Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on taas surmattu vauva Suomessa, nyt 4kk ikäinen

Vierailija
11.05.2020 |

Kamala lukea tällaisia uutisia kun itsellänikin on alle vuoden ikäinen rakas tyttövauva jolle en koskaan vois kuvitellakaan tekeväni mitään vaikka välillä jaksaminen olisikin piipussa.

Voi pientä. 😢

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc5f82d3-8898-42e6-8f0d-95864f00406d

Kommentit (586)

Vierailija
261/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa näitä linkkejä. Ei näistä kukaan halua lukea, mutta tietää että tätäkin tapahtuu. Maailma on tälläinen paikka. Minkä sille mahtaa

Vierailija
262/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin helppo tulla vahingossa raskaaksi tollasten nuorten. Saattaa olla ei-toivottu hyväksikäytön seurauksena,  huume- / mt-ongelmia taustalla. Voi olla mitä vaan. Mitään ymmärrystä ei tule sen enempää kuin jos vaikka tekijä olisi isä, koska teko on yksinkertaisesti niin väärin kaikessa karmeudessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mun sanoneen. Lapset jotka voisivat olla kotonaan eivät ole siellä. Sossut eivät jotenkin tajua ketkä ovat vaarallisia ja nyt onkin ollut taas ollut kahden viikon sisään monta lapsisurmaa Suomessa.

Siis minkälaisina yli-ihmisinä sinä sossuja pidät? Ei kai kukaan nyt hyvänen aika näe päällepäin kuka tulee tappamaan oman lapsensa?

Lastensuojelun sossulla on useimmiten reippaasti yli sata lasta asiakkaana. Kuinka tarkkaan luulet, että nämä sossut pystyvät ennakoimaan kaikki mahdolliset tilanteet, joita lähipiirikään ei ole välttämättä nähnyt?

En tiedä mutta erittäin paljon erehtyvät. Lapsia joutuu huostaan joita oltaisiin voitu auttaa muuten ja näitä ei havaita koskaan jotka tappavat lapsensa.

Voisiko olla niin, että lapsen tappoja/pahoinpitelyitä olisi vielä enemmän jos perheet eivät saisi apua? Hieman vaikea on jälkikäteen näyttää toteen ne tapaukset jotka olisivat päättyneet huonosti, mikäli tilanteeseen ei olisi puututtu.

Helppo se on huudella niistä tapauksista joita sossut eivät ole kristallipalloistaan pystyneet ennustamaan.

Vierailija
264/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tuohon perheapuun. Ainoa asia mikä auttaa on jatkuva monitorointi tai huostaanotto. Asuin nuorempana Helsingissä asuinalueella jossa oli paljon ongelmaperheitä. Joidenkin kanssa ystävystyin. Ei heitä oikeasti kiinnosta mikään apu muutoin kun jos siitä saa jotakin. Mutta heti kun silmä välttää niin tehdään samaa juttua kuin aina ennenkin. Se oli aika hirveää. Väkivalta on paljon läsnä monissa nuorissa ongelmaperheissä. Nuoret äidit ovat ikävä kyllä usein  melko väkivaltaisia lapsiaan kohtaan henkisesti ja /tai fyysisesti eivätkä kuuntele ketään eikä mitään. Mun oma äiti oli myös teiniäiti. Heti kun pystyin muutin pois. Kumpikaan meistä lapsista ei ole hänen kanssaan missään tekemisissä. Lähes 20 vuotta perhe pystyi pitämään kulisseja yllä. Kukaan ei olis uskonut mitä meidän kodin seinien sisällä tapahtui. Ja mun äidistä jäi ikuinen teini vaikka muka oli niin " aikuinen". Kyllä hän muille toki esiintyi huolehtivana äitinä ja puolisona. Kaikkivoipa marttyyri jonka lapset ja mies ovat niin epäkiitollisia. Sitä se varmaan nykyään hokee edelleen ihmisille missä ikinä sitten kulkeekin. 

Vierailija
265/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi - jo 60-luvulta lähtien - maassamme murhataan 60.000 vauvaa.

Eli miksi juuri tuon vauvan murhasta on tehty uutinen ?

Vierailija
266/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieni... Nämä uutiset koskettaa kyllä syvästi, kun uhrina on ollut pieni lapsi tai eläin... Ihminen voi olla hirviö.

Vierailija
267/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tekijällä samaa etnisyyttä kuin edellisellä tapauksella?

Vierailija
268/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mun sanoneen. Lapset jotka voisivat olla kotonaan eivät ole siellä. Sossut eivät jotenkin tajua ketkä ovat vaarallisia ja nyt onkin ollut taas ollut kahden viikon sisään monta lapsisurmaa Suomessa.

Siis minkälaisina yli-ihmisinä sinä sossuja pidät? Ei kai kukaan nyt hyvänen aika näe päällepäin kuka tulee tappamaan oman lapsensa?

Lastensuojelun sossulla on useimmiten reippaasti yli sata lasta asiakkaana. Kuinka tarkkaan luulet, että nämä sossut pystyvät ennakoimaan kaikki mahdolliset tilanteet, joita lähipiirikään ei ole välttämättä nähnyt?

En tiedä mutta erittäin paljon erehtyvät. Lapsia joutuu huostaan joita oltaisiin voitu auttaa muuten ja näitä ei havaita koskaan jotka tappavat lapsensa.

Tässä puhuu taas ihminen jolla ei ole minkäänlaista käsitystä koko asiasta. Itse olisit varmasti erinomainen sossu!

Vierailija
269/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan! Olet täysin väärässä. Jos jostain käsittämättömästä syystä haluaisit laskea mukaan alkiot, jotka siis eivät ole vauvoja, niin aborttejakin tehdään vain n. 10000. Syntyneitä vauvoja tapetaan vuosittain yhden käden sormilla laskettava määrä.

Suomessa koko vuosittaisen ikäluokan koko on n. 60.000, sinunko mielestäni kaikki tapetaan vauvana?

Vierailija
270/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortteja on Suomessa vuosittain 10 000, joten mistähän nyt tuollaisen luvun keksit?

Vierailija
271/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tämän poikkeustilan vaikutukset näkyä :(

Aivan. Pääasia että lauma 95v. zombeja pysyy puoli vuotta pidempään hengissä.

Älä jaksa. Poikkeustila on kaikkien suojelemiseksi. Myös vanhus on arvokas eikä mikään zombi.

Turha syytellä isän päihde/mt-ongelmista koronaa! Kyllä semmoset ongelmat kehittyneet jo vuosia ennenkun koronasta kuultu.

Vierailija
272/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tule ikinä ymmärtämään tätä asiaa, että naisesta tulee joku hemmetin pyhä lehmä, kun hän saa lapsen. Äidiksi kelpaamatonta ihmistä ei saa kritisoida, eikä hänen haitalliseen kasvatukseensa puuttua. Asia on nyt vain niin että kyllä niitä väkivaltaisia naisia on, enemmän kuin luullaan.

Sen sijaan että hyssytellään että naisen pitäisi olla empaattinen ja hellä ja kaikkea muuta stereotypiaa, saa vain tällaiset sairaat naiset piiloutumaan sen maskinsa taakse. Äitini on aggressiivinen ja väkivaltainen kaikesta valittaja, enkä voi vieläkään antaa isälleni anteeksi sitä ettei hän tehnyt asialle mitään, kun olin lapsi. Nyt olen rikki. Kaikista vaan ei ole vanhemmiksi. Sukupuoli ei sitä kerro.

Vierailija
273/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tule ikinä ymmärtämään tätä asiaa, että naisesta tulee joku hemmetin pyhä lehmä, kun hän saa lapsen. Äidiksi kelpaamatonta ihmistä ei saa kritisoida, eikä hänen haitalliseen kasvatukseensa puuttua. Asia on nyt vain niin että kyllä niitä väkivaltaisia naisia on, enemmän kuin luullaan.

Sen sijaan että hyssytellään että naisen pitäisi olla empaattinen ja hellä ja kaikkea muuta stereotypiaa, saa vain tällaiset sairaat naiset piiloutumaan sen maskinsa taakse. Äitini on aggressiivinen ja väkivaltainen kaikesta valittaja, enkä voi vieläkään antaa isälleni anteeksi sitä ettei hän tehnyt asialle mitään, kun olin lapsi. Nyt olen rikki. Kaikista vaan ei ole vanhemmiksi. Sukupuoli ei sitä kerro.

Miten tämä liittyy tähän uutiseen? Äiti ei tätä tekoa ole tehnyt.

Vierailija
274/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaus on hyvin surullinen. Annetaan Viranomaisille työskentelyrauha. Asian vatvominen ja spekulointi tällä palstalla on täysin turhaa.

Miten se viranomaisten työrauhaa rikkoo, jos me täällä asiaa vatvomme? Luuletko, että poliisi roikkuu palstalla päivät pitkät?

Niin, kyllä moderaattori sitten sensuroi, jos katsoo sen tarpeelliseksi.

Vierailija
275/586 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi pitäisi tyrkyttää vapaaehtoista lapsettomuutta ja steriä sellaisille ihmisille, jotka ei vanhemmiksi sovellu.

Kuka ei sovellu vanhemmaksi? Mistä tunnistat tällaisen henkilön? Et tiedä mitään tästä tapauksesta ja siihen liittyvistä henkilöistä. Vai tarkoititko esimerkiksi Bulevardin perhesurmaajaa, korkeasti koulutettua, menestyvää / kovatuloista naimisissa olevaa miestä?

Vierailija
276/586 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä puolivuotias vauva ja minulla synnytyksen jälkeinen masennus. Tosin minulla se ei päässyt pahaksi koska tajusin hakea apua ajoissa, heti ku ensimmäinen kunnon romahdus tapahtui, itkin olevani huono äiti kun vaan raivosin vauvalle ja miehelle,mies soitti äidilleni ja pyysi apua, äitini haki vauvan hoitoon ja sanoi että mennään lääkäriin seuraavana päivänä. Niin sain lääkityksen puoleksi vuodeksi ja jatkoa katsellaan tarvittaessa jos ei mene ohi. Lääkkeet auttaneet ja mieli parempi, jaksaa paremmin vauvan kitinätkin kuin aiemmin. Kaikilla ei asia ole näin hyvin, jos läheinen kärsii synnytyksen jälkeisestä masennuksesta niin kannattaa auttaa häntä mahdollisimman paljon, siitä on apua, ja tarvittaessa ohjaa hoitoon jos ei vielä ole käynyt. Lisäksi neuvolassa pitää puhua asiasta minäkin silloin ennen kuin sain diagnoosin niin pelkäsin että neuvola alkaa heti syynäämään ja lapsi otetaan huostaan mutta turhaan pelkäsin, he olivat tosi auttavaisia ja sanoivat että pitää puhua ja tarvittaessa ohjaavat psykologille puhumaan jos haluaa. Ennakkoluulot kannattaa jättää nurkkaan tässä asiassa, masentuneita on eri asteisia ja lapsivuodepsykoosi onkin sitten eri asia ja vakava tila jossa todellakin pitää saada apua heti. Itse ainakin toivon ymmärrystä ihmisiltä enemmän eikä heti leimattaisi epäkelvoksi huoltajaksi koska synnytyksen jälkeisen masennuksen kanssa pystyy elämään ja hoitamaan vauvaa.

Vierailija
277/586 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä kilipäisiä suomi-akkoja oikein vaivaa, kun ette voi olla nirhaamatta niitä kakaroitanne ??????

Mistä keksit että tämä tappaja on nainen? Toisekseen viime aikoina ulkomaalaiset, ei suomalaiset, ovat kunnostautuneet näissä teoissa esim. Espoossa tammikuussa ja viimeisin huhtikuun lopulla Vantaalla (parivuotias lapsi kummassakin), nämä äidit oli maah.muutt.

Tämä totta, maah.muut. eivät ymmärrä ja uskalla hakea apua, pelkäävät tulevansa leimatuksi yhteisössä. Sitten vaan ovat ja kärsivät kotonaan ja sitten käy näin lopulta, surullista.

Vierailija
278/586 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy tähän uutiseen? Äiti ei tätä tekoa ole tehnyt.

Kuka sitten?

Vierailija
279/586 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sille mitään, mutta musta tuntuu että tällaiset ihmiset ei osaa vastata sen vauvan tarpeisiin.

Mä itse rakastan nukkumista ja tarvitsen sitä paljon.

Olen kuitenkin neljän lapsen äiti, joten mulla pitäisi olla kokemusta univelasta. Mutta kun ei ole. Yhdenkään lapsen kohdalta. Nuorimmilla on vieläpä vain reilu vuosi ikäeroa, mutta univelka on mulle tuntematon käsite.

En vaan usko että mulla on käynyt tuuri neljä kertaa, kaikki on ns. olleet hyviä nukkumaan. Vai olenko vaan tehnyt kaikkien kohdalla aika paljon oikein.

Usein tuntuu että joillekin lapsi on projekti. Jotain mikä pitää kokea, vaikkei olisi ehkä valmis. Mutta kun se vauva (usein ilmoitetaan meille tulee vauva! Siis lapsi, ihminen) on toinen ihminen, ei joku asia to do - listassa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisten tapauksien takia Suomessakin pitäisi olla vauvaluukut. Monelle jaksamisensa rajat ylittäneelle vanhemmalle voisi tuoda helpotusta ajatus siitä että on joku paikka mihin vauvan voi tarvittaessa käydä viemässä anonyymisti ja ilman että kukaan kyselee mitään.

Tai sitten joku Omenahotelli-palvelu, jossa väsynyt vanhempi saisi käydä nukkumassa yhdenkin kokonaisen yön. Näin jaksaisi paljon paremmin itkevää vauvaa.

Olin todella todella väsynyt, kun menetin synnytyksessä verta ja sain jatkuvasti kitisevän ja tyytymättömän vauvan, joka nukkui tunnin-kahden pätkissä. Aloin olla aika loppu. En muista varhaista vauva-aikaa kuin vasta 3 kk:n päästä. Muistan miettineeni, että miten kello toimii, mihin suuntaan viisarit kulkevat. Vauvan isä oli vaativissa työtehtävissä eikä voinut paljoa osallistua, ei saanut edes isyysloman mahdollisuutta.

Kun viimeinkin (lapsi 1,1 v.) sain nukkua yöni ilman katkoksia, olin kuin uusi ihminen! En ollutkaan vihainen, väsynyt ja synkkä tyyppi, olin oma iloinen itseni. Kauhistuin ajatuksiani, joita pimeimpinä aikoina oli ollut. Tuolloin jopa salaa vihasin (joo, hirveää syyllisyyden tunnetta) lastani ja toivoin, että kuolo korjaisi minut, niin pääsisin tästä pahasta.

Vierailija
280/586 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tuohon perheapuun. Ainoa asia mikä auttaa on jatkuva monitorointi tai huostaanotto. Asuin nuorempana Helsingissä asuinalueella jossa oli paljon ongelmaperheitä. Joidenkin kanssa ystävystyin. Ei heitä oikeasti kiinnosta mikään apu muutoin kun jos siitä saa jotakin. Mutta heti kun silmä välttää niin tehdään samaa juttua kuin aina ennenkin. Se oli aika hirveää. Väkivalta on paljon läsnä monissa nuorissa ongelmaperheissä. Nuoret äidit ovat ikävä kyllä usein  melko väkivaltaisia lapsiaan kohtaan henkisesti ja /tai fyysisesti eivätkä kuuntele ketään eikä mitään. Mun oma äiti oli myös teiniäiti. Heti kun pystyin muutin pois. Kumpikaan meistä lapsista ei ole hänen kanssaan missään tekemisissä. Lähes 20 vuotta perhe pystyi pitämään kulisseja yllä. Kukaan ei olis uskonut mitä meidän kodin seinien sisällä tapahtui. Ja mun äidistä jäi ikuinen teini vaikka muka oli niin " aikuinen". Kyllä hän muille toki esiintyi huolehtivana äitinä ja puolisona. Kaikkivoipa marttyyri jonka lapset ja mies ovat niin epäkiitollisia. Sitä se varmaan nykyään hokee edelleen ihmisille missä ikinä sitten kulkeekin. 

Kun olet noin fiksu ja filmaattinen ja äitisi vain pelkkä nolla - niin ei sitten mieleen tule antaa anteeksi.

Väitänkin, että olet vielä äitiäsikin tyhmempi ja saamattomampi.

Omat lapseni olen kasvattanut ilman väkivaltaa. Kun odotin esikoistani etsin äidin käsiini. Halusin puhua asiat selviksi ja todellakin antaa anteeksi ja ottaa hänet osaksi elämää uudestaan. Äidin mielestä hän ei ollut tehnyt mitään sellaista että tarvitsisi anteeksiantoa ja ivallisesti vain totesi että mitä sellaisista valitan eikä hän halunnut puhua asiasta. 200 markkaa halusi lainaksi ja pyysi minua maksamaan poikaystävälleen bensat kun olivat vierailulle mun pyynnöstä tulleet. Maksoin bensat ja lainasin sen 200 markkaa hänelle (vaikka olin varma etten sitä rahaa tule näkemään). Erosimme ilman riitaa. Kun se päivä tuli jolloin oli luvannut rahan laittaa mun tilille niin eipä sitä näkynyt. Eikä vastannut puhelimeen. Se oli siinä sitten. Olen viimeiset 25 vuotta ollut ihan onnellinen ilman hänen läsnäoloaan. Mutta nauratti vähän tämä vastaus kirjoitukseeni, se on just sellainen jollaisen voisin kuvitella hänen kirjoittavan:D Varsinkin tuo viimeinen lause. Tyhmä ja saamaton. Kuulin sen hänen suustaan useaan kertaan lapsena...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi