Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla naiset syö rekkamiehen annoksia.

Vierailija
09.05.2020 |

Olen itseasiassa vähän järkyttynyt kun naisena huomaan miten paljon muut työpaikan naiset mättää ruokaa lautaselleen kuin isommatkin miehet. Lautanen on tietenkin ääriään myöten täynnä niin ettei pohja näy (kuten minullakin) mutta sen lisäksi annoksella on paljon korkeutta. Itsekään en syö kuin pieni lintu ja olen ennemmin hieman ylipainoinen kuin hoikka ja luulin aina, että minä syön paljon.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aktiivisen, liikkuvan naisen pitääkin syödä enemmän kuin päivät pitkät ratissa kököttävän miehen. Ja veikkaan, että kasvisten osuudessa on kyllä keskimäärin eroa.

Vierailija
42/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyn hoikkana ainoastaan jättämällä aamupalan väliin, syömällä jättikokoisen lounaan ja sitten syömällä jotain illalla ennen nukkumaanmenoa.

Suosittelen kokeilemaan, jos tuntuu lihovan syömällä vähän väliä jotain pientä.

Harvoin syöminen on hyvä insuliinin kannalta, se antaa kehon levätä. Pätkäpaastoa 8/16 suositellaankin niille, joilla on riski verensokerin kohoamiseen. Eli syö kaikki ruoka 8 h aikana päivällä ja paastoa loput 16 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläimetkin kasvatetaan lihaksi pitkälti viljalla eli siitä se ylimääräinen energiasisältö tulee"

-riippuu eläimestä. Suomessa naudan päärehu on nurmi.

Vierailija
44/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyttäät mitämuut syövät?

Olen hoikka nainen ja syön reilusti koska liikun todella paljon. Ei tulisi mieleenikään kytätä toisten lautasia.

Vierailija
45/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä työpaikalla on pitkä noutopöytä, jossa on valittavana tosi iso määrä erilaisia kasviksia ja vihanneksia. Otan yhdelle lautaselle noita lautasen täyteen ja sen päälle sitten laitan kohtuullisesti sitä proteiinia joko lihana, kalana tai kasvisproteiinina. Lautanen näyttää tosi kukkuraiselta, kun siinä alla on ne kasvikset ja päällä sitten keikkuu proteiinit.  Vieressäni saattaa syödä joku, jolla on pari salaatinlehteä ja kurkkua  ja tomaattia ja proteiinit. Hänen lautasensa näyttää tietysti paljon keveämmältä.    

Vierailija
46/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan kestävyysjuoksua ja se vaatii paljon energiaa joten syön isoja annoksia mutta olen silti hoikka. Meidän työpaikalla on oikein silmiinpistävää miten hoikat naiset syövät kunnon annokset lounaalla kun taas ylipainoiset tekevät numeron siitä että syövät aina vain salaatin lounaaksi. Ihmetyttää miten oikein syövät sitten kotona kun paino ei silti tipu. Kotona mättävät sitten koko illan herkkuja. Osa varmasti omassa työhuoneessaan syö herkkuja mutta tulee sitten lounaalle kaunistelemaan hoikkien naisten annoksia.

Ei tämä ihan noinkaan mene. Ihmisten aineenvaihdunnallakin on eroja. Tiedän itsekin erään hyvin laihan naisen, jolla on diagnosoitu aineenvaihduntahäiriö, hänellä ravinto ei imeydy tarpeeksi hyvin. Hän siis syö hervottomia rekkamiehen annoksia, syö kerrosvoileipää tuhdeilla täytteillä ym mutta pysyy laihana. Näinkin päin voi olla, sitten on toisin päin että jotkut lihovat helposti vaikka eivät syö mitenkään erityisen paljon. Toki jokainen varmaan laihtuu jos syö omenan päivässä mutta ei sekään terveellistä ole.

Vierailija
47/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua toisaalta lukea tätä, kun eihän ne rekkakuskit aina nyt mitään lihavia ole. Joillakin tuntuu vaan olevan sellainen käsitys ja toisaalta moni kuski on ihan normaalipainoinen. Ja eivät kaikki myöskään syö paljon. Moni syö melko vähän. Eräskin vaan jotain pientä aamupalaa ( jugurttia, puuroa)  lounaaksi yleensä keittoa ( sen kanssa leipää)  ja illalla sitten joku muu ruoka vielä. Ei oikeastaan silti muuta päivän aikana. Hän ei myöskään koskaan käy missään grillillä tai pikaruokapaikassa. Jotkut varmasti silti luulevat kaikkea.  Totuus voi olla toinen. Toisaalta tietenkin joku varmasti syö paljon ja käy pikaruokapaikoissa jne.

Vierailija
48/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tuo sama ihmetys jäänyt mieleen kesätöistä 80-luvulta. Olin itse lukiolainen ja ihmettelin miten nämä toimistotyöntekijänaiset pystyivät syömään niin suuria annoksia. En olisi itse mitenkään jaksanut niin paljon kerralla. Mutta tottumuskysymyshän tuo on. Ajattelin mielessäni että nämä olivat vain totuttaneet itsensä siihen, että syövät työpaikkaruokalassa koko rahan edestä ja kotona sitten jonku pienen iltapalan. Varmaan itsekin pienipalkkaisena yrittäisin taktikoida samalla tavalla, jos olisi mahdollisuus syödä työpaikkaruokalassa.

Vierailija
49/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syö sen verran, kuin kulutat."

Sanonta mikä pätee

Vierailija
50/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rahan edestä, niin ei tarvitse toista ateriaa enää kotona syödä.

Vierailija
51/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihoilla on iso kakkareikä

Vierailija
52/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina vituttanut tuo toisten syömisten kyttäys. Urheilen paljon ja siksi syön paljon. Ja herranen aika, kun siinä nämä hoikat salaatinnäpistelijät muistaa huomauttaa joka päivä, että miten voit syödä noin paljon. Ja taas sulla on noin iso annos, miten et liho. Et kai tosissaan ota noin paljoa ruokaa.

Pitäkää huoli omista syömisistä, älkääkä kytätkö toisten syömisiä. Minä syön ison annoksen töissä, koska en näe mitään järkeä ottaa vain paria salaatinlehteä ja sitten olla viideltä kamalan nälissäni ja ahmia ruokaa kaksin kourin, vain siksi, ettei se jotain hoikkaa salaatinpurija ahdista.

Vierailija
53/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painoindeksi on 17, mutta syön valtavia annoksia. Mitä ajatuksia se herättää, ap?

Vierailija
54/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat keskimäärin muutenkin ihan rekkamiehiä, joten ei ole yllätys kenellekään.

Vierailija
55/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun painoindeksi on 17, mutta syön valtavia annoksia. Mitä ajatuksia se herättää, ap?

Bulimia on ikävä tauti, pilaa muunmuassa hampaat.

Vierailija
56/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse normipainoinen ja olen saanut tarpeekseni ruuanlaitosta kotona, jos pääsen muualle syömään niin otan niin paljon ruokaa kuin haluan. Mätän kun saa kerrankin toisen tekemänä.

Vierailija
57/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin noin 40 vuotta laiha. 174 ja alle 50 kg. Ja herranjestas että söin, maha veti 2 pizzaa kerralla ja useita suklaalevyjä ja karkkipusseja viikossa,

Olin lihotuskuureilla muttei mikään tuntunut auttavan.

Sitten aloin lihoa, vaikka karkkikaan ei enää maistunut.

Joten en viitsisisi syyttää ketään mistään ylettömistä herkkujen vetämisistä nyt tällä kokemuksella, kun läskiä kertyy vaikkei syö murto-osaakaan entisestä.

Vierailija
58/66 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni hoikka syö itse asiassa enemmän kuin lihavat. Itselleni on ollut mysteeri, että mitä ne lihavat syövät iltaisin, kun lounaalla syövät puolet vähemmän hoikan annoksesta. Iltaisin hoikkakin voi vielä syödä kakkua ja suklaata, mutta lihava vetää nämä varmasti aivan överiksi, että voi pysyä lihavana.

Ihminen itseasiassa kuluttaa saamastaan energiasta vain osan. Sulle ehkä 80 prosenttia menee suolistobakteereiden syötäväksi kun lihavalla työkaverillasi saattaai vain 20 prosenttia syömisistä mennä suolistobakteereille, ja sitten omassa omahyväisyydessäsi taputtelet itseäsi selkään että hyvä, hyvä, olen varmaan laiha, koska syön vähemmän kuin nämä siat. Ihmiset ymmärtävät niin helvetin vähän ravinnosta ja lihavuudesta.

Terveisin, entinen huippurheilija, nykyinen läski, joka liikkuu enemmän kuin sinä ja syö taatusti sinua terveellisemmin.

Ullis
59/66 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetkin ovat Suomessa lihaviaå

Vierailija
60/66 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset jaksaakin järkyttyä.

Minua ainakin järkyttää terveydenhuollon tilanne Suomessa ja se, että niin monet rasittavat sitä valinnoillaan jotka olisi helppo muuttaa kestävämpään suuntaan. Tämä valtio ei kestä enää ihmiset liikkumattomuutta ja huonoa ruokavaliota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän