Montako sytytystulppaa autoon tarvitsee? 4?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V12 on herrasmiehen moottori!
Ja paras soundi.
Ei kasit tai kympit eikä V16 ole yhtä hyvä soundiltaan.
vatii 2 tulppaa, yhden molempaan korvaan
Jos näin tietämätön on hankkimassa tulppia, niin onko hän vaihtamassa niitä itse.
Ennen vanhaan tuo olisi ollut ok, nythän menee kierteet heti kun vetää väärällä momentilla tai muutoin liian kireälle ja kyllä siinä muitakin haasteita tulee, monissa tarvitaan erikoistyökalut, että pääsee sinne kuilun pohjalle käsiksi ja moni autohan tarvitsee nykyään erikseen ne sytytspuolatkin jne jne...
Täällä vaan puhutaan 4-sylinteristä, v8, v10 ja v12 koneista.
Mutta kun minulla on viisi, siis viisi sylinteriä?!
Auttakaa nyt hyvät ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Vika voi olla sytytyspuolissakin..
Ai mikä vika? Mitäs jos tulppien vaihtoväli on vain tullut täyteen, ja sen takia ap kyseli määrää?
Älä vaihda itse tulppia joset tiedä mikä on sylinteri . voi tulla isompi vahinko. Nykyään minä en vaihda edes öljyjä, ellei ole pakko. Nykyautot huolletaan merkkikorjaamossa. N 74 v.
No öljyä voin itse lisätä. Netistä näkee mikä oli öljyn Merkki tai viskositeetti.Onko sulla rakomitta kotona.?
Assburger kirjoitti:
Kerran 4-sylinterisen dieselauton huollossa oli
laskutettu 6:sta hehkutulpasta.Ilmeisesti laskun kirjoittaja oletti 2,5-litraisen olevan 6-sylinterisen.
Ihan oikein oletettu. Mulla oli aikoinaan vanha bemari, jossa oli 2,5 litrainen kone. Ja sylintereitä juuri tuo 6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diedel..ei yhtään.
Bensakone. Saman verran, kuin sylintereitä
Tietyissä moottoreissa on kaksi sytytystulppaa per sylinteri.
Ja kukas tätäkin alapeukutti? Jos ei oikeasti tunne polttomoottoreita, ei kannata heitellä täällä mutuja tai alapeukkuja. Itse olen alan insinööri enkä edes valehtele.
En ole alapeukuttaja, mutta insinöörille sanon että on olemassa ottomoottoreita, joissa on yksi sytytystulppa kahta sylinteriä kohden. Ei matemaattisesti 1/2 tulppaa / sylinteri.
Soitin tästä kuopiolaiseen korjaamoon nyt. Kertoivat että heidän mielestään tulppia menee joitakuita.
Harvinaisen taas viihdyttävä keskustelunaihe.
16. joudun omaani ostamaan. Riippuu paljon siitä auton moottorista.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Kerran 4-sylinterisen dieselauton huollossa oli
laskutettu 6:sta hehkutulpasta.Ilmeisesti laskun kirjoittaja oletti 2,5-litraisen olevan 6-sylinterisen.
Ihan oikein oletettu. Mulla oli aikoinaan vanha bemari, jossa oli 2,5 litrainen kone. Ja sylintereitä juuri tuo 6.
Ei ollut, Mitsubishi L200 on 4- sylinterinen, kuten moni muukin lavamaasturi.
T: nimim. Assburger
8, heikommissa 6, pelleautoissa 4.