Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi, ettei voi tietää kestääkö avioliittomme tätä korona-aikaa

Vierailija
10.05.2020 |

Miten ottaisitte tuollaisen lausahduksen? Minulla tuli hieman hölmö ja hutera fiilis. Suhteellisen tuore avioliitto ja luulin että kaikki hyvin, että pohja on vahva ja ilman muuta kantaa tämän ajan yli. Ei olla edes riidelty tms.

Sanoin tuon oman näkökulmani siis kun aiheesta juteltiin yleisellä tasolla, että miten ihmissuhteet ihmisillä nyt voivat. Siihen mies siis vastasi, ettei me voida tietää kestääkö meidän suhde tätä.

Toki totta, eihän mistään voi koskaan tietää. Mutta jotenkin nakertaa tuollainen ajatustapa. Itse mieluummin vahvistan sanoillani me-henkeä ja haluan luoda uskoa. Onko se sitten valheellista...? Kun elämästä ei tosiaan tiedä.

En jäänyt tuota sen enempää märehtimään, mutta kiinnostaisi kuulla miten te muut tuollaisen ottaisitte vai ohittaisitteko vaan olankohautuksella?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu? kirjoitti:

Onko teillä sitten kovin erilainen suhtautuminen tähän korona-aikaan? Onko miehesi välinpitämätön ja sinä hysteerikko? Tai sitten toisin päin? Poikkeusolot korostavat luonne-eroja. 

Esimerkiksi muuten niin järkevä siskoni on tullut nyt niin hulluksi, että on parepi olla olematta tekemisissä laisinkaan.

Hyvä pointti, mutta me olemme hyvin samoilla linjoilla miehen kanssa koronan suhteen. Ja muutenkaan meillä ei tässä ole mitään niin ihmeellistä kuormittavaa tekijää, päin vastoin. Meillä on tässä lääniä olla ja kaikki

mahdollisuudet luovia paremmin kuin monilla muilla.

Otan asian puheeksi jos alkaa jotenkin teema toistua, nyt jätin sikseen. Oman näkemykseni siis kerroin, että minusta meillä ei ole mitään syytä ajatella ettei selvittäisi.

-ap

Vierailija
22/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Sinun ajattelutapasi on oikea. Aviopuolisot itse määräävät, tuleeko heidän liittonsa kestämään vai ei. Pariskunta ei ajaudu eroon ilman, että jompi kumpi tai molemmat vievät sen valinnoillaan siihen.

Puolisoiden on lähdettävä siitä, että he sitoutuvat toisiinsa myötä- ja vastamäissä. Jos tulee riitoja ja loukkaamisia, niitä pyydetään ja annetaan anteeksi, tehdään parannus ja jatketaan eteenpäin. 

Hyvin puettu sanoiksi, kiitos.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kiitollinen, kun sulla on rehellinen mies.

Miten liittyy rehellisyyteen?

Vierailija
24/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole mitään kuormittavaa tekijää korona aikana? Miten se korona sitten vaikuttaa elämäänne niin, että mies epäröi kestääkö suhde?

Vierailija
25/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt miestä tuollaisen takia kelvottomaksi tuomitse.

Minä (nainen) olen meidän suhteessa se, joka möläyttelee tuollaisia.  Varmaan olen itsekin sanonut, että katotaan nyt kestääkö meidän parisuhde tämän koronan.

Minä uskon vakaasti siihen, että parisuhde kestää, mikä se laitetaan kestämään. Olen aina uskonut. Mutta olen myös toivottoman ylidramaattinen tavassani käyttää kieltä ja huumorintajuni on myös aika erikoinen.

(olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta, joten meillä toki tuollaisia voi vähän vapaammin heitellä. olen kuitenkin ollut se "mistäs sitä tietää kuinka kauan tässä yhdessä ollaan" -juttujen laukoja jo alusta asti.)

Vierailija
26/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt miestä tuollaisen takia kelvottomaksi tuomitse.

Minä (nainen) olen meidän suhteessa se, joka möläyttelee tuollaisia.  Varmaan olen itsekin sanonut, että katotaan nyt kestääkö meidän parisuhde tämän koronan.

Minä uskon vakaasti siihen, että parisuhde kestää, mikä se laitetaan kestämään. Olen aina uskonut. Mutta olen myös toivottoman ylidramaattinen tavassani käyttää kieltä ja huumorintajuni on myös aika erikoinen.

(olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta, joten meillä toki tuollaisia voi vähän vapaammin heitellä. olen kuitenkin ollut se "mistäs sitä tietää kuinka kauan tässä yhdessä ollaan" -juttujen laukoja jo alusta asti.)

Jos teillä on ollut parisuhteenne alusta lähtien tuollaista, että sinä möläyttelet mitä sattuu, niin silloin puolisosikin lienee jo tottuneen tuohon. Ap:n tapauksessa tämmöinen möläytys tuli ihan puskista ja veikkaan, että suurimmalle osalle ihmisistä tuollaiset möläytykset eivät ole parisuhteessa mitään normaalia. Onhan tuollainen puhe loukkaavaa ja epäkypsää, olipa möläyttäjän sukupuoli tai parisuhteen pituus mikä hyvänsä.

Vierailija
27/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorista ei tosiaan ollut kyse, kyllä meilläkin kaikenlaisia hulvattomuuksia heitellään. Ihan oli sinänsä asiallinen tilanne ja keskustelu, jonka vuoksi tuo nimenomaan särähtikin oudosti korvaan.

Ja kun joku kysyi niin toki varmaan suurimmalla osalla korona tottakai jotenkin kuormittaa tai muuttaa tilannetta, niin meilläkin etätyön ym. muodossa. Mutta ei ole päässyt kiristämään hermoja kun ei silti tarvitse ihan nenätysten koko aikaa olla. Tarkoitin sitä sillä että pärjätään tilanteen kanssa varsin hyvin, eli ymmärtäisinkin jos tämä koettelisi tässä jotenkin erityisesti hermoja.

-ap

Vierailija
28/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, jos suhde ei kestä kriisiä jonka suurimpana muutoksena on että ollaan enemmän yhdessä (esim. etätöissä, lomautettuna, työttömänä). Ei kuulosta oikein rakkaudelta. Tuntuu siltä että mies ei ole oikein täysillä mukana :(

Vierailija
29/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorista ei tosiaan ollut kyse, kyllä meilläkin kaikenlaisia hulvattomuuksia heitellään. Ihan oli sinänsä asiallinen tilanne ja keskustelu, jonka vuoksi tuo nimenomaan särähtikin oudosti korvaan.

Ja kun joku kysyi niin toki varmaan suurimmalla osalla korona tottakai jotenkin kuormittaa tai muuttaa tilannetta, niin meilläkin etätyön ym. muodossa. Mutta ei ole päässyt kiristämään hermoja kun ei silti tarvitse ihan nenätysten koko aikaa olla. Tarkoitin sitä sillä että pärjätään tilanteen kanssa varsin hyvin, eli ymmärtäisinkin jos tämä koettelisi tässä jotenkin erityisesti hermoja.

-ap[/

Miehesi hermoja tuo tilanne on saattanut alkaa kiristämään, peittää sen sitten jotenkin, että sinä uskot ettei tilanne ole vaikuttanut elämäänne.

Puhukaa.

Vierailija
30/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voi tietää" tarkoittaa, ettei hän ole kykeneväinen hallitsemaan asiaa. Muussa tapauksessa hän ei ole kykeneväinen ottamaan vastuuta.

Mutta kyse on nyt siitä, mitä SINÄ haluat. Jos teet työtä liittonne eteen, pelastatko sen, mitä mies ei kykene?

Vierailija
31/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli uhkauksen ja vetoamisen välimuoto? 

Vierailija
32/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli mieleen, että miehesi pitää takaovea raollaan, että on jotakin menossa tai ainakin alkamassa tai ainakin mielessä. Nyt on helppo syyttää koronaa melkein mistä vain.

Vierailija
33/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sun tuskan. Me ollaan oltu vasta hetki kihloissa ja tänään tuli siivouksesta aivan hirveä riita. Aikaisemmin ollaan kaikki onnistuttu keskustelemaan, mutta tänään kaikki vaan räjähti. Mies on ollut sen jälkeen hiljaa ja sanonut että pitää ajatella asioita. Olin tähän aamuun asti 100 prosenttisen varma meidän suhteesta ja sitten tulee yksi paha riita enkä ole enää ollenkaan varma haluaako mies jatkaa. Ärsyttää kun en osaa olla täydellinen.

Vierailija
34/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei voi tietää" tarkoittaa, ettei hän ole kykeneväinen hallitsemaan asiaa. Muussa tapauksessa hän ei ole kykeneväinen ottamaan vastuuta.

Mutta kyse on nyt siitä, mitä SINÄ haluat. Jos teet työtä liittonne eteen, pelastatko sen, mitä mies ei kykene?

PARIsuhdetta ei voi pelastaa yksin. Yritetty on.

Vierailija
35/45 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään yksin halua mitään, tämä on parisuhde. Oman näkemykseni kerroin, miehellä oli sitten omansa.

Jollain tapaa koen, että joko hänellä on jo toinen jalka ulkona TAI sitten hän odottaa just että minä tässä nyt tekisin töitä enemmän tämän suhteen ja tilanteen eteen.

Mutta minulle kyse on aina vuorovaikutuksesta, parisuhteesta, siitä että meitä on kaksi tasaveroista osapuolta. En ala väkisin mitään tai ketään survomaan.

Vierailija
36/45 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se nakertaa, jos toinen sanoo ettei voi tietää selvitäänkö tästä. Sanat ovat myös tekoja ja ylipäätään sanat ohjaavat meitä paljon, ei niiden merkitystä kannata vähätellä.

Ei tietenkään elämästä tai mistään voi koskaan mitään varmaksi sanoa, mutta millaisen pohjan se luo, jos toinen ei edes täysillä usko yhteiseen asiaan (avioliittoon) ja tuo epävarmuutensa julki. Hyvähän tietysti että tuo, eikä vain lähde yhtenä päivänä palaamatta.

Mutta kyllä tuo melko häilyväiseltä kuulostaa ja jotenkin ehkä siltä että oli tosiaan jonkinlainen uhkaus/vetoomus. Vaimolle vaan jää tuossa vähän kelju kortti, sen sijaan että toinen toistaan - yhdessä -  vahvistettaisiin uskoa tulevaan. Parisuhde on PARIsuhde, ei kenenkään pidä yksipuolisesti yrittää tsempata hankalan ajan yli.

Vierailija
37/45 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies -aloitus, menee tunteisiin.

Vierailija
38/45 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sun tuskan. Me ollaan oltu vasta hetki kihloissa ja tänään tuli siivouksesta aivan hirveä riita. Aikaisemmin ollaan kaikki onnistuttu keskustelemaan, mutta tänään kaikki vaan räjähti. Mies on ollut sen jälkeen hiljaa ja sanonut että pitää ajatella asioita. Olin tähän aamuun asti 100 prosenttisen varma meidän suhteesta ja sitten tulee yksi paha riita enkä ole enää ollenkaan varma haluaako mies jatkaa. Ärsyttää kun en osaa olla täydellinen.

Täydellistä ihmistä ei ole. Jokaisessa on vikansa. Kenen vuoksi sinä sitä täydellisyyttä edes tavoittelet. Parisuhteessa pitää huomioida ne toisen puoliskon epätäydellisyydet ja joko päättää, että kestää ne tai sitten lähtee muualle. Toista ihmistä ei voi muuttaa, ainoastaan omaa tapaansa katsoa asioita. 

Vierailija
39/45 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään naimisiin mutta sillä ehdolla että ei joudu viettämään toisen kanssa lainkaan aikaa? Kuulostaa suurimmalle osalle parisuhteita. Kokeilkaas ihmiset joskus olla suhteessa ihmisen kanssa josta oikeasti olette kiinnostuneita ihmisenä. Ei vaan siitä hyötypuolesta miltä toinen saa teidät näyttämään ulospäin ehkä potentiaalisesti paremmille ehdokkaille tai sille josta oikeasti olette kiinnostuineita.

Vierailija
40/45 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä juttu on, että korona-aika saa lapsettomat pariskunnatkin toisten kurkkuihin kiinni? Siis mikä siinä on sellaista, ettei muka kestä? Se kun ei pääse nyt muutamaan kuukauteen baariin vai? :D ymmärrän, jos pinna kiristyy, kun on ollut lasten etäopetusta sun muuta, mutta jos ei ole muuta, kuin 2 aikuista ihmistä...