Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko olevasi Bosslady?

Vierailija
08.05.2020 |

Miksi? Miksi et?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän bosslady liity suoraan työhön, rahaan tai esimiesasemaan. Bosslady ei ole lady boss.

Vierailija
42/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla, jos olisin 5kg hoikempi ja vähä kauniimpi.

Mitä tekemistä painolla tai kauneudella on tämän kanssa?

Tämä on juuri sellainen asia, että sitä joko on ihmisessä tai sitten sitä ei ole. Sillä ei ole mitään väliä, millainen ulkomuoto on kyseessä. Huomaat kyllä, jos vastassasi on luonnollisen boss-piirteen omaava henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana, hyvin kaukana bossladysta.  Ehkä joku päivä voin olla oman elämäni bosslady, mutta se taitaa olla  varma ettei musta muiden boss tule ikinä päivänä.

Vierailija
44/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. :D

Vierailija
45/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhdistä bosslady-termiä yritysmaailmaan vaan ennemminkin sellaiseen oman elämänsä tättähäärään.

Vierailija
46/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Minua tottelee mies, lapset, koira ja naapurin kakarat. Kaikki järjestyksessä. Äijä saa iltaisin makkarissa piiskaa jos päivä ei ollut sujunut mieleni mukaan.

Vierailija
47/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan vaan boss. N49

Vierailija
48/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enempi Muumi-mamma.

Vierailija
49/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartaloltani olisin muodollisesti pätevä bosslady, mutta olen musta ihon väriltäni ja siksi ansaitusti siivooja laivalla!

Vierailija
50/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen vain nalkuttava ä.m.m.ä

Vierailija
51/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ulkoisesti ja ammatillisesti saatan vaikuttaa bossladylta, mutta todellisuudessa olen melko arka ja ujo. Työminäni on aivan erilainen kuin oikea persoonani.

Vierailija
52/122 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkyttävä a.k.k.a.

Vierailija
53/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kaukana bossista. Sekä työssä että vapaa-ajalla. Hiljainen mietiskelijä ja jopa vähän eriskummallinen ja persoonallinen.

Ihmettelen välillä itsekin kuinka olen täällä vain sitkeästi pärjäillyt pian viisi vuosikymmentä.

Hyvä elämä voi olla, vaikka ei olekaan Lady Boss. Ajatuksille on aikaa ja tilaa.

Vierailija
54/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lähes kaikki johtajat ovat surkeita johtajia, sillä johtaminen on siellä numeroilla johtamista ja pelottelua. Psykologiasta ihmisten ohjaamisessa ei hajuakaan. Se on pehmeä tiede ja Suomessa ei pahemmin pehmeyttä arvosteta, vaan insinööritieteitä, jolloin myös yrityksiä johdetaan luonnollisesti kaavoilla. Useimma johtajat ovat myös diplomi-insinöörejä.

Vierailija
55/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Enempi Muumi-mamma.

Ihan yhtä hyvin voisit rinnastaa itsesi muumipappaan.

Vierailija
56/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei parjää bosseina - ei edes ladyt - jos yrityksistä puhutaan, sillä heti ekana tulee ne ego-kuvitelmat paremmuudesta alaisiin nähden. Se on suomalaiselle kulttuurille ja mentaliteetille erityistä, sillä kulttuurimme on materialistinen, koska se on sidottu titteleihin ja tutkintoihin. Se kaataa koko boss-uskottavuuden ja osaamisen, sekä alaisten arvostuksen. Suomalaishuippujohtajat ulkomailla - niitä ei ole yhhden käden sormia enempää, johtuen juuri materialistisesta kansanluonteesta.

Vierailija
57/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Brianna K. on bosslady ja myy ko. tuotteita, niin koen olevani samanlainen bosslady.

https://www.youtube.com/channel/UC0uHB4d6u0jIJSgPC3WzBFw

Vierailija
58/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää mainostaa esim hashtagilla olevansa bosslady, ei todellakaan ole sitä. Sama pätee miesten alfauroshömpötyksiin.

Vierailija
59/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkän uran teollisuuden pörssifirmoissa tehnyt kokenut ”oikea” naisjohtaja. Inhoan bosslady-termiä jolla jokainen blogivaikuttaja luulee olevansa kovakin bisnesnainen. Muitenkin kokemattomien johtajien hehkutus on jotenkin lapsellista, siis esim hallituksen ”johtajat” jotka ei oikein kertaakaan ole olleet missään tulosvastuullisessa hommassa tulos tai ulos - mentaliteetilla.

Mutta olenkin kohta 50 eli vanha :) mun aikakautena on ollut aikalailla vaikeampi juttu kiivetä johtotehtäviin kuin mitä nykynuorilla.

Joten EN ole bosslady. Yök.

Hyvät voimafantasiat tädillä

Vierailija
60/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkän uran teollisuuden pörssifirmoissa tehnyt kokenut ”oikea” naisjohtaja. Inhoan bosslady-termiä jolla jokainen blogivaikuttaja luulee olevansa kovakin bisnesnainen. Muitenkin kokemattomien johtajien hehkutus on jotenkin lapsellista, siis esim hallituksen ”johtajat” jotka ei oikein kertaakaan ole olleet missään tulosvastuullisessa hommassa tulos tai ulos - mentaliteetilla.

Mutta olenkin kohta 50 eli vanha :) mun aikakautena on ollut aikalailla vaikeampi juttu kiivetä johtotehtäviin kuin mitä nykynuorilla.

Joten EN ole bosslady. Yök.

Tälläisesta ulostulosta huokuu se, että nuoria naisia pidetään typerinä heitukoina joista ei ole "oikeisiin" johtotehtäviin jota kirjoittaja itse tekee. Ja että tottakai AP on tehnyt oikeaa työtä päästäkseen positioonsa ja väitetään vielä päälle että nykynuorilla on paljon helpompi päästä johtotehtäviin vaikka AP itse on vasta vielä neljänkympin puolella. Höpön löpön, kyllä "nykynuoretkin" saavat tehdä hartiavoimin töitä edelleen että pääsevät johtaviin asemiin. Kymmenessä vuodessa ei ole korupuheista huolimatta tullut mitään suurta liikettä joka automaattisesti tekee naisista managereja pienemmällä vaivalla.

Bosslady-termi tarkoittaa itsevarmaa ja itsenäistä naista, joka saa asioita aikaiseksi ja pitää päänsä viileänä. Termi ei ole sovellettavissa automaattisesti johonkin pörssijohdon tanttabroileriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme