Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatko huomauttaa, jos joku ei noudata turvavälejä esim. kaupan kassalla?

Vierailija
08.05.2020 |

Ärsyttää, kun kaikki eivät kauppojen kassajonoissa tai tavaroita pakatessa noudata turvavälejä, vaikka kuulutuksillakin niistä muistutetaan. Itse olen sellainen, etten millään viitsisi ruveta "räyhäämään" kellekään turvaväleistä. Mites muut? Uskallatteko huomauttaa, jos joku tulee liian lähelle?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki jokaiselle: yskähdä ja niiskuta nenää, jos joku tulee liian lähelle. Vetäytyvät taatusti kauemmas.

HARVINAISEN TYPERÄ VINKKI, HUONO. Yskimällä voit oikeasti tartuttaa muut, jos kannat virusta (oireettomana/oireet tulevat myöhemmin).

Joku hullu voi käydä vielä yskimisen takia kimppuun, kun tulet julkiselle paikalle yskimään. Noiden hullujen takia en itse huomauttaisi turvaväleistä. Tätähän AP kysyi aloituksessa. Osa on niin hermo pinnassa, että ei tiedä miten reagoivat.

Poistuisin siinä tapauksessa jonosta ja tulisin hieman myöhemmin uudelleen jonottamaan.

Vierailija
22/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Prismassa haukuin erään akan mm. moukaksi kun ei pitänyt turvaväliä, no kyyneleistä päätellen viesti meni perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki jokaiselle: yskähdä ja niiskuta nenää, jos joku tulee liian lähelle. Vetäytyvät taatusti kauemmas.

HARVINAISEN TYPERÄ VINKKI, HUONO. Yskimällä voit oikeasti tartuttaa muut, jos kannat virusta (oireettomana/oireet tulevat myöhemmin).

Joku hullu voi käydä vielä yskimisen takia kimppuun, kun tulet julkiselle paikalle yskimään. Noiden hullujen takia en itse huomauttaisi turvaväleistä. Tätähän AP kysyi aloituksessa. Osa on niin hermo pinnassa, että ei tiedä miten reagoivat.

Poistuisin siinä tapauksessa jonosta ja tulisin hieman myöhemmin uudelleen jonottamaan.

Tämä.

Vierailija
24/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ne ovat nämä a.frikan m.oniosaajat, jotka eivät ole kuulleetkaan turvaväleistä.

Vierailija
25/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen Prismassa haukuin erään akan mm. moukaksi kun ei pitänyt turvaväliä, no kyyneleistä päätellen viesti meni perille.

Käytöksestäsi päätellen taidat sinäkin olla samanlainen moukka. Et sen parempi. Kaksi moukkaa. Asian voi sanoa niin monella tavalla.

Vierailija
26/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku rupeaa yskimään tahalleen julkisesti. Et sitten parempaa tapaa keksi saada verta nenästä. Eikö teillä ole oikeasti mitään itsesuojeluvaistoa?? Kaikki ihmiset ei toimi tuolla kuten kuuluisi. Et näköjään sinäkään ilmaisen vinkin antaja.

Vierailija
27/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku rupeaa yskimään tahalleen julkisesti. Et sitten parempaa tapaa keksi saada verta nenästä. Eikö teillä ole oikeasti mitään itsesuojeluvaistoa?? Kaikki ihmiset ei toimi tuolla kuten kuuluisi. Et näköjään sinäkään ilmaisen vinkin antaja.

Valitettavasti näitä typerien ja vaarallisten vinkkien antajia ja lähelle tunkevia ihmisiä liikkuu tuolla meidän muiden joukossa.

Vierailija
28/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta voi mainita ihan nätistikin. Miksi pitäisi mulkoilla, yskiä, piereskellä, töniä tms. kun voi käyttää sanoja aivan asiallisesti?

Vierailija
29/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä toissa päivänä sanoin ystävällisesti takana olevalle että jos ottaisi vähän etäisyyttä. Ei tullut rähinää.

Vierailija
30/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kaupassa jonotusaikoina. 

Vierailija
31/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaupoissa kassajonossa oleville lattiaan teipatut odotuspisteet, mutta eihän ne äijät niistä välitä. Alkuviikosta kävin kahdessakin kaupassa ja molemmissa taakseni osui "sokea" ukko. Ensimmäinen ukko haisi niin vahvasti navetalle, että teki tosi häijyä seisoa odottamassa vuoroaan. Toisessa kaupassa perääni osui ankara tupakkamies ja hajut sen mukaiset. Tunki ohitseni työntömääm ostoksiaan hihnalle. En voinut olla murahtamatta, että siirrypä kauemmas. Totteli kyllä.

Vierailija
32/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuijotan ilkeästi näitä iholle änkeeviä. Yleensä ovat vanhempia äijiä. Vanhuksia yleensäkin suurin osa asiakkaista, kun olen käynyt ja seisoskellaan käytävillä tukkeina.

Vierailija
33/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Sössötän juuri sairastuneeni koronaan ja hakevani tässä vähän evästä karanteeniin, että kannattaisko pysyä hiukka etäällä. Poikkeuksetta takana ja edessä olevat jonottajat vaihtavat jonoa. Helppoa. 

Vierailija
34/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää muniko siellä kassalla kyllä teidän kätenne liikkuvat nopeammin, nuoret terveet ihmiset!

Vierailija
35/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitän kovan tekoyskän. Kuten kaikille leikkaussalihoitajille ja kirurgeille kaupassa. :-)

36/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täydellinen ja minua ei kiinnosta turva välit joten huomauttelijat saavat minulta haisevat yllärin päin näköä

Vierailija
37/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalioloissakaan EI pidä liimautua kiinni edelläolijoihin

Vierailija
38/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään eräässä Alepassa Vantaalla.

Pidin sopivaa turvaväliä ollessani jonossa seuraava maksavaan asiakkaaseen, en laittanut heti tuotteita hihnalle, sillä todellakin pidin turvaväliä. Siihen tuli vanha mies, "oletko jonossa?" Sanoin, "kyllä olen, pidän vaan etäisyyttä toisiin ihmisiin" Hän jäi hengittämään niskaan... sitten kun olin itse maksamassa, se tuli lähelle lätkimään tuotteet hihnalle, ja vielä lähemmäksi kun aloin pakkaamaan. etäisyyttä ei ollut edes 50cm. Melkein sanoin sille todella pahasti, tyydyin katsomaan sitä vanhusta kysyvällä paheksuvalla ilmeellä . Myös kassa katsoi vähän huolestuneena tuota vanhaa setää. 

Vierailija
39/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut monta kertaa, että suksi v*ttuun siitä, oletko kuullut koronasta. En jaksa enää kovin ystävällisesti huomauttaa koska luulisi, että tässä ajassa olisi jo mennyt vähän hitaammallekin juntille ja yöntimolle oppi perille. Nostan 150 kg penkistä joten on muutenkin varaa kukkoilla vaikka olenkin setämies. Eikä vielä tähän mennessä kukaan ole alkanut änkyttämään. M50

Vierailija
40/42 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut monta kertaa, että suksi v*ttuun siitä, oletko kuullut koronasta. En jaksa enää kovin ystävällisesti huomauttaa koska luulisi, että tässä ajassa olisi jo mennyt vähän hitaammallekin juntille ja yöntimolle oppi perille. Nostan 150 kg penkistä joten on muutenkin varaa kukkoilla vaikka olenkin setämies. Eikä vielä tähän mennessä kukaan ole alkanut änkyttämään. M50

Yhdistettyä urheilua ja erotiikkaa olen itsekin suositellut eikä tuossa puhetyylissä täällä pääkaupunkiseudulla mitään ihmeellistä ole ja aika harva siitä mielensä täällä päin pahoittaa.