IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…
Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(
Kommentit (633)
Miehet saa ilmaset silmälasit ja ruoan armeijassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä on hyvä juttu. En ymmärrä miksi kukaan vastustaa tätä, sillä muissakin vastaavissa hygieniatuotteissa on 10% alv. Millä perusteella kuukautissuojissa pitäisi olla korkeampi alv?
Koska se koskettaa vaan naisia ja on ihan heidän oma ongelmansa.
T.mies
Okei, eli vastustat ihan vaan periaatteesta. Aika surullista tuollainen naisviha, itsestäni olisi hirveää elää vihaten 50% maailman väestöstä.
Loputtomien oikeuksien ja etuuksien lappamisen vastustaminen naisille on vihaa? Ok.
Seuraavaksi maksetaan naisten meikitkin? -eri
Eihän tuossa ehdotuksessa olla tarjoamassa suojia kenellekään ilmaiseksi. Arvonlisäveroprosentin alentaminen vastaavien hygieniatuotteiden tasolle ei ole minkäänlaista etuuksien lappamista naisille.
Onko sinun taloutesi todellakin 50 sentistä kiinni?
EI KYSE OLE MINUSTA, vaan periaatteesta ja tasa-arvosta.
Mutta samaa vinkumista ei tule silloin, kun mies käy kaupassa ostamassa suojia vaimolleen tai tyttärelleen. Se on melkein vaatimus, että mies on kunnon mies ja maksaa sen tietysti omista rahoistaan. Se siitä tasa-arvosta.
En tiedä miten sinun parisuhteessasi tai perheessäsi toimitaan, mutta minun mieheni ostaa silloin tällöin kuukautissuojia ja minä taas ostan silloin tällöin parranajovälineitä. Se kun riippuu ihan siitä kumman vuoro on käydä kaupassa ja mitä ostoslistassa lukee. Ostamme monia muitakin asioita, jotka ovat tarkoitettu pelkästään toiselle. Mieheni esimerkiksi ostaa välillä oliiveja, vaikkei niistä pidäkään. Minä taas ostan Dr. Pepperiä, vaikka inhoan sitä. Mielestäni tämä on aika tasa-arvoista.
Mutta silti itket täällä palstalla menkkatasa-arvosta ja peukutat kommentteja, joissa sanotaan, että miehille kaikki olis ilmaista. Ja sitten vielä miehesi ostaa sulle suojia... Just joo. Ota vastuu itsestäsi hyvä nainen.
Enpä ole itkenyt missään vaiheessa. Ja mistäs sinä tiedät mitä viestejä minä olen peukuttanut. Suollat aika harhaisen kuuloista tekstiä. Et vissiin osaa lukeakaan kovin hyvin? Kuten sanoin, vuoroin vieraissa, eli minäkin ostan miehelleni sellaisia juttuja, joille minulla ei ole käyttöä. Olisi aika tyhmää, että kävisimme mieheni kanssa erikseen kaupassa ostamassa omat juttumme, helpompi on ostaa samalla kertaa molempien tarvitsemat asiat.
Vierailija kirjoitti:
0.90€ halvin sidepaketti ihan oikeasti nyt.
Epäterveellistä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...
Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?
Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.
Minä en häpeä naisia, vaan häpeän sinua. Yrität ylentää itsesi miesten silmissä alentamalla ja häpeämällä omaa sukupuoltasi. Etkä osaa edes kirjoittaa. Häpeät omaa sukupuoltasi yhden kirjoittajan ja peukuttajien tähden. Miksi et silpoisi itseäsi saman tien ja muuta sukupuoltasi mieheksi, kerta niin häpeät naiseuttasi?
Ja kivasti vedetty överiksi. Minua hävettää tämmöiset aloitteet, missä naiset vänisee aivan turhista asioista, vaikkei se ole suurimmalle osalle mikään ongelma. Mikään tässä maailmassa ei ole ilmaista eikä me mahdeta biologialle mitään. Miksi ihmeessä suojien hintaa pitäisi laskea saatika antaa ilmaiseksi? Toki kaikista köyhimmille voisi jakaa jotain hygieniakasseja, mutta muuten jokainen ostakoot itse suojansa. Minä en häpeä naiseutta, vaan häpeän näitä uhriutujia, jotka saavat naiseuden näyttämään heikkoudelta eikä olla itse valmiita käyttämään vähän mielikuvitusta, miten voisi suojata itseään kuukautisten aikana, jos se parin euron sidepaketti ottaa niin koville.
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään moni tässä ketjussa ei ole kokenut, millaista on tunkea keittiöpyyhe housuihin ja jättää myös kipulääkkeet ostamatta. Ihan Suomessa tällä tavalla.
Ja selvästikään teillä ei ole prioriteetit kunnossa. Yhä edelleenkään niihin ei paljoa rahaa uppoa. Ja alvin laskulla ei merkittävää hinnanlaskuakaan näin saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet saa ilmaset silmälasit ja ruoan armeijassa!
Jopa armeijassa naiset ovat etuoikeutettuja. He saavat kaiken minkä miehetkin saavat + ylimääräistä varusrahaa.
Johan on riita ja ties monennenko kerran. Ja taas on suurimpana riidanaiheena se, että naisten ja miesten anatomialla on eronsa. Huokaus.
Olen viisikymppinen kuukupin käyttäjä. Kuppi on minun kannaltani parasta, mitä kuukautisten tiimoilta on keksitty. Minulla on rahaa ostaa vaikka toinenkin kuppi tai ihan kassillinen kuppeja, jos mieli tekee. Aina ei ole ollut näin.
Neljäkymmentä vuotta sitten olin teinityttö veljeslaumassa, jossa kaikki saivat saman, pienehkön summan viikkorahaa. Minä käytin valtaosan viikkorahoistani tamponeihin, kun veljeni ostivat koko rahalla karkkia ja kaikenlaista muuta kivaa. Kyllä siinä tuli sellainen olo, että tyttönä olemisesta sai rangaistuksen.
Hyvin köyhissä tai kuukautisiin esimerkiksi jumalan asettamana kirouksena suhtautuvissa perheissä ja monessa maailmankolkassa olevaa tilannetta meistä useimpien on vaikea edes kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...
Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?
Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.
Minä en häpeä naisia, vaan häpeän sinua. Yrität ylentää itsesi miesten silmissä alentamalla ja häpeämällä omaa sukupuoltasi. Etkä osaa edes kirjoittaa. Häpeät omaa sukupuoltasi yhden kirjoittajan ja peukuttajien tähden. Miksi et silpoisi itseäsi saman tien ja muuta sukupuoltasi mieheksi, kerta niin häpeät naiseuttasi?
Jos tälle voisi antaa monta yläpeukkua.. pahimpia ovat tuollaiset naiset jotka alentavat muita naisia Ja itse ovat ”vähän niinkuin miehiä, ei yhtä noloja niinkuin muut äm.mät.” Ihan samanlaisia olette ja kunnon sovinisteja, yök.
Jep, tuollaiset naiset ovat alinta saastaa. Alentavat muita naisia ja halveksuvat miesten kanssa kilpaa naisia ja naiseutta, ovat itse naisia. Luulevat pääsevänsä sillä tavalla jotenkin muiden naisten yläpuolelle. Luuleeko tuokin raukka, että se saa omaa sukupuoltaan häpeämällä itselleen arvostusta? Luuleeko tuo, että kukaan mies todellisuudessa arvostaisi enemmän naista, joka vihaa ja halveksii naiseutta? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa alle 30 e ja kestää useita vuosia.
Edelleenkään kaikki eivät voi käyttää tätä, Jankka-Jaakko.
Jos alvia lasketaan, niin käyköhän kuitenkin niin että sidevalmistajat pitävät hinnan entisellään eli he saavat näin enemmän rahaa ja kuluttaja maksaa saman hinnan kuin ennenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tälle voisi antaa monta yläpeukkua.. pahimpia ovat tuollaiset naiset jotka alentavat muita naisia Ja itse ovat ”vähän niinkuin miehiä, ei yhtä noloja niinkuin muut äm.mät.” Ihan samanlaisia olette ja kunnon sovinisteja, yök.
Kukaan ei edelleenkään ole vastannut, mikä asia on miehille ilmaista ja miksi naisille tekee niin tiukkaa ostaa parin euron sidepaketti. Kyllä, häpeän näitä uhriutujia ja sitä, kun keksimällä keksitään turhia ongelmia.
Jo on yliampuva otsikko taas saatu iltapaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Ulistaan siitä, kun miehet ei suostu ostamaan suojia naisille ja tuhlaamaan OMIA rahojaan siihen. Sitä vääriltään kyllä miehiltä eikä kysellä hintojen perään. Mutta auta armias kun naisen pitäisi ostaa ite suojansa, niin johan alkaa ulina hinnasta ja tasa-arvosta!!! Osta ite suojanne ja halvin tosiaan maksaa jonkun euron. Ei voi olla niin vaikeaa.
Ölilöliölliööö ulisija. Sinä ilmeisesti, et koskaan auta muita ja osta heille kaupasta mitään, koska "minä ja minun rahat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tuollaiset naiset ovat alinta saastaa. Alentavat muita naisia ja halveksuvat miesten kanssa kilpaa naisia ja naiseutta, ovat itse naisia. Luulevat pääsevänsä sillä tavalla jotenkin muiden naisten yläpuolelle. Luuleeko tuokin raukka, että se saa omaa sukupuoltaan häpeämällä itselleen arvostusta? Luuleeko tuo, että kukaan mies todellisuudessa arvostaisi enemmän naista, joka vihaa ja halveksii naiseutta? Idiootti.
Haluaisiko joku kertoa, millä lailla minä halveksin naiseutta? Minusta naiseus on ihanaa. En halveksi millään lailla naiseuttani, minua vaan nolottaa tämmöiset turhat aloitteet ja uhriutumiset turhista ongelmista. Suurimmalle osalle tämä ei ole mikään ongelma ja saa naiset näyttämään heikoilta ja avuttomilta.
On kyllä naisena vaikea keksiä hyvää perustetta vastustaa tätä, oli tämä nyt kovin tärkeä asia sitten tai ei. Kuukautiset ja lisääntymisterveys aiheuttavat kuitenkin naisille aikamoista vaivaakin. Ei ole kiva vuotaa melkein viikkoa kuukaudesta, kärsiä kuukautiskivuista, pelata veristen siteiden ja tamponien ja kuukautiskuppien kanssa, muistaa kantaa tarpeellista arsenaalia mukana, pelätä ohivuotoja, tuntea itsensä turvonneeksi valaaksi noin viikon kuukaudesta, vältellä pahimpina vuotopäivinä tietynlaista urheilua jne. Se koskee aika suurta ajallista osuutta naisen elämästä. Jos tätä voi jollain tavalla helpottaa, vaikka sillä että olisi edullisempaa hankkia parasta suojaa mitä markkinoilta löytyy, niin miksi näin ei tehtäisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.
Niin no, 65 prosenttia terveydenhuollon varoista käytetään naisiin. Viina, autot ja seksi nyt vasta kallista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa mitä muuta kuin häpeämistä noiden kiimassa yläpeukkavien puolesta on?
Joku kirjoittaa "miehet sais kaiken ilmaiseksi blaa blaa" , siihen ----> yläpeukkua x100 oikein kiimassa klikattuna. Mitä tuossa muuta on kuin tosi noloa käytöstä naisilta? Se, että toteaa tuollaisen käytöksen olevan hävettävää, ei kerro mistään naisvihasta vaan realismista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin opiskelijoille se kuukautissiteisiin ja tamponeihin menevä raha on hyvinkin merkittävä.
Baljonkos se bilettäminen maksaakaan?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä naisena vaikea keksiä hyvää perustetta vastustaa tätä, oli tämä nyt kovin tärkeä asia sitten tai ei. Kuukautiset ja lisääntymisterveys aiheuttavat kuitenkin naisille aikamoista vaivaakin. Ei ole kiva vuotaa melkein viikkoa kuukaudesta, kärsiä kuukautiskivuista, pelata veristen siteiden ja tamponien ja kuukautiskuppien kanssa, muistaa kantaa tarpeellista arsenaalia mukana, pelätä ohivuotoja, tuntea itsensä turvonneeksi valaaksi noin viikon kuukaudesta, vältellä pahimpina vuotopäivinä tietynlaista urheilua jne. Se koskee aika suurta ajallista osuutta naisen elämästä. Jos tätä voi jollain tavalla helpottaa, vaikka sillä että olisi edullisempaa hankkia parasta suojaa mitä markkinoilta löytyy, niin miksi näin ei tehtäisi?
Sellaista se biologia nyt kuitenkin on eikä sille mahda mitään. Minä en ymmärrä, miksi kukaan nainen kannattaisi näin typerää aloitetta.