Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko te jaksatte vielä hoitaa itse lapsenne?

Vierailija
07.05.2020 |

Meillä kotona alkaa pikku hiljaa pinna kiristyä. Miten teillä sujuu? Kuukausi on nyt katseltu lapsia kotona ja kiristetty viulunkieltä. Onko kenelläkään muilla lasten vanhemmilla samanlaisia tunnelmia, että kauaa tätä ei enää jaksa?

Lapsettomat saa nyt hihitellä, että hihhii, mitäs teitte lapsia, mutta entäs nyt toiset vanhemmat?

Me ollaan otettu korona tosissaan tosissamme ja oltu kotona etätöissä ja karanteenia vastaavissa olosuhteissa ja vain käyty kaupassa tosi harvoin. Lapset 4v ja 7v. Mutta nyt alkaa pinna kiristyä niin paljon, että kauaa ei enää jaksa. Tuntuu, että kohta joko viulunkieli katkeaa tai viulu menee päreiksi. Mites te muut, miten olette pärjänneet ja miten luulette tästä eteenpäin pärjäävänne ja kuinka pitkään? Kuka hoitaa lapsenne?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
2/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään mitään näkökulmaa tähän? Miten tässä voi jaksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aikuisiksi asti.

Vierailija
4/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa.

Hieno homma! Montako lasta teillä on, miten saatte niiden hoidon järjestettyä ja omat työt tehtyä? Montako hoitajaa ja jaatteko tehtäviä jotenkin?

Vierailija
5/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te hankitte lauman lapsia jos ette itse viitsi hoitaa?!

Ei se ole koulun tai sossun velvollisuus.

Vierailija
6/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa liikkuminen, yhdessä tekeminen ja entistä paremmat ruuat sekä useampi kokki auttavat. Olemme luopuneet eineksistä melkein kokonaan. Etätyöt. Lapsia joutuu välillä patistelemaan hoitamaan koulutöitä loppuun. Koti ei ole yhtä siisti kuin ennen, mutta on mukavaa, kun siivoamiseenkin tulee nyt aloitteita lapsilta.

Vierailija
7/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on yksin kotona kuten monissa perheissä. Vanhemmat töissä. Lapset saa nukkua pitkään päivällä ja sitten pelata pleikkaa. Näin ei mee hermot. Opelle vaan luu kurkkuun. Kesäloma on niinkuin alkanut jo. Elokuussa sama peli jatkuu eli kakkoskorona antaa lapsille täyden vapauden eli kotikoulun. Kyllähän jokainen tälläsen perheen ainakin yhden tuntee. Vai mitä?

Vierailija
8/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koululla linja että joka aamu kello 9:30 on teams-tunti.

Vierailija
9/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tarvinnut tuohon ryhtyä. Molemmat lapset ovat olleet koko ajan hoidossa ja aikuiset töissä. Onneksi kummankaan töissä ei etätyöt onnistu.

Vierailija
10/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin lapset kotiin jo ennen kun siirryttiin etäkouluun. Ite lomautettuna, mies osin etätöissä. Muutaman kerran lapset nähneet yhtä kaveria ulkona. Muuten ollaan oltu vain kotona ja ulkoiltu. Mies yksin hoitanut kauppa-asiat.

Itse pärjään kyllä ihan hyvin, mutta varsinkin nuorempi lapsi on kyllä tästä eristäytymisestä kärsinyt kun on kovin sosiaalinen tyyppi. En haluaisi laittaa lapsia kouluun, mutta aloitan itsekin työt taas ensi viikolla. En ole vieläkään päättänyt mitä teen koulun suhteen. Tällä alueella ei kyllä ole ollut vielä yhtään tartuntaa.

Vierailija
11/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille suurin ongelma tulee siitä, että toinen ei voi vaikkapa viedä lapsia pidemmäksi aikaa mihinkään tai itsekään ei oikein tässä tilanteessa voi lähteä vaikka ravintolaan+leffaan. Normaalitilanteessa pärjäämme oikein hyvin ilman lastenhoitoapua (sitä otetaan vastaan muutaman kerran vuodessa), vaikka toinen on erityislapsikin.

Mutta ehdottomasti oma aika on nyt vähentynyt ihan sen vuoksi, että ei ole oikein mitään muuta kuin lenkki tai metsä, miten voi mennä viettämään omaa aikaa. Tai toinen ei voi vaikkapa lähteä sukulaisiin lasten kanssa kylään, jotta toinen voi rauhassa siivota. Se on kyllä ollut yllättävän raskasta, en halua valehdella ja esittää niin kuin mikään ei olisi muuttunut ja kaikki olisi helppoa ja kivaa.

Vierailija
12/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ensi viikolla saa jo viedä päiväkotiin? 15. päivä. En tiedä miten ihmiset jaksaa, itse en olisi jaksanut. Puolitoista viikkoa kokeilin tehdä etätöitä 3 vuotiaan kanssa, mutta ei sujunut niin vein päiväkotiin. Olen 9-16 puhelinpäivystyksessä vastaamassa asiakkaiden soittoihin niin ei sitä aikaa pieni lapsi jaksa itseään viihdyttää.

Vierailija
13/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa.

Hieno homma! Montako lasta teillä on, miten saatte niiden hoidon järjestettyä ja omat työt tehtyä? Montako hoitajaa ja jaatteko tehtäviä jotenkin?

Kaksi.

Ei meitä ole muita kuin me vanhemmat, jotka teemme töitä kotitoimistossa.

Ainoa asia joka puuduttaa välillä on ruoanlaitto. Sitä on ihan koko ajan. Ja aina knu menen keittiöön se on täynnä likaisia astioita.

Tilaan ruokatomiituksen kerran viikossa ja sekin on alkanut vähän kyllästyttää koska toienn lapsi on tosi kranttu syömään ja haluaa aina samaa.

Vierailija
14/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton. En jaksaisi hoitaa itse lapsiani oli koronaa tai ei. Hankkisin kyllä jonkun filipiinon hoitamaan niitä täyspäiväsesti. Hengästyin jo tästä kaikesta niin että taidan mennä hetkeksi pitkälleni.

Vierailija
15/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken päiviä koulun aukeamiseen. 2. lk ja 4. lk täällä. Mies ja minä molemmat etätöissä kotona. Onneksi on iso talo niin voi mennä ottamaan happea välillä. Mutta silti, tj 4.

Vierailija
16/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin selviän vaikka olen totaaliyksinhuoltaja. Lasten hoitaminen ei ole se ongelma varmaan monessakaan perheessä, vaan se että töidenteosta ei tule mitään lasten kanssa. Onneksi olen lomautettuna, en tosiaankaan pystyisi tekemään töitä 2-vuotiaan, ekaluokkalaisen ja kolmasluokkalaisen kanssa. Eivät selviä tehtävistään ja niiden palautuksesta ilman apua.

Meillä on ollut täysin kotikoulua, ei puhettakaan etäopetuksesta. Tehtävät tulee silmään ja äiti opettaa. Mutta kuten sanottu, onneksi siihen on mahdollisuus nyt.

Vierailija
17/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muille tehnyt hoidettavaksi lastani muutenkaan. Toki opiskelu on nyt vähän hankalampaa ja hitaampaa, mutta sellaista se on. Outo ajatus, että tekisin lapsia enemmän kuin jaksan itse hoitaa.

Vierailija
18/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kuulla, ettei tämä niin helppoa muillekaan ole. Palstaa kun katsoo niin saa sen kuvan, että kaikille on ihan sama vaikka mentäisiin kuinka pitkään lapset kotona vaan... tsemppiä!

Vierailija
19/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, kun pitää koko koulupäivä olla lapsen vieressä.

Vierailija
20/44 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa kun joutuu itse omat lapsensa hoitamaan eikä voikaan viedä päivähoitoon tai kouluun mitkä maksetaan pääosin hyvätuloisten verorahoilla. Eli sitäkään ei itse tarvitse käytännössä maksaa. Näitä asioita pitäisi miettiä ennen jalkojen levittämistä eikä vasta sen jälkeen. Sen verran pitäisi aikuisella ihmisellä olla järkeä päässä. N36