Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvaton lapsuus on tehnyt ihmissuhteista vaikeita

Vierailija
07.05.2020 |

Olen vasta melko myöhään ymmärtänyt sen, että tämän takia minulla on ollut suuri tarve kokea monet suhteet toisiin ihmisiin erittäin läheisinä, olivat ne sitä todellisuudessa tai eivät. Olen yrittänyt saada niistä jotain sellaista, mitä kotona jäin ilman. Minulla on ollut valtava tarve kokea edes jossakin olevani hyväksytty ja tärkeä. Vasta melko myöhään olen tajunnut sen, että ihmisen osa on olla elämässään pääosin yksin.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli turvaton lapsuus. Päätin muuttaa sen hyödyksi, kouluttauduin opettajaksi ja haluan työssäni olla välittävä ja turvallinen aikuinen jokaiselle lapselle. Tiedän että kaikki eivät kotoa saa turvaa.

Sama

Vierailija
62/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli turvaton lapsuus. Päätin muuttaa sen hyödyksi, kouluttauduin opettajaksi ja haluan työssäni olla välittävä ja turvallinen aikuinen jokaiselle lapselle. Tiedän että kaikki eivät kotoa saa turvaa.

Sama

Oletko tyytyväinen päätökseesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Vai koetko jälkikäteen tuon uravalinnan uhrauksena?

Vierailija
64/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tulimme miesystävän kämpälle ja tämä lähti hakemaan pizzaa ravintolasta. Kului aikaa ennen kuin tämä tuli, olin 10 minuutin jälkeen jo mennyt paniikkiin.

Nyt tiedän mistä se johtuu.

Vierailija
65/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun tulimme miesystävän kämpälle ja tämä lähti hakemaan pizzaa ravintolasta. Kului aikaa ennen kuin tämä tuli, olin 10 minuutin jälkeen jo mennyt paniikkiin.

Minä en edes saa miestä itselleni kun olen liian synkkä ja ankea ihminen.

Vierailija
66/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu. Ja jos kerrot tuollaisista tuntemuksista jollekin, niin ihmiset eivät tahdo käsittää mitä sanot heille.

Vierailija
67/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimintakyky on huono kun tehtiin niin pahoja asioita että se vaikuttaa tässä päivässä vielä.

Edellinen.

Vierailija
68/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu. Ja jos kerrot tuollaisista tuntemuksista jollekin, niin ihmiset eivät tahdo käsittää mitä sanot heille.

Saatetaan sanoa ettei aikuisen pitäisi olla tuollainen, mutta minkäs teet, kun et ole aikanaan saanut kaikkia tarvitsemiasi rakennuspalikoita, jotta kokisit olosi turvalliseksi yksiksesi.

Vierailija
69/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki käsitä, terapeutti kyllä.

Muistin jotenkuten asioita, kuten sen että mut on jätetty yksin pienenä.

Tarkemmin en muista mutta vauvalle se on ollut kohtalokasta.

Vierailija
70/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatetaan sanoa ettei aikuisen pitäisi olla tuollainen, mutta minkäs teet, kun et ole aikanaan saanut kaikkia tarvitsemiasi rakennuspalikoita, jotta kokisit olosi turvalliseksi yksiksesi.

Olen riitojen aikana puolison lähtiessä ulos jäähdyttelemään tunteitaan ollut lukuisia kertoja vakuuttunut siitä, että nyt minut on lopullisesti jätetty.

Vierailija
71/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen riitojen aikana puolison lähtiessä ulos jäähdyttelemään tunteitaan ollut lukuisia kertoja vakuuttunut siitä, että nyt minut on lopullisesti jätetty.

Vähitellen olen tajunnut, että lukuisia hylätyksi tulemisen kokemuksia on paljon vaikeampi työstää kuin jos kyse olisi pelkästä yksin jäämisen pelosta. Vaikeasta tilanteessa mieli muistaa liiankin hyvin, kuinka monta kertaa sitä onkaan jäänyt peloissaan yksin.

Vierailija
72/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Moni vaikean lapsuuden kokenut tehtäväkseen auttaa muita. Ihmisten auttaminen voi antaa paljon.

Vierailija
73/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Moni vaikean lapsuuden kokenut tehtäväkseen auttaa muita. Ihmisten auttaminen voi antaa paljon.

Tietysti jokainen on silti arvokas ihmisenä, vaikka ei pitäisikään huolta kuin itsestään.

Vierailija
74/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, lempeä äiti, mut tyranni isä, erittäin epävakaa, suuttuu milloin mistäkin ei kiva, nykyään säälin ja nauran, on niin naurettava ukko

Mut isän takia en koskaan uskaltanut seurustella koska ois pitänyt viedä sit joskus poikaystävä näytille ja tiedän et ois nolannut mut täysin ja sen pojan

En koskaan tai ani harvoin kutsuin ketään kyläilemään, koska isä ei oikein tykkää kenestäkään muusta kuin itsestään,

Vierailija
76/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seonhulku kirjoitti:

Sama mulla, lempeä äiti, mut tyranni isä, erittäin epävakaa, suuttuu milloin mistäkin ei kiva, nykyään säälin ja nauran, on niin naurettava ukko

Mut isän takia en koskaan uskaltanut seurustella koska ois pitänyt viedä sit joskus poikaystävä näytille ja tiedän et ois nolannut mut täysin ja sen pojan

En koskaan tai ani harvoin kutsuin ketään kyläilemään, koska isä ei oikein tykkää kenestäkään muusta kuin itsestään,

Mietitkö sitä vaihtoehtoa että olisit katkaissut välit? Eivät kaikki ole vanhempiensa kanssa tekemisissä.

Vierailija
77/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistanut kuolemantunteen varhaislapsuudestani, se liittyy useisiin tapahtumiin.

Ja kiva sitten kun se iskee täysillä takaumana aikuisena jolloin olen tietysti taas yksin.

70

Vierailija
78/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne! Jostain syystä olen vieläpä joutunut uudestaan ja uudestaan aikuisena tilanteisiin, missä toinen ehdottaa yhteydenpitoa ja tutustumista ja kun sitten otan yhteyttä, toinen ei vastaakaan. Saan jatkuvasti kokea tuollaista. Pitkään jaksoin ylläpitää toivoa, mutta nyt en enää. Tunnen huonoina päivinä olevani kuin se kirjahyllyn ruma esine, mistä kukaan ei tiedä mikä se on ja miksi sitä säilytetään,mutta siellä se kuitenkin on muiden joukossa, vähän kuin säälistä. Olen ilmeisesti liian outo muiden seuraan.

Vierailija
79/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muistanut kuolemantunteen varhaislapsuudestani, se liittyy useisiin tapahtumiin.

Ja kiva sitten kun se iskee täysillä takaumana aikuisena jolloin olen tietysti taas yksin.

70

Siihen ei totu koskaan. Minulla tuli pitkään flashbackeja erilaisissa tilanteissa, kun jokin palautti mieleen miten minua oli pahoinpidelty lapsena. Luulin silloin, että vanhempi ei lopeta pahoinpitelyä ennen kuin olen kuollut. Aika pitkään kesti ennen kuin osasin yhdistää mistä kuolemanpelkoni oli saanut alkunsa.

Vierailija
80/118 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne! Jostain syystä olen vieläpä joutunut uudestaan ja uudestaan aikuisena tilanteisiin, missä toinen ehdottaa yhteydenpitoa ja tutustumista ja kun sitten otan yhteyttä, toinen ei vastaakaan. Saan jatkuvasti kokea tuollaista. Pitkään jaksoin ylläpitää toivoa, mutta nyt en enää. Tunnen huonoina päivinä olevani kuin se kirjahyllyn ruma esine, mistä kukaan ei tiedä mikä se on ja miksi sitä säilytetään,mutta siellä se kuitenkin on muiden joukossa, vähän kuin säälistä. Olen ilmeisesti liian outo muiden seuraan.

Niin tuttua! En usko, että torjuntaan kunnolla tottuu koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi