Kaikkien aikojen pohjanoteeraus Haluatko miljonääriksi- ohjelmassa
Kilpailija ei tiennyt ensimmäistä kysymystä. Kyllä suomalaiset tyhmenee vuosi vuodelta.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa.
Kyllä Gunnarit täytyy tietää. Rock On!No ei niitä kyllä tarvitse tietää. Suomen presidentti ja pääministeri täytyy tietää ennemmin.
Jos elää niin pussissa ettei ole koskaan kuullutkaan gunnareista, niin presidentin ja pääministerin nimet voi olla vähän vaikeita. Täällähän vaahdottiin monta sivua gunnareiden keikasta Hämeenlinnassa pari vuotta sitten. Sillä perusteella on vähän vaikea uskoa, että tässä ketjussakin kirjoittaa ihmisiä jotka eivät ole kuulleet ko. bändistä.
Olen 7-kymppinen ja ei kukaan ystävistäni olisi tiennyt ko porukkaa. Itse päättelin etunimien ja sukunimen kielitaustasta ja oikein päättelin.
Tämä on vähän hämmentävää. Olet seitsemänkymppinen eli Gunnareiden kulta-aikaan olit nelikymppinen.
Etkä ole koskaan kuullut heistä? Mitä ihmettä teit nelikymppisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa.
Kyllä Gunnarit täytyy tietää. Rock On!No ei niitä kyllä tarvitse tietää. Suomen presidentti ja pääministeri täytyy tietää ennemmin.
Jos elää niin pussissa ettei ole koskaan kuullutkaan gunnareista, niin presidentin ja pääministerin nimet voi olla vähän vaikeita. Täällähän vaahdottiin monta sivua gunnareiden keikasta Hämeenlinnassa pari vuotta sitten. Sillä perusteella on vähän vaikea uskoa, että tässä ketjussakin kirjoittaa ihmisiä jotka eivät ole kuulleet ko. bändistä.
Olen 7-kymppinen ja ei kukaan ystävistäni olisi tiennyt ko porukkaa. Itse päättelin etunimien ja sukunimen kielitaustasta ja oikein päättelin.
Tämä on vähän hämmentävää. Olet seitsemänkymppinen eli Gunnareiden kulta-aikaan olit nelikymppinen.
Luultavasti teki paljon muuta kuin kuunteli gunnareita. Kaikki ei nimittäin kiinnosta rock vaikka sinua taitaa kiinnostaa ja pidät sitä itsestäänselvyytenä. Ihmetyttää tämä ihmisten itsekeskeisyys ja yksinkertaisuus jossa ne asiat jotka ovat itselleen niin tärkeitä ja jota tiedetään, niin jos joku muu ei satu tietämään tai olemaan kiinnostunut samoista asioista niin on sitten tyhmä.
Muistan Lasse Lehtisen aikaan kun eräs fysiikan professori ei tiennyt mikä on Simpsoneiden isän nimi. Hänelle tietenkin naurettiin. Jos joutuisin kuitenkin arvelemaan kuka on fiksumpi, fysiikan professori tai keskiverto haluatko miljonääriksi-katsoja, niin professori totta mooses on, vaikka kaikkien yksinkertaiden mielestä ihminen on tyhmä jos ei tiedä asioita jotka ovat hömppäkulttuurin suurkuluttajille itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa.
Etkä ole koskaan kuullut heistä? Mitä ihmettä teit nelikymppisenä?Luultavasti teki paljon muuta kuin kuunteli gunnareita. Kaikki ei nimittäin kiinnosta rock vaikka sinua taitaa kiinnostaa ja pidät sitä itsestäänselvyytenä. Ihmetyttää tämä ihmisten itsekeskeisyys ja yksinkertaisuus jossa ne asiat jotka ovat itselleen niin tärkeitä ja jota tiedetään, niin jos joku muu ei satu tietämään tai olemaan kiinnostunut samoista asioista niin on sitten tyhmä.
Muistan Lasse Lehtisen aikaan kun eräs fysiikan professori ei tiennyt mikä on Simpsoneiden isän nimi. Hänelle tietenkin naurettiin. Jos joutuisin kuitenkin arvelemaan kuka on fiksumpi, fysiikan professori tai keskiverto haluatko miljonääriksi-katsoja, niin professori totta mooses on, vaikka kaikkien yksinkertaiden mielestä ihminen on tyhmä jos ei tiedä asioita jotka ovat hömppäkulttuurin suurkuluttajille itsestäänselvyys.
Pidän itsestäänselvyytenä, koska tuohon aikaan November rain soi joka paikassa.
Kyllä mäkin nyt nelikymppisenä tiedän jvg:n, koska jos erehtyy yökerhoon, niin siellähän se soi. Tiedän muitakin nuorison suosimia artisteja vaikka en todellakaan kuuntele niitä.
Haluatko miljonääriksi ohjelmassa oli kerran aivokirurgi, joka ei tiennyt jotain helppoa kysymystä. En muista enää mikä se kysymys oli mutta täällä häntä haukuttiin tyhmäksi. Tietenkin.
Mutta kun ammattilaisilla on oma osaamisalueensa, joka on aika kapea. Voit tietää aivoista kaiken ja opiskella lisää mutta maailmassa on kaikenlaista muutakin tietoa. Pidän vähän typeränä keskittyä täysin siihen omaan osaamisalaansa ja jättää huomiotta kaiken muun. Ei kaikki mikä on esimerkiksi aivokirurgiaan liittymätöntä, ole hömppäkulttuuria. Muu tiede, taide, kirjallisuus, urheilu jne.
Minä olen juuri sellainen (38-vuotias) henkilö, joka ei tiedä yhtään mitään musiikista: en tiedä kappaleiden nimiä, laulajien nimiä, en osaa tunnistaa usein bändiäkään, vaikka kuulisin jonkun kuuluisan bändin radiosta. Musiikki ei vaan koskaan ole kuulunut kiinnostuksenkohteisiini. Tähän ekaan kysymykseen olisin osannut vastata päättelemällä, mutta ilman vaihtoehtoja ei olisi ollut hajuakaan. Muita heikkouksiani ovat urheilutietämys sekä kaikki elokuviin ja tv-ohjelmiin liittyvä tieto. Tiedän paljon kaikenlaista luonnontieteisiin ja historiaan liittyvää koulutukseni puolesta, mutta ymmärrän, että se ei riittäisi alkuunkaan tuollaiseen tietovisaan. Siksi en ikinä lähtisi mukaan tuollaiseen.
Kuten monet ovat tässä jo sanoneet, minusta on aika epäreilua haukkua tyhmäksi siksi, ettei tiedä jotain menneiden aikojen viihdekulttuuriin liittyvää nippelitietoa. Tietämättömäksi tai tynnyrissä kasvaneeksi ehkä, mutta tyhmä on vähän eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Miltähän se tuntuu näyttää älyllinen vajavaisuutensa suosikkiohjelmassa koko kansan edessä?
Oletko koskaan kuullut viraalimarkkinoinnista ja -ilmiöistä? Että hölmöillään ja teeskennellään jotain kameran edessä sen vuoksi, että muut ihmiset lähtisivät levittämään kyseistä tallennetta tyyliin ”kato säkin mikä hölmö”? Ja sillä saisit omaa nimeä tunnetuksi, usein negatiivinen julkisuuskin on katsos myöhemmin rahaksi muutettavaa julkisuutta.
Ihmiset ovat ohjailtavissa olevia lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltähän se tuntuu näyttää älyllinen vajavaisuutensa suosikkiohjelmassa koko kansan edessä?
Oletko koskaan kuullut viraalimarkkinoinnista ja -ilmiöistä? Että hölmöillään ja teeskennellään jotain kameran edessä sen vuoksi, että muut ihmiset lähtisivät levittämään kyseistä tallennetta tyyliin ”kato säkin mikä hölmö”? Ja sillä saisit omaa nimeä tunnetuksi, usein negatiivinen julkisuuskin on katsos myöhemmin rahaksi muutettavaa julkisuutta.
Ihmiset ovat ohjailtavissa olevia lampaita.
Kuka on niin idiootti, että haluaa itsestään levitettävän videota "voi vit*u kun on tyhmä akka"? Yleensä ihmiset haluavat esittää itsensä mahdollusimman hyvässä valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa.
Minä olen ymmärtänyt että kun puhutaan Gunnareista viitataan juurikin Guns’n’ roses bändiin. Senhän tämä kilpailija valitsi, ja väärin meni! Varmaan oikeasti aika moni olisi vastannut tähän väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan toi ekaksi kysymykseksi tavallista vaikeampi koska usein noissa tuppaa olemaan kolme täysin älytöntä ja "humoristista" vaihtoehtoa jotka voi sulkea pois vaikkei tietäisi aiheesta mitään. Tuossa oli kaksi oikeaa yhtyettä joista sitten piti mutulla valita jos ei tuntenut kumpaakaan. Nyt meni väärin.
No olisikohan se ongelma nimenomaan tässä nyt se, jos ei tiedä sellaista "pikkubändiä" kuin Guns n' Roses. Tässä nyt porukka vauhkoaa, ettei voi millään tietää jotain teinihömpötysbändejä, mutta kun se tietämättömyys on nyt tuossa pitkän uran tehneessä maailmankuulun bändin kohdalla ja sitä tässä nyt ei auta selitellä. Guns n' Roses nyt vain kuuluu yleissivistykseen. Turha vänkyttää tuosta Marcuksesta ja Martinuksesta.
Lässytilää, ei kukaan tunne kaikkia mahdollisia bändejä, edes niitä jotka on jossain piireissä supersuosittuja. Esim. minä en todellakaan ole kuullut mistään markus ja martinuksesta tai monesta muustakaan nykybändistä. Joistain olen kuullut vain nimen muttei tule kappaleet mieleen, saati sitten esim. laulajat. Ehkä olisin arvannut tuon oikein, ehkä en jos olisi paniikissa mennyt kipsiin. (rahat vai kolmipyörä?)
Aika lapsellista koittaa netissä päteä jälkiviisaana että olishan tuo pitänyt arvata ja vielä solvaukset perään.
Mitä jos rauhoittuisit ja lukisit ne viestit joihin kommentoit. Ihan selkeällä suomen kielellä sanoin, että ongelma ei ole tässä se, että joku ei tiedä markuksesta ja martinuksesta, vaan ettei tiedä Guns n' Rosesista! Juu, ei kukaan voi tuntea kaikkia mahdollisia bändejä, mutta jos joitakin bändejä lasketaan kuuluvan yleissivistykseen, Guns n' Roses nimenomaan on sellainen. Ja se ei nyt sinun itkemiselläsi miksikään muutu. Jos ensimmäistä kertaa kuulit bändistä nyt, sinulla on aukko yleissivistyksessä ja sillä selvä.
Siis kyllä, tämä pätee yli 25-vuotiaisiin.
Mutta mites ne 10-24 veet? Ei ne nyt oikeasti välttämättä voi tietää, jos vanhempi sukulainen ei ole ottanut puheeksi. Ei nuoret kuuntele radiota jatkuvasti, plus uuden musiikin kanavilla mitään gunnareita edes soiteta.
Kerro nyt, että miksi ja miten joku 16-vuotias olisi pakolla heistä kuullut?
Hyvä yleistieto syntyy siitä että on utelias ja kiinnostunut monipuolisesti asioista. Lukee esimerkiksi sanomalehtiä ja silmäilee myös ne aihepiirit, jotka ei itseä välttämättä kovasti kiinnosta. Näin myös sellaisesta aihepiiristä tulee tietoa.
Taas ne sanomalehdet.
Missä lehdessä on puhuttu gunnareista?
Ja ei kaikkia kiinnosta tarpeeksi. En minä silmäile urheilu-uutisia, koska ei kiinnosta. Näin ollen en ikinä loista missään tietovisoissa, koska siellä on urheilukyssiä.
Osa koskee vielä jotain vuotta 1978. Ei ole intoa alkaa googlaamaan jotain 40 vuotta sitten urheilussa menestyneitä yleissivistyksen nimessä. Miksi teinit tekisivät niin musiikin saralla?
Ai missä lehdessä on puhuttu gunnareista?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006102098.html
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000003937533.html
Paperisien lehtien lisäksi ihan normaaleilla uutiskanavilla heistä on myös juttuja.
https://yle.fi/uutiset/3-9693109
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/riitojen-sopiminen-kannatti-guns-n-…
Ilmeisesti kuvittelit, että heistä on juttuja vain juorulehdessä tai musiikkilehdissä.
Heh! Kyllähän kaikki nyt nämä ”Gunnarin” tietää, mutta sehän olikin kysymykseen VÄÄRÄ VASTAUS!
Eihän se hemmetin vastaus edes ollut guns'n roses!
Se mikä kysymyksessä olisi pitänyt tajuta oli se asettelu miten yhtyeet oli kirjoitettu. Markus ja Martinus olivat ainoat, jotka poikkesivat tästä tyylistä. Eli vaikka ei tiennytkään vastausta sen olisi voinut päätellä. Sita ei varmaan huomannut jostain syystä tätä.
Ja kuka yli 20-vuotias olisi tuota edes tiennyt ilman vaihtoehtoja?
Jos joku ei ole vielä nähnyt, niin tuossa klippi Sitan pikavisiitistä ohjelmassa.
Olen pitänyt ko. henkilöä ihan perusfiksuna, vaikka ideologiaansa usein tuokin esiin. Mutta se, ettei saa ensimmäistäkään kysymystä oikein, jonka tyhmemmänkin pitäisi saada...
Se Ville Kivikoskelle osoitettu ensimmäinen kysymys oli nimenomaisesti
"kuka hymyilevä suomalainen juoksi Suomen maailmankartalle"??
Tässä oli täysin ymmärrettävä kompa, Hannes Kolehmainen juoksi
Suomen ensiksi maailmankartalle.
Paavo Nurmi sen jälkeen ja hän ei kai hymyillyt julkisuudessa koskaan...
Tunnen Villen ja ymmärrän tämän homman täysin...
Seppo
Miksi tämäKIN ohjelma on pilattu näillä pikkujulkkiksilla.
Aina hauskaa katsoa miten joku saa ensimmäisen tai toisen kysymyksen vääriin johonkin ihme hömppäkysymykseen, niin kaikenmaailman seiskasta tietonsa saavat vauvapalstajuntit heräävät mollaamaan kilpailijaa tyhmäksi dorkaksi kun ei tiennyt vastausta johonkin mihin itse tietää. En tiedä tästä kilpailijasta mitään, mutta yleensä tyhmät ihmiset tietävät kysymyksen niihi ensimmäsiin hömppäkysymyksiin kun taas älykkäät eivät tiedä vastausta ensimmäsiin typeriin haista paskaa-tason kysymyksiin, mutta tietävätkin sitten vastauksia niihin vähän vaativimpiin kysymyksiin.
Suomen haluatko miljonääriksi on muutenkin ihan floppi kun kysymykset ovat tyyliin "kuka youtubetähti kävi sunnuntaina linnanmäellä". Siksi kannattaakin katsoa niitä ulkomaisia versioita, siellä täytyy jopa tietääkin jostain vähän vaikemmista, yleissivistystä antavista asioista kuten esim. Mozartin tuotannosta tai mikä näistä tieteellisistä yksiköistä on nimetty italialaisen aatelismiehen mukaan.
Tietovisailuksi ohjelma on ärsyttävä formaatin takia. Jos vastaa väärin yhteen kysymykseen, tipahtaa pois. Entäpä jos vastaisi oikein kaikkiin seuraaviin kysymyksiin. Parhaat visailut ovat sellaisia, missä kysytään kymmeniä kysymyksiä, välillä voi vastata väärinkin. Kuka saa eniten pisteitä voittaa kilpailun. Ensimmäinen kysymys on tässä ohjelmassa yleensä helppo, mutta voi käydä näinkin että vastaa väärin. Ei tämä itsellenikään mitenkään helppo ollut, koska en ollut ikinä kuullutkaan mistään tällaisesta. EI tämä minusta kyllä mikään pohjanoteeraus ollut.
Haluatko miljonääriksi visailuissa kilpailijat ovat yleensä olleet sellaisia että he tietävät kaikki Madonnan biisit, mutta jos kysytään helppokin maantieteeseen, politiikkaan tai urheiluun liittyvä kysymys, siihen loppuukin sitten tietämys.
On ihan eri asia tehdä videoita tubeen kotisohvalta kun vastata kysymyksiin kameroiden ja studioyleisön edessä. Jos tää Sita olisi miettinyt ja keskittynyt kysymykseen kunnolla, hän olisi ihan varmasti saanut sen oikein.
Sama myös näissä karsintakysymyksissä missä aikaa on vain rajoitetusti. Ei niissä välttämättä ajatus kulje yhtä hyvin kuin jos ratkaisisi tehtävää tvstä katsoen.
Tämä on tämä - ohjelmassa on osio missä kilpailijoiden pitää minuutin ajan vastata oikein mahdollisimman moneen kysymykseen. Viime jaksossa Esko Valtaojalta kysyttiin että mikä eläin kiinnitetään tietokoneeseen. Hän vastasi omena. Sama juttu tässäkin, kyllä hän oikeasti tiesi oikean vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kysymys? Vaihtoehtoja ei tarvitse kertoa.
Minkä lauluduon sukunimi on Gunnarsson.
En minäkään olisi tiennyt ilman vaihtoehtoja, mutta kun ne olivat a) guns 'n roses b) matti 'n teppo c) ville n' galle d) marcus ja martinus, oli kyllä ihan selvää, mikä on oikea vastaus.
Mulla ei ole hajuakaan, paitsi että Matti ja Teppo se ei ole kun ne ovat Ruohosia. Miksi tuollainen pitäisi tietää? En ole kuullutkaan noista kahdesta viimeisestä ikinä missään, mutta en kuuntele Novaa tai vastaavia, joten en varmaan siksi voikaan tietää.
Hohhoijaa. En minäkään olisi tiennyt, ellei nuo vaihtoehdot olisi olleet noin ilmiselviä. Riittää kun tietää Guns 'n Roses se ei ainakaan ole ja muut olivat siitä selviä väännöksiä,
Mä olisin olettanut, että Guns n Roses on oikea ja muut sitten väännöksiä siitä.