Ei enää ikinä tällaista keittiötä. Listaa virheesi.
Alamme suunnitella keittiöremonttia ja haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä, mitä EI KOSKAAN olisi pitänyt ottaa keittiöön. Eli mikä oli virheellinen hankinta? Esim. materiaalit, värit taikka muoto. Ottaisitko rosterit, marmorit, avohyllyt vaiko saarekkeen. Kiiltokaapit, mustat, valkoiset, punaiset. Pitäisikö keittiö sijoittaa olohuoneen yhteyteen vai ei? Tällaisia mielipiteitä kaipaan ja nimenomaan käyttäjän negatiivisesta kokemus-näkökulmasta eli minkä nykykeittiöstäsi nyt vaihtaisit erilaiseksi jos voisit?
Kommentit (849)
1. tarpeeksi pistokkeita!
2. 2 allasta!
3. 2 uunia!
Ei puutasoja. Ajan myötä kupristelee ja jää jälkiä. Jos saisin valita ja rahaa olisi niin yhtenäinen puristettu taso johon allas on upotettu valmiiksi. Mitä vähemmän saumoja sen helpompaa.
Jo suunnittelu vaiheessa kannattaa miettiä paikat kahvinkeittimelle, yleiskoneelle yms.
Helppohoitoinen lattamateriaali.
Vierailija kirjoitti:
Ei puutasoja. Ajan myötä kupristelee ja jää jälkiä. Jos saisin valita ja rahaa olisi niin yhtenäinen puristettu taso johon allas on upotettu valmiiksi. Mitä vähemmän saumoja sen helpompaa.
Jo suunnittelu vaiheessa kannattaa miettiä paikat kahvinkeittimelle, yleiskoneelle yms.
Helppohoitoinen lattamateriaali.
Milloin se kupristelu alkaa?
Tää on hauska kun kaikki aina ihastelee hienoja keittiöitä. Sitten kun oikeasti kysyy niiltä joilla on keittiö niin käytännössä paras on teollisuuskeittiö jossa käytännöllisyys ajaa kaiken edelle. Ei siinä, itse olen täsmälleen samaa mieltä. Niitä upeita keittiöitä voi sitten katsella sisustuslehdestä. Ai juu. Tää jakaa mielipiteitä vahvadti, mutta itse tykkään että keittiö on erillinen huone. Helpottaa lapsiperhearkea. Olohuoneeseen kyllä näkee ja pystyy juttelemaan tuosta ovesta, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohoitoinen lattamateriaali.Milloin se kupristelu alkaa?
Heti kun lopettaa tason huoltoöljyämisen silloin tällöin JA jättää suuria määriä vettä tasoille seisomaan tuntikausiksi.
Missään ns. normaalissa käytössä ei saa suuria pahuuksia tapahtumaan puutasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun lopettaa tason huoltoöljyämisen silloin tällöin JA jättää suuria määriä vettä tasoille seisomaan tuntikausiksi.
Missään ns. normaalissa käytössä ei saa suuria pahuuksia tapahtumaan puutasolle.
No tänähän on sellainen asia, että keittiö sitä mukaa kuin kullekin sopii. Jos tietää olevansa hutelo ja suurpiirteinen, niin sitten rosteritiskipöytä.
Minä olen kyllä siisti ja säntillinen mutta silti minusta kunnon vanhanaikainen teräksinen tiskipöytä on kaikkein paras ja käytännöllisin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä16 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhempien keittiössä tiskikone ja roskiskaappi on sijoitettu siten, ettei niitä saa yhtä aikaa auki. Pahin mahdollinen virhe.
Kuinka usein appivanhemmillasi sitten on tapana laittaa roskia tiskikoneeseen tai pestyjä astioita roskikseen?
Olipas fiksu kommentti.
En ole edellinen mutta mulla on aina roskislaatikko avoinna kun lataan astianpesukonetta. Karistan lautasilta murut ja mahd ruuantähteet roskikseen ja lautaset koneeseen.
Vaikea ymmärtää?
Teillä siis kasataan johonkin enemmänkin astioita ennen niiden sijoittamista tiskariin?
Eli mikä ongelma on ottaa pinosta lautanen, karistaa siitä murut biojätteeseen ja laittaa se sitten toiseen pinoon?
Oikeastihan pitäisi laittaa ja opettaa myös lapset ja vaimo laittamaan omansa tiskariin heti käytön jälkeen.
Neljä henkeä nousee pöydästä ja muodostaa jonon.
Eka ovaa roskiksen, karistaa murut, sulkee roskiksen, avaa pesukoneen, laittaa välineet, sulkee pesukoneen. Sit loput tekee samat. Todella kätevää 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli normaalisti "ajan myötä" ei tapahdu oikein mitään. Mä en äkkiseltään keksi tilanteita miksi jättäisin suuria määriä vettä tasoille, oli ne mitä materiaalia vaan. Nämä keskustelut on kyllä mielenkiintoista luettavaa niin saa vähän näkökulmaa toisten elämään. Joillain kun mikään materiaali ei tahdo kestää missään.
En ikinä jaksaisi ajatella koko asiaa. Vuokralaisena ei tarvitsekaan. Eli katumisen vältät olemalla vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan enää mitään viinipullokolotelineitä kaappien väliin kuten keittiön teettäjä oli valinnut. Niin epäkäytännöllistä että! Toinen mihin kiinnittäisin huomiota on valaistus, sitä ei taida olla koskaan riittävästi.
Olen kyllä samaa mieltä noista viinipullolokeroista. Jossain vaiheessa ne olivat muotia kuten kai oikein viinikaappikin. Mulla käy sen verran harvoin vieraita, että ne muutamat viinipullot voi jäähdyttää ihan jääkaapissa ja olla sitten ihan pöydällä vaan kunnes ne juodaan.
Ovatko ne pullolokerikot tarpeeksi syviä esimerkiksi leivinpaperi-, folio-, ja kelmurullien säilytykseen? Tulipa vaan tästä mieleeni, että mulla ei ole noille rullille mitään kätevää säilytyspaikkaa. Missä muut niitä pitävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli normaalisti "ajan myötä" ei tapahdu oikein mitään. Mä en äkkiseltään keksi tilanteita miksi jättäisin suuria määriä vettä tasoille, oli ne mitä materiaalia vaan. Nämä keskustelut on kyllä mielenkiintoista luettavaa niin saa vähän näkökulmaa toisten elämään. Joillain kun mikään materiaali ei tahdo kestää missään.
Meillä puutaso ja olen öljynnyt sen kahdesti 5 vuoden aikana, koska unohdan koko asian. Vettä välillä roiskuu ja välillä pyyhin nopeasti kiireessä hihansuulla suurimmat pois. Silti ei ole mitään kupristeluja tai jälkiä jäänyt. Puutaso on yli 10 vuotta vanha. Eli kestänyt normaalikäyttöä melko huolettomasti.
Korkeakiiltoiset kaapinovet muuttuvat melko nopeasti keltaisiksi, ihan sama millä yrität hangata, lähtee vaan kiilto mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jota kommentoit mutta meillä saattaa lapset tehdä mitä vaan enkä halua poissa ollessani miettiä mitä keittiön tasolle mahtaa kuulua:D
Siksi olin valitsemassa kvartsitasoa mutta joku sanoi että se on huokoinen ja imee kaiken kuten marmori! Olikohan tämä kokemuksen sanomaa, koska minä olen käsittänyt että esim. silestone on kestävä, helppohoitoinen, kestää vettä eikä ime värjäymiä.
Onko kokemuksia kvartsitasoista?
Vierailija kirjoitti:
Menneisyydessä opittuja:
Ei parkettia tai laattalattiaa keittiöön. Muovimatto on tylsä, mutta siihen tippuvat lasiesineet eivät mene tuhannen pirstaksi. Ja jos siihen kaatuu jotain nestettä (punajuurisäilyke...) , ei ole parkettisaumoissa tahraa, joka lähtee vain vaihtamalla. Tai jos pesukone laskee vedet alleen, ei ole lattia vaarassa.Ei marmoritasoja. Hienot, mutta huokoiset, tahrat voi olla aika tiukassa.
Ei uria, koloja, koristekaiverruksia oviin tai vetimiin. Vaikea pitää puhtaana.
Tarpeeksi kaappitilaa. Tarpeeksi työtasoja.
Joo, tarvitset vielä yhden pistorasian.
Graniitti on ehdottomasti paras keittiössä, helppo pitää puhtaana, ei takerru mikään kiinni. Tosin rikkoo kaikki p*llun äreiksi, ei kannata heitellä laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jota kommentoit mutta meillä saattaa lapset tehdä mitä vaan enkä halua poissa ollessani miettiä mitä keittiön tasolle mahtaa kuulua:D
Siksi olin valitsemassa kvartsitasoa mutta joku sanoi että se on huokoinen ja imee kaiken kuten marmori! Olikohan tämä kokemuksen sanomaa, koska minä olen käsittänyt että esim. silestone on kestävä, helppohoitoinen, kestää vettä eikä ime värjäymiä.
Onko kokemuksia kvartsitasoista?
Graniitti ei ole huokoista ja helpoin pitää puhtaana. Huokoinen kivi on tosiaan viimeinen valinta keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan enää mitään viinipullokolotelineitä kaappien väliin kuten keittiön teettäjä oli valinnut. Niin epäkäytännöllistä että! Toinen mihin kiinnittäisin huomiota on valaistus, sitä ei taida olla koskaan riittävästi.
Olen kyllä samaa mieltä noista viinipullolokeroista. Jossain vaiheessa ne olivat muotia kuten kai oikein viinikaappikin. Mulla käy sen verran harvoin vieraita, että ne muutamat viinipullot voi jäähdyttää ihan jääkaapissa ja olla sitten ihan pöydällä vaan kunnes ne juodaan.
Ovatko ne pullolokerikot tarpeeksi syviä esimerkiksi leivinpaperi-, folio-, ja kelmurullien säilytykseen? Tulipa vaan tästä mieleeni, että mulla ei ole noille rullille mitään kätevää säilytyspaikkaa. Missä muut niitä pitävät?
Vetolaatikossa.
Älä tee mitään niin et tee virheitäkään kirjoitti:
En ikinä jaksaisi ajatella koko asiaa. Vuokralaisena ei tarvitsekaan. Eli katumisen vältät olemalla vuokralla.
Kyllä mua enemmän harmittaisi se, että pois muuttaessa ei olisi yhtään rahaa. Nytkin saan kämpästä 75 000 + myyyntivoitot päälle.
Ikeamies kirjoitti:
Ikean keittiö on vähintään yhtä hyvä kuin muut merkit, joten en maksaisi ylimääräistä saadakseni jotain muuta. Meillä on saareke keraamisella työtasolla ja on ihan mielettömän helppo pitää puhtaana ja kestää kuumia astioita. Lämmin suositus sille samoin kuin induktiotasolle.
Jos nyt voisi palata suunnitteluvaiheeseen, niin hankkisin leveämmän 90cm keittotason. Lapsiperheessä esimerkiksi kalapuikkojen paistaminen vaatii kaksi isoa paistinpannua, jotka eivät tahdo mahtua vierekkäin eritoten, kun iso perunakattilakin on kiehumassa.
No ei todellakaan ole, taattua Ikea-laatua se on, siksi halpaa.