"Et ole miehesi äiti" -jankuttajat ovat vaan kateellisia
Kyllästyttää miesten huonojen käytöstapojen ja/tai laiskuuden puolustaminen tuolla kuluneella argumentilla. Joo, eikä mies ole varmaan valinnut teidän syntymäpäivää tai nimeä, joten miksi hänen pitäisi syntymä- tai nimipäivänä muistaa tai lahjoja ostaa? Entäs naistenpäivänä, kun ihan itse olette sattuneet naiseksi syntymään, miksi miehen pitäisi silloin tuoda kukkia? Te ette ole joulunakaan jeesuslapsi, joten miksi mies hankkisi teille joululahjan?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei aikuiset osta lahjoja toisilleen. Lopetettiin turha ostaminen jo vuosia sitten.
On muutakin muistamista kuin tavaroiden ostelu. Ihan onnittelukin olisi varmasti monesti riittävä ja vaikka sitten se kahvien keittäminen. Moni ei tunnu saavan edes sen verran huomiota mieheltä, jolle on kuitenkin synnyttänyt jälkikasvua, ja sitä ei voi perustella millään naurettavalla "et ole miehesi äiti" -läpällä.
Kahvien keittäminen kerran vuodessa osoittaa tarpeeksi arvostusta kumppania kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äippylit makaa äitienpäivänäkin av-palstalla. Sellaiset äippylit sitten täällä
Mijkä sinun tekosyysi on olla täällä eikä omien lastesi seurassa?
Sohvalta on hyvä antaa neuvoja, kuten aina 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela, ja nykynaisia ei todellakaan voi äideiksi edes kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa. Et voi syyttää maan naisia miesten piheydestä. Olisi sinne kotiin saanut sen pullantuoksuisen missinkin vaan rahat halutaan käyttää johonkin muuhun ja pitäytyä valittamisessa.
Onkohan miehet tosiaan tälläisia? Tätäkö on nykyaika?
Muistan että isäni huomioi äidin joka syntymäpäivä ja äitienpäivä. Teki itse kakun, antoi pienen lahjan ja kohteli kun kuningatarta. Kun olivat 20v olleet yhdessä niin painoi pitkää päivää fyysisessä duunissa että voi ostaa hienon yllätyslahjan. Ja tämä kaikki oli ihan oma-aloitteista. Toki myös äiti muisti aina ilahduttaa jokaista juhlapäivänä.
Oon sit itsekin (kuten myös nuorempi veljeni) oppinut samanlaiseksi ja ihmetyttää miten suhteissa tuntuu olevan niin yleistä sivuuttaa juhlapäivät täysin.
Koko elämä on arkea, eikö pari kertaa vuodessa voisi osoittaa arvostusta ja keskittyä ilahduttamaan kumppania?
Ei tarvitse olla materiaalista lahjaa mutta tehdä edes jonkun kauniin muiston yhdessä.
Olen mieheni lasten äiti. Ja sitä hän haluaa juhlistaa yhdessä lasten kanssa. Lasten ollessa ihan pieniä, vastuu juhlista jäi miehelleni, mutta lasten kasvaessa vastuuta voi siirtää enemmän lapsille. Mutta myös minä äitinä voin järjestään äitienpäiväjuhlat. Vähän kuin syntymäoäiväjuhlatkin. Ja voimme juhlia kaikkia äitejä. Lapseni voivat juhlia mummojaan, koska hänkin on äiti, vaikka ei ole heidän äiti.
Ihmeellinen maailma, kun on yhdestä asiasta on monenlaisia variaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on, mutta tasa-arvoisia kun olemme, nainen saa samaa kohtelua kuin mies, yhtään enempää ei tarvitse paapoa. Ei miestenpäivinäkään miehiä muisteta.
Äitienpäivää vastaava päivä on isänpäivä. Kyllä sitä ainakin meillä muistetaan. Tänä äitienpäivänä sain päiväkoti-ikäiseltä lapselta kortin ja silkkipaperikukkia. Mieheltäni sain timanttisormuksen aamiaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu ei koske vapaaehtoisesti lapsettomia, joten en ymmärrä, miksi lauot täällä mielipiteitäsi. Voisin minäkin kertoa, mitä mieltä olen vapaaehtoisesti lapsettomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ontuvia vertauksia, ap, mutta noin muuten, v i t u n k o väliä?
Tässä sinun viestissäsi sen sijaan on aivan timantinkovaa analyysia. Ja ei ole juu vtunkaan väliä, muuten vaan klikkasit auki, luit ja kommentoit? 😂
Tarkotin että miksi vedät näin joutavasta asiasta hernettä nenään, jos itse olet tyytyväinen.
Ennen ajateltiin kyllä niin ettei naiset tarvitse tietokonetta. Tehkööt töitä pellolla ja navetassa, tietoneet olivat vain miehiä varten , mies oli ennen luomakunnan kruunu. Nainen oli työjuhta ja orja ja hyöty ja kunnia ja raha meni miehelle. Ottaa pattiin kun ajat on muuttuneet. Lapset saavat pakaste lassagnea. Jostain syystä varakkaan miehen vaimokin saa olla tietokoneella. Maalaismiehet ovat yleensä vanhanaikaisia. Köyhän miehen vaimo ei sais koskaan levätä eikä pelata. Onneksi Suomessa on myös tasarvoisia miehiä. Banaanivaltiosta voi hakea sen ahkeran siivoojan. Mutta se Durcell. pupuli käy setelirahalla. Hyvää äippylipäivää kaikille äideille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa. Et voi syyttää maan naisia miesten piheydestä. Olisi sinne kotiin saanut sen pullantuoksuisen missinkin vaan rahat halutaan käyttää johonkin muuhun ja pitäytyä valittamisessa.
Eli kaikki naiset ovat maksullisia. Tämä selvä.
Meillä tuli kerran tästä äitien päivästä exsän kanssa puhetta. Sanoin että voin mä käydä ostamassa sulle kukkapuskan ja suklaata. Saat äitien päivä lahjusta mutta älä sitten ihmettele kun mua ei enää kiinosta. Mä en missään tapauksessa voi innostua äidistä sängyssä.
Mulla oli jo silloin tapana yllättää lahjuksilla ihan miten sattuu. Saattoi olla suklaalevy näppäimistön vieressä odottamassa kun tiesin että juo aamukahvit siinä koneen äärellä. Joskus oli mukana lappu että tällä saa jätkältä pyytämällä ihan mitä haluaa. Pyysi imuroimaan ja moppaamaan. Tein sen ja kerroin että tarkoitin vähän muuta. Sanoi arvanneensa sen kuulema aika läpinäkyvä yritys.
Siinäkin ilmeisesti jotain väärin kun koittaa viihdyttää naista silleen. Äitien päivä ei kuitenkaan mun mielestä ole vaimon tai tyttöystävän päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ontuvia vertauksia, ap, mutta noin muuten, v i t u n k o väliä?
Tässä sinun viestissäsi sen sijaan on aivan timantinkovaa analyysia. Ja ei ole juu vtunkaan väliä, muuten vaan klikkasit auki, luit ja kommentoit? 😂
Tarkotin että miksi vedät näin joutavasta asiasta hernettä nenään, jos itse olet tyytyväinen.
Mistä päätelmä että herneet? Mä olen saanut tänään muistamista. Pidän vaan naurettavana tuota ettei miehen tarvitse muistaa lastensa äitiä. Tietysti jos se on kaikille osapuolille ok, mikäs siinä, mutta aika paljon täälläkin on joka vuosi ketjuja siitä, ettei mitään muistamista tullut, ja niihin moni kommentoi tuon "et ole miehesi äiti". No minusta se on hyvin heikko perustelu, kun mies on yksinkertaisesti vaan tollo ja pitää naista itsestäänselvyytenä.
Vääntäisin tuon itse muotoon "sinun ei ole pakko olla miehesi varaäiti". Mikä järki on leikkiä äitiä ja kasvattajaa parisuhteessa? Jos ei miehen käytös miellytä eikä keskustelu auta, eroa. Tai jos vaikka lasten takia on pakko olla yhdessä, yritä löytää jotain selviytymiskeinoja itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki naiset ovat maksullisia. Tämä selvä.
Oletko niitä ihmisiä ketkä menee vaatimaan Ferraria vaikka varat riittää muutaman tonnin bemariin? Asia selvä. Haluisin olla kyllä kärpäsenä katossa silloin ku Porschen/Ferrarin liikkeeseen astuu supertinkijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehet tosiaan tälläisia? Tätäkö on nykyaika?
Muistan että isäni huomioi äidin joka syntymäpäivä ja äitienpäivä. Teki itse kakun, antoi pienen lahjan ja kohteli kun kuningatarta. Kun olivat 20v olleet yhdessä niin painoi pitkää päivää fyysisessä duunissa että voi ostaa hienon yllätyslahjan. Ja tämä kaikki oli ihan oma-aloitteista. Toki myös äiti muisti aina ilahduttaa jokaista juhlapäivänä.
Oon sit itsekin (kuten myös nuorempi veljeni) oppinut samanlaiseksi ja ihmetyttää miten suhteissa tuntuu olevan niin yleistä sivuuttaa juhlapäivät täysin.
Koko elämä on arkea, eikö pari kertaa vuodessa voisi osoittaa arvostusta ja keskittyä ilahduttamaan kumppania?
Ei tarvitse olla materiaalista lahjaa mutta tehdä edes jonkun kauniin muiston yhdessä.Katsopa kuule nykynaisia ja lässytä sen jälkeen.
Kummallakin sukupuolella on preppaamisen varaa. Mutta jos suhteessa ainoastaan toinen muistaa ja huomioi niin kyllä ne ilahduttamisen halut toiseltakin alkaa karista vuosien varrella. Itselle iskostui lapsuuden perheessä toisen muistaminen ja huomioiminen mutta en ole tavannut miestä joka ihan omasta halustaan yhtälailla haluaisi ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuli kerran tästä äitien päivästä exsän kanssa puhetta. Sanoin että voin mä käydä ostamassa sulle kukkapuskan ja suklaata. Saat äitien päivä lahjusta mutta älä sitten ihmettele kun mua ei enää kiinosta. Mä en missään tapauksessa voi innostua äidistä sängyssä.
Mulla oli jo silloin tapana yllättää lahjuksilla ihan miten sattuu. Saattoi olla suklaalevy näppäimistön vieressä odottamassa kun tiesin että juo aamukahvit siinä koneen äärellä. Joskus oli mukana lappu että tällä saa jätkältä pyytämällä ihan mitä haluaa. Pyysi imuroimaan ja moppaamaan. Tein sen ja kerroin että tarkoitin vähän muuta. Sanoi arvanneensa sen kuulema aika läpinäkyvä yritys.
Siinäkin ilmeisesti jotain väärin kun koittaa viihdyttää naista silleen. Äitien päivä ei kuitenkaan mun mielestä ole vaimon tai tyttöystävän päivä.
Ei tietenkään, koska teillä ei ollut lapsia.
Tällä vauvapalstalla käy todella paljon veloja, ikisinkkuja tai muuten vain exiä.
Jostain syystä he haluavat kommentoida asioita, jotka eivät liity heidän arkeensa mitenkään. Niin omituista ja katkeraa kommentointia täällä välillä näkee, ettei mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tämä nykynainen mahtaa olla 🙄