Nyt on taas surmattu vauva Suomessa, nyt 4kk ikäinen
Kamala lukea tällaisia uutisia kun itsellänikin on alle vuoden ikäinen rakas tyttövauva jolle en koskaan vois kuvitellakaan tekeväni mitään vaikka välillä jaksaminen olisikin piipussa.
Voi pientä. 😢
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc5f82d3-8898-42e6-8f0d-95864f00406d
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti väittää facebook-palstalla heti lapsen tapon jälkeen, ettei ole tekoa tehnyt. Tämäkö olisi sitten uskottava.
Äiti ei sitä tehnyt, vaan isä.
Mistä se tieto on peräisin?
Mitäpä veikkaat? Ihan julkista tietoa on, että 37-vuotiasta miestä epäillään... Ja lapsi ollut hänellä ja 99 % varmuudella on lapsen isästä kyse. Oripää on aika pieni paikkakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti väittää facebook-palstalla heti lapsen tapon jälkeen, ettei ole tekoa tehnyt. Tämäkö olisi sitten uskottava.
Laitapa linkki uutiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sille mitään, mutta musta tuntuu että tällaiset ihmiset ei osaa vastata sen vauvan tarpeisiin.
Mä itse rakastan nukkumista ja tarvitsen sitä paljon.
Olen kuitenkin neljän lapsen äiti, joten mulla pitäisi olla kokemusta univelasta. Mutta kun ei ole. Yhdenkään lapsen kohdalta. Nuorimmilla on vieläpä vain reilu vuosi ikäeroa, mutta univelka on mulle tuntematon käsite.
En vaan usko että mulla on käynyt tuuri neljä kertaa, kaikki on ns. olleet hyviä nukkumaan. Vai olenko vaan tehnyt kaikkien kohdalla aika paljon oikein.Sun lapsilla ei selvästikään ollut koliikkia, mutta miten ihmeessä ajattelet että se oli omaa ansiotasi? Ei koliikkivauva itke sen vuoksi että "ei osata vastata tarpeisiin".
Anteeksi nyt mutta kuulostat ällöttävän ylimieliseltä.[/
No sitten kuulostan, ei se minua haittaa :)
Ehkä mä sitten vaan olen ollut onnekas :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa linkki uutiseen.
37-vuotiaan miehen sukulaisuussuhdetta ei ole vahvistettu, mutta hyvin todennäköisesti kyseessä on isä. Äitiä ei ole pidätetty.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006505421.html
Uusavuttomille...
Tappajahan olisi voinut olla lapsen isoisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006505421.html
Uusavuttomille...
Tappajahan olisi voinut olla lapsen isoisä.
Olisi voinut. Olisi voinut olla Nuuskamuikkunenkin. Vaan ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Facebookin perusteella tuo mies vaikuttaa ihan normaalilta tyypiltä, ei siis miltään narkkarilta tai juopolta. On se vaan outoa että yhtäkkiä viiraa.
Peliriippuvuus on ihan yhtä paha sairaus kuin juoppous. Toiminnallinen riippuvuus.
Jos siis pitää paikkansa, että pilalle mennyt peli on päättänyt vauvan elämän.
Ja näitä peliriippuvaisiakin tässä maassa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli synnytyksen jälkeinen psykoottinen masennus. Tai siksi se luokiteltiin, vaikka tunnistin harhoiksi ne näkö-, kuulo- ja tuntoharhat. Olin totaalisen väsynyt, vaikka vauva rupesi nukkumaan kokonaisia öitä heräämättä jo parin kuukauden ikäisenä. Siitä huolimatta en itse saanut nukutuksi. En jaksanut mitään kotitöitä, tiskikoneen juuri sain tyhjätyksi ja täytetyksi sinä aikana kun mies oli töissä. Lastensuojelu tuli mukaan kuvioihin, mutta mitään muuta apua ei tarjottu, kuin että joku tulee juttelemaan. En minä keskusteluapua tarvinnut, kävin kuitenkin terapiassa, olisin halunnut, että joku hoitaa vauvaa hetken tai tekee kotitöitä. Sellainen ei käynyt laatuun.
Olet niin oikeassa! Se, että olisit saanut vaikka ulkoilla hetken ihan yksinäsi ja saanut siitä energiaa olisi huomattavasti auttanut jaksamisessa kuin, että loputtomasti keskustella ikävistä asioista.
Toivottavasti vielä palataan entiseen malliin ja saadaan tervejärkisiä jalat maassa olevia kodinhoitajia perheiden avuksi!
Ko. Äidillä myös fb-päivitys asiasta..
Vierailija kirjoitti:
Jossa siis mainitsee isän
Vierailija kirjoitti:
Olikohan maahanmuutajia vai suomalaisia nämä?
Ihan suomalaisia. Murha.infossa ainakin eilen oli vielä linkki tappajan faceen, josta selviää myös vauvan äidin henkilöllisyys
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää.
Siis tuo äiti on - 98 ja tämä murhaaja mies - 83 ?
Supisuomalainen kuulapää. Typerä p a ska!!!!! Suuttui vauvalle kun pilasi itkullaan ah niin tärkeän tietokonepelin
Asialla siis kotona viihtyvä pelaileva K-mies. Niillä napsahtaa yleensä koviten sitten kun napsahtaa. Esim Chris Watts.
Monet valittelee, että on vain keskusteluapua saatavilla, eikä kodinhoitoa. Meillä ainakin keskusteluapu on ilmaista ja ihan yhtä saatavilla on myös siivous ja lapsenhoito. Ainut ero on, että tuosta jälkimmäisestä joutuu maksamaan omavastuun. Kotitalousvähennyksillä käsittääkseni saa jotain hyvitettyä maksusta ja kunnalta saa myöa palvelusetelin tuloista riippuen, silti toki jää maksettavaa itsekin.