Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roman Polanskin ja Woody Allenin elokuvat

Vierailija
08.05.2020 |

ja Louis CK:n komedia. Miten suhtautua siihen että lempitaiteilijoidensa, joiden töitä ihailee, elämä on ollut vähemmän mairittelevaa? Miten taiteelliset työt voi erottaa taiteilijan persoonasta? Vähentääkö se taiteen arvoa?

Usein tämä tuntuu koskevan miehiä mutta olen lukenut esimerkiksi Essi Renvallin olleen todella "hankala" ihminen vaikka hän taiteilijana oli erinomainen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe darit ovat boikotissa. Yksinkertaista.

Vierailija
2/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaan maailmassa voi olla tuollaista ristiriitaisuutta.

Laitan ne henkilöä koskevat asiat päässä omaan lokeroon, kun katson elokuvaa. Pidän monistakin Woody Allenin elokuvista. En tarkoita sitä, etteikö minua sinällään häiritsisi muuten ne asiat.

Yhtä lailla minulla on ristiriitaiset tunteet, jos kuuntelen Michael Jacksonin musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin näiden teoksista enemmän, kun tiedän etteivät ole mitään feministejä.

t. mies

Vierailija
4/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä keskustellut ystäväni kanssa ja hän taas on sitä mieltä että taiteilijan henkilökohtainen elämä nivoutuu mukaan taiteeseen, mutta sillä tavalla katsottuna varmaan suurin osa taiteesta joutuisi "mustalle listalle", moni viihdetaiteilija on elänyt hyvinkin kyseenalaista elämä, kuten mainittu Michael Jackson, mutta hänen taiteensa on taas niin merkittävä osa popmusiikin historiaa ettei sitä voi poispyyhkiä.

Mutta ehkä maailma ei juuri ole mustavalkoinen.

Vierailija
5/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä keskustellut ystäväni kanssa ja hän taas on sitä mieltä että taiteilijan henkilökohtainen elämä nivoutuu mukaan taiteeseen, mutta sillä tavalla katsottuna varmaan suurin osa taiteesta joutuisi "mustalle listalle", moni viihdetaiteilija on elänyt hyvinkin kyseenalaista elämä, kuten mainittu Michael Jackson, mutta hänen taiteensa on taas niin merkittävä osa popmusiikin historiaa ettei sitä voi poispyyhkiä.

Mutta nuo molemmat ohjaajat olivat tehneet jo näitä tunnetuimpia elokuviaan ennen tapahtumia, joista kohu on noussut. Woody Allenin epäilyttävämpi kausi alkoi vasta ysärillä (vai 80-luvun lopulla?) ja Annie Hall ja Manhattan on tehty 10 vuotta aiemmin. Miten tulevaisuuden tapahtumat (jotka vielä osittain ovat hämäriä) on voitu saada jotenkin vaikuttamaan noihin elokuviin..?

Vierailija
6/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kyseenalaista Michael Jackson on tehnyt?

Vierailija
7/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allenit on lässytystä, pillua ja lässytystä. "KLiK"

Vierailija
8/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo Essi Renvall tähän yhteyteen kuuluu?

Huono rinnastus.

Vierailija
9/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Allenin ja Polanskin elokuvat on niin hyviä että unohdan mahdolliset rikokset. Ja tietääkseni Allen ei ole mihinkään vakavampaan syyllistynyt edes.

Ja onhan kitaristi Jimmy Page ollut sängyssä jonkun 13-vuotiaan kanssa. Kuinka moni lakkaa kuuntelemasta Led Zeppeliniä tämän takia?

Michael Jacksonin touhut oli jo niin kuvottavia, että ne alkaa mullakin jo häiritä kyllä.

Vierailija
10/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nuo molemmat ohjaajat olivat tehneet jo näitä tunnetuimpia elokuviaan ennen tapahtumia, joista kohu on noussut. Woody Allenin epäilyttävämpi kausi alkoi vasta ysärillä (vai 80-luvun lopulla?) ja Annie Hall ja Manhattan on tehty 10 vuotta aiemmin. Miten tulevaisuuden tapahtumat (jotka vielä osittain ovat hämäriä) on voitu saada jotenkin vaikuttamaan noihin elokuviin..?

ped ari  on  pe dari lapsuudesa asti. Jos katsoisit OIKEASTI tarkemmin koko Allenin tuotantoa, huomaisit heti kyllä että tekijä on PED ari. Esim. Manhattan elokuva: Mies , 42 v. seurustelee ja rak astelee sängyssä 17-vuotiaan alaikäisen nuoren tytön kanssa, vieläpä puhuu siitä kaverilleen elokuvassa. Aivan varmasti, hän olisi mielellään vaihtanut tuon 17-vuotiaan johonkin 14-vuotiaaseen...

Toinen hänen tekele, What ever works. No niin suomennappas tuo elokuvan nimi. Se tarkoittaa että "mikä tahansa toimiii" ihmiseten suhteissa. ELI esim. 67 vuotias mies ja lapsi. Täsä elokuvassa Nuori näyttelijä on puettu lasten vaatteisiin, ja hän esittää pikkutyttöä käyötkseltään jne .Hänellä on suhde ja avioliitto ikivanhan ukkelin kanssa joka pukeutuu ja käyttäytyy kuin Woody itse.

Avaa silmäsi.

Vierailija
11/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jari Sillanpään taiteilijaura käytännöllisesti katsoen tyssännyt kokonaan, kuka olisi uskonut?

Vierailija
12/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni häiritsee kyllä pedarius, koska se tunkee esiin juuri noista elokuvista ja esim Jacksonilla kappaleiden sanoissa. Vähän vaikea siinä keskittyä nauttimaan taiteesta kun mielessä pyörii vaan hyväksikäytetyt lapset.

Vierailija
13/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo Essi Renvall tähän yhteyteen kuuluu?

Huono rinnastus.

Varmaan hän tarkoitti että pedarit on ”vähän hankalia ihmisiä”.

Vierailija
14/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä meni maku molempien elokuvista. En enää katso niitä.

Vierailija
15/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woody Allenia ei ole tuomittu mistään, ja sen perusteella, mitä itse olen aiheesta lukenut, en usko että syytteissä oli mitään perää.

Vierailija
16/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota kyllä miettinyt...

Tshaikovsky oli homo ja jonkinlainen, ilmeisesti platoninen, suhde hänellä oli omaan veljen-/ sisarenpoikaansa. Poika teki sitten säveltäjän kuoleman jälkeen itsemurhan.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on, että Tshaikovskyn musiikki on silti upeaa ja lumoavaa.

Vierailija
17/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koomikko on kuulemma aika k-pää oikeassa elämässä. Mihin vetäisi rajan, jonkun ihmisen työn suhteen? Toiseksi jos puhutaan elokuvasta, niin sitä tekemässä on äkkiä tuhat ihmistä Leimaako yksi ihminen kaikkien muidenkin työn? Tulisiko lakeja rikkoneet tai muuten ikävät ihmiset jotenkin siirtää kaiken yhteisen toiminnan ulkopuolelle? 

Vierailija
18/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni koomikko on kuulemma aika k-pää oikeassa elämässä. Mihin vetäisi rajan, jonkun ihmisen työn suhteen? Toiseksi jos puhutaan elokuvasta, niin sitä tekemässä on äkkiä tuhat ihmistä Leimaako yksi ihminen kaikkien muidenkin työn? Tulisiko lakeja rikkoneet tai muuten ikävät ihmiset jotenkin siirtää kaiken yhteisen toiminnan ulkopuolelle? 

Dukomentti esimerkiksi Ingmar Bergmanista oli aika järisyttävää katsottavaa, sillä Bergman esim. pakotti rakastajatterensa eroamaan miehestään ja sitten he muuttivat ex-miehen naapuriin, aika kieroa!

Vierailija
19/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tapaus on myös Bill Cosby. Särkyykö ne kaikki hyvän mielen hetket 80-luvulla, kun hänen tv-perheensä hassutteli keskenään? En tiedä.

Hankalaa senkin takia, koska mustien ja valkoisten amerikkalaisten kuilu on Ameriikassa suuri, ja tuo Bill Cosby show toi tummaihoisille amerikkalaisille nostetta ja sellaista normaalin idylliä. Tavallaan Bill Cosbyn tuota ansiota ei voi ottaa pois ja se on suuri ansio, sitten taas se, mistä häntä on syytetty on kuvottavaa.

Vierailija
20/24 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woody Allenia ei ole tuomittu mistään, ja sen perusteella, mitä itse olen aiheesta lukenut, en usko että syytteissä oli mitään perää.

Itse uskon, että syytteissä on jotain perää. Mutta samalla uskon myös että ex-puoliso Farrow myös yritti mustamaalata häntä, oli katkera erosta.