Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla kaunis tai komea?

Vierailija
09.05.2020 |

Katsovatko ihmiset kaupoissa, kadulla usein? Katsotteko takaisin vai miten suhtaudutte? Flirttailevatko työkaverit paljon? Otetaanko teihin somessa yhteyttä, yritetään iskeä baarissa?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on helppoa. Kaikkialla kohdellaan silkkihansikkain, saa pienellä hymyllä asiat läpi niin töissä kuin parisuhteessa. Jos on vielä kiva ja reipas, niin hyvin menee. Suurin osa miehistä on ainakin osittain lääpällään, tai jos eivät ole niin kuitenkin yrittävät tehdä vaikutuksen.

En voi valehdella, että en olisi ottanut kaikkea irti tästä "kortista". Kerran sitä eletään, ja toisaalta minulla on ristinä tietty ujous, herkkyys ja suorituspaineet.

Mutta tiedostan että tämä loppuu aikanaan. Silti ihana nähdä että kun itse vähän rapistuu, niin tyttäret sen kuin kaunistuvat. :D

42/96 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhteiden luominen todella vaikeaa,  parisuhteessa elävät miehet kokevat "uhkaksi/kilpailijaksi" ja naiset pelkäävät....vättelevät tai sitten flirttailevat ja yrittävät iskeä. Somessa en pidä kuvia itsestäni,....kaverikutsuja tippuu facebookkiin ja instassa seuraajia...joille en ole varmaan koskaan edes "hei" sanonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen tavis mies. Olen aina ollut kateellinen komeille miehille. Ei ketään kiinnosta ruma tai tavis. Onneksi niitä näkee tosi harvoin. 

Vierailija
44/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu välillä ok ja välillä ei. Tuijjotukseen kyllä tottuu, mutta niihin asenteisiin ei. Jos minua tuijotetaan vaikka kaupassa, niin hymyilen vain takaisin. Jos en hymyilisi, niin minua pidetään ylpeänä. Joskin tämä tulkitaan miesten keskuudessa myös väärin. Luullaan, että annoin vihreää valoa. Helpompi on torjua mies, kuin ottaa ylpeän leiman.

Olin viimeksi yhdessä urheilutapahtumassa (ennen koronaa) ja olin yksi tuijotuksen ja seuraamisen kohde. En pelkästään suomalaisten, mutta myös muumaalaisten keskuudessa ja minua alkoi ahdistaa siksi, että kultturellisista syistä muumaalaiset alkoivat hääriä ympärillä. Suomalaiset varovaisempia. Se, ettei nättinä nausena saa olla oikein missään täysin omissa oloissa on omalla tavalla raskasta. Joudun jatkuvasti miettimään mitä teen, sillä silmäparit seuraavat. Melkein tunnet sen arvostelun selän takana.

Minua katsotaan joskus myös joksikin julkkikseksi. Perustelen sen sillä, että kaupassa voi joku nainenkin ihan yhtä hyvin jäädä tuijottamaan ja hymyilemään. Varsinkin nuorten naisten keskuudessa se korostuu hihittämisellä, supinalla ja seuraamisella.

Somessa otetaan vähän väliä yhteyttä. Ehkä ulkomaalaiset ovat tässä aktiivisempia. Olen jopa löytänyt kerran itseni jostain saksalaisesta keskustelupalstalta, jossa oli linkattuna instatilini. Piti muuttaa se privaksi heti. Jotkut yhteydenotot ovat jopa liikkiksiä. Kerrotaan, miten inspiroin heitä ja olen joskus yhdeltä kreikkalaiselta taiteilijalta saanut kuvan itsestäni, jonka hän oli maalannut.

Työkaverit ovat aluksi ehkä innoissaan, mutta pidemmän päälle tajuavat, ettei heillä mitään saumaa ole. Olen luonteeltani suora ja topakka nainen ja tietävät, että oma miesmaku on ihan erilainen. Elämän aikana on kyllä ollut pomoja, jotka ovat yrittäneet pikkujouluissa tms.

Baareissa en juurikaan käy, mutta sen harvan kerran kun käyn, niin menen sinne aina porukassa. Sen varjolla saan olla hieman enemmän rauhassa. Minua on käpälöity ja hameen alle kosketeltu ja muuta puristelua harrastettu, etten ihan hevillä enää mekon kanssa sinne lähde. Sama kaava toistuu joka kerralla. Ensin saan pieniä viattomia katseita, sitten aletaan tarjota paukkuja, sitten puolen yön jälkeen alkaa se käpälöinti ja iholle tulo.

Onhan kauneudesta hyötyäkin ja olen varmaan saanut mtyöpaikkoja ja muita etuuksia useinkin. Sillä on kuitenkin asenteelliset varjopuolet. Minua on herkästi myös käytetty hyväksi. Minulla on ollut ystäviä, jotka ovat halunneet vain hyötyä minusta tavalla tai toisella. On siipeilty ja puhuttu pahaa samaan aikaan. Tunnen työni puolesta joitakin tutuksi tulleita varakkaita ihmisiä ja päästääkseen heidän juttusilleen on minuun oltu mielin kielin, ja kun tavoitteet saavutettu, niin en olekaan enää kiinnostava.

Toivottavasti näissä oli riittävästi vastausta.

Vierailija
45/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä.

Nuorempana en tullut esiin ulkonäköni puolesta muuten kuin mitan osalta. Nyt kun ikää on tullut, on ulkomuotokin muuttunut oikealla tavalla miehekkääksi. Naiset suhtautuvat nykyisin lähtökohtaisesti positiivisesti ja saan vaivatta huomiota. En ole huomannut miesten käytöksessä eroja, johtuen varmaankin siitä että jo luonteeni saa monet miehet kokemaan minut kilpailijaksi.

Välistä mietityttää kuinka paljon ulkonäöllä on vaikutusta siihen millaisena ihmisenä minut koetaan tai kuinka olen saanut edistettyä asioitani. Tästä tulee hieman huono omatunto.

Vierailija
46/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän vaikuttais olevan jotain savolaisia maalaistolloja, jotka kuvittelevat olevansa maailman kaunein nainen!

Vit.tu, että vi.haan maalaisia. En halua nähnä yhtäkään enää.

Vierailija
47/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän vaikuttais olevan jotain savolaisia maalaistolloja, jotka kuvittelevat olevansa maailman kaunein nainen!

Vit.tu, että vi.haan maalaisia. En halua nähnä yhtäkään enää.

Ihanaa kivapuhetta

Vierailija
48/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.30- vuotiaaksi asti esim. Ranskassa, Espanjassa ja Englannissa kadulla vastaantulijat saattoivat iskeä silmää, tervehtiä, perääni saatettiin viheltää, miehet tulivat joka paikassa iskemään, pyytämään illalliselle jne. Joka paikassa sai äärimmäisen hyvää palvelua myös. Mutta sitten tuli ikä ja rypyt, ja nyt nelikymppisenä olen jo kuin ilmaa. Vähän on ikävä.

Vierailija
49/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaakohan huomioon ainakin naispuolisilla se, miten näyttävästi (paljastavasti) pukeutuu? Tietyllä tavalla haluaakin, että katsellaan?

Olen elämäni aikana aikana kuullut lukemattomia kertoja olevani kaunis (naisilta vielä enempi), mutta en ole koskaan ajatellut, että tuijotetaan tai häiritään mitenkään mainittavasti. Vielä yli viisikymppisenä sama tilanne.

Vierailija
50/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa vanheneminen, kun mun identiteetti on tosi paljon mun ulkonäön varassa ja koska olen aina saanut huomiota ulkonäölläni

Opiskele uusi ammatti, lue paljon ja opettele uusia taitoja, kokkausta ja kieliä. Kognitiivisesti ihminen on aika huipussa keski-iässä. Saat sitten vanhanakin sisältöä elämään. Ei luulisi olevan mahdotonta kun tuon verran itsereflektiota löytyy!

Vierailija
51/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on helppoa. Kaikkialla kohdellaan silkkihansikkain, saa pienellä hymyllä asiat läpi niin töissä kuin parisuhteessa. Jos on vielä kiva ja reipas, niin hyvin menee. Suurin osa miehistä on ainakin osittain lääpällään, tai jos eivät ole niin kuitenkin yrittävät tehdä vaikutuksen.

En voi valehdella, että en olisi ottanut kaikkea irti tästä "kortista". Kerran sitä eletään, ja toisaalta minulla on ristinä tietty ujous, herkkyys ja suorituspaineet.

Mutta tiedostan että tämä loppuu aikanaan. Silti ihana nähdä että kun itse vähän rapistuu, niin tyttäret sen kuin kaunistuvat. :D

Ai elämä on helppoa XDDDDD Eipä omani ainakaan. Naikkoset ovat kateellisia ja vttumaisia ja miekkoset eivät tee eteeni yhtään mitään, vaikka sanoisin haluavani erota. Ensin ollaan niin lumoutuneita ulkomuodosta, mutta eron hetkellä ei oikeastaan edes tykätä ja olen sitä ja tätä ja tuota ja seliseli. Kukaan ei yritä korjata asioita, vaan mieluummin vetää roolia, että ei tunnu missään, morjens!

Vierailija
52/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt vaan tuijottavat. Kukaan ei uskalla lähestyä. Miehet vittuilevat ja naiset punastelevat. Kokemuksia miehenä.

Sinä et ole komea ja jos oletkin niin miltä tuntuu olla kohta kaljupäinen möhömahainen ruma ukko? 

Vierailija
53/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai elämä on helppoa XDDDDD Eipä omani ainakaan. Naikkoset ovat kateellisia ja vttumaisia ja miekkoset eivät tee eteeni yhtään mitään, vaikka sanoisin haluavani erota. Ensin ollaan niin lumoutuneita ulkomuodosta, mutta eron hetkellä ei oikeastaan edes tykätä ja olen sitä ja tätä ja tuota ja seliseli. Kukaan ei yritä korjata asioita, vaan mieluummin vetää roolia, että ei tunnu missään, morjens!

Sinä et ole kaunis ja vaikka olisitkin alle 25v niin kohta olet vanha kurttu ja menetät kaiken. Sama kuin miljonääri menettäisi koko omaisuutensa, syntymäruma nainen ei menetä mitään. Mitä kauniimpi nainen on lyhyttäkin lyhyemmän kukoistuskautensa aikana, sitä kovempi pala rupsahtainen ja ilmaksi muuttuminen miesten silmissä on. Naiset ovat täysin riippuvaisia miesten huomiosta ja joku sen nolosti tuolla myöntikin ja täten nainen kuolee elämässään kaksi kertaa ja ensimmäinen kuolema tapahtuu kun nainen muuttuu ilmaksi miesten silmissä.

Vierailija
54/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu välillä ok ja välillä ei. Tuijjotukseen kyllä tottuu, mutta niihin asenteisiin ei. Jos minua tuijotetaan vaikka kaupassa, niin hymyilen vain takaisin. Jos en hymyilisi, niin minua pidetään ylpeänä. Joskin tämä tulkitaan miesten keskuudessa myös väärin. Luullaan, että annoin vihreää valoa. Helpompi on torjua mies, kuin ottaa ylpeän leiman.

Olin viimeksi yhdessä urheilutapahtumassa (ennen koronaa) ja olin yksi tuijotuksen ja seuraamisen kohde. En pelkästään suomalaisten, mutta myös muumaalaisten keskuudessa ja minua alkoi ahdistaa siksi, että kultturellisista syistä muumaalaiset alkoivat hääriä ympärillä. Suomalaiset varovaisempia. Se, ettei nättinä nausena saa olla oikein missään täysin omissa oloissa on omalla tavalla raskasta. Joudun jatkuvasti miettimään mitä teen, sillä silmäparit seuraavat. Melkein tunnet sen arvostelun selän takana.

Minua katsotaan joskus myös joksikin julkkikseksi. Perustelen sen sillä, että kaupassa voi joku nainenkin ihan yhtä hyvin jäädä tuijottamaan ja hymyilemään. Varsinkin nuorten naisten keskuudessa se korostuu hihittämisellä, supinalla ja seuraamisella.

Somessa otetaan vähän väliä yhteyttä. Ehkä ulkomaalaiset ovat tässä aktiivisempia. Olen jopa löytänyt kerran itseni jostain saksalaisesta keskustelupalstalta, jossa oli linkattuna instatilini. Piti muuttaa se privaksi heti. Jotkut yhteydenotot ovat jopa liikkiksiä. Kerrotaan, miten inspiroin heitä ja olen joskus yhdeltä kreikkalaiselta taiteilijalta saanut kuvan itsestäni, jonka hän oli maalannut.

Työkaverit ovat aluksi ehkä innoissaan, mutta pidemmän päälle tajuavat, ettei heillä mitään saumaa ole. Olen luonteeltani suora ja topakka nainen ja tietävät, että oma miesmaku on ihan erilainen. Elämän aikana on kyllä ollut pomoja, jotka ovat yrittäneet pikkujouluissa tms.

Baareissa en juurikaan käy, mutta sen harvan kerran kun käyn, niin menen sinne aina porukassa. Sen varjolla saan olla hieman enemmän rauhassa. Minua on käpälöity ja hameen alle kosketeltu ja muuta puristelua harrastettu, etten ihan hevillä enää mekon kanssa sinne lähde. Sama kaava toistuu joka kerralla. Ensin saan pieniä viattomia katseita, sitten aletaan tarjota paukkuja, sitten puolen yön jälkeen alkaa se käpälöinti ja iholle tulo.

Onhan kauneudesta hyötyäkin ja olen varmaan saanut mtyöpaikkoja ja muita etuuksia useinkin. Sillä on kuitenkin asenteelliset varjopuolet. Minua on herkästi myös käytetty hyväksi. Minulla on ollut ystäviä, jotka ovat halunneet vain hyötyä minusta tavalla tai toisella. On siipeilty ja puhuttu pahaa samaan aikaan. Tunnen työni puolesta joitakin tutuksi tulleita varakkaita ihmisiä ja päästääkseen heidän juttusilleen on minuun oltu mielin kielin, ja kun tavoitteet saavutettu, niin en olekaan enää kiinnostava.

Toivottavasti näissä oli riittävästi vastausta.

En jaksanut lukea, mutta sinä et ole kaunis. Suomessa kyllä riittää näitä itseään kauniiksi luulevia naisia ja vaikka olisitkin niin silmänräpäyksen päästä olet yli 30v nahistuva täti.

Vierailija
55/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi puolestasi kun nahistut ja menetät kaiken, todennäköisesti olet jo menettänyt jos olet niin iäkäs, että sinulla on teini-ikäisiä tyttäriä jotka myös tulevat menettämään kaiken. Voit hakea vertaistukea omaisuutensa menettäneilta miljardööreiltä, he ovat samassa jamassa kuin nainen joka oli nuorena kaunis tai luuli olevansa.

Vierailija
56/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaakohan huomioon ainakin naispuolisilla se, miten näyttävästi (paljastavasti) pukeutuu? Tietyllä tavalla haluaakin, että katsellaan?

Olen elämäni aikana aikana kuullut lukemattomia kertoja olevani kaunis (naisilta vielä enempi), mutta en ole koskaan ajatellut, että tuijotetaan tai häiritään mitenkään mainittavasti. Vielä yli viisikymppisenä sama tilanne.

Älä valehele itsellesi., 50v nahistunut mummeli suonikohjusäärineen ja tyhjiä ilmapalloja muistuttavine tissiretalineen ei ole kaunis edes puliukkojen mielestä. Ehkäpä naiset kehuvat sinua kauniiksi koska se saa heidät itsekin näyttämään paremmalta eli voivat huijata itseään.

Vierailija
57/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tosi kaunis. Saan ilmaiseksi bensaa ja ruokaa. On paljon helpompaa olla kaunis kuin ruma. Inhottaa rumat vaaleat ihmuset.

Niin minuakin inhottaa tummat hihmuset

Vierailija
58/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset tuijottelee.

Olen teinistä asti seurustellut ihan pieniä taukoja lukuunottamatta.

Baareissa, metroissa, kadulla, ostoskeskuksissa miehet koittavat pokailla. Työkavereiden kanssa olen flirttaillut ja joku on ehdotellut mm. yhteistä lomaa.

Käsi sydämellä voin sanoa etten mielestäni ole normaalia kummemman näköinen.

Et olekkaan, mutta näyät tyhmältä ja siltä  että sinulta saa helposti myös työkaverit.

Vierailija
59/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.30- vuotiaaksi asti esim. Ranskassa, Espanjassa ja Englannissa kadulla vastaantulijat saattoivat iskeä silmää, tervehtiä, perääni saatettiin viheltää, miehet tulivat joka paikassa iskemään, pyytämään illalliselle jne. Joka paikassa sai äärimmäisen hyvää palvelua myös. Mutta sitten tuli ikä ja rypyt, ja nyt nelikymppisenä olen jo kuin ilmaa. Vähän on ikävä.

Hyvä, että myönnät ikääntymisen tuhonneen sinut. Paitsi, että suomalainen"kaunis"nainen on noissa mainitsemissasi maissa ilmaa miehille koska siellä on myös oikeasti kauniita naisia. Ehkä täällä suomen peräkylillä juntit viheltelevät perääsi.

Vierailija
60/96 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kai olen komeahko. Netin kautta saan seuraa todella helposti ja melkein rajattomasti. Olen melko ujo, joten netti on pelastus.

Kyllä naiset katselevat ulkona, mutta eivät (tietenkään) tule iskemään. Baareissa en juuri käy, mutta silloin kun kävin, vietin lähinnä iltaa vain kavereiden kanssa, eli ei sielläkään hirveästi tullut vientiä.

Sinä et ole komea vaan tavallinen perunanenäinen suomalaisukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan