Kauanko te jaksatte vielä hoitaa itse lapsenne?
Meillä kotona alkaa pikku hiljaa pinna kiristyä. Miten teillä sujuu? Kuukausi on nyt katseltu lapsia kotona ja kiristetty viulunkieltä. Onko kenelläkään muilla lasten vanhemmilla samanlaisia tunnelmia, että kauaa tätä ei enää jaksa?
Lapsettomat saa nyt hihitellä, että hihhii, mitäs teitte lapsia, mutta entäs nyt toiset vanhemmat?
Me ollaan otettu korona tosissaan tosissamme ja oltu kotona etätöissä ja karanteenia vastaavissa olosuhteissa ja vain käyty kaupassa tosi harvoin. Lapset 4v ja 7v. Mutta nyt alkaa pinna kiristyä niin paljon, että kauaa ei enää jaksa. Tuntuu, että kohta joko viulunkieli katkeaa tai viulu menee päreiksi. Mites te muut, miten olette pärjänneet ja miten luulette tästä eteenpäin pärjäävänne ja kuinka pitkään? Kuka hoitaa lapsenne?
Kommentit (44)
Kyllä ennen lasten tekoa punnitsin, pystynkö elättämään ja hoitamaan lapset yksin.
Jäin lopulta yh:ksi, mutta täytyy myöntää, etten pystynyt mielessäni ennakoimaan tilannetta, jossa koulut menevät kiinni ja minun täytyy asiantuntijaetätyön ohessa vastata alakoulussa olevien lasteni koulutuksesta (etäopetus on lista tehtäviä Wilmassa).
Onhan tämä jotenkin sujunut, mutta raskasta on ollut. Toivoin, että työtön etävanhempi olisi ottanut edes osan lasten koulunkäynnistä huolehdittavakseen, mutta hänen sanojensa mukaan se on hänelle liian raskasta eikä hänellä ole aikaa. Hän ei ilmeisesti miettinyt voimavarojaan ennen lastemme hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa kun joutuu itse omat lapsensa hoitamaan eikä voikaan viedä päivähoitoon tai kouluun mitkä maksetaan pääosin hyvätuloisten verorahoilla. Eli sitäkään ei itse tarvitse käytännössä maksaa. Näitä asioita pitäisi miettiä ennen jalkojen levittämistä eikä vasta sen jälkeen. Sen verran pitäisi aikuisella ihmisellä olla järkeä päässä. N36
Minä olen keskituloinen, mieheni jopa hyvätuloinen. Olen maksanut veroja ihan riittävästi siihen, että vien lapseni kouluun ja hoitoon. Kukas muuten sinun koulutuksesi on maksanut? Kovin hyvin se sivistys ei kohdallasi tosin näytä onnistuneen, kun heittelet asiattomuuksia jalkojen levittämisestä.
Mulla ainakin hermoromahdus lähellä. Lapset 4v ja 8v ja ne tappelee, riitelee, huutaa, kirkuu ja ärsyttävät toisiaan ihan kokoajan aamusta iltaan joka saakelin päivä. Onneksi käyvät isänsä kanssa välillä töissä niin saan hetken lepuuttaa korvia ja hermoja.
Voin hoitaa vaikka siihen asti kunnes kuolo korjaa. Ihme vinkumista, että ei edes omia kakaroita jakseta. Kyllä siinä on ihan aiheellista todeta, että mitäs teit riesaksi ne, jos ei jaksa.