Miksi on niin paljon pulaa perinteisistä naisista?
Moni mies haluaisi naisen, joka arvostaa avioliittoa, ja hoitaa lapset ja kodin.
Kommentit (153)
Eihän meillä ole enää perinteisiä miehiäkään paljon. Molempien perinteisten roolien katoaminen ovat erinomainen asia. En jaksaisi miestä, joka ei osaa osallistua yhteisen talouden kokonaisvaltaiseen ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Partriarkaatin reliikkisetämiehet naisten esineellistämisineen ovat mennyttä maailmaa. Ydinperhe- scheisse sitä samaa. Yrität vain aloituksellasi alistaa naisia. Ei onnistu enää, boomer.
Varmaan aina on ollut ihan onnellisia, tyytyväisiä ydinperheitä missä kumpikin on täydentänyt toisiaan. Ydinperheessä itsessään ei ole mitään vikaa, oudolle kuulostaa että vaikka joku polyamoriasekoilu olisi sille parempi vaihtoehto. Tuohon en usko sekuntiakaan.
Se on toinen juttu onko heteroydinperheessä aikuisia. Eipä vaan tuo sateenkaarijengikään aika kovin selväpäiseltä vaikuta. Ihan omat daijuilunsa ja väkivaltansa niissäkin piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Koska aika harva nainen haluaa olla ilmainen piika tai talouskone. Olemme ihmisiä ja aika monella meistä on myös muita ambitioita kuin pysyä himassa päivät pitkät sukkia pesten ja vaippoja vaihtaen,
Entä jos ei ole ilmainen piika, sillä mies kustantaa kotiäidille tämän tulevaisuuden eläkkeen sijoittamalla? Ja maksaa muutenkin perheen viulut?
Itse pesisin mielelläni sukkia ja hoitaisin lapsia kiireettömästä arjesta nauttien. Talouskoneet tekevät työt enimmäkseen. En kaipaa stressaavaan toimistoympäristöön kaikkien vaatimusten ja muutosten keskelle, vaikka olenkin koulutettu.
Olisi ihanaa olla kotona, hoitaa kotiasioita ja tehdä vaikka taidetta omalla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies voi alkaa elää kuin "perinteinen" nainen ja kertoa sitten kuinka suurta nautintoa elämä tuottaa. Tulehan 10 kotivuoden jälkeen kertomaan miten kivaa oli :D
Niinpä, koti-isyys olisi luultavasti ainoa tapa millä miehet saataisiin ymmärtämään mitä lasten- ja kodinhoito oikeasti vaatii. Tyypillinen mies käy vaikka viikonloppuna lapsen kanssa pyöräretkellä ja on sen jälkeen todella tyytyväinen omaan isä-suoritukseensa. Äiti hoitaa kaiken muun. Ja kun lapset menee nukkumaan, ei takuulla ala äidin oma rauhoittumisaika vaan sitten se mies kaipaa huomiota ja kiukuttelee jos ei sitä saa. Ei v***u sanon minä.
Jos nainen ei ole varuillaan, hän luisuu miehestään taloudellisesti riippuvaiseksi kotiorja-panopuuksi. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan heti kodin ja lapsen kun mies maksaa minulle palkkaa joka kuukausi tekemästäni työstä.
Minä en hoitaisi. Mietin just puolisen tuntia sitten, kun todella kiireisen päivän päätteeksi sain valmiiksi yhden tärkeä paperin, jonka kanssa vielä aamulla tuntui mahdottomalta pysyä aikataulussa, ja esimieheltä tuli vilpittömät kehut ja kiitokset erittäin hyvästä työstä, että kyllä on taas todella hyvä fiilis. Mukava siirtyä nyt viikonlopun viettoon, kun on saanut onnistumisen kokemuksen, oppinut taas paljon uutta, voinut käyttää luovuuttaan ja ennen kaikkea ollut muutaman tunnin siinä "flow-tilassa" missä pursuaa ideoita ja sormet tanssii näppiksellä. En todellakaan haluaisi luopua omasta työstäni ja mahdollisuudesta kehittyä. En edes siitä, että saan olla päivät muiden aikuisten kanssa (nyt etänä). Puhumattakaan omasta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partriarkaatin reliikkisetämiehet naisten esineellistämisineen ovat mennyttä maailmaa. Ydinperhe- scheisse sitä samaa. Yrität vain aloituksellasi alistaa naisia. Ei onnistu enää, boomer.
Varmaan aina on ollut ihan onnellisia, tyytyväisiä ydinperheitä missä kumpikin on täydentänyt toisiaan. Ydinperheessä itsessään ei ole mitään vikaa, oudolle kuulostaa että vaikka joku polyamoriasekoilu olisi sille parempi vaihtoehto. Tuohon en usko sekuntiakaan.
Se on toinen juttu onko heteroydinperheessä aikuisia. Eipä vaan tuo sateenkaarijengikään aika kovin selväpäiseltä vaikuta. Ihan omat daijuilunsa ja väkivaltansa niissäkin piireissä.
Noin ylipäätään koko _perhe-elämä_ on mennyttä. Onneksi. Ei millään muotoa järkevää enää tässä ajassa.
Toinen aalto syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan heti kodin ja lapsen kun mies maksaa minulle palkkaa joka kuukausi tekemästäni työstä.
Minä en hoitaisi. Mietin just puolisen tuntia sitten, kun todella kiireisen päivän päätteeksi sain valmiiksi yhden tärkeä paperin, jonka kanssa vielä aamulla tuntui mahdottomalta pysyä aikataulussa, ja esimieheltä tuli vilpittömät kehut ja kiitokset erittäin hyvästä työstä, että kyllä on taas todella hyvä fiilis. Mukava siirtyä nyt viikonlopun viettoon, kun on saanut onnistumisen kokemuksen, oppinut taas paljon uutta, voinut käyttää luovuuttaan ja ennen kaikkea ollut muutaman tunnin siinä "flow-tilassa" missä pursuaa ideoita ja sormet tanssii näppiksellä. En todellakaan haluaisi luopua omasta työstäni ja mahdollisuudesta kehittyä. En edes siitä, että saan olla päivät muiden aikuisten kanssa (nyt etänä). Puhumattakaan omasta palkasta.
Olen samanlainen. Tosin koen ettei maksulliset rouvat ole ainakaan minulta mitenkään poissa. Miehethän itse joutuvat noista maksamaan
Vataus: Koska perinteinen nainen on miesten keksintö ja naisetkin ovat aina halunneet olla jotain muuta kuin piikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vataus: Koska perinteinen nainen on miesten keksintö ja naisetkin ovat aina halunneet olla jotain muuta kuin piikoja.
Sekös suututtaa toimia näiden omien ideologioidensa kustantajana :P
Kyllä minullekin kelpaisi ilmainen kodinhoitaja, orja ja puolet asuinkuluista maksava. Seksiä en tarvitse, voi sen sijaan vaikka...hm, enpä keksikään mitä muita ikäviä hommia on enää jäljellä kun kodinhoitaja pesee jo tiskit ja pyykit, tekee ruoan, pyörittää arjen ja siivoaa.
Unelmadiili, eikö vain!
tv. sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies voi alkaa elää kuin "perinteinen" nainen ja kertoa sitten kuinka suurta nautintoa elämä tuottaa. Tulehan 10 kotivuoden jälkeen kertomaan miten kivaa oli :D
Niinpä, koti-isyys olisi luultavasti ainoa tapa millä miehet saataisiin ymmärtämään mitä lasten- ja kodinhoito oikeasti vaatii. Tyypillinen mies käy vaikka viikonloppuna lapsen kanssa pyöräretkellä ja on sen jälkeen todella tyytyväinen omaan isä-suoritukseensa. Äiti hoitaa kaiken muun. Ja kun lapset menee nukkumaan, ei takuulla ala äidin oma rauhoittumisaika vaan sitten se mies kaipaa huomiota ja kiukuttelee jos ei sitä saa. Ei v***u sanon minä.
Jos nainen ei ole varuillaan, hän luisuu miehestään taloudellisesti riippuvaiseksi kotiorja-panopuuksi. Ei kiitos.
Eipä muuta, mutta onpas sinulla negatiivinen kuva parisuhteesta ja avioliitosta. Oliko lapsuusperheesi tuollainen? Entä elätkö tuollaisessa parisuhteessa, kun olet noin katkeroitunut?
Meillä menee miehen kanssa perhe-elämä aika tasan. Minä olen vuorostani kotona ja hoidan lapset ja kodin, mies tienaa, koska palkka on isompi kuin minun pätkähommissani on. Silti on juttuja, joita molemmat hoitaa. Ja se menee ilman mitään kirjanpitoa, että ”nyt on sun vuoro vaihtaa vaipat, koska mä tein sen viimeksi”. Kumpikin tekee, mitä tarvitaan, silloin kun ehtii. Ja hyvin on mennyt.
Ehkä sitten on ongelma, jos toinen osapuoli on sellainen laiska siipeilijä ja pyrkii pääsemään helpommalla. Onneksi tuollaisista pääsee eroon jo avopariaikana. Kannattaa asua yhdessä, niin asia selviää.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset ja koti on liikaa. Miksi mies saa hoitaa vain yhden asian eli työn? Jos mies hoitaisi vaikka työn ja lapset? Tai kodin ja työn?
Ei miehillä ole varaa. Eivät tajua, että kodista, lapsista ja vaimosta on kuluja.
Tämä x100.
Olen mieltymyksiltäni aika perinteinen, tykkään laittaa kotia ja puuhailla lasten kanssa, hoitaa puutarhaa, kokkailla. Olisin ihan tyytyväinen niiden parissa touhuten, en ole vähääkään urakeskeinen. Mutta en jaksa yksin kodinhoitoa, lastenhoitoa ja täyttä työaikaa. Siksi ruokaostokset, työt kotona ja pihalla sekä lastenhoidossa on jaettu tasan, kun käymme kumpikin töissä. Ruoat kuitenkin laitan yleensä minä.
Yhtä hyvä kysymys kuin, miksi nykyään on niin vähän 50-luvun autoja?
Nykyaika = nykyajan autot, naiset ja miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä muuta, mutta onpas sinulla negatiivinen kuva parisuhteesta ja avioliitosta. Oliko lapsuusperheesi tuollainen? Entä elätkö tuollaisessa parisuhteessa, kun olet noin katkeroitunut?
Meillä menee miehen kanssa perhe-elämä aika tasan. Minä olen vuorostani kotona ja hoidan lapset ja kodin, mies tienaa, koska palkka on isompi kuin minun pätkähommissani on. Silti on juttuja, joita molemmat hoitaa. Ja se menee ilman mitään kirjanpitoa, että ”nyt on sun vuoro vaihtaa vaipat, koska mä tein sen viimeksi”. Kumpikin tekee, mitä tarvitaan, silloin kun ehtii. Ja hyvin on mennyt.
Ehkä sitten on ongelma, jos toinen osapuoli on sellainen laiska siipeilijä ja pyrkii pääsemään helpommalla. Onneksi tuollaisista pääsee eroon jo avopariaikana. Kannattaa asua yhdessä, niin asia selviää.
Ei ole kokemusta, mutta pelkään että näin käy. Mies antoi ymmärtää jo seurusteluaikana, että ihannoi tällaista perinteistä perhemallia, jossa mies käy töissä ja vaimo kotona. Meidän kohdalla se olisi vaan tarkoittanut sitten sitä, että koska vaikka miehen tulot ovat hyvät, niillä ei olisi esim. voinut ostaa pääkaupunkiseudulta miehen standardien mukaista omakotitaloa, vaan olisi pitänyt muuttaa maalle, mikä olikin hänen toiveensa. Kun minäkin käyn töissä, meillä on varaa asua täällä. En halua olla siinä tilanteessa, että toisella on yksin taloudellinen valta päättää, missä voin asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö väittää, että Suomessa on ihan hirveästi miehiä, jotka haluavat maksaa yksin kaikki elämisen kulut koko perheelle?
Koomista, että sama porukka kuitenkin huutelee naisista l0mpakkol0isina.
Kunnollinen nainen käy naisille sopivassa työssä ja ansaitsee näin oman osansa perheen rahoista, mutta nauttii myös siitä että saa hoitaa lasta ja kotia.
Kuten itsekin huomasit eli jätit kirjoittamasta, niin kunnollinen mies hoitaa omat asiansa, oman osuutensa kodin askareista, tienaa oman osuutensa perheen rahoista ja luonnollisesti viettää paljon aikaa lapsensa ja vaimonsa kanssa. Noinhan se parhaassa tapauksessa menee, perhe on yhteinen yritys.
Monessa maahanmuuttajaperheessä näyttävät tuolta. Mies on selkeästi ylpeä perheestään ja ajatus pariskuntana toimimisesta on vahva. Suomessa liian moni pari kiskoo omiin suuntiinsa. Ikään kuin ei osattaisi tehdä yhteistyötä, rakentaa perhettä?
Kaikesta näkee, että paras etsiä kaunis ja koulutettu vaimo ulkomailta.
Samalla ei tarvitse miettiä oman naisen mummoutumista 30-40 vuotiaana. Eli hiukset lyhyksi, 10-20kg ylipainoa eli se suomalainen normi painoindeksin mukaiset 65-80kg.
Lasten hoito voi olla myös erilaista kuin suomalainen lasten hoito. Eli lapsi on yksin ja vanhempi on netissä.
Siitä se yksinäisyys kehittyy, kun roolimalli on olematon.
Suomessa on myös EU:n eniten sinkkunaisia ja masentuneita naisia. Mielenterveys häiriöitä. Näitä hoidellaan veronmaksajien piikkiin. Eli hoidetaan oiretta eikä syytä. Syy on naisellisuuden ja koko naisena olemisen kykenemättömyys. Suomalainen nainen on nykyään mies.
Ja se näkyy päällepäin, että näissä kommenteissa. No kello käy ja parisuhteet toimivat huonosti, jos sitä edes on.
8888 kirjoitti:
Samalla ei tarvitse miettiä oman naisen mummoutumista 30-40 vuotiaana. Eli hiukset lyhyksi, 10-20kg ylipainoa eli se suomalainen normi painoindeksin mukaiset 65-80kg.
Lasten hoito voi olla myös erilaista kuin suomalainen lasten hoito. Eli lapsi on yksin ja vanhempi on netissä.
Siitä se yksinäisyys kehittyy, kun roolimalli on olematon.Suomessa on myös EU:n eniten sinkkunaisia ja masentuneita naisia. Mielenterveys häiriöitä. Näitä hoidellaan veronmaksajien piikkiin. Eli hoidetaan oiretta eikä syytä. Syy on naisellisuuden ja koko naisena olemisen kykenemättömyys. Suomalainen nainen on nykyään mies.
Ja se näkyy päällepäin, että näissä kommenteissa. No kello käy ja parisuhteet toimivat huonosti, jos sitä edes on.
Samoin neuvoisin niille perinteisille naisille, etsikää mies ulkomailta, jotta löydätte sellaisen, jolle parisuhde ja perhe on yhteinen yritys ja onnen aihe, ei vain kulujen puolittamista ja vastuiden välttelyä.
Omani löysin vihreältä saarelta.
8888 kirjoitti:
Siitä se yksinäisyys kehittyy, kun roolimalli on olematon.Suomessa on myös EU:n eniten sinkkunaisia ja masentuneita naisia. Mielenterveys häiriöitä. Näitä hoidellaan veronmaksajien piikkiin. Eli hoidetaan oiretta eikä syytä. Syy on naisellisuuden ja koko naisena olemisen kykenemättömyys. Suomalainen nainen on nykyään mies.
Ollaanhan täältäkin yritetty työntää korkeasti koulutettuja miehiä Ruotsiin missä heitä kaivattaisiin. Yhä vaan vuosi vuodelta kasvaa valittavien joukkio, mutta miksi? Avaimia ei haluta käyttää.
Naisten mt-ongelmat eivät suoranaisesti johdu siitä etteivät pääse henkisen väkivallan uhreiksi. Pikemminkin työelämän epävarmuus syö moni jopa miehiä
Ei suurin osa miehistä halua naista, joka hoitaa kodin ja lapset vaan sen LISÄKSI käy kokopäiväisesti töissä. Eri asia olisi, jos Suomessa olisi minkäänlaista kotiäiti/rouva-kulttuuria, jossa nainen kokisi olevansa täysivaltainen yhteiskunnan jäsen kotia hoitamalla. Arvostuksen puute on johtanut siihen, ettei myöskään mies usein arvosta tällaista naista. Jos ansiotyö on normi, on täysin ymmärrettävää, että kodista ja valitettavasti joskus myös lapsistakin tulee se p*skahomma, joka jonkun on vaan pakko jotenkin hoitaa ja näistä ajoista kiistellään parisuhteessa. On toki sellaisia marttyyrinaisia, jotka haluavat ihan itse tehdä ihan kaiken ja silmät ristissä vääntävät mokkapaloja keskellä yötä myyjäisiin, koska äkkiäkös ne siitä leipaisee, mutta en käsitä, miksi tämän pitäisi olla ihanne.
Varmasti. Ne keitä jää nettiin riehumaan on niitä joilla ei riitä varat