Vai unohtiko, loppuiko rahat vai onko kuollut?

Vierailija
202/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kirjoittanut sinne "on myynnissä jos ilmoitus tässä näkyy", ei vaikuta, silti kysytään onko myynnissä ja tosiaan kun vastaan että "on" niin ei kuulu enää mitään.

En tiedä mikä huonon onnen juttu minulla sitten on kun yritän ostaa jotain niin juuri niissä ilmoituksissa ei ole puh.numeroa ja kun laitan viestin niin vastausta saa odottaa monta päivää ja silti eivät laita numeora enkä uskalla lähteä ajelemaan paikalle pelkkien tori-viestien perusteella.

Luulisi että haluat myydä sen tavaransa, itse en yleensä edes tingi hinnasta vaan katson sellaiset ilmoitukset joissa hinta on valmiiksi se mitä olen valmis maksamaan, tämäkin on hyväkäytöksisen perisuomalaisen tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää torin säännöt, ei saa laittaa ilmoitusta uudestaan, ei saa laittaa samaa tavaraa useampaan kertaan, julkaisua pitää odottaa tunteja, muokkaamista pitää odottaa tunteja, kaikki linkit hintavertailun vuoksi tuntuu olevan kielletty, oikeastaan melkein kaikki mitä haluaisi tehdä on kielletty, eikö tosiaan voisi olla sellasita sivua joka sallisi sen mitä asiakkaan haluavat ja myyntiä edistävät, luulisi olevan kysyntää.

Vierailija
204/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa kuin aloittaja mietin minäkin ja laitoin palautetta Toriin. Olisi hyvä saada ilmiantaa nämä kyselijät ja ne, jotka eivät viestejään koskaan enää edes avaa.

Vierailija
205/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tyyppi oli sellainen, jonka kanssa sain sovittua tapaamisen kellonaikoineen ja kun viipyi 20 min yli sovitun ajan, kyselin perään, johon vastaus: 'En mä lähtenytkään, kun sataa ja oisin pyörällä.

Katotaan huomenna, jos on parempi sää :)'

Tuon tyypin kanssa erehdyin sopimaan uuden ajan ei-sateiselle päivälle, ei saapunut eikä enää vastannut viestiin.

Vierailija
206/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaostajille pitäisi saada merkintä siitä että yrittävät viedä ilmaista tavaraa ja sivusto johon koottaisiin nimitiedot huijareista, sen tulisi myös olla rikos että yritetään keplotella myyjät postittamaan ennakkoon ilmaista tavaraa luvaten maksu ja sitten kadotaan

Juuri näin. Ehdottomasti kumpaankin suuntaan pitäisi voida jättää julkista palautetta. Niin toimii esim. Airbnb, ja se on todella hyvä asia.

Vierailija
207/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on köyhiä. Todnäk ovat just niitä jotka verkkokaupassa keräävät roinaa ostoskoriin ja kassalle kun pitäis mennä, niin suljetaan selain.

Torissa toimivat vaan noin.

Köyhiä? Tuskin. Itse myyn tavaraa muutamalla eurolla kpl ja silti tehdään näitä ihme varauksia.

Niin? Tajuatko miten syvälle köyhyys menee tässäkin maassa? Kyllä vaan on ihmisiä joille esim. 2 euroakin voi olla ylitsepääsemättömän iso raha. Etenkin jos asumisen, bussilipun, netin jne. jälkeiset käytettävissä olevat päiväbudjetit ovat luokkaa 5-6€/pv.

Se on surullista, mutta toisaalta ymmärrän miksi hekin yrittävät esim. tinkiä 2€ ostosta vaikka 1,5 euroon.

Kohtaamisongelma, jossa ei ymmärretä toisen maailmaa eikä osata katsoa elämää toisen silmistä. Hyvätuloiselle saatika vauraalle on vaikea ymmärtää tuollaista realiteettia jos itse juo jotain 6€ erikoskahveja huvikseen matkalla töistä kotiin tai ostaa heräteostoksena jonkun 10€ subway-patongin koska huvitti.

Jos 2e on liian iso raha, voi olla ilman sitä 2e tori.fi -ostosta. Tuskin siellä mikään sen hintainen tavara kovin välttämätön on.

Vierailija
208/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pidin enemmän huuto.netistä, mutta valitettavasti he sössivät hommat ahneudellaan. Torin kautta myyminen on välillä ihan ihme taistelua. Varsinkin naisten kanssa. 

Mikä huutonetissä on ahneutta? Se 4,9% välityspalkkioko? Minusta ihan kohtuullinen korvaus. Laitat sen summan tuotteen hintaan lisäksi, sen päälle mitä siitä itsellesi haluat. Parhaat kaupat minä olen tehnyt huutonetissä vuosien ajan.

Huutonetissä ei ole mitään välityspakkiota. Huutokaupat yms. On

Vierailija
209/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pidin enemmän huuto.netistä, mutta valitettavasti he sössivät hommat ahneudellaan. Torin kautta myyminen on välillä ihan ihme taistelua. Varsinkin naisten kanssa. 

Mikä huutonetissä on ahneutta? Se 4,9% välityspalkkioko? Minusta ihan kohtuullinen korvaus. Laitat sen summan tuotteen hintaan lisäksi, sen päälle mitä siitä itsellesi haluat. Parhaat kaupat minä olen tehnyt huutonetissä vuosien ajan.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin eikös siellä tullut joku kuukausimaksu jo ihan muutaman kaupan jälkeen? Siinä vaiheessa sitten iso osa käyttäjistä hävisi ja kauppa tyssäsi pahasti.

Vierailija
210/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän nämä aina suoraan mustalle listalle. Ja tinkaajille en edes vastaa. Toriin pitäisi saada samanlainen ominaisuus kuin Huuto.netissä, että voi arvostella toisen kaupantekijän.

Vierailija
211/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin mattoa, no ostaja sopi aikavälin, no sen lopuksi ilmoitti ettei ehdi, käykö toinen päivä...no sovin sen. No silloin ei osajasta kuulu mitään, sitten taas parin päivän päästä ehdottaa uutta aikaa...Kyse ei ole tavarasta jolle on ostajia jonoksi saakka, mutta miten monta oharia jaksatte?

Mä tunnustan, että olen niin pikkumainen ihminen, että jos henkilö osoittaa noin vähäistä kunnioitusta minua ja mun aikaani ja vaivaani kohtaan, mielummin vaikka polttaisin ko. maton tai lahjoittaisin sen ilmaiseksi jollekin muulle kuin tekisin kauppoja tämän henkilön kanssa. Ihmiset käyttäytyy huonosti niin kauan kun niillä on siihen varaa.

Vierailija
212/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tämä on ihan hieman off-topic kun tässä oli tarkoitus puhua tori.fistä, mutta nyt kun jotkut olivat maininneet tuon huuto.netin niin kiinnostuin tästä jutusta: siis millä tavalla huuto.net on alkanut ahnehtimaan? En jaksaisi selata 11 sivua tätä keskustelua. Onko tuo nykyään maksullinen sivu, millä ne rahastaa?

Vierailija
213/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Hyvä kun tämä ketju tuli vastaan. Olen myynyt torissa vuosia ja nyt 1-2 kuukauden aikana lähes kaikki ostajat ovat olleet haamuja. Haluavat ostaa ja joko katoavat kuin tuhka tuuleen kun on laittanut maksutiedot tai sitten lupaavat maksaa huomenna, ei tänään olen kipeä, oho unohtui maksan huomenna lupaa än eikä mitään ikinä kuulu. No nyt yksi haamuostaja kyseli tavaroidensa perään, kysyin häneltä että siirsikö rahat kun ei ole kuulunut ja vastaukseksi joo omasta mielestään tarkastan illalla ja taas ei ole kuulunut mitään viikkoon.

Eli huijareita myös liikkeellä. Laitoin torille palautetta. Mietin pitäisikö keskittyä zadaaseen tai facebookin ryhmiin. Vaatteita myyn pääasiassa. Tori on yhtäkkiä mennyt huonoksi.

Vierailija
214/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, tämä on ihan hieman off-topic kun tässä oli tarkoitus puhua tori.fistä, mutta nyt kun jotkut olivat maininneet tuon huuto.netin niin kiinnostuin tästä jutusta: siis millä tavalla huuto.net on alkanut ahnehtimaan? En jaksaisi selata 11 sivua tätä keskustelua. Onko tuo nykyään maksullinen sivu, millä ne rahastaa?

Siitä on siis vuosia aikaa, kun tuli joku kuukaisimaksu, jos myit enemmän kuin yhden tavaran kuukaudessa tai jotain sellaista. En nyt muista enää tarkkaan. Ja samaan aikaan tuli Tori.fi, mikä oli ilmainen. Huuto.netistä hävisi sitten käyttäjät ja homma latistui. Oli muuten huomattavasti parempi ja selkeämpi myyntikanava, kun kaupat tehtiin siellä sivustolla.

Vierailija
215/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu siitä,että myyjät eivät osaa päivittää ilmoitukseensa otsikkoon VARATTU. Jotkut myös unohtavat poistaa ilmoituksen myynnin jälkeen.

Sitten on niitä myyjiä, jotka myyvätkin heti jollekin toiselle vaikka on sovittu jo yhdet kaupat. Tämä on tosi törkeää.

Myyjissä on paljon huijareita. Postitusta ei kannata käyttää, vaan aina nouto ja tavaran huolellinen tarkastus etukäteen ja vasta sitten rahat käteen. Usein vaatteesta paljastuukin tahra, reikä ym. mutta näistä ei ole mainittu ilmoituksessa. Jätän aina ostamatta kun huomaan, että myyjä on valehdellut.

Huonot kokemukset huijaavista myyjistä ovat toisen kotimaisen kielen edustajista ja ulkomaalaisista.

Vierailija
216/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonetissä ei ole mitään välityspakkiota. Huutokaupat yms. On

Sivustolla lukee, että alle 50 kauppaa vuodessa voi tehdä ilmaiseksi. Tämä oli mielestäni aikanaa pienempi määrä. Täytyykin vaihtaa taas tuonne.

Vierailija
217/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... kun pitääkin kysyä mieheltä lupa ...

Tämä. Miksi ihmeessä tämä on aina ongelma kun tehdään kauppaa naisten kanssa. Tulee yv av vv evvk viestejä ja sitten perään "pitää kysyä lupa". Voisiko ihan ensin kysyä sen saakelin luvan ja sitten vasta alkaa varailemaan.

Mutta jos se maksaja eli mies on töissä niin ei sinne voi soitella että saanko ostaa :D Heti pitää varata jos jotain hyvää näkee. En siis itse näin toimi mutta oiskohan tuo se tilanne eli ostajalla ei ole rahaa vaan maksu tulee mieheltä.

Suomi on nykyään täynnä yhteiskunnan ja/tai miehiensä rahoilla kotona maleksivia naisia.

Lasten ja kodin "hoitaminen" = foorumien, Torin ja FB marketplacen surffailua päivät pitkät

Vierailija
218/226 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja: onko kohtuullista alkaa tinkimään melkein mistään, näkemättä? Mistä meille on iskostunut tämä viimeisen/tiukan hinnan käsite kaikkiaan? MITÄ on tämä Viimeinen Hinta jota kysellään jo etukäteen. Hinnan tiukkuus kaipaa niin ikään lisätietoa. Itselläni on kyllä vakaa käsitys myymäni tuotteen hinnasta tai arvosta ja itseni kanssa tinkiminen kuuluisi kai jollekin mielenterveysosastolle. Sellaiseen vihjaaminen voi olla sangen kehno lähtökohta ostajalta. Ei jatkoon. Joskus olen vastannut tiukan/viimeisen hinnan kyselijöille että postikulut voin tulla vastaan, jolloin vieläkin tingitään. Mutta eihän se sitten olisikaan ollut viimeinen hinta jos olisin suostunut jne.

Mulle on useampaan kertaan nämä "tiukan/viimeisen hinnan" kyselijät sitten lopulta jänkkäämisen jälkeen myöntäneet että alun perin pyytämäni hinta olikin kohtuullinen. Olen blokannut joka ikisen niistä saatesanoilla ”en myy ajanhaaskaajille tai periaatetinkijöille”.

Vierailija
219/226 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on köyhiä. Todnäk ovat just niitä jotka verkkokaupassa keräävät roinaa ostoskoriin ja kassalle kun pitäis mennä, niin suljetaan selain.

Torissa toimivat vaan noin.

Köyhiä? Tuskin. Itse myyn tavaraa muutamalla eurolla kpl ja silti tehdään näitä ihme varauksia.

Niin? Tajuatko miten syvälle köyhyys menee tässäkin maassa? Kyllä vaan on ihmisiä joille esim. 2 euroakin voi olla ylitsepääsemättömän iso raha. Etenkin jos asumisen, bussilipun, netin jne. jälkeiset käytettävissä olevat päiväbudjetit ovat luokkaa 5-6€/pv.

Se on surullista, mutta toisaalta ymmärrän miksi hekin yrittävät esim. tinkiä 2€ ostosta vaikka 1,5 euroon.

Kohtaamisongelma, jossa ei ymmärretä toisen maailmaa eikä osata katsoa elämää toisen silmistä. Hyvätuloiselle saatika vauraalle on vaikea ymmärtää tuollaista realiteettia jos itse juo jotain 6€ erikoskahveja huvikseen matkalla töistä kotiin tai ostaa heräteostoksena jonkun 10€ subway-patongin koska huvitti.

Jos 2e on liian iso raha, voi olla ilman sitä 2e tori.fi -ostosta. Tuskin siellä mikään sen hintainen tavara kovin välttämätön on.

Tämä on juuri yksi ongelma myyjissä, että kun tavara maksaa pari euroa niin se saa heidän mielestään olla kunnoltaan mitä tahansa tai vaikka ihan jotain muuta kuin mitä myydään, väärä koko, rikki tms.. Parinkin euron huijaus on huijaus. Näihin olen törmännyt torissa niin usein, että olen hyvin tarkka siitä, ettei myyjä huijaa juuri näissä pikkuostoksissa. Ostaja kun ei tee yhtään mitään esim. rikkinäisellä tuotteella, vaikka se maksoi euron.

Vierailija
220/226 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta pakko kommentoida tähän, jos joku muukin tätä ketjua vielä myöhemmin lukee. Mutta siis kuinka korvessa täytyy asua, jos posti on noin kaukana? Ja miten laiska täytyy olla jos ei postiin jaksa kulkea edes sen kerran viikossa, vaan pitää sitä aivan mahdottomana uhrauksena? Sitten ei kannata mitään myydä, jos myyminen on noin ikävää. Maksan kyllä tuotteet ja postikulut tietenkin, mutta mitään ylimääräistä en ala siitä makselemaan, että joku jaksaa tyrkätä tuotteen pakettiin/kirjeeseen ja saada hieman liikuntaa ja aktiviteettia kävellessään viemään sen postiin. Silloin jää vain kaupat tekemättä. Ja mitä tinkimiseen tulee, niin jotkut luulevat saavansa myymistään tavaroista aivan tähtitieteellisiä summia. Ja sitten sitä samaa paskaa myydään kuukausi tolkulla, kun ei suostuta tinkimään ja sopivaa ostajaa ei löydy. Ihan vain  tiedoksi, ei ne kaikki romut aina vaan mene kaupaksi vaikka kuinka odottelisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan