Entisen yläasteeni pahin koulukiusaaja työskentelee nyt lastensuojelussa
Monta elämää pilasi ja nyt sitten työskentelee lastensuojelun parissa...
Kommentit (115)
Hoitoalalle hakeutuu kyllä todella paljon kiusaajia (naiset) miesvaltaisista aloista en niin tiedä mihin ne kiusaajat hakeutuvat. Ehkä raksa?
Itseäni kiusattiin paljon koulussa ja moni hakeutui juuri hoitoalalle.
Itse vaihdoin alaa aikuisiällä ja päädyin hoitoalalle. Olen ollut reilu vuoden verran nykyisessä työssä ja huomannut hyvin paljon jonkin asteen "kiusaamista", selän takana p*skan puhumista, ivailua ym. Apua pyydettäessä usein silmien pyörittelyö, huokailua jne. Myös kateutta monia hyviä työntekijöitä kohtaan ja "paremman näköisiä" tai erillaisen näköisiä kohtaan.
Itse olen saanut eräältä keski-ikäiseltä naiselta avoimen halveksevia katseita, kylmää, halventavaa kohtelua kun ollaan tehty yhdessä työtä, myös esim taukotiloissa tältä naiselta törkeää/ivallista mulkoilua ja hän on koittanut ottaa muitakin siihen mukaan. Perään myös porukassa lapsellista hihittelyä/räkättelyä. Ihan kuin ylä-asteella olisi. Nyt jo alan vaihdos mielessä.
Onko tuo yllätys, kun 94% lastensuojelun työntekijöistä on naisia?
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalle hakeutuu kyllä todella paljon kiusaajia (naiset) miesvaltaisista aloista en niin tiedä mihin ne kiusaajat hakeutuvat. Ehkä raksa?
Itseäni kiusattiin paljon koulussa ja moni hakeutui juuri hoitoalalle.
Itse vaihdoin alaa aikuisiällä ja päädyin hoitoalalle. Olen ollut reilu vuoden verran nykyisessä työssä ja huomannut hyvin paljon jonkin asteen "kiusaamista", selän takana p*skan puhumista, ivailua ym. Apua pyydettäessä usein silmien pyörittelyö, huokailua jne. Myös kateutta monia hyviä työntekijöitä kohtaan ja "paremman näköisiä" tai erillaisen näköisiä kohtaan.
Itse olen saanut eräältä keski-ikäiseltä naiselta avoimen halveksevia katseita, kylmää, halventavaa kohtelua kun ollaan tehty yhdessä työtä, myös esim taukotiloissa tältä naiselta törkeää/ivallista mulkoilua ja hän on koittanut ottaa muitakin siihen mukaan. Perään myös porukassa lapsellista hihittelyä/räkättelyä. Ihan kuin ylä-asteella olisi. Nyt jo alan vaihdos mielessä.
Miehissä kiusaajat päätyvät monesti johtotehtäviin eli pääsevät jatkamaan kiusaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
fdyy kirjoitti:
Jos kiusaaja oikeasti katuu ja kypsyy jo nuorena. Sitten ne kiusatut muuttuvat itse kiusaajiksi. Aika outoa. Ironista. Kokemusta on.
Kiusaaja on aina kiusaaja. Vaikka töissä ei taipumus tulisi esiin, tulee se vapaa-ajalla.
Etenkin kun kohtaa kiusaamiaan ihmis/tunnistaa sellaisia.
Ai kamala, kun itse näkee huolella ylläpidetyn maskin tippuvan suoraan kasvojen yltä. 😂😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän on lastensuojelussa jos on lähäri? Lastensuojelussa ovat töissä sosionomit sosiiaaliohjaajina, sekä valtiotieteen maisterin suorittaneet sosiaalityöntekijät. Eli nyt kiinnostaa mikä hänen toimenkuva on.
Ni
Lastensuojelussa työskentelee myös lähärit...
En ole kyllä kuullutkaan. t. lastensuojelun sosiaalityöntekijä.
Laita hänen työpaikalle sähköpostia missä kerrot koulukiusaajataustasta 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän on lastensuojelussa jos on lähäri? Lastensuojelussa ovat töissä sosionomit sosiiaaliohjaajina, sekä valtiotieteen maisterin suorittaneet sosiaalityöntekijät. Eli nyt kiinnostaa mikä hänen toimenkuva on.
Ni
Laitoksissa ohjaajina jonkun verran vielä.
Tosin eläköitymään päin ja toimet muunnetaan sosionomeille.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...kuka sitten on kiusaaja?
Mites metoon ympärillä tällä meiningillä kävikään?
Parit tuomiot tais napsahtaa häiriköinnistä ja mustamaalamisesta..
Vierailija kirjoitti:
kannatan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä terveyskeskuksessa työskentelee ylipainoinen eläkeikää lähentelevä psykiatri, jolla on todennäköisesti jotain lonkkavikaa, koska pääsee kävelemään huonosti. Yksi polin hoitajista on itsekin 6-kymppinen, ja aina ilkkuu ja ilmehtii selän takana tälle huonosti kävelevälle lääkärille, kun hän tulee kahvihuoneeseen. Kukaan muu meidän hoitajista ei tee vastaavaa. Olen aina ollut sitä mieltä, että tämä hoitaja on entinen koulukiusaaja.
Taidat olla tosikko. Huumori on työpaikan suola..
Kyllä se huumori löytyy meidän terveyskeskuksessa ihan muista asioista. Tämän ikääntyneen lyhytkasvuisen rouvan tekemisistä se ei löydy. Ja muista asioista, muista työntekijöistä tai potilaita pilkkaamaamattomista asioista se toki löytyykin. t. se, jolle kommentoit.
Tämä on totta. Vaurioituneet tai sairaasti vallanhaluiset haluavat ls töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni
Meidän kunnassa lähärit työskentelevät lastensuojelun perhetyössä. Ei päätäntävaltaa, mutta paljon kirjauksia, jotka vaikuttavat sosiaalityöntekijän päätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voi myös muuttua, se kiusaaja voi nyt olla ihan perustyyppi ja käsitellyt omat demoninsa. Paha sanoa tilanteesta mitään jos kuullaan vain sen kiusatun ja kenties traumatisoituneen näkemys asiasta.
Esim ap kirjoittaa että tää tyyppi tuli hyvästä perheestä. Mistä hän sen voi tietää millaiset perheolot jollain on OIKEASTI ja mitä joku on ehkä kärsinyt kotonaan.
Kiusaaminen on aina väärin ja se jättää syvät jäljet. Olen pahoillani että ap joutui sellaista kokemaan. Itsekin keskeytin peruskoulun joksikin aikaa kun kiusaaminen kävi niin pahaksi. Myöhemmin olen käynyt läpi niitä asioita ja muutamalle idiootille antanut anteeksikin. Ja osa kasvaa "hyviksi ihmisiksi" ja häpeää aiempaa toimintaansa.
Mun mielestä se, että on joskus kiusannut ei tarkoita ettei vois toimia lastensuojelutyössä.
Aivan sama. Mutta miten se niin käy että juuri luuserit menevät ls työhön?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voi myös muuttua, se kiusaaja voi nyt olla ihan perustyyppi ja käsitellyt omat demoninsa. Paha sanoa tilanteesta mitään jos kuullaan vain sen kiusatun ja kenties traumatisoituneen näkemys asiasta.
Esim ap kirjoittaa että tää tyyppi tuli hyvästä perheestä. Mistä hän sen voi tietää millaiset perheolot jollain on OIKEASTI ja mitä joku on ehkä kärsinyt kotonaan.
Kiusaaminen on aina väärin ja se jättää syvät jäljet. Olen pahoillani että ap joutui sellaista kokemaan. Itsekin keskeytin peruskoulun joksikin aikaa kun kiusaaminen kävi niin pahaksi. Myöhemmin olen käynyt läpi niitä asioita ja muutamalle idiootille antanut anteeksikin. Ja osa kasvaa "hyviksi ihmisiksi" ja häpeää aiempaa toimintaansa.
Mun mielestä se, että on joskus kiusannut ei tarkoita ettei vois toimia lastensuojelutyössä.
Eivät voi muuttua. Pahasti muita kiusannut ihminen pitäisi olla terapiassa.
Oltiinkohan me samalla luokalla? Mun luokalta kans pahin kiusaaja päätyi lastensuojelutöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ihminenhän ei ole koskaan katunut mitään mitä on tehnyt yläkoululaisena. Ja kaikki ovat tismalleen samoja ihmisiä samoine käsityksineen oikeasta ja väärästä kuin mitä olivat lapsina. Minkäänlaista kasvua ja kypsymistä ei ole voinut tapahtua. Tietenkin oli häneltä väärin kiusata muita lapsena mutta pitääkö sen virheen nyt määrittää hänen koko loppu elämänsä?
Ei ylä asteelainen psykopaatin alku enää muutu
Sanotaan, että koulukiusaajilla om huono itsetunto. Sanotaan myös, että alkoholistiperheiden lapsilla on huono itsetunto...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän moniakin entisiä narkomaaneja jotka ovat kouluttautuneet lähihoitajiksi raitistuttuaan....
Kuullut samaa, ja sit ne jää kii siitä kun potilaille tarkoitettuja lääkkeitä on kummasti "kadonnut" ja vasta sen jälkeen aletaan tutkiin taustoja?
Mikäs ihme se on, jos käyttää lastensuojelun palveluita?