Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä on nämä tori.fi-haaveilijat??

Vierailija
11.05.2020 |

Valhtelematta tullut 10 kpl eilisestä saakka myynti-ilmoitukseen kyselyitä: "Hei, onko nämä vielä myynnissä?" Tai "Hei, onko vielä kaupan??" Ja kun vastaan "Hei, kyllä on." Niin sitten hävitään kuin pàska viemäriin.
Ihme porukk

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy vaikka antaisit tavaraa ilmaiseksi. 

Tämä, annoin ruokapöydän ilmaiseksi, ottajia oli.

Tyyppi ilmoitti että jos saa auton.

Skippasin kaksi eli tämän autottoman ja hitaan.

Sanoin että ette saa enää, tulee nopea hakija.

Kallis puupöytä.

Vierailija
22/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on köyhiä. Todnäk ovat just niitä jotka verkkokaupassa keräävät roinaa ostoskoriin ja kassalle kun pitäis mennä, niin suljetaan selain.

Torissa toimivat vaan noin.

Köyhiä? Tuskin. Itse myyn tavaraa muutamalla eurolla kpl ja silti tehdään näitä ihme varauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on näitä, että kun ilmoituksessa lukee "vain nouto", niin kysytään, voisitko kuitenkin lähettää. En todellakaan, kun jo pelkät matkat postiin ja takaisin maksaa enemmän kuin tuotteen hinta on. Tässä kohtaa olisi tietysti voinut laskea, mitä maksaa pakkausmateriaali + postikulut + minun matkakustannukset postiin ja takaisin kotiin, mahdollisesti vielä hiukan tuntipalkkaa itselleni siitä ajasta, joka minulla olisi kulunut paketin viemiseen. Sen tiesin, että jo pelkkä postimaksu olisi ollut enemmän kuin tavarasta pyytämäni hinta.

Vierailija
24/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahaa

Vierailija
25/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lupasin kerran hakea ilmaiset baarituolit Lahdesta mutta unohdin, ihan oikeasti unohdin. Muistin vasta sitten kun ilmoittaja laittoi ne uudelleen tarjolle ja ilmoituksessa luki, että edellinen varaaja teki oharin. Hävettää vieläkin vaikka tapauksesta on jo vuosia.

Nykyään ohareiden teko tuntuu olevan joidenkin harrastus.

Vierailija
26/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myyjälle viestin jossa ilmoitin haluavani ostaa erään tavaran. Koska en heti päässyt hakemaan tavaraa, lupasin maksaa tilille jos myyjä niin haluaa, mutta hän vastasi, että voin maksaa käteisellä sitten kun haen tavaran parin päivän kuluttua ja hän pitää tavaran minulle varattuna. Seuraavana päivänä tuli viesti, että hän olikin tehnyt kaupat jonkun toisen kanssa koska tämä oli tarjonnut enemmän kuin alkuperäinen pyynti oli. En tätä oikein reiluna menettelynä pidä.

Vierailija
27/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myyjälle viestin jossa ilmoitin haluavani ostaa erään tavaran. Koska en heti päässyt hakemaan tavaraa, lupasin maksaa tilille jos myyjä niin haluaa, mutta hän vastasi, että voin maksaa käteisellä sitten kun haen tavaran parin päivän kuluttua ja hän pitää tavaran minulle varattuna. Seuraavana päivänä tuli viesti, että hän olikin tehnyt kaupat jonkun toisen kanssa koska tämä oli tarjonnut enemmän kuin alkuperäinen pyynti oli. En tätä oikein reiluna menettelynä pidä.

Vierailija
28/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin joskus yhden hengen runkopatjasänkyä torissa. Viestiä lähetti kiinnostunut  mies, joka olisi tullut katsomaan sänkyä, jos taloudessa ei ole miehiä tai vihaisia koiria. No meillähän kyllä niitä miehiä on taloudessa. En vastannut hyypiölle mitään. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella oli hakenut ennenkin naisseuraa itselleen. Sänky meni sitten kaupan toiselle henkilölle ihan sujuvaan tapaan.

Vierailija
29/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja vaikka jos odottelet jopa viikon, huhuilet perään mutta samalla hetkellä kun olet tavaran saanut myytyä, niin kyllä herää se haaveilija :D 

Vierailija
30/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se kun myyt jotain metri-kertaa-metri -tuotetta, niin kysytään että lähetätkö eurolla. On kysytty jopa niin että oisin jäänyt tappiolle postimaksun jälkeen.

Vierailija
31/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Miksei voi heti ekassa viestissä ehdottaa ajankohtaa noudolle. Tyyliin ”hei, onko X vielä myynnissä? Voisin tulla hakemaan sen tänään illalla tai huomenna klo 17.”

Tähän myyjä voi vastata ”joo, on vielä myynnissä. Huomenna klo 17 sopii. Osoite on xxxxx. Huomiseen.”

Ja siinä se!

Vierailija
32/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis juuri kaiken säädön takia Tori:ssa myyminen on epäkätevää. Täällä olisi esimerkiksi yksi täysin hyvässä kunnossa oleva vitriini, jonka möisin vaikka 5e, jos joku sen kävisi hakemassa, mutta en jaksa alkaa säätää. Joten puran sen osiin ja menee roskalavalle. Nostaa muuten liikaa verenpainetta.

Vierailija
33/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on köyhiä. Todnäk ovat just niitä jotka verkkokaupassa keräävät roinaa ostoskoriin ja kassalle kun pitäis mennä, niin suljetaan selain.

Torissa toimivat vaan noin.

Köyhiä? Tuskin. Itse myyn tavaraa muutamalla eurolla kpl ja silti tehdään näitä ihme varauksia.

Niin? Tajuatko miten syvälle köyhyys menee tässäkin maassa? Kyllä vaan on ihmisiä joille esim. 2 euroakin voi olla ylitsepääsemättömän iso raha. Etenkin jos asumisen, bussilipun, netin jne. jälkeiset käytettävissä olevat päiväbudjetit ovat luokkaa 5-6€/pv.

Se on surullista, mutta toisaalta ymmärrän miksi hekin yrittävät esim. tinkiä 2€ ostosta vaikka 1,5 euroon.

Kohtaamisongelma, jossa ei ymmärretä toisen maailmaa eikä osata katsoa elämää toisen silmistä. Hyvätuloiselle saatika vauraalle on vaikea ymmärtää tuollaista realiteettia jos itse juo jotain 6€ erikoskahveja huvikseen matkalla töistä kotiin tai ostaa heräteostoksena jonkun 10€ subway-patongin koska huvitti.

Vierailija
34/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ihan tietojenkalastelijoita ainakin huutonetissä.

Kysyvät auki olevan kohteen kysymyksissä, että vieläkö on myytävänä ja pitäisi vastata heidän laittamaansa sähköpostiosoitteeseen vastaus.

Onneksi moni sanoo, että onhan tämä myytävänä vielä kun kohde auki, ja keskustella voidaan ihan tämän kysymysosion kautta. Joku uusi buumi vissiin.

Vierailija
35/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ainakin miljoona pienituloista jolle esimerkiksi 10 euroa on valtava raha. Eikä muuta realistista kauppakanavaa ostaa yhtikäs mitään ole kuin joku tori tai huutonet. Tai sitten alibabasta kiinaromua.

Vierailija
36/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on ihan tietojenkalastelijoita ainakin huutonetissä.

Kysyvät auki olevan kohteen kysymyksissä, että vieläkö on myytävänä ja pitäisi vastata heidän laittamaansa sähköpostiosoitteeseen vastaus.

Onneksi moni sanoo, että onhan tämä myytävänä vielä kun kohde auki, ja keskustella voidaan ihan tämän kysymysosion kautta. Joku uusi buumi vissiin.

Täh? Mitä pahaa tapahtuu jos laitat sähköpostiin vastauksen? En tajua.

Vierailija
37/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita myyjissäkin. Lähetät viestin, niin ei kuulu mitään.

Vierailija
38/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin harrastan aikani kuluksi tällaista. Toinen huvini on ilmiantojen tekeminen ;)

Vierailija
39/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vuosien aikana paljon tavaraa Torilta. Kertaakaan en ole jättänyt noutamatta tai maksamatta. Olen myös noudattanut tarkkaan sovittua noutoaikaa. Suurin osa myyjistäkin on ollut mukavia ja asiallisia., eli kaupankäynti on ollut jopa kivaa.

Vierailija
40/226 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Miksei voi heti ekassa viestissä ehdottaa ajankohtaa noudolle. Tyyliin ”hei, onko X vielä myynnissä? Voisin tulla hakemaan sen tänään illalla tai huomenna klo 17.”

Tähän myyjä voi vastata ”joo, on vielä myynnissä. Huomenna klo 17 sopii. Osoite on xxxxx. Huomiseen.”

Ja siinä se!

Koska se tuntuu epäkohteliaalta.