Työpaikalla naiset syö rekkamiehen annoksia.
Olen itseasiassa vähän järkyttynyt kun naisena huomaan miten paljon muut työpaikan naiset mättää ruokaa lautaselleen kuin isommatkin miehet. Lautanen on tietenkin ääriään myöten täynnä niin ettei pohja näy (kuten minullakin) mutta sen lisäksi annoksella on paljon korkeutta. Itsekään en syö kuin pieni lintu ja olen ennemmin hieman ylipainoinen kuin hoikka ja luulin aina, että minä syön paljon.
Kommentit (66)
oma valinta jos haluaa olla lihava , ei se sen kummempaa.
Oletko huomannut, että yleensä ne asiat ärsyttävät muissa, joista olet itse hieman epävarma. Tässä suhteessa paino. Elä ja anna elää. Ethän sä tiedä, vaikka tuo olis heidän päivän ainoa ateria.
Ovatko he lihavia? Tiedän erään jojolaihduttajan, joka syö aivan massiivisia annoksia, lautanen on kukkuroillaan. Hän on lihava.
Minä syön isoja annoksia ja normipainoinen. Ei tarvitse jatkuvasti puputtaa jotakin ”välipalaa” vaan kylläisyyden tunne kestää pitkään.
Mä olen hoikka ja syön töissä useimmiten enemmän kuin miespuoliset työkaverit. Tykkään syödä enemmän kerralla ja harvemmin. Syön vain aamupalan, lounaan ja illallisen. Tykkään, että maha tulee kunnolla täyteen ja tulee oikeasti kylläinen olo ja ennen seuraavaa ruokaa on oikeasti nälkä. Pikkuannoksista ja välipaloista tulee vaan kiukkuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hoikka ja syön töissä useimmiten enemmän kuin miespuoliset työkaverit. Tykkään syödä enemmän kerralla ja harvemmin. Syön vain aamupalan, lounaan ja illallisen. Tykkään, että maha tulee kunnolla täyteen ja tulee oikeasti kylläinen olo ja ennen seuraavaa ruokaa on oikeasti nälkä. Pikkuannoksista ja välipaloista tulee vaan kiukkuiseksi.
Mä taas tykkään syödä usein ja vähän. En pidä ähkyisestä olosta ja mulla laskee verensokeri ja tulee huono olo jos ateriavälit venyy. Meitä on erilaisia ja siks onkin hölmöä kyttää kenekään syömisiä ja vetää niistä johtopäätöksiä. (tää ei ollu kritiikki sulle, vaan esimerkki, miten ollaan erilaisia)
Eläimetkin kasvatetaan lihaksi pitkälti viljalla eli siitä se ylimääräinen energiasisältö tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tykkään syödä usein ja vähän. En pidä ähkyisestä olosta ja mulla laskee verensokeri ja tulee huono olo jos ateriavälit venyy. Meitä on erilaisia ja siks onkin hölmöä kyttää kenekään syömisiä ja vetää niistä johtopäätöksiä. (tää ei ollu kritiikki sulle, vaan esimerkki, miten ollaan erilaisia)
Mulla taas verensokeri heittelee, jos syön koko ajan ja on tarvekin syödä koko ajan. Jos syön lihapainotteisesti isommin, ei tule nälkä ja olo on tasainen ja hyvä.
Se on absoluuttinen biologinen ja fysiologinen fakta, että se hoikka ei syö yhtä paljon kaloreita päivän aikana kuin se 130kg tankki.
-Ahaa. Mites syömishäiriöt jotka on yleisiä hoikilla naisilla?? Mun työpaikalla oli nainen joka söi sillon ku oli vaan naistyökavereita niin jätti annoksia, mut sillon ku mies tuli pöytään nii annokset oli puolet siitä mitä muuten. :D ja työpaikan vesssassa näky oksennus kerran vessanpöntössä.
Vierailija kirjoitti:
Mun painoa aina nuorempana ihmeteltiin, koska söin isoja annoksia, enkä lihonut. Ilkuttiin syömishäiriöiseksi sun muutta ei niin mukavaa.
Näin 40 vuotiaana katsellessa taaksepäin tajuan olleeni ainakin muutaman päivän viikosta pätkäpaastoilija ja sen lisäksi leipä ei ennen ollut mun juttu. Nykyisin kun olen alkanut syödä leipää, lihosin kuin taikinan turpoamien. Sekään ei ollut hyvä, sillä siitä alettiin selän takana puhua kuinka minulla on alkoholin kanssa ongelmia. Onneksi lähipiiri tietää syyt ja seuraukset.
Tässä muuten linkki pätkäpaastojuttuun: https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006501241.html
Kannattaahan sitä syödä hyvää ruokaa työpaikalla päivällä, kuin mättää illalla ennen nukkumista isoja satseja.
En ole ikinä perehtynyt mihinkään paastoihin. Olen näitä jotka näkee lounaalla ruokakasan kanssa ja vielä santsaavan jälkkäriä.
Töissä on muutama päin naamaa ihmetellyt miksi en ole läski.
Mutta minäkään en syö leipää ja nämä suuret annokset ovat usein ainoa kerta kun päivässä syön niin ei siinä lopulta mitään ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas verensokeri heittelee, jos syön koko ajan ja on tarvekin syödä koko ajan. Jos syön lihapainotteisesti isommin, ei tule nälkä ja olo on tasainen ja hyvä.
ei se sun verensokeri heittele vaikka oisit viikon syömättä
Todella epäkohteliasta puuttua kenenkään syömisiin työpaikalla. Sama koskee toki ruumiinrakenteesta huomauttelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni hoikka syö itse asiassa enemmän kuin lihavat. Itselleni on ollut mysteeri, että mitä ne lihavat syövät iltaisin, kun lounaalla syövät puolet vähemmän hoikan annoksesta. Iltaisin hoikkakin voi vielä syödä kakkua ja suklaata, mutta lihava vetää nämä varmasti aivan överiksi, että voi pysyä lihavana.
Kyse on aineenvaihdunnasta, ei syömisestä.
Aineenvaihduntaa saa vilkkaammaksi liikunnan avulla, myös kasvikset, juurekset ja hedelmät auttaa asiaan.Mä en usko tuohon aineenvaihduntateoriaan. Liittyy siihen mitä syö. Leipä esim lihottaa. Itse en hoikkana syönyt leipää ikinä ruuan kanssa. Lihominen alkoi un aloin syödä leipää. En tykännyt pastoista tai pizzoista. Nykyään syön ja kroppa sen mukainen taikinalöllö.
V tut. Sä vaan syöt liikaa. Toissapäivänä söin pizzaa, eilen hampurilaisen, leipää lähes joka päivä. Mitat 166/56. Liikun ja syön kaikkea _kohtuudella_. Pasta on herkkua 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun painoa aina nuorempana ihmeteltiin, koska söin isoja annoksia, enkä lihonut. Ilkuttiin syömishäiriöiseksi sun muutta ei niin mukavaa.
Näin 40 vuotiaana katsellessa taaksepäin tajuan olleeni ainakin muutaman päivän viikosta pätkäpaastoilija ja sen lisäksi leipä ei ennen ollut mun juttu. Nykyisin kun olen alkanut syödä leipää, lihosin kuin taikinan turpoamien. Sekään ei ollut hyvä, sillä siitä alettiin selän takana puhua kuinka minulla on alkoholin kanssa ongelmia. Onneksi lähipiiri tietää syyt ja seuraukset.
Tässä muuten linkki pätkäpaastojuttuun: https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006501241.html
Kannattaahan sitä syödä hyvää ruokaa työpaikalla päivällä, kuin mättää illalla ennen nukkumista isoja satseja.
En ole ikinä perehtynyt mihinkään paastoihin. Olen näitä jotka näkee lounaalla ruokakasan kanssa ja vielä santsaavan jälkkäriä.
Mutta minäkään en syö leipää ja nämä suuret annokset ovat usein ainoa kerta kun päivässä syön niin ei siinä lopulta mitään ihmeellistä ole.
No se on just sitä paastoamista. Pelkkä leipä nyt ei kyllä mikään automaattinen lihottaja ole.
Vierailija kirjoitti:
Siis just nyt korona-aikana olet kuvitteellisessa työpaikkaruokalassa kyttäilemässä muiden annoksia? Vai olisiko kuitenkin niin että surkean peräkammarielämän ratoksi piti nyt keksiä taas jotain scheissea näin lauantain kunniaksi, mäntti?
Niin ajattele, meitä on monia jotka käyvät töissä ja syövät työpaikkaruokalassa, oli koronaa tai ei. Eikö olekin maailma ihmeellinen, kun kaikilla ei arki pysähdy jonkun viruksen takia.
En ole ap
Olen aina syönyt isoja annoksia, mutta en silti liho. Ilmeisesti minulla on hyvät geenit ja aineenvaihdunta. En harrasta napostelua, syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.
Olen normaalipainoinen, enkä ole mitenkään erityisen liikunnallinen.
Ihmiset kauhistelevat annoksiani, mutta siitä vain, en ole koskaan potenut syyllisyyttä ruokaan liittyvistä asioista enkä välitä jos joku pitää isoja annoksia epänaisellisina. Syön sen verran kuin kehoni kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minäkään en syö leipää ja nämä suuret annokset ovat usein ainoa kerta kun päivässä syön niin ei siinä lopulta mitään ihmeellistä ole.No se on just sitä paastoamista. Pelkkä leipä nyt ei kyllä mikään automaattinen lihottaja ole.
Tajusin sen kun luin edeltävän kommentin. En niihin ole koskaan perehtynyt tai sen takia noin syönyt.
Se vain selventää sen miksi voin vetää suuria annoksia lounaalla lihomatta. Tuskin apkaan tietää miten ne muut sitten vaikka siellä kotona syö vai syökö ollenkaan.
Ei leipä automaattisesti lihota mutta ainakin minä turpoan, mikä toki eri asia kuin lihota, jos jatkuvasti syön.
Rekkakuski tekee istumatyötä. Ei kuluta työn vuoksi energiaa kovin paljon. Jos työpaikallasikin on pääasiassa istumatyötä tekeviä, tuo menee kai ihan oikein?
En ymmärrä tuollaista annoskateutta. Mikset itse syö tarpeeksi. Ruokaa riittää varmasti.
Sellaiset paskayleistykset sitten taas sieltä. Huomaa miten vammaisia tämän palstan naiset oikeasti on.