Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan toimeentulotuessa määritelty vuokrakatto laskee vuodenvaihteessa yksinasuvalla peräti 95 kunnassa

Vierailija
12.09.2026 |

Kannattaa siis heti tarkistaa ylittääkö oma vuokra tulevan rajan ja laittaa jo nyt uuden asunnon etsiminen tulille. Kimppakämpät kunniaan! 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa siis mennä töihin

Vierailija
2/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi perustaa pikaisesti parakkikyliä ympäri Suomea joissa vuokrat noudattaisivat tt-tuessa asetettuja kuntakohtaisia maksimirajoja, Vuokra maksettaisiin suoraan parakkikylän omistajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun pitäisi maksaa toisten vuokraa?

Vierailija
4/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman turvallisuutesi ja yhteiskuntarauhan vuoksi.

Vierailija
5/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin mitä nuo rajat ovat. Ne ovat laskun jälkeenkin vielä ihan järjettömän korkeat.

Vierailija
6/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaisi perustaa pikaisesti parakkikyliä ympäri Suomea joissa vuokrat noudattaisivat tt-tuessa asetettuja kuntakohtaisia maksimirajoja, Vuokra maksettaisiin suoraan parakkikylän omistajalle.

Ei ne mitään parakkikyliä vaadi. Noilla hinnoilla saa hyväkuntoisen ja tilavan asunnon ihan normimarkkinoilla.

Vierailija
7/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin mitä nuo rajat ovat. Ne ovat laskun jälkeenkin vielä ihan järjettömän korkeat.

Juuri katsoin vuokra asuntoja. Vuokrat on älyttömän korkeita kun kyse on muuttotappio alueesta. En tajua millä perusteella sääntöjä muutetaan taas kerran? Köyhiltä voidaan aina leikata tavalla tai toisella. Tämä on taas yksi tapa.

Vierailija
8/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Täällä saa vain purkutaloja nykyisellä katolla ja seuraavalla ei sitäkään. Mikä pointti on ajaa köyhät kadulle asumaan.

Vierailija
9/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman turvallisuutesi ja yhteiskuntarauhan vuoksi.

Eli väitätkö, että yhteiskuntarauha järkkyy, jos toimeentulotukiasiakkaiden pitää laskea asumisen tasonsa meidän palkkatyössä käyvien tasolle?

Vierailija
10/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Täällä saa vain purkutaloja nykyisellä katolla ja seuraavalla ei sitäkään. Mikä pointti on ajaa köyhät kadulle asumaan.

Kommuuni on aina vaihtoehto

Vierailija
11/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Hillitsee omalta osaltaan vuokrien nousua.

Vierailija
12/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri katsoin vuokra asuntoja. Vuokrat on älyttömän korkeita kun kyse on muuttotappio alueesta. En tajua millä perusteella sääntöjä muutetaan taas kerran? Köyhiltä voidaan aina leikata tavalla tai toisella. Tämä on taas yksi tapa.

Ei pidä paikkansa. Minä vuokraan taloa muuttotappiopaikkakunnalla. Kaikki on remontoitua, ehjää ja ajanmukaista. Vuokrataso on tämän alueen normaalia tasoa.

Toimeentulotuen vuokrakatto kolmelle henkilölle (mikä on taloon sopiva perhekoko) on hieman korkeampi kuin mikä tuon talon vuokra on. Olen yllättynyt, että toimeentulotuesta maksetaan noin väljä ja tasokas asuminen.

Vierailija
13/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä?

Ne mitä minä katsoin, niin sillä hinnalla saa tosi hyvän asunnon.

Laskuvaraa on.

Vierailija
14/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Minä vuokraan taloa muuttotappiopaikkakunnalla. Kaikki on remontoitua, ehjää ja ajanmukaista. Vuokrataso on tämän alueen normaalia tasoa.

Toimeentulotuen vuokrakatto kolmelle henkilölle (mikä on taloon sopiva perhekoko) on hieman korkeampi kuin mikä tuon talon vuokra on. Olen yllättynyt, että toimeentulotuesta maksetaan noin väljä ja tasokas asuminen.

Niin tässä suositaan useamman lapsen tt-tukiperheitä

Vierailija
15/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

makrotalouden kannalta kun ihmisiä pakotetaan vaikka muuttotappiokuntiin jne.  kertoo huonosta talousosaamisesta; tuo on lähinnä ideologista osaamattomuutta.

kannattaa siis maksaa vähintäänkin käypä korvaus siitä että "resurssien" työmäärää ajetaan ylös. äly hoi.

jos maksettaisiin kunnon korvaus menetetystä tuottavuudesta, firmavastaava, firmalla voisi mennä paremmin kuin silloin kun kustannusleikkuri kohdistuu muualle kuin narsistisen johdotuksen kehnoon strategiaan jolla on tarkotus täyttää lähinnä omat taskut.

Vierailija
16/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, että jotain pitää joillekin maksaa.

Mutta kyllä minäkin voisin kysyä, että miksi minun pitää maksaa sellaisen henkilön vuokraa, joka asuu paremmassa asunnossa kuin minä itse?

Vierailija
17/17 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä köyhien kyykyttämistä. Ihan tässä jo melkein toivoo sitä tuomiopäivän tuloa. 😡

Raamattu: "Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sentähden käsken minä sinua näin: 'Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on!'"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä