Mitä nerot saavat vauvapalstalta?
Tasaisin väliajoin saa lukea älykkyyttä tavalla tai toisella käsittelevistä ketjuista, miten täälläkin tappaa aikaansa ainakin yksi älykkyydeltään suorastaan nero, joka kärsii muiden typeryydestä ja yksinäisyydestä. Mitä ihmettä tällaiset ylivertaisen älykkäät ihmiset oikein tekevät vauvapalstalla? Mitä te täältä saatte? Kerta turhaudutte tyhmien keskuudessa, niin miksi tuhlaatte aikaanne täällä? Kyselen varmasti tyhmiä, mutta en vain ymmärrä. Miksi ette opiskele, keskustele vertaistenne kanssa, tieteen tekeminenkin ja tutkimus vie oman aikansa ja ainakin minun tuntemani tutkijat käyttävät suurinpiirtein kaiken aikansa meneillä olevaan tutkimukseen ja vastapainoksi harrastuksiinsa. Vaikea kuvitella, että joku Eistein tai Hawking olisivat tuhlanneet aikaansa johonkin vauvafoorumiin.
Nero, miksi pyörit täällä?
Kyselee tyhmä.
Kommentit (101)
En ole nero. Hyvin älykäs kyllä.
Täältä saan kurkistuksen erilaisten ja eri tavalla elävien ihmisten ajatteluun ja elämään. Oma tuttavapiirini kun koostuu itseni kaltaisista (korkeakoulutetuista, työorientoituneista, hyvin toimeentulevista keskiluokkaisista) ihmisistä.
Mä opettelen täällä sosiaalisuutta.
En jaksa aina kaikkia siviilissä, mutta täällä on helppo vaan vaihtaa keskustelua.
Mä ainakin kurkin kuplani ulkopuolelle. Yliopistolla ei koskaan tapaa sellaista sakkia kuin täällä tai kuule ihan vakavissaan (?) esitettynä tällaisia mielipiteitä. Ystäviä on kyllä yliopiston ulkopuoleltakin mutta nekin ovat sellaisia "normaaleja". Olen utelias ihmisten ajatuksista ja hetken viihdyn seurassa kuin seurassa. Mutta en kyllä miellä olevankaan mikään nero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka on poissulkenut sen etteikö huippuälykkäätkin nauttisi pieru- ja kakkahuumorista.
Ei me nautita. Viisivuotiaiden huumoria.
Kuinka monta persoonaa sinussa oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt fiksummatkin saa täällä käydä lukemassa juttuja? Ei kukaan 24/7 tee vain jotain fiksujen ihmisten juttuja.
t: PhD
Tuntemani muut tohtorit käyttävät suurimman osan ajastaan tutkimukseensa, näkevät tutkijaystäviään, pelaavat shakkia, työskentelevät haastavissa asiantuntijatehtävissä, jotka vievät suurimman osan valveillaoloajasta ja lukevat. Ulkoilevat, eräilevät, liikkuvat. Tosiaan tyhmänä ihmettelen, miksi tuhlata aikansa johonkin näin typerään tyhmien ihmisten kanssa. Kun aika ei tunnu riittävän niihin pakollisiinkaan askareisiin. Kotikin pitää monen hoitaa haastavasta työstä huolimatta. Miten teillä riittää aikaa vuorokaudessa?
Ap
Käsittelen traumojani rakentavasti. Pääasiassa luen muiden kirjoituksia.
Teitä tuntuu olevan hämmentävän paljon taas palstalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole nero. Hyvin älykäs kyllä.
Täältä saan kurkistuksen erilaisten ja eri tavalla elävien ihmisten ajatteluun ja elämään. Oma tuttavapiirini kun koostuu itseni kaltaisista (korkeakoulutetuista, työorientoituneista, hyvin toimeentulevista keskiluokkaisista) ihmisistä.
Millä tavalla hyödyt tästä kurkistuksesta? Kuinka usein käyt täällä kurkkimassa ja paljon vietät aikaa palstalla yleensä?
Ap
En ole nero, äo:ni on hyvää keskitasoa.
Minulla on kyllä laaja yleistieto.
Onhan täällä ihan fiksujakin ketjuja sekä ihmisiä laidasta laitaan.
Moni älykäs ja/tai laajasti sivistynyt ihminen ei tapaa arjessa kaltaisiaan.
Moni mensalainen on myös alisuoriutuja ja erakko.
Monikaan ei ole tieteentekijä, eli tutkija yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Teitä tuntuu olevan hämmentävän paljon taas palstalla.
Ap
AV:llä käy paljon ihmisiä päivässä, sanotaan nyt vaikka tuhat. Laske siitä 2%. Kun aloitat tällaisen keskustelun, on todennäköistä että osa tästä 2%:sta vastaa. Vaikka puolet. Ja syntyy keskustelua. Tuskin kukaan luulee olevansa nero, mutta älykkäitä voi olla monia.
Vierailija kirjoitti:
Yhteyden toisiin ihmisiin. Tai ainakin melkein.
Millaisen yhteyden täältä saat? Tai melkein yhteyden? Meistä tyhmistä?
Ap
Itse ainakin tykkään neuvoa ja auttaa täällä ihmisiä. Väillä nostelen ihan hyvää hyvyyttäni ketjuja, joista kukaan ei ole ollut kiinnostunut. :) Enimmäkseen tietty trollailen ja kirjoittelen muuten vaan. Ihan samoilla periaatteilla varmaan kaikki täällä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen koukussa vitutukseen.
Voiko vitutukseen kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koukussa vitutukseen.
Voiko vitutukseen kuolla?
Minulla on luonnostaan matalahko leposyke ja verenpaine. Tekee vain hyvää ottaa vähän kierroksia. Suomalaisissa on uskoakseni paljon kaltaisiani vittuuntujia. Kofeiiniriippuvuus myös liittyy samaan asiaan.
Noh, en nyt tuosta neroudesta tiedä, mutta melkein aina otan osaa noihin älykkyysketjuihin, kun tunkiota satun selailemaan. Oletan että niissä on aiheesta kiinnostuneita, joten miksi ei koittaisi jakaa tätä verratonta tietoutta, mitä on vuosien mittaan pollaan kertynyt.
Mammapalsta muuten on jotenkin tuskallisen koukuttava paikka. Olen kai elänyt elämäni pahasti kuplassa, kun saa ihmetellä alvariinsa, miten aina vain joku kykenee porautumaan oletettua pohjaa alemmaksi. Pohjimmiltaan seuraan keskustelupalstoja kai siksi, että olen aina kiinnostunut tietämään ihmisten todelliset ajatukset arkisen amatööriteatterin takana. Ja vaikka itse sanonkin, niin olen oppinut siirtämään tätä kertynyttä tietoa myös tosielämään melkosen hyvin.
Olen koukussa moneen asiaan, ja tämä lienee lopulta niistä kaikkein tuhoisin terveydelle. Lopetan lähiaikoina, jos vaan kykenen.
Johtuu varmasti keskivertoälykkyydestäni, mutta minusta todella älykkäiden on vain tyhmää viettää aikaa meidän tyhmien kanssa. Olen työskennellyt älyltään vajaiden kanssa ja en haluaisi vapaa-aikanani tuhlata aikaani samassa seurassa. En kokisi sitä millään tavalla järkeväksi tai mielekkääksi, en saisi siitä edes hupia, koska turhautuisin. Siksi hämmästelen sitä ihan aidosti, miksi huippuälykkäät tuhlaavat aikaansa tällaisessa seurassa? Vapaaehtoisesti, päivästä toiseen.
Kaikkia näitä perusteluita olen yrittänyt kuvitella siihen tilanteeseen, että hakeutuisin vajaaälyisten seuraan ja hakisin heistä jotain samaa. Enkä edelleenkään vain ymmärrä. Sekin on lähinnä surullista, että joku nero on niin yksinäinen, ettei löydä yksinäisyyteensä seuraa mistään muualta kuin meidän vajaiden seurasta. Eikö se ole todella turhauttavaa? Masentavaa? Eikö tämä tunnu siltä, että tuhlaisi aikaansa? Jonka voisi käyttää vaikka niiden todellisten, tasavertaisten ihmissuhteiden löytämiseen?
Eikö teillä todella ole mitään omaa verkostoa? Entäs mensan jutut? Ettekö te sitäkään kautta ystävysty toistenne kanssa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Noh, en nyt tuosta neroudesta tiedä, mutta melkein aina otan osaa noihin älykkyysketjuihin, kun tunkiota satun selailemaan. Oletan että niissä on aiheesta kiinnostuneita, joten miksi ei koittaisi jakaa tätä verratonta tietoutta, mitä on vuosien mittaan pollaan kertynyt.
Mammapalsta muuten on jotenkin tuskallisen koukuttava paikka. Olen kai elänyt elämäni pahasti kuplassa, kun saa ihmetellä alvariinsa, miten aina vain joku kykenee porautumaan oletettua pohjaa alemmaksi. Pohjimmiltaan seuraan keskustelupalstoja kai siksi, että olen aina kiinnostunut tietämään ihmisten todelliset ajatukset arkisen amatööriteatterin takana. Ja vaikka itse sanonkin, niin olen oppinut siirtämään tätä kertynyttä tietoa myös tosielämään melkosen hyvin.
Olen koukussa moneen asiaan, ja tämä lienee lopulta niistä kaikkein tuhoisin terveydelle. Lopetan lähiaikoina, jos vaan kykenen.
Kiinnostaa tietää miten olet saanut siirrettyä tätä tietoa tosielämään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmasti keskivertoälykkyydestäni, mutta minusta todella älykkäiden on vain tyhmää viettää aikaa meidän tyhmien kanssa. Olen työskennellyt älyltään vajaiden kanssa ja en haluaisi vapaa-aikanani tuhlata aikaani samassa seurassa. En kokisi sitä millään tavalla järkeväksi tai mielekkääksi, en saisi siitä edes hupia, koska turhautuisin. Siksi hämmästelen sitä ihan aidosti, miksi huippuälykkäät tuhlaavat aikaansa tällaisessa seurassa? Vapaaehtoisesti, päivästä toiseen.
Kaikkia näitä perusteluita olen yrittänyt kuvitella siihen tilanteeseen, että hakeutuisin vajaaälyisten seuraan ja hakisin heistä jotain samaa. Enkä edelleenkään vain ymmärrä. Sekin on lähinnä surullista, että joku nero on niin yksinäinen, ettei löydä yksinäisyyteensä seuraa mistään muualta kuin meidän vajaiden seurasta. Eikö se ole todella turhauttavaa? Masentavaa? Eikö tämä tunnu siltä, että tuhlaisi aikaansa? Jonka voisi käyttää vaikka niiden todellisten, tasavertaisten ihmissuhteiden löytämiseen?
Eikö teillä todella ole mitään omaa verkostoa? Entäs mensan jutut? Ettekö te sitäkään kautta ystävysty toistenne kanssa?
Ap
Ei minulla ole älykkäitä kavereita, mutta en ole luonteeltani suvaitsematon kuten sinä. Keskivertoseuraan sitä pitää vain tyytyä. :) Iloitsisit!
Ei me nautita. Viisivuotiaiden huumoria.