Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja oma aika. Miten vahvasti introvertti ihminen selviää järjissään?

Vierailija
08.05.2020 |

aivan kaikki kuviteltavissa oleva on kunnossa, että voisimme tehdä lapsen, mutta minä (mahdollinen äiti) olen huolissani siitä, että olen erittäin introvertti ihminen. Pelkään että menetän järkeni ja kadun lapsen tekoa, jos en saa olla tarpeeksi yksin.

Miten te erittäin introvertit ihmiset (erityisesti äidit) olette selvinneet vanhemmuudesta? Pitäisikö jättää tekemättä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ratkaisuun ap päätyi

Vierailija
42/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lisäänny! Siinä menee sun, vauvan ja miehesi elämä pilalle. Ei kaikkien tarvitse tehdä lapsia, jos ajatus tuntuu ahdistavalta.

Vierailija
44/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää. Niihin lapsiin tottuu, ne on osa itseä sitten jossain vaiheessa ja rasittaa yhtä paljon tai vähän kuin yksin oleminen. Mutta siihen pääsee vain jos oikeasti on niiden lasten kanssa eikä yritä vältellä. Säälittäviä on ne perheet joissa vanhemmat pallottelee vastuuta toiselle että saisi olla hetken yksin. Ikinä se hetki ei riitä.

Vierailija
45/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kumpikaan lapsista ei ollut sellainen takiainen. Molemmat leikki jo vauvana myös itsekseen tyytyväisenä vaikka kilpailulla ym. Sain ihan rauhassa juoda kahvit ja lukea lehden. Lasten luonne ja kasvatus mahdollisti sen ettei tarvinnut olla symbioosissa 24/7. Oli kyllä niin perustyytyväisiä lapsia kunhan vain sai tarpeeksi ruokaa ja unta niin aina oli hymyä ja touhua. Vieläkin ihmettelen kuis kävi niin hyvä säkä ja helpolla päästiin. Tyttö puhui jo 1,5v täysillä niin ei tarvinnut turhia marista kun osasi sanoa asiansa. Poika leikki dinojen ja autojensa kanssa vaikka tuntikausia ja välillä kävi halaamassa ja syömässä. Usein olen miettinyt et kuinka olisin pärjännyt jos lapset olisi olleet jotain känkkäränkkiä pultussa kiinni aamusta iltaan HUH. 

Vierailija
46/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ei selvinnyt vaan meni psykoosiin ja joutui suljetulle rauhoittumaan.

Itselläni introverttina ei ole edes lemmikkiä, lapsista puhumattakaan.

Vierailija
47/47 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin 25-vuotiaaksi asti aika lailla omissa maailmoissa. Kaksi lasta muuttivat minua hyvin paljon. Oli pakko kääntää kasvot maailman suuntaan. Ajottain se oli epämiellyttävää ja kivuliasta. En tiedä, minkänlainen elämäni olisi, jos olisin siihen kuplaan jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi