Luotatko ylipainoisen lääkärin terveysneuvoihin?
Kommentit (14)
Paljon suurempi ongelma on mun mielestä tupakoiva lääkäri. Silti uskon kumpaakin.
Joo. Kyllä hän varmasti tietää mitä pitäisi tehdä, vaikka ei itse niin tekisikään.
No, tokihan lääkärillä teoreettista tietoa voi olla, vaikka itsekurin puute olisikin johtanut omaan lihomiseen.
"Älä tee niinku mä teen, vaan niinku mä sanon."
Eikös tuo päde aika hitsiläisen moneen asiaan tässä yhteiskunnassa? Enkä tiedä auttaako esimerkin voima.
Kiva, että kaikki muut tekevät niin kuin opettavat. Ei kun...
Ei ylipainoisella lääkärillä ole oikeutta antaa mitään terveysneuvo ja tai ainakaan niistä ei tarvitse välittää, kuten ei keuhkosyöpäpotilaalla ole oikeutta kertoa tupakoinnin vaaroista.
Tietysti luotan. Ei se että tietää että miten pitäisi tehdä tarkoita sitä että tekee niin itse.
Aika hankalaksi menisi elämä, jos kuuntelisi vain täydellisten ihmisten neuvoja.
Ap, syrjitkö vain lihavia lääkäreitä ulkonäön perusteella, vai pyydätkö reippaasti lääkärisi terveystiedot nähtäväksi. Ethän sinä voi luottaa myöskään lääkäriin joka on hankkinut itselleen urheiluvammoja, käyttää alkoholia riskirajoilla, jolla on korkea kolesteroli jne.?
Entä lapsettomaan kätilöön tai lastenhoitajaan?
Sehän se tietää miltä lihavuus tuntuu. Ja se tuntuu.
Tottahan toki. Ylipaino ei kerro mitään ihmisen terveydentilasta, elintavoista tai terveystiedosta, vaikka mulkummat ihmiset niin kuvittelevat.
Luotatteko pääministereihin joilla lyhytmatikka A tai B (Stubb, Katainen)?
No tietenkin luotan.
Onhan se käynyt lääketieteellisiä opintojakin vähintään 6v kauemmin, kuin minä.
En tietenkään. Ylipainoinen lääkäri on varmasti käynyt ylipainoisten lääkiksen, jossa opit eivät perustu tieteeseen.