Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin paljon pulaa perinteisistä naisista?

Vierailija
08.05.2020 |

Moni mies haluaisi naisen, joka arvostaa avioliittoa, ja hoitaa lapset ja kodin.

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti:

. Miksi kouluttautua korkeasti, jos sitten jää 10-20 vuodeksi kotiin lastenvaunuja lykkimään, hiekkalaatikon reunalle istumaan ja makaronilaatikkoa tekemään päivästä ja vuodesta toiseen.

Montako lasta pitäisi tehdä, että voisi lykkiä lastenvaunuja ja pyöriä hiekkalaatikolla 20 vuotta??

Tämä on niin stereotyyppinen näkemys kotiäidin elämästä! Itse olin kotiäitinä 10 vuotta, "koulutettu suomalainen nainen", eli maisteri, yläkoulun ope käytännössä. Kyllä siinä 10 vuodessa kun neljä lasta oli väähn kasvaneet, ehti tehdä aika kivasti omia projekteja, opettelin esim. tekemään seinämaalauksia.

Se oli elämäni vapainta aikaa, ei ollut työnantaja niskaan huohottamassa.

Ja ei, ei useinkaan oltu hiekkalaatikolla, vaan mentiin metsäretkille tai rannalle. Oli kivaa kuulla ja nähdä luonto lasten silmin. En päivääkään antaisi pois, vaikka alku oli hankalaa, kun piti luopua siitä, että sai tehdä mitä halusi. Kun soladin symbioosin eka vauvani kanssa, siitä se sitten lähti. Pitää osata luopua jostakin, että voi saada jotakin

Vierailija
102/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8888 kirjoitti:

Kaikesta näkee, että paras etsiä kaunis ja koulutettu vaimo ulkomailta.

Samalla ei tarvitse miettiä oman naisen mummoutumista 30-40 vuotiaana. Eli hiukset lyhyksi, 10-20kg ylipainoa eli se suomalainen normi painoindeksin mukaiset 65-80kg.

Lasten hoito voi olla myös erilaista kuin suomalainen lasten hoito. Eli lapsi on yksin ja vanhempi on netissä.

Siitä se yksinäisyys kehittyy, kun roolimalli on olematon.

Suomessa on myös EU:n eniten sinkkunaisia ja masentuneita naisia. Mielenterveys häiriöitä. Näitä hoidellaan veronmaksajien piikkiin. Eli hoidetaan oiretta eikä syytä. Syy on naisellisuuden ja koko naisena olemisen kykenemättömyys. Suomalainen nainen on nykyään mies.

Ja se näkyy päällepäin, että näissä kommenteissa. No kello käy ja parisuhteet toimivat huonosti, jos sitä edes on.

Mitä ihmettä höpötät? Eihän naiset edes halua parisuhdetta tai lapsia eivätkä ole koskaan halunneetkaan.

Tilastojen mukaan kaikista onnellisimpia ihmisiä ovat yksin asuvat naiset ja ihmisistä kaikista pisimpään elåvät yksin asuvat lapsettomat naiset. Miehillä toisin päin. Naisena oleminen on ja on aina ollut omillaan pärjääminen ja miehenä se että jos ei ole vaimoa niin on hunningolla eikä oikein osaa edes sisällä asua.

Tottakai se nyt miehiå harmittaa.

Tiesitkö että miesten työllisyysprosentti on 73 ja naisten 72 eli aikalailla ne naiset niitä veroja maksaa ja tekevät vielä kaikki ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ollakin jonkun todella rikkaan miehen kotirouva esim. jenkeissä. Iso talo, siivooja ja muuta palkattua apua, ei huolta rahasta myöskään mahdollisen eron jälkeen. Olisihan se mukavaa shoppailla, sisustaa, kokkailla ja leipoa silloin kun huvittaa, käydä ystävien kanssa ulkona lounaalla ja kasvohoidossa ja sitten hurauttaa hienolla autolla hienoon kotiin. Noh, tätä tuskin tapahtuu. 

Miksikään ilmaiseksi kotiorjaksi en todellakaan alkaisi. Onneksi ajat muuttuu. Tulevaisuudessa jos robotit ylestyy niin 50-luvulle juuttuneet miehet saavat sitten niistä niitä "perinteisiä naisia". 

Niin, moni nainen olisi kuin Sirpa Selänne, ja antaisi seksiä aina kun mies haluaa, jos se puoliso olisi Teemu Selänne eli helvetin hyvännäköinen miljonääri. On ihan älyttömän helppoa sanoa että naisen paikka on kotona ja äidin kuuluu hoitaa lapset, jos äijällä on rahaa kuin roskaa. Aivan eri tilanne, jos asutaan Kontulassa, käyt ensin päivän siivoustöissä ja sitten pitäisi kotona palvella miestä kuin Teemu Selännettä.

Nykyisin naiset käy töissä, ja työpäivän päälle pitäisi edelleen hoitaa ne velvollisuudet mitä 50-luvun kotirouvalla on ollut. Aika paska diili, en ala tällaiseen. Oikeastaan voisin haluta itellenikin tuollaisen perinteisen vaimon, vaikka olenkin nainen? Kuulostaa nimittäin enemmän kotiapulaiselta, kuin vaimolta.

Vierailija
104/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8888 kirjoitti:

Kaikesta näkee, että paras etsiä kaunis ja koulutettu vaimo ulkomailta.

Samalla ei tarvitse miettiä oman naisen mummoutumista 30-40 vuotiaana. Eli hiukset lyhyksi, 10-20kg ylipainoa eli se suomalainen normi painoindeksin mukaiset 65-80kg.

Lasten hoito voi olla myös erilaista kuin suomalainen lasten hoito. Eli lapsi on yksin ja vanhempi on netissä.

Siitä se yksinäisyys kehittyy, kun roolimalli on olematon.

Suomessa on myös EU:n eniten sinkkunaisia ja masentuneita naisia. Mielenterveys häiriöitä. Näitä hoidellaan veronmaksajien piikkiin. Eli hoidetaan oiretta eikä syytä. Syy on naisellisuuden ja koko naisena olemisen kykenemättömyys. Suomalainen nainen on nykyään mies.

Ja se näkyy päällepäin, että näissä kommenteissa. No kello käy ja parisuhteet toimivat huonosti, jos sitä edes on.

Suomalainen nainen on siis mummoutunut, lyhyttukkainen ja ylipainoinen masentunut henkilö, jonka käsitys lastenhoidosta on älyluurin toljotus samalla kun lapset yksin touhuavat mitä touhuavat. Kuten itse sanoit, suomalainen nainen on nykyään mies. Toisin sanoen kuvailit juuri suomalaisen miehen habitusta, terveydentilaa ja käsitystä omien lasten kasvatuksesta.

No, kovin surkeina olioina sinä näet sekä miehet että naiset. Kysymys kuuluukin, että miksi naisten pitäisi olla sen parempia kuin te miehetkään?

Vierailija
105/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko niistä pulaa, mutta kai tässäkin pätee sanonta nopeat syövät hitaat :D Itse olen osittain tuollainen. Arvostan avioliittoani kovasti, hoidan kotia ja lasta. Ero löytyy siitä, että mieheni tekee myös ihan samoja juttuja siinä missä minäkin. Minun ei siis tarvitse olla kodinhengetär. Tosin, viljelijän vaimona sesonkiaikana on vähän pakko olla emäntä talossa kun miestä näkee herätessä ja nukkumaan mennessä :D

N25

Vierailija
106/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan perinteisen naisen vaikka olen heteronainen, on sellainen ilmainen piika aika kätevä.

Vierailija
107/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin oikeastaan kiinnostunut jos tosiaan tietäisin mieheni sitten oikeasti maksavan KAIKKI laskuni ja mitä tarvitsen jos olisin koti äiti. Miehen pitäisi olla rikas. Varmaan palkkaisin siivoojan kerran viikossa jos hoidan lapsia ja mies hoitaa työn. Ja muuten saisin elää vapaata elämää miehen rahoilla, harrastaa ja opiskella. Mutta ei tuollaisia miehiä kauheasti ole. Sekin riskinä että mies jättää, mitäs sitten naisena teet kun olet ollut kotiäitinä kauan, ei varman töitä löydy?  Kyllä vapaa oma elämä voittaa missä miehestä ei tarvitse olla riippuvainen!

Nykyajan miehet haluavat naisesta vain orjan jolla ei ole valtaa omasta elämästään. Mieluummin olen sinkku, opsikelen, kasvatan omat varat. Miehistä on kokemuksesta ollut enimmäkseen haittaa. Vain harva mies on sopiva minulle. Loput miehet ovat minulla viihdykkeitä. 

27n

Vierailija
108/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä olisi yksi, mutta ehtonahan on luonnollisesti se, että koska pidän 100% lapsista ja kodista huolen niin mies vastaavasti maksaa kaiken. Eli hyvä palkka ja ahkera mies on sitten edellytyksenä :)

Tuohon ahkeruuteen tyssää aika monella. Moni perinteisenä itseään pitävä mies kuvittelee voivansa siivestää kotityöt ja perhe-elämän naisen kustannuksella, ja moni vielä maksattaisi puolet kaikesta naisella, Suomessa vieläpä työssäkäyvällä naisella.

Oikeasti, perinteisetkin roolit edellyttävät molemminpuolista arvostusta, hyväksikäytöllä ne eivät kauaa toimi.

Tunnen mieheni kautta muutamia venäläisiä. Yksi hänen kavereistaan käy välillä lukemassa av:ta ja pari muutakin foorumia. Tuli kysymään naama punaisena, millaisia miehiä teillä täällä onkaan?! Kummasteli kovasti etteivät naiset vain ottaneet miehen pankkitunnuksia ja korttia :D

Selitin sille että tuo olisi jo laitonta vaikka myönsin tuollaisten miesten olevan mulkkuja. Et joo.. veikkaisin finski-venakko liittojen päättyvän lyhyeen puhtaasti pihistelyn johdosta.

Tämäpä tämä. Suomalainen tasa-arvo on käsitetty niin, että nainen maksaa kaikesta 50% mutta tekee kotona 100%. Myös silloin, kun tulot ovat räikeän erisuuruiset (esim. työttömyys, sairaus, hoitovapaa).

Mulla on venäläinen mies. Ekana hoitovapaakuukautena antoi mulle luottokorttinsa ja sanoi, että mun pitää ostaa kaikkea, mitä tarvitsenkaan, enkä saa nähdä puutetta. Kun kysyin, että eikö häntä haittaa että käytän rahojaan, hän katsoi mua kuin olisin pudonnut Kuusta ja sanoi: "Rakas - ne ovat meidän perheen rahoja. Sinä olet minun perheeni - ne kuuluvat myös sinulle."

Eli kun täällä kuitenkin joku aina itkee että slaavinaiset ovat niin paljon parempia asioissa X, Y ja Z (lue: kaikessa), niin täytyy noille slaavimiehillekin antaa tunnustusta. Perustan ehkä jonkun tuontisulhotoimiston :D

Vierailija
109/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo vain ja ainoastaan sen että se perinteisen naisen rooli ei ollut naisille kovin hyvä. Aika harvaa viihtyy siinä.

Ei vaan se kertoo ettei perinteinen naisen rooli ole nykyään naisille paras vaihtoehto.

Perinteisen naisen rooli oli huono, kuten oli perinteisen miehenkin rooli. Johtuen ihan vain siitä että ajat olivat kovemmat (raskaat ja vaaralliset fyysiset työt, sodat, sairaudet, synnyttämisen vaarat...noin ensi alkuun).

Itseäni tuo hämmästyttää. Minusta on vaikeampaa löytää ei-perinteinen nainen. Aika moni puhuu tasa-arvosta ja haluaa tunnustautua tasa-arvon kannattajaksi, mutta sitten kutenkin haluttaisiin että mies sitä ja tätä jotta voin tuntea olevani nainen. Lopulta tullaan siihen perinteiseen kuvioon että mies on osaava ja aikaansaapa, nainen kotia suunnitteleva esteetikko, mies tekee aloitteen ja vie, puolustaa ja suojelee kotia, jne jne jne.

Vierailija
110/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni hoitaisin kodin ja lapset. En ole löytönyt miestä jolla olisi kykyä ja halua maksaa sitä lystiä yksin.

Ei taida niitä ap perinteisi miehiä Suomessa pahemmin olla.

Vierailija
111/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä olisi yksi, mutta ehtonahan on luonnollisesti se, että koska pidän 100% lapsista ja kodista huolen niin mies vastaavasti maksaa kaiken. Eli hyvä palkka ja ahkera mies on sitten edellytyksenä :)

Tuohon ahkeruuteen tyssää aika monella. Moni perinteisenä itseään pitävä mies kuvittelee voivansa siivestää kotityöt ja perhe-elämän naisen kustannuksella, ja moni vielä maksattaisi puolet kaikesta naisella, Suomessa vieläpä työssäkäyvällä naisella.

Oikeasti, perinteisetkin roolit edellyttävät molemminpuolista arvostusta, hyväksikäytöllä ne eivät kauaa toimi.

Tunnen mieheni kautta muutamia venäläisiä. Yksi hänen kavereistaan käy välillä lukemassa av:ta ja pari muutakin foorumia. Tuli kysymään naama punaisena, millaisia miehiä teillä täällä onkaan?! Kummasteli kovasti etteivät naiset vain ottaneet miehen pankkitunnuksia ja korttia :D

Selitin sille että tuo olisi jo laitonta vaikka myönsin tuollaisten miesten olevan mulkkuja. Et joo.. veikkaisin finski-venakko liittojen päättyvän lyhyeen puhtaasti pihistelyn johdosta.

Tämäpä tämä. Suomalainen tasa-arvo on käsitetty niin, että nainen maksaa kaikesta 50% mutta tekee kotona 100%. Myös silloin, kun tulot ovat räikeän erisuuruiset (esim. työttömyys, sairaus, hoitovapaa).

Mulla on venäläinen mies. Ekana hoitovapaakuukautena antoi mulle luottokorttinsa ja sanoi, että mun pitää ostaa kaikkea, mitä tarvitsenkaan, enkä saa nähdä puutetta. Kun kysyin, että eikö häntä haittaa että käytän rahojaan, hän katsoi mua kuin olisin pudonnut Kuusta ja sanoi: "Rakas - ne ovat meidän perheen rahoja. Sinä olet minun perheeni - ne kuuluvat myös sinulle."

Eli kun täällä kuitenkin joku aina itkee että slaavinaiset ovat niin paljon parempia asioissa X, Y ja Z (lue: kaikessa), niin täytyy noille slaavimiehillekin antaa tunnustusta. Perustan ehkä jonkun tuontisulhotoimiston :D

Niitä saa kuulemma käydä poimimassa raksoilta. Ei ne suutu siitä jos työpäivän jälkeen käy kysymässä tietääkö he kavereistaan sinkkua joka lähtisi kahville. Usein tietävät

Vierailija
112/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mies tarvitsee vain seuraa ja seksiä. Aika harva on enää kiinnostonut elämään perhepallo jalassa.

Vierailija
113/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen takia, että se on naisille todella paska diili.

Vierailija
114/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on kadonneet tavalliset naiset jotka kiinnostuisivat ihan tavallisesta miehestä. Tuntuu, että nykyään pitää olla jollain tavalla jännittävä ja erikoinen. Tavis ei tunnu naisissa kiinnostusta herättävän.

M37

Vierailija
115/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä naisia, joista ei ole täyttämään perinteisen naisen osuutta.

Perinteinen nainen haluaa perinteisen miehen. Sinä varmaan voit kertoa, millainen on sinun mielestä perinteinen mies. Perinteinen nainen voi olla kanssasi eri mieltä.

Vierailija
116/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan heti kodin ja lapsen kun mies maksaa minulle palkkaa joka kuukausi tekemästäni työstä.

Joo, ja eläkekertymää! Se on paskempi juttu kun ero tulee tai mies kuolee. Sitä on sitten kansaeläkkeen varassa kituutettava loppuikä.

Vierailija
117/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on kadonneet tavalliset naiset jotka kiinnostuisivat ihan tavallisesta miehestä. Tuntuu, että nykyään pitää olla jollain tavalla jännittävä ja erikoinen. Tavis ei tunnu naisissa kiinnostusta herättävän.

M37

Jos taviksena tarkoitetaan tavan duunaria niin kysyntää on. Syrjäytyneille ei niinkään. Kuten täälläkin on kehoitettu: Hakeutukaa rajojen ulkopuolelle! Pääsee aivan vapaasti valitsemaan lännen sekä idän väliltä johtuen erinomaisesta sijainnistamme.

Vierailija
118/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo vain ja ainoastaan sen että se perinteisen naisen rooli ei ollut naisille kovin hyvä. Aika harvaa viihtyy siinä.

Ei vaan se kertoo ettei perinteinen naisen rooli ole nykyään naisille paras vaihtoehto.

Perinteisen naisen rooli oli huono, kuten oli perinteisen miehenkin rooli. Johtuen ihan vain siitä että ajat olivat kovemmat (raskaat ja vaaralliset fyysiset työt, sodat, sairaudet, synnyttämisen vaarat...noin ensi alkuun).

Itseäni tuo hämmästyttää. Minusta on vaikeampaa löytää ei-perinteinen nainen. Aika moni puhuu tasa-arvosta ja haluaa tunnustautua tasa-arvon kannattajaksi, mutta sitten kutenkin haluttaisiin että mies sitä ja tätä jotta voin tuntea olevani nainen. Lopulta tullaan siihen perinteiseen kuvioon että mies on osaava ja aikaansaapa, nainen kotia suunnitteleva esteetikko, mies tekee aloitteen ja vie, puolustaa ja suojelee kotia, jne jne jne.

Yksikään nainen ei kuvittele löytävänsä kuvailemasi kaltaista miestä, niitä on vain satukirjoissa. Ja se on aina nainen joka on osaava ja aikaansaapa ja vie, puolustaa ja suojelee kotia ja perhettä. Miehestä nainen uskaltaa varovasti toivoa että olisi edes suunnilleen aikuinen.

Ja eikö nainen ja mies siis saa tuntea itseään puolison seurassa naiseksi tai mieheksi? Mitä ihmeen pahaa siinä on? Eikä sen tuntemiseen tarvita mitään keinotekoisia sukupuolirooleja.

Vierailija
119/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen elämä ei anna naiselle juuri mitään, ellei oikeasti nauti sellaisesta. Kotivaimon rooli on köyhää ja epäkehittävää. Ap:n täytyy huolehtia kotitaloudestaan itse.

Vierailija
120/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan heti kodin ja lapsen kun mies maksaa minulle palkkaa joka kuukausi tekemästäni työstä.

Minä en hoitaisi. Mietin just puolisen tuntia sitten, kun todella kiireisen päivän päätteeksi sain valmiiksi yhden tärkeä paperin, jonka kanssa vielä aamulla tuntui mahdottomalta pysyä aikataulussa, ja esimieheltä tuli vilpittömät kehut ja kiitokset erittäin hyvästä työstä, että kyllä on taas todella hyvä fiilis. Mukava siirtyä nyt viikonlopun viettoon, kun on saanut onnistumisen kokemuksen, oppinut taas paljon uutta, voinut käyttääj luovuuttaan ja ennen kaikkea ollut muutaman tunnin siinä "flow-tilassa" missä pursuaa ideoita ja sormet tanssii näppiksellä. En todellakaan haluaisi luopua omasta työstäni ja mahdollisuudesta kehittyä. En edes siitä, että saan olla päivät muiden aikuisten kanssa (nyt etänä). Puhumattakaan omasta palkasta.

Olen samanlainen. Tosin koen ettei maksulliset rouvat ole ainakaan minulta mitenkään poissa. Miehethän itse joutuvat noista maksamaan

Ei ole sinulta pois, mutta vähän halveksuen täytyy kumminkin kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi