Puoliso jättänyt 2kk vuokrat maksamatta!
Eilen ilmoitettiin minulle että mikähän homma, en tiennyt koko asiasta nitään kun olen kuitenkin joka kk vuokraa maksanut. Voi perhanan perhana, ei ollut eka kerta kun jättää maksamatta.
Kommentit (27)
Toimikaa heti!
2 kk maksamattomat vuokrat ovat purkuperuste vuokrasopimukseen. Eli ei ole edes irtisanomisaikaa, jos sopimuksen purkaa tuosta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Toimikaa heti!
2 kk maksamattomat vuokrat ovat purkuperuste vuokrasopimukseen. Eli ei ole edes irtisanomisaikaa, jos sopimuksen purkaa tuosta syystä.
Jos olisit lukenut otsikkoa pidemmälle niin ap on kyllä maksanut vuokraa joka kk
En nyt ymmärtänyt. Puoliso ei ole maksanut, mutta sinä kuitenkin olet?
Vierailija kirjoitti:
Toimikaa heti!
Luultavasti mies on vain vastuuton ja siksi jäänyt maksamatta.
Mutta tuli tässä mieleen, kun joskus on ollut palstalla kysymyksiä, että miten pääsee eroon avopuolisosta, joka ei suostu lähtemään, kun vuokrasopimus on omissa nimissä, niin näinhän se helpoiten onnistuisi. Hommaa itselleen kämpän muualta ja muuttaa, vuokrasopimus päättyy kätevästi kuin seinään ja vuokranantajan tehtäväksi jää häätää sitkeä kämppisasukas pois.
En kylläkään suosittele kuin hädän edessä, sillä tulee paitsi maksuhöiriömerkintä myös merkintä rikosrekisteriinkin, jos vuokranantaja joutuu hakemaan tarvittavat päätökset oikeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Toivon mukaan ap on maksanut vuokranantajalle oman puolikkaansa vuokrasta.
Ei kai kukaan ole niin tonttu että maksaa erikseen jo epäluotettavaksi osoittautuneelle kumppanille rahaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimikaa heti!
Jos olisit lukenut otsikkoa pidemmälle niin ap on kyllä maksanut vuokraa joka kk
Luin kyllä ja tulkitsin ap:n maksaneen osuutensa miehelle, jonka olisi pitänyt maksaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon mukaan ap on maksanut vuokranantajalle oman puolikkaansa vuokrasta.
Ei kai kukaan ole niin tonttu että maksaa erikseen jo epäluotettavaksi osoittautuneelle kumppanille rahaa???
Mä olen ollut vuokranantaja vuosikymmeniä, eikä koskaan ole kukaan pariskunta maksanut tililleni vuokraa vaan aina maksu on tullut vain toiselta.
Olisi kyllä fiksua, että kukin maksaa suoraan osuutensa vuokranantajalle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimikaa heti!
Luultavasti mies on vain vastuuton ja siksi jäänyt maksamatta.
Mutta tuli tässä mieleen, kun joskus on ollut palstalla kysymyksiä, että miten pääsee eroon avopuolisosta, joka ei suostu lähtemään, kun vuokrasopimus on omissa nimissä, niin näinhän se helpoiten onnistuisi. Hommaa itselleen kämpän muualta ja muuttaa, vuokrasopimus päättyy kätevästi kuin seinään ja vuokranantajan tehtäväksi jää häätää sitkeä kämppisasukas pois.
En kylläkään suosittele kuin hädän edessä, sillä tulee paitsi maksuhöiriömerkintä myös merkintä rikosrekisteriinkin, jos vuokranantaja joutuu hakemaan tarvittavat päätökset oikeudesta.
Ei tule merkintää rikosrekisteriin.
Ja olen tosiaan hakenut käräjäoikeudesta vuokrasopimuksen purkamisen juurikin 2 kk maksamattomien vuokrien perusteella. Se tulee sitten voimaan heti toisin kuin sopimuksen _irtisanominen_.
T. Vuojranantaja
Taas ollut vastuuton nainen ja jättänyt osuutensa hoitamatta ja sen sijaan juhlinut ja shoppaillut?
Siis ap, mitä ihmettä?? Puolisosi on ENNENKIN jättänyt vuokrat maksamatta ja annat sen EDELLEEN hoitaa vuokranneet maksun???
Tämän jälkeen jos jäätte yhteen niin ap SINÄ maksat vuokrat!! Puolisosi maksaa osuutensa (jos maksatte yhdessä) ap sinun tilillesi, ja SINÄ AP maksat vuokranantajalle!!!!
Mitään muuta vaihtoehtoa ei jäämiselle ole.
Ap eroa ja muuta omaan asuntoon. Vastuuton mies, kun altistaa sinut häädölle. Ei ole puhunut ongelmistaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen tosiaan hakenut käräjäoikeudesta vuokrasopimuksen purkamisen juurikin 2 kk maksamattomien vuokrien perusteella. Se tulee sitten voimaan heti toisin kuin sopimuksen _irtisanominen_.
T. Vuojranantaja
Niin siis heti kun asia on käsitelty eli useita kuukausia menee koko prosessiin.
t. toinen va
Ap eroa ja muuta omaan asuntoon. Vastuuton nainen, kun altistaa sinut häädölle. Ei ole puhunut ongelmistaan jne.
Miksette asu omistusasunnossa?