Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtee hiuksia aivan kamalasti

Vierailija
07.06.2023 |

Joka kerta kun käyn suihkussa tai harjaan hiukset. Hiuksia lähtee kamalasti.

Ohentuneet todella nopsaan. Jotenkin olen vasta viime aikoina havahtunut siihen, kuinka vähän niitä oikeasti on jäljellä :( Ennen hiukset olivat kauniit ja tuuheat, nyt ohentuneet ja muutenkin jotenkin kuolleen näköiset. Olen vasta 20 ja nainen. En halua menettää hiuksiani. Pitää alkaa tarkkailemaan proteiinin saantia, sillä voi kuulemma olla vaikutus hiusten terveyteen. Ja ruokavalioni on aika kehnossa kunnossa. Pitää myös yrittää muistaa päivittäinen monivitamiini, jää usein ottamatta.

Ahdistaa aivan kamalasti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 47 kyllä jo mutta aivan sama ongelma. Älyttömästi lähtee hiuksia, kiihtyvään tahtiin jo muutan vuoden. Kohta mitään jäljellä. Mitkähän on yleisimmät syyt hiusten lähtöön?

Vierailija
2/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia, kollageenia.....niin jA ja kilpirauhasarvot tutkittava ne vie piekussa hiukset! Nyt on ollut radioaktiivista pilveä Euroopassa eli kilpparitutkimuksiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5G säteily

Vierailija
4/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia, raudanpuute, matalat ferritiini-arvot & ihan vain stressikin saa peruukin putoilemaan. On kokemusta.

Et maininnut hiusten värjäilystä. Harrastatko sitä lajia miten paljoa ja millaisilla aineilla?

Jos suihkun aikana tai harjaillessa lähtee paljon hiuksia, ei kannata vielä huolestua. Mutta jos hiuksia lähtee ja putoilee oikeasti ihan tuppoina kerralla jos vaikka vain käsin haroo hiuksia, se on jo huolestumisen aihe.

Pitää myös muistaa, että meillä ihmisilläkin, varsinkin pitkä fledaisilla on myös säännöllisin väliajoin karvanlähtöaika :)

Vierailija
5/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid

Vierailija
6/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesiumia, kollageenia.....niin jA ja kilpirauhasarvot tutkittava ne vie piekussa hiukset! Nyt on ollut radioaktiivista pilveä Euroopassa eli kilpparitutkimuksiin!

Ei minulla ole kilpikonnia.

Vierailija
7/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ja ne piikit.

Koronatauti kyllä voi hiusten lähtöä lisätä, mutta piikit ei. Muuten alkaisi 6 miljardia ihmistä kaljuuntua.

Stressikin voi harventaa hiuksia, ja kaikenlainen käsittely, kuten liian tiheä peseminen, tiukalle ponnarille sitominen jne.

Kroonisesti jännittynyt niska voi rajoittaa verenkiertoa päässä.

Ravintoonkin kannattaa todella kiinnittää huomiota.

"Sinkki, seleeni ja B-vitamiinit ovat tärkeitä hiuksille. Syö runsaasti hedelmiä ja vihanneksia sekä pähkinöitä ja tummaa riisiä. Hiuksien kannalta on tärkeä saada riittävästi myös rautaa, jota saat esimerkiksi lihasta, kurpitsan- ja seesaminsiemenistä tai ravintolisistä."

Vierailija
8/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINTA.

Klassinen oire.

Vierailija
9/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yrittää napsia Priorin Extraa.

Ensiksi menet verikokeisiin. Saatat saada lääkkeeksi Dermovat Scalp -liuosta.

Sitten menet hiuspohjakameraan.

Minulle tuli pälvikalju, mutta sain sen hoidettua.

Vierailija
10/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut noin kolme kk sitten kuumeessa/sairaana, johtuu siitä. Hiukset jotenkin reagoivat. Mulle kävi noin. Noin kolmasosa jäi päähän. Hiuksia lähti noin parin kk:n ajan. Nyt uusia kasvaa hurjasti. Älä hätäänny. Kyllä me kasvavat takasin.