Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukukausimaksut vai Suomen keinotekoisen kaksikielisyyden poistaminen?

Vierailija
09.05.2020 |

Kumpi on mielestäsi parempi tapa korjata taloutta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat käyttöön. Ruotsalaisten hyysääminen on tarpeetonta, ne osaa kyllä suomea. Ainakin ulkomaalaisille lukukausimaksu - heidän vanhemmat eivät ole meidän koulujärjestelmää olleet rakentamassa.

Eikä osaa, ainakaan länsirannikolla ja Ahvenanmaalla. Uudenmaan suomenruotsalaiset osaa kyllä joo suomeakin.

Ahvenanmaa ei ole kaksikielinen joten miten he voisivat kannattaa kaksikielisyyttä manner-Suomessakaan.

Hupaisaa on se, että kaksikielisyyden nimeen vannova RKP puolustaa kiivaasti Ahvenanmaan asemaa puhtaasti yksikielisenä alueena, jossa suomen kieli on kielletty. Logiikka?

Myydään Ahvenanmaa ruotsalaisille. Eiku norjalaisille, niillä on rahaa. Päästään ongelmasta eroon ja saadan rahat.

Vierailija
22/23 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli 2 hyvää vuokralaisehdokasta. Molemmat ruotsinkielisiä ja eivät osanneet juuri lainkaan suomea.

Ahvenanmaaleinen oli ykkössuosikki (koska oli tyttö). Ajattelin valita hänet. Soitin hänelle. En vaan saanut mitään selvää hänen puheestaan. Juttelusta ei tullut mitään. Vanhempansa osasivat suomea, mutta täytyyhän mun pystyä juttelemaan vuokralaisen kanssa.

Sitten soitin helsinkiläiselle pojalle. Hänen kanssaan pystyin juttelemaan. Hänkin osasi hyvin huonosti suomea, joten juttelimme ruotsiksi. Pystyin ymmärtämään häntä kouluruotsillani ja otin hänet.

Aivan sattumaa, että viime vuonna ne parhaat hakijat olivat ruotsinkielisiä.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli 2 hyvää vuokralaisehdokasta. Molemmat ruotsinkielisiä ja eivät osanneet juuri lainkaan suomea.

Ahvenanmaaleinen oli ykkössuosikki (koska oli tyttö). Ajattelin valita hänet. Soitin hänelle. En vaan saanut mitään selvää hänen puheestaan. Juttelusta ei tullut mitään. Vanhempansa osasivat suomea, mutta täytyyhän mun pystyä juttelemaan vuokralaisen kanssa.

Sitten soitin helsinkiläiselle pojalle. Hänen kanssaan pystyin juttelemaan. Hänkin osasi hyvin huonosti suomea, joten juttelimme ruotsiksi. Pystyin ymmärtämään häntä kouluruotsillani ja otin hänet.

Aivan sattumaa, että viime vuonna ne parhaat hakijat olivat ruotsinkielisiä.

Ohis

Tää oli provo, koska ruotsinkieliset eivät asu vuokralla vaan pappan ostamassa kattohuoneistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä