Englantia puhuva puoliso - miten kommunikoitte?
Onko amerikkalaisissa ja kanadalaisissa miehissä yhtään aitoa ja rauhallista miestä vai vetääkö nekin aina jotain ihme roolia small talkkeineen? Brittimiehet small talkkaako nekin?
Kommentit (20)
Englantia puhutaan brittimiehen kanssa, olen kymmenen vuotta asunut Englannissa, joten hyvin sujuu keskustelu. Olen seurustellut myös jenkkimiehen kanssa ongelmitta. Miksi luulet, että näistä maista ei löytyisi aitoja miehiä? Isoja maita kaikki ja mukaan mahtuu varmasti erilaisia persoonoita laidasta laitaan.
Englantia irkkumiehen kanssa, ja tietty rakkauden kansainvälinen kieli. Kumpikaan ei hölise turhia.
Vierailija kirjoitti:
Keskaria näyttelen.
Voi voi.. Et kai sentään?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kotona hyvin ujo ja introvertti amerikkalainen.
Onnea! Pohdin onko sellaista mahdollista löytää? Miten tapasitte?
Vierailija kirjoitti:
Englantia irkkumiehen kanssa, ja tietty rakkauden kansainvälinen kieli. Kumpikaan ei hölise turhia.
Mikä on rakkauden kansainvälinen kieli? En ymmärrä.....Small talk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettitreffeillä yli kymmenen vuotta sitten.
Brittimiehen kanssa asun, hän ei ainakaan turhia small talkaa, minä se olen meistä se höpöttäjä ja sosiaalisempi esimerkiksi kaveriporukoissamme. Englanniksi kommunikoidaan keskenään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rakkauden kansainvälinen kieli? En ymmärrä.....Small talk?
Sanaton viestintä. Lähinnä puhkikulunut kielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettitreffeillä yli kymmenen vuotta sitten.
Mikä sivusto?
Mulla on puhelias jenkki. Tyyppi vaan tykkää ladella tekstiä tulemaan. Sopii mulle, saan mä silti omat sanaseni sinne sekaan pudoteltua hengitystaukoihin :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhelias jenkki. Tyyppi vaan tykkää ladella tekstiä tulemaan. Sopii mulle, saan mä silti omat sanaseni sinne sekaan pudoteltua hengitystaukoihin :)
Miten te tapasitte? Olen saanut sellaisen käsityksen, että jenkit, kanadalaiset ja ehkä brititkin vetäisivät ylipirteää hymyilevää small talk roolia. Siksi kysyin onko englantia natiivisti puhuvista miehistä mahdollista löytää aitoa, rauhallista ja empaattista miestä?
Vierailija kirjoitti:
Keskaria näyttelen.
Vain suomalaisessa suhteessa. Onnea olet löytänyt riitapukarin!! Ap kysyi englantia äidinkielenään puhuvan kanssa.
Matrixissa puhutaan ameriikkaaa.
Zinc
Mun Uusi-Seelantilainen mies on rauhallinen eikä vedä mitään rooleja. Hyvin sujuu kommunikointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te tapasitte? Olen saanut sellaisen käsityksen, että jenkit, kanadalaiset ja ehkä brititkin vetäisivät ylipirteää hymyilevää small talk roolia. Siksi kysyin onko englantia natiivisti puhuvista miehistä mahdollista löytää aitoa, rauhallista ja empaattista miestä?
Tavattiin kaverin synttäreillä. Vaikka mies on puhelias, niin tuo ylipirteän smalltalkkaajan rooli ei vois siitä olla kauempana. Enempi tässä on kyse henk.koht. tavasta prosessoida ajatuksia puheen aikana, siinä missä esim. joku minä mietin ensin ja sitten vasta puhun. Peusluonteeltaan ja puhetulvansa takana tuo on erittäin empaattinen, jalat maassa -tyyppinen vakaa ajattelija.
Tiedän kyllä mitä ajat takaa tuolla tekopirtsakkuudella. Mä näkisin sen roolina, jota vedetään tuntemattomille kohteliaisuudesta. Toisin kuin suomalaisessa kulttuurissa, monissa muissa maissa kammoksutaan tyhjiä, sanattomia hetkiä sosiaalisessa kanssakäymisessä. Sitten kun oppii tuntemaan ihmiset lähemmin, tekopirteys karisee mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin kaverin synttäreillä. Vaikka mies on puhelias, niin tuo ylipirteän smalltalkkaajan rooli ei vois siitä olla kauempana. Enempi tässä on kyse henk.koht. tavasta prosessoida ajatuksia puheen aikana, siinä missä esim. joku minä mietin ensin ja sitten vasta puhun. Peusluonteeltaan ja puhetulvansa takana tuo on erittäin empaattinen, jalat maassa -tyyppinen vakaa ajattelija.
Tiedän kyllä mitä ajat takaa tuolla tekopirtsakkuudella. Mä näkisin sen roolina, jota vedetään tuntemattomille kohteliaisuudesta. Toisin kuin suomalaisessa kulttuurissa, monissa muissa maissa kammoksutaan tyhjiä, sanattomia hetkiä sosiaalisessa kanssakäymisessä. Sitten kun oppii tuntemaan ihmiset lähemmin, tekopirteys karisee mäkeen.
Kammoksun suomalaiseen kommukaatiokulttuuriin kuuluvia hiljaisia hetkiä ja sanattomuutta. Hyvä kun ymmärrät mitä yritän sanoa.
Suomalaista, sitruunan niellytta naamaa pidetaan erittain vastenmielisena ja epakohteliaana Amerikan mantereella.