Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa: SUURIN OSA meistäkin av:n keskustelijoista tulee saamaan koronatartunnan. Se on vain ajan kysymys.

Sinunkin vuorosi koittaa
05.05.2020 |

Itse sairastin ja parannuin jo.

Monilla on vielä tämä edessä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta aloitusta ajattelit tehdä samasta aiheesta?

Vierailija
2/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi voitu estää toimimalla kuten Uusi Seelanti.

Älkää päästäkö lapsianne kouluun. Älkää menkö minnekään huvituksiin.

Säästäkää rahaa nyt, niin on varaa sitten myöhemmin matkustella ulkomaille, kun oikeasti on täysin turvallista.

Itse olen huomannut, että nyt säästyy mahtavasti rahaa, kun ei tuhlaile sitä joka puolelle. Voin sitten käyttää johonkin isompaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäkää rahaa nyt, niin on varaa sitten myöhemmin matkustella ulkomaille, kun oikeasti on täysin turvallista.

Itse olen huomannut, että nyt säästyy mahtavasti rahaa, kun ei tuhlaile sitä joka puolelle. Voin sitten käyttää johonkin isompaan.

Ymmärräthän, että jokainen ulkomaille laittamasi euro on pois Suomen terveydenhuollosta, koulutuksesta ja muista verorahoin pyörivistä palveluista?

Vierailija
4/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ymmärrätte tilanteen, kun sairaalaan pääsee maksamalla samat vuorokausimaksut kuin USA:ssa tai kunnon koulutuksen saa vain korkeilla lukukausimaksuilla.

Siihen kun yhdistää inflaation ja että sosiaalituet menaa USA:n tyyliin, koska ei ole enää hyvinvointiyhtiskuntaa, Vauca-palstalaisten unelmaa...

Vierailija
5/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eikä ollut köykäistä flunssaa pahempi.

Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkus porskuttaa.

Vierailija
6/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni todennäköisesti on sen jo sairastanut. Osa jopa tietämättään. Kaikki on arvailujen varassa koska a) edelleenkään ei testata riittävästi ja b) vasta-ainetestejä ei ole saatavilla eikä käytössä siellä missä saatavilla

Vierailija
7/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sairastettu koronasi diagnosoitu virallisesti testillö, vai itse päätelty sairastuminen?

Täällä nimittäin tekee näitä samanlaisia aloituksia päivittäin henkilö, joka ei ole köynyt koskaan testissä, mutta uskoo sairastaneensa sen.

Todellisuudessa tutkimuksen mukaan maksimissaan n 1% suomalaisista on vasta saanut koronan.

Vierailija
8/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja! Testejä! Maskeja!

NYT!!!

Vierailija
9/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo niin onnekas että saisin koronan enkä varsinkaan niin onnekas että menehtyisin siihen.

Vierailija
10/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni todennäköisesti on sen jo sairastanut. Osa jopa tietämättään. Kaikki on arvailujen varassa koska a) edelleenkään ei testata riittävästi ja b) vasta-ainetestejä ei ole saatavilla eikä käytössä siellä missä saatavilla

Ei pidä paikkaansa. Vasta-ainetestit ovat jo käytössä ja on todettu, että max 1% on sen vasta saanut. Hyvin harvinainen sairaus Suomessa vasta.

Jos joku epäilee sairastaneensa sen, voi mennävaikkaheti vasta-ainetestiin yksityisesti, maksaa alle 200 euroa.

Vierailija
11/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei olekaan koskaan ollut mikään ongelma olla erilainen kuin muut.

Vierailija
12/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JätkäLahest kirjoitti:

Oli eikä ollut köykäistä flunssaa pahempi.

Heikot sortuu elon tiellä jätkä senkus porskuttaa.

Missä ja milloin sinut on testattu? Lahdessa on tämänpäiväisten tilastojen mukaan todettu kaikkiaan vain 51 tartuntaa. Vähän veikkaan todennäköisyyttä, että sinä JätkäLahest et kuulu niihin. Keväällä on ollut monia tsvallisia flunssia liikkeellä, olet luultavimmin sairastanut jonkun niistä.

Vierailija
13/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ovat sairastaneet tietämättään .

Vierailija
14/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni, asiahan on moneen kertaan toitotettu mediassa. Mistään uudesta ja jännästä asiasta et nyt kerro. Olen satavarma, etten ole ainoa tämän palstan ihminen joka on sen tiedon ihan varmasti kyennyt vastaanottamaan ja sisäistämään. 

Tietenkin meidän monen on se sairastettava. Nyt vain pidetään tilanne hallinnassa, hillitään tartunnan määrää ja saadaan porukka mahtumaan tehohoitoon. Ettemme kaikki sairasta samaan aikaan,.

Ajan kanssa myös opitaan tuntemaan virusta ja miten sitä parhaiten voidaan hoitaa.

Jos et nyt millään jaksa muistaa, niin lähinnä kyse on riskiryhmien ja ikäihmisten suojelemisesta. 

Vierailija
15/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tauteja ja sairauksia voi saada, ehkä, mutta mitä sitä etukäteen murehtimaan.

Vierailija
16/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoita tänne levität tautia.Apua.

Vierailija
17/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että meistä suurin osa on myös sairastanut vesirokon, flunssan, noroviruksen jne. jne. Aika iso osa myös paljon vakavampia sairauksia kuin mitkään virukset. On se elämä ihmeellistä, kun koko ajan ei ollakaan terveenä. 

Vierailija
18/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sairastettu koronasi diagnosoitu virallisesti testillö, vai itse päätelty sairastuminen?

Täällä nimittäin tekee näitä samanlaisia aloituksia päivittäin henkilö, joka ei ole köynyt koskaan testissä, mutta uskoo sairastaneensa sen.

Todellisuudessa tutkimuksen mukaan maksimissaan n 1% suomalaisista on vasta saanut koronan.

Pojallani oli reilu kuukausi sitten kauhea yskä, kurkku kipeä ja kuumetta. Hän oli sitä ennen ollut vain kotona noin 1,5 viikkoa ja tauti alkoi yhtäkkiä. Muutamia päiviä sen jälkeen meillä vanhemmilla alkoi sattumaan keuhkoihin ja kurkunpäähän, oli yskä ja nuhaa, mutta yksikään meistä ei päässyt testeihin vaikka kysyin julkiselta ja yksityiseltä. Olisin ollut valmis maksamaankin testeistä, mutta ei. Sain peräti kolme päivää saikkua, kun sitä pyysin.

Niin kauan kun testeihin ei pääse, niin kenelläkään "ei ole" koronaa. Silloin kuukausi sitten vain kysyttiin sitä, olemmeko matkustelleet pahoilla alueilla ja olemmeko oleskelleet koronaa sairastavan lähellä, millään muulla asialla ei ollut merkitystä. OmaOlo -testikin on vieläkin siinä samassa jamassa, vaikka esim. ulkomaille ei ole päässyt matkustamaan enää viikkoihin.

Olen täysin varma, että koronaa on täällä usealla tai on ollut jo, mutta koska testeihin ei yhä vieläkään pääse ja jälkijunassa ainakaan, niin sitä ei asiantuntijoiden mielestä ole. Varsinkaan koululaisilla sitä ei testata, koska eiväthän he työskentele esim. palveluammateissa. Koska koko ajan myös neuvotaan, että ei saa rasittaa terveydenhuoltoa, vaan pitää sairastaa kotona, niin tautia "ei ole". Koska sitä "ei ole" varsinkaan lapsilla, niin koulut on päätetty avata.

Itsellä tuo mikälietauti meni aika helposti ohi, töistä olin pois jo lapsen sairastumisenkin takia 2,5 viikkoa, mutta muilla se voi olla ikävämpi. Kyllä siinä itselläkin käväisi jo kuolemanpelko, vaikka tauti ei tuon erikoisempi ollutkaan, mutta kun sitä ei koskaan tiedä, onko se siinä vai onko pahempaa tulossa.

Suomi ei ole mitenkään paremmassa asemassa kuin muutkaan maat, mutta täällä testaus on vain hyvin vähäistä.

Vierailija
19/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että meistä suurin osa on myös sairastanut vesirokon, flunssan, noroviruksen jne. jne. Aika iso osa myös paljon vakavampia sairauksia kuin mitkään virukset. On se elämä ihmeellistä, kun koko ajan ei ollakaan terveenä. 

Huokaus.

Vierailija
20/25 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojallani oli reilu kuukausi sitten kauhea yskä, kurkku kipeä ja kuumetta. Hän oli sitä ennen ollut vain kotona noin 1,5 viikkoa ja tauti alkoi yhtäkkiä. Muutamia päiviä sen jälkeen meillä vanhemmilla alkoi sattumaan keuhkoihin ja kurkunpäähän, oli yskä ja nuhaa, mutta yksikään meistä ei päässyt testeihin vaikka kysyin julkiselta ja yksityiseltä. Olisin ollut valmis maksamaankin testeistä, mutta ei. Sain peräti kolme päivää saikkua, kun sitä pyysin.

Niin kauan kun testeihin ei pääse, niin kenelläkään "ei ole" koronaa. Silloin kuukausi sitten vain kysyttiin sitä, olemmeko matkustelleet pahoilla alueilla ja olemmeko oleskelleet koronaa sairastavan lähellä, millään muulla asialla ei ollut merkitystä. OmaOlo -testikin on vieläkin siinä samassa jamassa, vaikka esim. ulkomaille ei ole päässyt matkustamaan enää viikkoihin.

Olen täysin varma, että koronaa on täällä usealla tai on ollut jo, mutta koska testeihin ei yhä vieläkään pääse ja jälkijunassa ainakaan, niin sitä ei asiantuntijoiden mielestä ole. Varsinkaan koululaisilla sitä ei testata, koska eiväthän he työskentele esim. palveluammateissa. Koska koko ajan myös neuvotaan, että ei saa rasittaa terveydenhuoltoa, vaan pitää sairastaa kotona, niin tautia "ei ole". Koska sitä "ei ole" varsinkaan lapsilla, niin koulut on päätetty avata.

Itsellä tuo mikälietauti meni aika helposti ohi, töistä olin pois jo lapsen sairastumisenkin takia 2,5 viikkoa, mutta muilla se voi olla ikävämpi. Kyllä siinä itselläkin käväisi jo kuolemanpelko, vaikka tauti ei tuon erikoisempi ollutkaan, mutta kun sitä ei koskaan tiedä, onko se siinä vai onko pahempaa tulossa.

Suomi ei ole mitenkään paremmassa asemassa kuin muutkaan maat, mutta täällä testaus on vain hyvin vähäistä.

Tuo oli todennäköisesti tavallinen flunssa.

Minulla ja kollegoillani on ollut vieläkin pahemmat oireet ja testattukin,mutta se ei ole ollut koronaa.

Todennäköisyys, että olisitte saanut koronan, on 1/100, jos asutte Uudellamaalla. Jos asutte muualla Suomessa, huomattavasti vähäisempi.

Voit ihan vapaasti mennä vasta-ainetestiin, vaikka heti. Et vaan taida uskaltaa mennä. Joutuisit kohtaamaan tosiasian, että ette olekaan vielä saanut koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi