Totuus ruotsalaisissta kouluista korona-aikana - yli puolet lapsista kotona, ongelmalapset eivät paikalla
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e0687be3-b58a-4774-921b-3fa2844446ef
Ja täälläkin on jankattu miten "Ruotsissakin on koulut auki, eikä mitään ole tapahtunut"
Kommentit (79)
Ja hallituksen "asiantuntija" koko ajan vedonnut siihen, miten "Ruotsissa on koko ajan käyty koulua". Ja fanit länkyttäneet samaa.
Lin olisi pitänyt aikoinaan tietää se mikä ap:llekin paljastui vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olisi riittänyt että odottaa oikeaa tietoa ennen kuin tekee hengenvaarallisia päätöksiä.
Ja minä sanoin jo viime kuussa että ongelmalapsia ei kouluissa nähdä.
Ja että Ruotsissa ei todellakaan ole kaikki lapset koulussa.
Olen koko ajan ihmetellyt, että kun sinne kouluun ei nyt kuitenkaan tule suuri osa oppilaista, niin millä logiikalla sinne tulisivat juuri ne, joiden kotiolot ovat vähintään epäselvät taikka ne, joihin ei ole saatu yhteyttä etäopetuksen aikanakaan.
Käytännössä Helsingissä sinne kouluihin menee niiden lapset jotka tottelee sokeasti. Tai jotka ei osaa suomea tms.
Ei valistuneidem lapset. Ei ongelmalapset.
Ja nuo ylläolevat sitten sairastuu.
Iltalehti ja otsikoinnin jalo taito... "yli puolet lapsista kotona" - ja sitten tekstissä: "Pahimmillaan yli puolet... Tukholmassa keskimäärin 15 prosenttia... Meillä on ollut noin 40 prosentin poissaoloja."
Eli ei ole kokonaisuudessaan yli puolet lapsista pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi riittänyt että odottaa oikeaa tietoa ennen kuin tekee hengenvaarallisia päätöksiä.
:D minäminäminäminä. Siitähän tässäkin viestissäsi olikin kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin länkytykseesi.
Tässä viestissä on kyse surkeasta minusterin työstä.
Kappas,
huono-osaisimmat ovat sielläkin jääneet pois, vaikka täällä on jankutettu että asia on toisinpäin ja fiksut vanhemmat pitää lapsensa poissa. Ei mennytkään ihan niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja hallituksen "asiantuntija" koko ajan vedonnut siihen, miten "Ruotsissa on koko ajan käyty koulua". Ja fanit länkyttäneet samaa.
Samoin kuvat terasseissa olleet huijausta, vaikka ovat auki niin ei asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin länkytykseesi.
Tässä viestissä on kyse surkeasta minusterin työstä.
Höpö höpö. Kyse on siitä, että tämä kriisi on sinulle taas yksi tilaisuus päteä netissä, kun sen ulkopuolella kukaan ei sinua kuuntele.
Ja mikä oli aloittajan pointti?
Pelkkä linkki plus karjuminen "OMG KOHU KOHU" ei ihan vielä riitä.
Ei mitään yllättävää tässäkään. Päätöksiä taidetaan tehdä mielikuvien perusteella. Totuus voikin olla ihan toisenlainen.
Näin se on. Totuus on aina tuolla jossain... Lapsia ei myöskään ole testattu tarpeeksi, liekö ollenkaan Ruotsissa. Olisi tärkeää tutkimuksellisesti testata eri ikäryhmiin kuuluvia hyvin matalalla kynnyksellä.