Vuonna 1994 missifinalisti päästi suustaan uskomattoman sammakon
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b0de0b1b-c6c1-49f9-9175-52765f…
En nosta tätä juttua sen takia mitä kyseinen missi on joskus hermostuksissaan vahingossa sanonut, vaan haluan osoittaa tällä sitä millainen some on. Alkaa tuntumaan jo jopa vaaralliselta kun mikä tahansa kuva tai keskustelu, jonka on nimellänsä netissä tai julkisuudessa käynyt voidaan nostaa vuosien takaa puheenaiheeksi ja näin ollen myös koko elämä voi mennä pilalle koska vain. Otetaan esimerkkinä vaikka meemit. Kenestä vain voi tulla meemi vaikkapa vuoden tai 20 vuoden päästä, joka aiheuttaa merkittävää haitaa elämässä.
On jotenkin hullua, että somella voidaan herättää henkiin mikä tahansa asia menneisyydestä.
Nekin kuvat mitkä ovat omassa kännykässä, ehkäpä toisten silmille sopimattomia, saattavat joku päivä vuotaa minne tahansa. Ehkä vahingossa, ehkä jonkun toisen toimesta, ehkä itse haluat laittaa ja myöhemmin kadut. Some on vaarallinen eikä se koskaan unohda. Tämän päivän pieni virhe vainoaa loppu elämän ja voi kasvaa aivan liian suuriin mittakaavoihin.
Kommentit (39)
ei somen vaaroja tajuta kunnolla vielä.
Kieltämättä käy enemmän sääliksi kuin huvittaa. Toisaalta ikivanha juttu, joten mitä väliä?
ei tämä kyseinen keissi ole mikään katastrofi (vaan pikkumoka) kenenkään kannalta, mutta noin yleisesti ottaen some on vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä käy enemmän sääliksi kuin huvittaa. Toisaalta ikivanha juttu, joten mitä väliä?
Tämä oli vain melko harmiton esimerkki.
ap
Onpa kaunis 45-v nainen, ei mulla muuta...
Vierailija kirjoitti:
Onpa reippaasti shopattu 45-v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää 60-vuotiaalta vähintään.
Ja "empaattinen" Krista Kosonen jakoi somessa tätä mokaa. Maailmaa riittää halattavaksi, mutta nuoren naisen vuosikymmenten takainen lapsus saa pahantahtoisen Suomi-vihaajan intoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
No mitä se sano?
Että haluaa tehdä töitä väkivallan ja eläinkokeiden puolesta....😂
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi nyt hupaisa juttu.
that's not the point
No kerrankos sanat menee vähän solmuun.
Ei mulla tullut tuosta mitenkään "bimbo osoitti tyhmyytensä"-fiilis, vaan lähinnä sellainen että olipa hauskasti sattumus. Kun joku on noin kaunis, se saa pienet kömmähdykset anteeksi.
Jos ihmiskunta on vielä olemassa vaikka 500 sadan vuoden päästä, onkohan vauva.fi keskustelutkin saatavilla jossain nettimuseossa, "tälläisiä puheenaiheita ihmisillä oli vuonna 2020"
Arman A ja Krista K ovat valmiina kiusaamaan aina kun tilaisuus tulee. Onneksi kiusankohde suhtautuu kömmähdykseensä huumorilla. Pisteet hänelle.
Sanoisin että Arman ja Krista eivät välttämättä juuri ajatelleet mitään jakaessaan tällaista. Nimenomaan ajatellaan sen olevan hauskaa, niinkuin kaikki muukin vastaava, mutta voisi ajatella, että tulevaisuudessa toisten kuvien jakaminen voisi olla epäsoveliaampaa kuin nykypäivänä.
No, paineen alla voi sattua mitä vaan
Mikä se Armankin luulee olevansa. Kehtaa pilkata suomalaisia. Saisi mennä takaisin Iraniin. Täällä hän on vain murentamassa yhteiskuntaamme.
Harvinaisen ilkeä "ihminen".
No yksi sana meni hätäpäissään vähän väärin...