Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??
Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk
Kommentit (226)
Myin mattoa, no ostaja sopi aikavälin, no sen lopuksi ilmoitti ettei ehdi, käykö toinen päivä...no sovin sen. No silloin ei osajasta kuulu mitään, sitten taas parin päivän päästä ehdottaa uutta aikaa...Kyse ei ole tavarasta jolle on ostajia jonoksi saakka, mutta miten monta oharia jaksatte?
juu postikuluilla tekee näppärää bisnestä, jos esim. työpaikan piikkiin lähettää
Vanha ketju kaivettu! Mutta joo kyllä noita haaveilijoita on myyvissä. Katselin muutama kesä sitten puutarhapöytää alkukesästä, löysin sopivan oloisen. Ilmoituskin oli samana päivänä laitettu toriin. Kysyin onko vielä vapaana ja jos on koska voin noutaa sen? Vastaus myyjältä " olen lähdössä ylihuomenna ulkomaille, että hän tulee elokuun lopussa takaisin silloin voi noutaa.. wut Joo ostamatta.
Täältä löytyi sitten se pakollinen ymmärtäjä. Siis köyhille jotka köyhyydestään huolimatta menevät torille varailemaan tavaroita ja ohareita tekemään. Ja tinkaamaan juurikin 2 euron tavarasta 1,5 euroon. Kysymys kuuluu paraneeko köyhyydestä sillä keinolla vai pitäisikö elämä käyttää toisin? Itse luulen että yhteiskunta verottaa entiseen malliin mielipuolihoitoon mutta jättää ne potilaat heitteille eli ulkoistaa kirpputoreille ja nettiin. Niin, sossu taitaa sentään maksaa netin tai vuokran johon netti sisältyy.
Persaukiset haaveilee ostavansa, jos lottovoitto osuu kohdalle. En ole enää aikoihin viitsinyt myydä siellä mitään.
Nyt et vissiin ymmärrä ironiaa tässä. Myyjä joka etsii "täydellistä ostajaa" voi olla juuri huijauskeissi jossa nouto ei käykään vaan pelkkä "postitus" ja raha tilille. Tai myydään runkopatjaa naiselle, vain nouto ja kokeilumahdollisuus kuvan kanssa heh heh.
Postikuluilla bisnestä? Niin, onhan se ihme porukkaa joka ottaa jotain hintaa siitäkin että kiinnostaa pakata se hiton kristallikruunu huolellisesti kuplamuoviin ja kääreisiin ja tukevaan pahvilaatikkoon ja toimittaa postiin ihan ilmaiseksi jotta joku oululainen vääntäjä saa sen samaan hintaan ja vaivaan kuin joku reipas noutaja samana iltana. Siis tarkoitan että vastuullinen myyjä säilöö TAI OSTAA pakkausmateriaalit ja käyttää ylimääräistä aikaa ja vaivaa. Siitä on kätevä tinkiä eikä tartte arvostaa kun joku välittää meneekö tavara ehjänä perille. Itse olen miettinyt alanko veloittamaan Posti- ja käsittelykulut jonkun keskituntiansion mukaan. Ja keskituntiansion saa kun käy töissäkin.
Mulla siellä keittiönpöytä tuoleineen myynnissä 60e hintaan. Eilen ostaja soitti ja sanoi jos tuot kaluston vantaalle helsingistä niin maksaa 100e.No kaupat tuli. Lisää tälläisiä ostajia.
Paljon ostan torista "halawalla" tarpeellista ja tarpeetonta enkä jää miihailemaan. Huutonetissä on kaikki saamani palautteet "nopea maksaja". En kysele jos en ole ostamassa.
Lopetin myymisen torissa jo kauan aikaa sitten. Nykyään kärrään kaiken rahanarvoisenkin kierrätyslavoille ja sekajätteeseen. Ei kiinnosta pätkääkään enää olla persaukisten oman elämänsä palsanmäkien pompoteltavana.
Oli ihan ok-kuntoinen pihapöytä ja 2 tuolia tarjolla ilmaiseksi. Joku kyseli useaan kertaan erilaisia kysymyksiä tuotteesta. Kertoi asuvansa parin kilometrin päässä. Muutaman kerran lupasi, että voisi tulla vaikka tällä viikolla noutamaan. Tuli sitten muutto pari kuukautta myöhemmin. Siinä vaiheessa tämä kalusto meni muiden romujen mukana kaatopaikalle. Tuli vielä senkin jälkeen kysymys tuolta samalta tyypiltä. Totesin että sieltä paikalliselta kaatopaikalta voit mennä etsimään sen tuotteen. Ihmetteli, miksi vein kaatopaikalle, hän olisi kyllä noutanut tuotteen, kun ilmaiseksi oli tarjolla.
Tämän takia pidin enemmän huuto.netistä, mutta valitettavasti he sössivät hommat ahneudellaan. Torin kautta myyminen on välillä ihan ihme taistelua. Varsinkin naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
... kun pitääkin kysyä mieheltä lupa ...
Tämä. Miksi ihmeessä tämä on aina ongelma kun tehdään kauppaa naisten kanssa. Tulee yv av vv evvk viestejä ja sitten perään "pitää kysyä lupa". Voisiko ihan ensin kysyä sen saakelin luvan ja sitten vasta alkaa varailemaan.
Myimme aikanaan lasten kerrossänkyä ja keskustelussa oli aluksi mukana kaksi jahkailijaa. Kyseltiin joka ikisestä naarmusta kuva erikseen ja sitten voivoteltiin matkaa jne. Sitten tuli yksi joka ilmoitti suoraan, että tulee hakemaan seuraavana päivänä. Oli oikeastaan mukava vastata sitten näille jahkailijoille, kun olivat melkein jo ostopuuhissa, että tuote meni jo.
Aloittajalle ja muillekin myyjille tiedoksi että näitä kyselyitä tulee aina Torin kautta, ihan aina. Pointti on siinä miten ITSE vastaat kysyjälle. Jos sanot vain "on vielä myytävänä" etkä mitään muuta et saa useinkaan vastakaikua. Jos sen sijaan kirjoitat vähän enemmän "varaanko sinulle? haluatko postitettuna vai haetko? Laitatko yhteystietosi jne". Tulee vuoropuhelua joka paljon suuremmalla todennäköisyydellä johtaa kauppoihin. Olen saanut jopa Huutonetin kautta kyselyä "onko tämä vielä myytävänä", vaikka ilmoituksessa näkyy että myynnissä on ja päivämäärä mihin saakka :D Myydythän siellä sulkeutuu heti kun ostaja klikkaa "ostan" nappia ja näkyy vielä kenelle myyty ja milloin.
Eniten kismittää ostajat jotka tekee halvoista tavaroista (jotka juuri laitoin myyntiin, tänään tai eilen) ihan törkyhalvan tarjouksen -70%. Näille en vastaa edes mitään.
En myöskään koskaan varaa kellekään mitään kuin maks seuraavaan päivään jos illalla ottaa yhteyttä, sillä kokemus on osoittanut että jos ostajalla ei ole rahaa maksaa tänään, ei hänellä sitä rahaa ole viikon päästäkään. Tästä on 100% kokemus eli yksikään ei ole ostanut sitten viikon päästä, ei edes muista varanneensa jotain.
Aina kannattaa muistaa että suurin osa ihmisistä on todella heikolla äo:lla netissä. Ei osata laitteita käyttää, eikä ohjelmia, ei kauppoja tehdä, ei tarjota, eikä tunneta alkeellisimpia käytöstapoja.
Ja: onko kohtuullista alkaa tinkimään melkein mistään, näkemättä? Mistä meille on iskostunut tämä viimeisen/tiukan hinnan käsite kaikkiaan? MITÄ on tämä Viimeinen Hinta jota kysellään jo etukäteen. Hinnan tiukkuus kaipaa niin ikään lisätietoa. Itselläni on kyllä vakaa käsitys myymäni tuotteen hinnasta tai arvosta ja itseni kanssa tinkiminen kuuluisi kai jollekin mielenterveysosastolle. Sellaiseen vihjaaminen voi olla sangen kehno lähtökohta ostajalta. Ei jatkoon. Joskus olen vastannut tiukan/viimeisen hinnan kyselijöille että postikulut voin tulla vastaan, jolloin vieläkin tingitään. Mutta eihän se sitten olisikaan ollut viimeinen hinta jos olisin suostunut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... kun pitääkin kysyä mieheltä lupa ...
Tämä. Miksi ihmeessä tämä on aina ongelma kun tehdään kauppaa naisten kanssa. Tulee yv av vv evvk viestejä ja sitten perään "pitää kysyä lupa". Voisiko ihan ensin kysyä sen saakelin luvan ja sitten vasta alkaa varailemaan.
Mutta jos se maksaja eli mies on töissä niin ei sinne voi soitella että saanko ostaa :D Heti pitää varata jos jotain hyvää näkee. En siis itse näin toimi mutta oiskohan tuo se tilanne eli ostajalla ei ole rahaa vaan maksu tulee mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Ja: onko kohtuullista alkaa tinkimään melkein mistään, näkemättä? Mistä meille on iskostunut tämä viimeisen/tiukan hinnan käsite kaikkiaan? MITÄ on tämä Viimeinen Hinta jota kysellään jo etukäteen. Hinnan tiukkuus kaipaa niin ikään lisätietoa. Itselläni on kyllä vakaa käsitys myymäni tuotteen hinnasta tai arvosta ja itseni kanssa tinkiminen kuuluisi kai jollekin mielenterveysosastolle. Sellaiseen vihjaaminen voi olla sangen kehno lähtökohta ostajalta. Ei jatkoon. Joskus olen vastannut tiukan/viimeisen hinnan kyselijöille että postikulut voin tulla vastaan, jolloin vieläkin tingitään. Mutta eihän se sitten olisikaan ollut viimeinen hinta jos olisin suostunut jne.
Minä vastaan tiukan hinnan kysyjille saman hinnan millä olen myymässä eli tinkaaminen ei kannata. Ota tai jätä periaatteella. Kaikki menee kaupaksi kuitenkin jossain vaiheessa, ja aika usein myös paremmalla hinnalla jollain toisella alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia pidin enemmän huuto.netistä, mutta valitettavasti he sössivät hommat ahneudellaan. Torin kautta myyminen on välillä ihan ihme taistelua. Varsinkin naisten kanssa.
Mikä huutonetissä on ahneutta? Se 4,9% välityspalkkioko? Minusta ihan kohtuullinen korvaus. Laitat sen summan tuotteen hintaan lisäksi, sen päälle mitä siitä itsellesi haluat. Parhaat kaupat minä olen tehnyt huutonetissä vuosien ajan.
Sitten on lisäksi näitä tinkaajia, jotka menevät ihan mauttomuuksiin asti. Parhaita tapauksia oli yksi pölvästi, joka oli kiinnostunut yhdestä keräilyesineestäni. Ei mikään kallis, hintaa oli parisen kymppiä. Kun kuuli, että esine oli 10 kilometrin päässä, niin alkoi voivottelu "kun on kaukana". Tajutessani, että tämä ihminen asuu suoraan työmatkani varrella, niin ehdotin poikkeuksellisesti kotiinkuljetusta samaan hintaan.
Se kirsikka kakun päälle, kaveri ilostuu kun tuotaisiin rompe kotiin asti ja seuraavaksi pamahtaa pajatson tyhjentävä kysymys: niin, mikä olisi tiukka hinta? Eli tämä ali-ihminen rupesi vielä tinkaamaan 20 euron esineestä, vaikka olisi saanut sen kotiin kuljetettuna.
Olin niin kettuuntunut, että ghostasin ihmisen samantien l. pistin estolistalle ja jätin ihmettelemään omaa typeryyttään.