Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko olevasi Bosslady?

Vierailija
08.05.2020 |

Miksi? Miksi et?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sellainen kirja ole kuin "Girl Boss". Tositarina adhd tytöstä joka rikastui etsimällä vintagea kirpparilta.

Vierailija
82/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girlboss. Sophia A:n kirja omasta elämästään.

Adhd manifest differently with women.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläessäni käyttäisi itsestäni tuollaista nimitystä.

Bosslady on käsittääkseni enemmän tyyli-nimike kuin työnkuva. Minulla työnkuva on johtaminen. Tyylini ei kuitenkaan ole erityisen johtajamainen. Ei ole terävähartiaista jakkua, skarppia kampausta eikä naisellisentrendikästä salkkua. En viitsi meikata zoom-palavereihin, edes kulmakarvoja.

Mutta en jätä käyttämättä nimitystä pelkästään siksi, että en koe sen kuvaavan itseäni. Syy on pitemmällä. Boss-lady nimitys tarkoittaa ylipäänsä sellaista näkemystä, että naisen pitää jotenkin näyttää johtajalta ollakseen johtaja, ja että se melko stereotyyppinen ulkonäkö on tärkeää. Se on blogosfäärin ja self-helpkirjallisuuden virtuaalimaailmaa. Minun todellisuuessani näin ei ole. Minun alallani ei johdeta ulkonäöllä vaan asiantuntemuksella.

Vierailija
84/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Girlboss. Sophia A:n kirja omasta elämästään.

Adhd manifest differently with women.

Ja itse olen addi mutta en lainkaan pomottaja. Boss voi tarkoittaa vaikka oman elämänsä sankaruutta. Tällä ihmisellä kävi tsäkä.

-odotan itsekkin että saisin harrastuksestani elinkeinon-

Vierailija
85/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eläessäni käyttäisi itsestäni tuollaista nimitystä.

Bosslady on käsittääkseni enemmän tyyli-nimike kuin työnkuva. Minulla työnkuva on johtaminen. Tyylini ei kuitenkaan ole erityisen johtajamainen. Ei ole terävähartiaista jakkua, skarppia kampausta eikä naisellisentrendikästä salkkua. En viitsi meikata zoom-palavereihin, edes kulmakarvoja.

Mutta en jätä käyttämättä nimitystä pelkästään siksi, että en koe sen kuvaavan itseäni. Syy on pitemmällä. Boss-lady nimitys tarkoittaa ylipäänsä sellaista näkemystä, että naisen pitää jotenkin näyttää johtajalta ollakseen johtaja, ja että se melko stereotyyppinen ulkonäkö on tärkeää. Se on blogosfäärin ja self-helpkirjallisuuden virtuaalimaailmaa. Minun todellisuuessani näin ei ole. Minun alallani ei johdeta ulkonäöllä vaan asiantuntemuksella.

Samaa mieltä! Minäkään en käyttäisi ikimaailmassa "Boss" nimitystä itsestäni. Olen sellainen joka ei pidä kun muut pomottaa enkä itsekkään halua määräillä muita.

Olen kirjoittaja joka äsken kertoi kirjasta nimeltään "Bossgirl"

Vierailija
86/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lähes kaikki johtajat ovat surkeita johtajia, sillä johtaminen on siellä numeroilla johtamista ja pelottelua. Psykologiasta ihmisten ohjaamisessa ei hajuakaan. Se on pehmeä tiede ja Suomessa ei pahemmin pehmeyttä arvosteta, vaan insinööritieteitä, jolloin myös yrityksiä johdetaan luonnollisesti kaavoilla. Useimma johtajat ovat myös diplomi-insinöörejä.

Näin se on. Erittäin moni johtaja-asemassa oleva on robotti. Ja narsisteja on noissa enemmän kuin yhteiskunnassa keskimäärin.

Vierailija
87/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämäni "bossladyt" ovat jatkuvasti terapissa laukkaavia ja heillä on ongelmia syömisen kanssa. Burn-outit alle 30-v kuuluvat myös tyypillisiin ominaisuuksiin. Samoin Instan luuluu olla täynnä omia pärstäkuvia, esimerkkinä mainittakoon  BS:n kanta-äiti Veitola. Tyypillisinä ammatteina bloggari, sisällöntuottaja, kynsiteknikko, tanssinopettaja, life coach, kampaaja, personal trainer. Eli bossladyn oltava yksityisyrittäjä. Yleensäkin elämä pyörii oman navan ympärillä, yhteiskunnasta, taloudesta tai politiikasta he eivät ymmärrä.

Ihan oikeisiin firmoihin heitä ei voi ottaa töihin.

Lisähuomiona sitten vielä sellainen, että siellä taustalla sen kaiken maksaa ja mahdollistaa avo/aviomies...

Vierailija
88/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkän uran teollisuuden pörssifirmoissa tehnyt kokenut ”oikea” naisjohtaja. Inhoan bosslady-termiä jolla jokainen blogivaikuttaja luulee olevansa kovakin bisnesnainen. Muitenkin kokemattomien johtajien hehkutus on jotenkin lapsellista, siis esim hallituksen ”johtajat” jotka ei oikein kertaakaan ole olleet missään tulosvastuullisessa hommassa tulos tai ulos - mentaliteetilla.

Mutta olenkin kohta 50 eli vanha :) mun aikakautena on ollut aikalailla vaikeampi juttu kiivetä johtotehtäviin kuin mitä nykynuorilla.

Joten EN ole bosslady. Yök.

No hallituksen johtajat ovat johtamassa maata pandemian ja maailmanlaajuisen laman läpi, että siinä on varmaan vähän enemmän haastetta kuin sun tulos tai ulos putiikissa...

Parhaat ja kyvykkäimmät hakeutuvat yrityspuolen johtotehtäviin. Keskinkertaiset, joilla on lähinnä vain vallanahalua, hakeutuvat politiikkaan. Tämä selviää esim. poliitikkojen ja johtajien palkkaa ja kouluarvosanoja vertailemalla. Ero on selvä.

Vierailija
89/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ensinnäkin olen työpaikallani hierarkiassa alimmalla tasolla, jo lisäksi olen mies.

Vierailija
90/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska olen M49.

Vierailija
91/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisjohtajissa pätee se että mitä enemmän ääntä sitä vähemmän osaamista. Ja vastaavasti mitä hiljaisempi/vaatimattomampi sitä kovemman tason tyyppi.

Tuolla asenteella ei ikinä pääse johtoasemaan. Silloin on nostettava itseään esiin.

Et vaan ole kovan tason naisjohtajia tavannut. Ei niitä äänekkäitä kukaan jaksa pidemmän päälle, he jäävät kelkasta kun substanssia aletaan oikeasti tarvita. Kiinalaiset naisjohtajat ovat esimerkiksi rautaa sillkihansikkaissa. Ja onko Sanna Marin muka äänekäs itsensä joka paikassa esiintuova?

Vierailija
92/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisjohtajissa pätee se että mitä enemmän ääntä sitä vähemmän osaamista. Ja vastaavasti mitä hiljaisempi/vaatimattomampi sitä kovemman tason tyyppi.

Tuolla asenteella ei ikinä pääse johtoasemaan. Silloin on nostettava itseään esiin.

Et vaan ole kovan tason naisjohtajia tavannut. Ei niitä äänekkäitä kukaan jaksa pidemmän päälle, he jäävät kelkasta kun substanssia aletaan oikeasti tarvita. Kiinalaiset naisjohtajat ovat esimerkiksi rautaa sillkihansikkaissa. Ja onko Sanna Marin muka äänekäs itsensä joka paikassa esiintuova?

Äänekkäällä tarkoitettiin tässä yhteydessä todennäköisesti kykyä tuoda omia, vahvoja mielipiteitä esiin. "Rautaa silkkihansikkaissa" ei nyt sekään ole yhtään sen kauniimpi kuvaus ihmisestä kuin äänekäskään.

Vierailija
93/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta vain buduaarissani.

Vierailija
94/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Bosslady. Olen Bitchnigga.

Vierailija
95/122 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen kyllä. Olen oman elämäni Boss lady, eli hallitsen itse elämääni.

Really, ei uskoisi.

Vierailija
96/122 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millainen se on?

Vierailija
97/122 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen bosslady ei julista olevansa sellainen.

Vierailija
98/122 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitän bosslady-termin naispuolisiin henkilöihin, jotka ovat oman alansa huippuja ja pitävät hommat kasassa hyvällä tavalla. Mihinkään kiusaamiseen tai turhaan pomotteluun ei pitäisi tämän liittyä. Arvostan tällaisia henkilöitä.

Vierailija
99/122 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ihan vaan siksi, että tuo on mun mielestä aivan naurettava termi. Yhtä ärsyttävä kuin tahtotila ja voimaantuminen.

Vierailija
100/122 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on naisen pää, ja naisen tulee totella miestään.

Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi