Koetko olevasi Bosslady?
Kommentit (122)
Miks BossLady? Miksi ei vaan Boss?
Vierailija kirjoitti:
Naisjohtajissa pätee se että mitä enemmän ääntä sitä vähemmän osaamista. Ja vastaavasti mitä hiljaisempi/vaatimattomampi sitä kovemman tason tyyppi.
Täsmälleen sama tilanne miesjohtajissa.
t. allerginen LinkedInille
BossLady on oksymoroni. Lady, eli hieno nainen, ei koskaan ole "boss", eli pomo, pomotteleva. Hieno nainen voi johtaa ja hallita, mutta hän ei missään olosuhteissa ole "pomo".
Ihmettelen suuresti näitä bossladyjä ja queenbeetä. On jotenkin niin säälittävää tituleerata itseään tuollaisilla nimillä. Pikku vinkkinä, naiset: jos joudut keksimään itse itsellesi hännänkohotusnimen, se on varmin merkki siitä että et ole yhtään mitään. Et kerta kaikkiaan yhtään mitään.
Sitten kun olet vähän jotain, muut nimeävät sinut.
Sitten kun olet tosi huipulla, sinun nimesi alkaa merkitä edustamaasi asiaa. Sinä nimeät sen asian.
Ehei, mä olen savage mama. Tyttären mukaan.
En, en jotenkin edes tykkää tuosta nimityksestä.
Typerä englanninkielinen termi. Olen ihan vain vakituisessa kokopäivätyössä oleva maisteri ja asuntovelallinen ja yh. Tunnen itseni lähinnä menneen maailman ompelijattareksi tietokoneeni äärellä. Tai ehkä vähän enemmän, kun en asu vuokralla. Aika usein tunnen itseni oman elämäni piiaksi.
En omista yhtään Bossin tuotteita, joten en taida olla.
Mä olen kyllä aika paska ja nolo tyyppi mut niin nolo ja paska en oo että mä "boss lady" olisin.
Suomeksi se on Johtajanainen. Suomenkielinen nainen ei voi olla Bosslady, hän on Johtajanainen.
Mulla työkaveri, joka tuli taloon syksyllä. Aloitti siis uutena. Hän haluaa olla talon BossLady, joka laittaa asiat kuntoon KOULUSSAMME. Olen yläkoulun aineenope. Tämä bosslady on sitä mieltä, että hän ratkaisee koulumme a) oppilaiden perseilyn b) koulukiusaaamisen c) megiksen juomisen d) varsinkin sähkötupakoinnin. Tämä bosslady käyttää oppilaita hyväkseen siten, että hänellä on opettamissaan luokissaan ns. tietolähde eli myyräoppilas, joka raportoi luokan edesottamuksista tälle opettajalle. Itse olen ollut paikalla kuuntelemassa, kuinka tämä bosslady läksytti erästä luokkaa. Hän myös uhkaili, että oppilaita tullaan videoimaan kuulusteluissa, ym. Koulumaailmassa bossladyt eivät yrityksistään huolimatta saavuta arvostusta: heitä inhotaan - oppilaat ja kollegat. Mitä tulee murrosikäisten perseilyyn, megiksiin, sähkötupakointiin ja varsinkin kiusaamiseen - me talon vakituset opettajat ihan jatkuvasti työskennellään näiden ongelmien kanssa. Tämä bosslady näkee vain itsensä. Kuuntelutataitoa ei useimmilla bossladyilla ole.
Täl palstal on eniten fatladies
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla, jos olisin 5kg hoikempi ja vähä kauniimpi.
Eihän tuo ole ulkonäöstä kiinni laisinkaan.
Totaalinen turn-off jos naisen tinderprofiilissa lukee bosslady!
Minkä takia kukaan ei kyseenalaista sitä, kun keskiverto mies on joku päällikkö? Johtaja? Heti kun nainen on itsevarma, jämäkkä, yms. hän on bosslady. Iso osa naisista on oman elämänsä ja työnsä bossladyja; asiantuntijoita, jotka osaavat, tekevät ja saavat aikaan isoja asioita. Sitten on epävarmoja naisia, joilla kova tarve korostaa johtajuuttaan, mutta joille pääasiassa nauretaan. Suurinta johtajuutta on nöyryys.
Mä olen oman elämäni BossLady. Elän vapaasti omaa seesteistä elämääni. Työn ulkopuolella kaikki aika on omaa aikaani ja teen mitä tahdon, tai jätän tekemättä sen, mikä ei kiinnosta. Tällaisen elämän olen itselleni luonut, koska tällainen elämä on aina tuntunut omimmalta. Miestä en tähän enää ota, koska nyt on täydellistä. Ei tarvitse enää passata ketään, eikä siivota kuin omat jäljet.
Naisia arvioidaan eri kriteerein kuin miehiä. Työpaikallani pomoina on kaksi keskivertoa miestä johtamassa lahjakkaampia naisia.
Luulin olevani. Paloin loppuun. Tajusin, etten ole, enkä haluakaan olla.
Bosslady on aika karikatyyrimäinen nimitys, jota olen nähnyt käytettävän aika vapaasti, kun on kalenteroitu tapaaminen ja maksettu muutamia laskuja ja halutaan kuulostaa tärkeältä.
Tosi hyvä, että johtajan kuva moninaistuu, mutta miksi tästä pitää tehdä poseerauskisa?
En mitä tiedä mikä minä olen, mutta saan ihmiset tekemään mitä haluan.
Niin 2009 kuin olla voi, tulee mieleen korkkareissa keikkuva vulgaari typerys.