Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin paljon pulaa perinteisistä naisista?

Vierailija
08.05.2020 |

Moni mies haluaisi naisen, joka arvostaa avioliittoa, ja hoitaa lapset ja kodin.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan heti kodin ja lapsen kun mies maksaa minulle palkkaa joka kuukausi tekemästäni työstä.

Minä en hoitaisi. Mietin just puolisen tuntia sitten, kun todella kiireisen päivän päätteeksi sain valmiiksi yhden tärkeä paperin, jonka kanssa vielä aamulla tuntui mahdottomalta pysyä aikataulussa, ja esimieheltä tuli vilpittömät kehut ja kiitokset erittäin hyvästä työstä, että kyllä on taas todella hyvä fiilis. Mukava siirtyä nyt viikonlopun viettoon, kun on saanut onnistumisen kokemuksen, oppinut taas paljon uutta, voinut käyttääj luovuuttaan ja ennen kaikkea ollut muutaman tunnin siinä "flow-tilassa" missä pursuaa ideoita ja sormet tanssii näppiksellä. En todellakaan haluaisi luopua omasta työstäni ja mahdollisuudesta kehittyä. En edes siitä, että saan olla päivät muiden aikuisten kanssa (nyt etänä). Puhumattakaan omasta palkasta.

Olen samanlainen. Tosin koen ettei maksulliset rouvat ole ainakaan minulta mitenkään poissa. Miehethän itse joutuvat noista maksamaan

Ei ole sinulta pois, mutta vähän halveksuen täytyy kumminkin kirjoittaa.

Tosiasia! Mitä halveksuttavaa tuossa oli? Ilmeisesti kuitenkin odotetaan työssäkäyvää palvelijaa. Joo ei tule kauppoja, saavat tällaiset oottelijat jatkaa mun puolesta etsimistä elleivät ota sellaista joka on halukas tuohon hommaan maksua vastaan.

Vierailija
122/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa naisissa on vaimo-osaamista aika heikosti.

Alapeukuista päätellen "vaimo-osaamista" löytyy paljon. Mitenkähän se ilmenee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8888 kirjoitti:

Kaikesta näkee, että paras etsiä kaunis ja koulutettu vaimo ulkomailta.

Samalla ei tarvitse miettiä oman naisen mummoutumista 30-40 vuotiaana. Eli hiukset lyhyksi, 10-20kg ylipainoa eli se suomalainen normi painoindeksin mukaiset 65-80kg.

Lasten hoito voi olla myös erilaista kuin suomalainen lasten hoito. Eli lapsi on yksin ja vanhempi on netissä.

Siitä se yksinäisyys kehittyy, kun roolimalli on olematon.

Suomessa on myös EU:n eniten sinkkunaisia ja masentuneita naisia. Mielenterveys häiriöitä. Näitä hoidellaan veronmaksajien piikkiin. Eli hoidetaan oiretta eikä syytä. Syy on naisellisuuden ja koko naisena olemisen kykenemättömyys. Suomalainen nainen on nykyään mies.

Ja se näkyy päällepäin, että näissä kommenteissa. No kello käy ja parisuhteet toimivat huonosti, jos sitä edes on.

Voi kun etsisitkin. Mutta täällä sinä olet. Sen sijaan, että edes kirjoittaisit niistä ulkomaan naisista, keskityt jälleen kertomaan, mitä vikaa suomalaisissa naisissa on. Miksi? Mitä ajat sillä takaa? Miksi et sen sijaan rekisteröityisi jollekin ulkomaalaiselle deittipalstalle JA kirjoittelisi saman maan keskustelupalstalla? Kielenkin oppii kyllä ja oppimista nopeuttaa kun mahdollisimman paljon vaikka google kääntäjän avulla alkaa vaan käydä keskusteluja.

Mutta ei. Olet täällä tänään ja huomenna ja ylihuomenna ja ensi vuonna. Ja kirjoitat nuo ihan samat jutut.

Vierailija
124/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan heti kodin ja lapsen kun mies maksaa minulle palkkaa joka kuukausi tekemästäni työstä.

Olisi kivaa tosiaan jos ois rahaa ja kotiin voisi panostaa, koti pysyisi siistinä. Mutt kun ei, on pakko tehdä töitä että pärjää. Mies saattaa myös jättää joskus. Silloin hyvät miehet, ei riitä intoa ja jaksamista aina sinne kotiarkeen.n40

Ei vaan jaksa

Vierailija
125/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen elämä ei anna naiselle juuri mitään, ellei oikeasti nauti sellaisesta. Kotivaimon rooli on köyhää ja epäkehittävää. Ap:n täytyy huolehtia kotitaloudestaan itse.

Juuri tää epäkehittävyys rassaa. Eri asia jos olisi lastentarhanopettaja ja olisi valinnut tehdä lastenkasvatusta työkseen, mutta jos on vaikka KTM, niin eipä niillä opeilla ole merkittävää hyödyntämiskohdetta pienen tai vähän isommankaan lapsen hoidossa. 

Moni "perinteistä" vaimoa etsivä ei varmaankaan ole kiinnostunut kouluttautuneista naisista. Riittää, kun nainen haluaa hoitaa lapsia ja kotia. Ammatillinen tai muu kunnianhimo on miinusta jotka vie aikaa mieheltä ja lapsilta.

Vierailija
126/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa naisissa on vaimo-osaamista aika heikosti.

Alapeukuista päätellen "vaimo-osaamista" löytyy paljon. Mitenkähän se ilmenee?

Omalla peukullani alapeukutin kyllä ensinnäkin käsitettä "vaimo-osaaminen" ja toiseksi sitä maailmankuvaa, minkä oletan sen takana olevan eli että vaimo hoitaa kodin ja lapsen ja hoitelee miehen. Ei, ei löydy minusta sellaista vaimo-osaamista eikä ole aikomustakaan sellaista liioin kehittää. Minulle sopii erittäin hyvin, että mieheni tekee isomman osan kotitöistä, kun hän on enemmän kotona ja kaiken lisäksi tykkää niistä.

Vierailija
127/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systemaattinen aivopesu median toimesta

Luuletko että vain naiselle lankeavista kotitöistä ja yksin vastuun ottamisesta lapsista oman työ lisäksi saisi jotain mielihyvää ilman "median aivopesua"?

Vierailija
128/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko ap itse olla joku piika, jonka elämä pyörii niin pienessä ympyrässä? Veikkaan että et.

Vierailija
129/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olisi yksi, mutta ehtonahan on luonnollisesti se, että koska pidän 100% lapsista ja kodista huolen niin mies vastaavasti maksaa kaiken. Eli hyvä palkka ja ahkera mies on sitten edellytyksenä :)

Muista myös tehdä avioehto ja sopia eläke-eduista. Kun ei kerry eläkettä tai tule ammattitaitoa voi olla pulassa jos tulee ero.

Vierailija
130/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opetan suomen kieltä ulkomaalaisille, joista suurin osa on venäläisiä. Mulla sattui olemaan sellaine pelkästään naisista koostuva ryhmä, ja siinä ryhmässä naiset sitten varsin avoimesti kertoi venäläisestä yhteiskunnasta ja kyselivät tietenkin myös suomalaisesta perheestä ja tasa-arvosta. Ja kaikki olivat yhtä mieltä tästä, että Venäjällä se tosiaan on niin, että nainen tekee ensin työpäivän palkkatyössä ja sitten kotona. Kukaan heistä ei (enää) sitä halunnut, he halusivat suomalaisen miehen, joka osallistuu kodin töihin. 

Ei Venäjälläkään ole mahdollista kuin rikkaille se, että mies ansaitsee leivän koko perheelle. Mutta eivät ne venäläuset naiset suomalaista miestä halua siksi, että saisivat jatkaa tuota venäläistä perhemallia.

Vierailija
131/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä naisia, joista ei ole täyttämään perinteisen naisen osuutta.

No nyt oli todella terävä huomio.

Vierailija
132/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opetan suomen kieltä ulkomaalaisille, joista suurin osa on venäläisiä. Mulla sattui olemaan sellaine pelkästään naisista koostuva ryhmä, ja siinä ryhmässä naiset sitten varsin avoimesti kertoi venäläisestä yhteiskunnasta ja kyselivät tietenkin myös suomalaisesta perheestä ja tasa-arvosta. Ja kaikki olivat yhtä mieltä tästä, että Venäjällä se tosiaan on niin, että nainen tekee ensin työpäivän palkkatyössä ja sitten kotona. Kukaan heistä ei (enää) sitä halunnut, he halusivat suomalaisen miehen, joka osallistuu kodin töihin. 

Ei Venäjälläkään ole mahdollista kuin rikkaille se, että mies ansaitsee leivän koko perheelle. Mutta eivät ne venäläuset naiset suomalaista miestä halua siksi, että saisivat jatkaa tuota venäläistä perhemallia.

Suomalaisen kanssa ongelmaksi voi muodostua rahankäyttö. Siksipä erojakin tulee kun toinen ei saata ymmärtää toisen tulevan erilaisesta kulttuurista ja vaatija hämmästelee miehen ylimielisyyttä pihinä miehenä. Venäläinen nainen haluaa tulla huomioiduksi materiaalin lisäksi ylistävillä sanoilla, hieronnalla sekä herrasmiehen käytöstavoilla. Hän on kuningatar ;)

Vierailija
133/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suurin osa miehistä halua naista, joka hoitaa kodin ja lapset vaan sen LISÄKSI käy kokopäiväisesti töissä. Eri asia olisi, jos Suomessa olisi minkäänlaista kotiäiti/rouva-kulttuuria, jossa nainen kokisi olevansa täysivaltainen yhteiskunnan jäsen kotia hoitamalla. Arvostuksen puute on johtanut siihen, ettei myöskään mies usein arvosta tällaista naista. Jos ansiotyö on normi, on täysin ymmärrettävää, että kodista ja valitettavasti joskus myös lapsistakin tulee se p*skahomma, joka jonkun on vaan pakko jotenkin hoitaa ja näistä ajoista kiistellään parisuhteessa. On toki sellaisia marttyyrinaisia, jotka haluavat ihan itse tehdä ihan kaiken ja silmät ristissä vääntävät mokkapaloja keskellä yötä myyjäisiin, koska äkkiäkös ne siitä leipaisee, mutta en käsitä, miksi tämän pitäisi olla ihanne.

Eli elää vain arvostuksesta, jota saa jostain mystisestä ”yhteiskunnasta”? Helpointa on elää ihan omien toiveittensa mukaan ja vähät välittää siitä, mitä muut ajattelevat.

On ihan fine olla tekemättä niitä lapsia, jos se tuntuu vain paskahommalta. Kotikin saa olla kuin hotelli, jossa käy vaihtamassa vaatteet ja nukkumassa, kunnes porhaltaa taas kohti ansiotyön auvoisuutta.

Toisaalta voi kysyä, että mitä varten sitä työtä ja palkkaa oikein tekee? Käärinliinoissa kun ei ole taskuja. Ihan turhaa sekin homma.

No kuule mitä jos on kolmaskin vaihtoehto, työnjaosta sopiminen puolison kanssa tappelun sijaan ja liika kunnianhimo pois lasten harrastusten ja kodin siisteyden suhteen. Osa-aikatyö ehkä kun lapset pieniä. Eli juuri niin ettei tavoittele liikoja. Se on vaan fakta että Suomi ei ole kotirouvayhteiskunta enkä itse jäisi kotirouvaksi vaikka kuinka arvostettaisiin.

Vierailija
134/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suurin osa miehistä halua naista, joka hoitaa kodin ja lapset vaan sen LISÄKSI käy kokopäiväisesti töissä. Eri asia olisi, jos Suomessa olisi minkäänlaista kotiäiti/rouva-kulttuuria, jossa nainen kokisi olevansa täysivaltainen yhteiskunnan jäsen kotia hoitamalla. Arvostuksen puute on johtanut siihen, ettei myöskään mies usein arvosta tällaista naista. Jos ansiotyö on normi, on täysin ymmärrettävää, että kodista ja valitettavasti joskus myös lapsistakin tulee se p*skahomma, joka jonkun on vaan pakko jotenkin hoitaa ja näistä ajoista kiistellään parisuhteessa. On toki sellaisia marttyyrinaisia, jotka haluavat ihan itse tehdä ihan kaiken ja silmät ristissä vääntävät mokkapaloja keskellä yötä myyjäisiin, koska äkkiäkös ne siitä leipaisee, mutta en käsitä, miksi tämän pitäisi olla ihanne.

Eli elää vain arvostuksesta, jota saa jostain mystisestä ”yhteiskunnasta”? Helpointa on elää ihan omien toiveittensa mukaan ja vähät välittää siitä, mitä muut ajattelevat.

On ihan fine olla tekemättä niitä lapsia, jos se tuntuu vain paskahommalta. Kotikin saa olla kuin hotelli, jossa käy vaihtamassa vaatteet ja nukkumassa, kunnes porhaltaa taas kohti ansiotyön auvoisuutta.

Toisaalta voi kysyä, että mitä varten sitä työtä ja palkkaa oikein tekee? Käärinliinoissa kun ei ole taskuja. Ihan turhaa sekin homma.

Olen itse nimenomaan ollut pitkään kotiäitinä ja nyttemmin kai voi jo sanoa, että kotirouvana. Arvostan itse tekemisiäni ja onneksi mieskin, mutta jos ihan totta puhun, niin kyllä minua ainakin harmittaa, ettei kodin piirissä tehtävää työtä arvosteta juuri sen laajemmin. Tietysti voi elää ihan oman mielen mukaan, mutta valitettavasti ihminen on sosiaalinen eläin, jota jossain määrin kiinnostaa sekin, mitä muut hänestä ajattelevat. Itse kyllä arvostan myös työssäkäyviä äitejä, ei siinä mitään.

Vierailija
135/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasten miesten pitää muuttaa takaisin kotiin äidin luokse asumaan. Nainen on puoliso. Ei palvelija.

Vierailija
136/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin moni mies on nykyään näppiksen takana kitisevä ja runkkaava luuseri on perinteisiä miehiäkin hankala löytää.

Vierailija
137/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule mitä jos on kolmaskin vaihtoehto, työnjaosta sopiminen puolison kanssa tappelun sijaan ja liika kunnianhimo pois lasten harrastusten ja kodin siisteyden suhteen. Osa-aikatyö ehkä kun lapset pieniä. Eli juuri niin ettei tavoittele liikoja. Se on vaan fakta että Suomi ei ole kotirouvayhteiskunta enkä itse jäisi kotirouvaksi vaikka kuinka arvostettaisiin.

Silloin jäädään Suomen kamaralle taikka koitetaan kosiskella muita pohjoismaalaisia joille tasa-arvo on iskostunut syvälle päähän.

Vierailija
138/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, moni nainen olisi kuin Sirpa Selänne, ja antaisi seksiä aina kun mies haluaa, jos se puoliso olisi Teemu Selänne eli helvetin hyvännäköinen miljonääri. On ihan älyttömän helppoa sanoa että naisen paikka on kotona ja äidin kuuluu hoitaa lapset, jos äijällä on rahaa kuin roskaa.

Harmi, että sinun elämäsi voi ostaa rahalla, minun ei. En ole mennyt rikkaallekaan sen takia että olisin joutunut luopumaan omista unelmistani. Mieluummin tavoittelen itselleni tärkeitä asioita kun luovutan elämäni toisen käytettäväksi.

Vierailija
139/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä, kuten monessa muussakin keskustelussa on sellainen jännä ilmiö, että toisaalta ei ole varaakaan jäädä kotirouvaksi, toisaalta jos olisi varaa, niin haaveillaan, kuinka kotona käy siivooja, sitten kävisin joka päivä shoppailemassa, ottaisin manikyyreja... Mikäs siinä, kiva haave, mutta kyllä suurin osa kotirouvista elää ihan eri tavalla, luulisin! Ehkä useammalla olisikin varaa jäädä kotirouvaksi, jos ne toiveet tai vaatimukset ei olisi noin mahdottomia. Minä ainakin pitkän linjan kotiäitinä/rouvana ostan punalaputettuja tuotteita, vaatteita hyvin harkiten jne. Emme ole köyhiä, mutta pian olisimme, jos pistäisin rahaa surutta menemään. Toki Suomessa on varmaan hankalampi elää yhden ihmisen tuloilla kuin monessa muussa maassa, mutta ei se nyt niin mahdotonta ole kuin mitä joskus väitetään - mutta riippuu siitä, kuinka usein haluaa jonkun toisen lakkaavan kynnet.

Vierailija
140/153 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 'perinteinen nainen' on miesten luoma malli, eikä vapaa yksilö tietenkään taivu toisten tahtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme