Listataan narsistin lempisanontoja!
Kommentit (1093)
Kyllä narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus.
putkayö ei narsistia paranna, kostaa vaan kaiken perheelleen.
Psykoosipotilaat toimitetaan yleensä hoitoon, ja aivan sama voitaisiin tehdä psykoottisesti riehuville narsisteille, joiden uhrien mielenterveystyö maksaa varmaan useita miljoonia vuosittain.
Narsisti ei kenties aina tapa, mutta tuhoaa sitäkin tehokkaammin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2abe0dba-e772-4a59-97a9-905fe8f82131
”Vainoan loppuelämänne ajan” – Rankoista rikoksista tuomittu teki neljän lapsen äidin elämästä kauhuntäyteistä piinaa.
Erittäin suurella todennäköisyydellä narsisti kyseessä.
"Sun maailma on pieni.. ja elämäsi elämätön eli turha" (maailmanparantaja narsistin sanomana)
Vierailija kirjoitti:
”Vainoan loppuelämänne ajan” – Rankoista rikoksista tuomittu teki neljän lapsen äidin elämästä kauhuntäyteistä piinaa.
"Mies oli uhannut tappaa puolisonsa ja tämän lapset. Nainen oli kuitenkin ehtinyt paeta lasten kanssa metsään ennen kuin mies sytytti tämän talon palamaan.
Käräjäoikeus kuitenkin vapautti miehen kaikista paloon liittyvistä syytteistä, koska ei mielestään saanut riittävää näyttöä niiden tahallisuudesta. Näin mies pääsi toteuttamaan puhelussa ilmoittamaansa hyytävää uhkausta."
"Kun mies erään kerran sai selvitettyä entisen uusperheensä olinpaikan, hän tuli paikalle yrittäen ulko-ovesta sisään moottorisahalla. Perhe oli kuitenkin juuri ehtinyt muuttaa uuteen osoitteeseen, joten mies tunkeutui täysin sivullisten asuttamaan taloon."
Hulluja nuo narsistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies oli uhannut tappaa puolisonsa ja tämän lapset. Nainen oli kuitenkin ehtinyt paeta lasten kanssa metsään ennen kuin mies sytytti tämän talon palamaan.
Käräjäoikeus kuitenkin vapautti miehen kaikista paloon liittyvistä syytteistä, koska ei mielestään saanut riittävää näyttöä niiden tahallisuudesta. Näin mies pääsi toteuttamaan puhelussa ilmoittamaansa hyytävää uhkausta."
Narsisti pistänyt talon tuleen ja jälkikäteen väittänyt, että kyseessä oli vahinko? Ja käräjäoikeus uskoo patologista valehtelijaa?
"Mä en aio sulle olla mukava. Muille oon ja näytän sen sulle että näät mistä jäät paitsi."
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin antisosiaalinen persoonallisuushäiriö?
Ei ole wama kuin narsistinenpersoonallusuushäiriö, vaikka paljon narsistisia pirteitä onkin
Sä et nyt ymmärrä. Taidat olla psykoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole wama kuin narsistinenpersoonallusuushäiriö, vaikka paljon narsistisia pirteitä onkin
Olen kuullut. Narsismi on silti vaarallisin mielisairaus maailmassa. Toivottavasti tulevaisuudessa psykoottiset ja riehuvat narsistit voidaan toimittaa pakkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
-Et sä ole semmonen ku luulet olevasi, mä tiedän kyllä mimmonen sä oikeasti olet
-Huorasit jo vaipoissa
-Mä en jaksa näitä riitoja (aina sen jälkeen kun oli yksin huutanut olkkarissa koko yön ku mä vetäydyin makkariin)
-Sä olet tyhmin ihminen maailmassa
-Sun maha on kauhee, ku istut tolleen lytyssä näytät ihan michelinukolta, on ällöttäny seksi jo pitkään
-Anna sitä seksiä, ei kerta päivässä kuulukaan riittää, kaikki äijät haluaa seksiä, pihtari, frigidi
-Onnellisessa parisuhteessa naisen kuuluu olla alasti kotonaan, jos luulet, että t-paita herättää himot olet väärässä
-Mua sattu peukaloon!!! (sen jälkeen ku vetäs turpaan kunnolla)
-Mun exällä on ihanat reidet ku harrasti ratsastamista.
-Voisit kysyy mun exältä meikkaamiseen vinkkejä.
-Hyvin näytelty, oscarin arvonen suoritus! (kyyneleistä, tai oikeastaan mistä vain)
-Ei sulla oikeasti ole ystäviä, kaikki haluu vain panna sua (tai vaihtoehtoisesti mä niitä)
-Ei mun tarvii edes nähä sua koskaan, riittää, että tiedän että olet mun
-Jos sulla koskaan tulee olemaan joku toinen äijä, niin suolestan teidän molemmat
Tossa pieni kattaus. Ja silti tuosta ei pääse eroon, ei niin millään. Koska rakastaa niin paljon, ja ikävöi, että siksi pitää vainota mun kavereita ja sukulaisia kun mulla on estot päällä, tulla ikkunan alle karjumaan, hajottaa ikkunat, tunkea rakkauskirjeitä postiluukusta.
Se on rakkautta.
Lähes kaikki noi edellämainitut myös koettu. Uskomatonta miten ovatkin samanlaisia!!! Oven takana kävi useasti myös ja hakkasi oven melkein rikki, kun en koskaan enää avannut, postiluukusta huudettiin, ikkunan alaa huudettiin.. Silloin kun vielä olimme yhdessä muistan kuinka hän sanoi elokuvaa katsellessa että minä katselen yhtä miesnäyttelijää koko ajan (sillä silmällä) ja suuttui silmittömästi, eikä kuunnellut yhtään mitä sanoin. Jos meillä joskus meni pari päivää tosi hyvin, niin hänen oli pakko koksiä jostain aivan älyttömästä riidan aihe ja syy saattoi olla esimerkiksi että oli nähnyt unta, että "panin hänen kaveriaan" Sairaalloisen mustasukkainen ja omistushaluinen. Ja ne itkukohtaukset... järkyttävää katsoa kun 37v mies elehtii kuin pieni lapsi. Kuulin myöhemmin kun olin eronnut hänestä että on uusi nainen jolla ollut silmä mustana ja syy ettei hän ollut yhtä hyvä kun ex nainen eli minä. Puoli vuotta hän jaksoi vainota ennen kun muutin ja siihen loppui. En usko että ikinä pystyn enää luottamaan mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut. Narsismi on silti vaarallisin mielisairaus maailmassa. Toivottavasti tulevaisuudessa psykoottiset ja riehuvat narsistit voidaan toimittaa pakkohoitoon.
Ei ole se on persoonallisuushäiriö ei mielisairaus.
Sen kanssa voi oppia elämään, minulla on suvussa tällainen on käynyt terapiat ja muut ei tahdo pahaa vaan on silti noita piirteitä jotka ilmaantuu tietyissä asioissa ne osaa kyllä tarvittaessa sivuuttaa pidempää ei jaksa.
Silloin se on vaarallista jo sitä ei hoida eikä itse ymmärrä tällainen olevansa.
Näilläkin on erilaisia persoonia toiset ovat harmittomampia kuin toiset.
Yhdistäppä sosiopatia tuohon niin voin taata että tuhoaa monen elämän, saa monet ajamaan jopa itse mu rhaan ihan vain huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoottisuus ei liity narsismiin ja narsismi ei ole mielisairaus. Perehtyisin lukemaan kirjallisuutta aiheesta ennen kuin jaat näitä "totuuksia".
Tiesitkö että esimerkiksi kaksisuuntainen (joka on mielisairaus toisin kuin narsismi) saattaa maniassaan omata noita narsistisia piirteitä olematta narsisti.
Assejakin usein saatetaan luulla, sen takia koska heikosti näyttävät tunteitaan ainakin osa, vaikka tuntevatkin, itseasiassa jopa herkemmin kuin ei assit.
On myös paljon muita sairauksia jotka saattavat vaikuttaa siltä että ihminen olisi trendi narsisti.
Tämä on niin laaja aihe että jättäisin aiheen nille jotka siitä jotakin ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole se on persoonallisuushäiriö ei mielisairaus.
Sen kanssa voi oppia elämään, minulla on suvussa tällainen on käynyt terapiat ja muut ei tahdo pahaa vaan on silti noita piirteitä jotka ilmaantuu tietyissä asioissa ne osaa kyllä tarvittaessa sivuuttaa pidempää ei jaksa.
Silloin se on vaarallista jo sitä ei hoida eikä itse ymmärrä tällainen olevansa.
Montako narsistia on saatu joskus hoidettua? Tai saatu edes hoitoon? Taitaa olla aika pieni määrä.
Kätevintä olisi narsistien pakkohoito. Jos psykoosipotilas riehuu väkivaltaisesti, hänet viedään hoitoon, ja aivan samalla tavalla psykoottisesti riehuva narsisti voidaan toimittaa pakkohoitoon ja psykiatrisen avun piiriin. Tulee halvemmaksikin kuin narsistien uhrien psykiatrinen hoito. Narsismi on persoonallisuushäiriönäkin paljon vaarallisempi toisille ihmisille kuin mielisairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosipotilaat toimitetaan yleensä hoitoon, ja aivan sama voitaisiin tehdä psykoottisesti riehuville narsisteille, joiden uhrien mielenterveystyö maksaa varmaan useita miljoonia vuosittain.
Narsisti ei kenties aina tapa, mutta tuhoaa sitäkin tehokkaammin.
Totaa no nyt on käsitteet väärät narsisti saattaa ajaa itsem.urhaan harvempi tappaa.
Puhut nyt psykopatiasta tai sosiopatiasta.
Tappaa voi myös ilman mielensairautta, persoonallisuushäiriötä, taikka psykoosia.
Kuten vaikkapa sotilaat tai hengenuhkaa kokeva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoottisuus ei liity narsismiin ja narsismi ei ole mielisairaus.
Narsisti voi olla psykoottinen ja harhainen kun saa mielisairaudelleen tyypillisen raivokohtauksen. Ja sellaisia kohtauksia narsisti saa säännöllisesti.
Narsismi ei kehity lapsuuden huonosta kohtelusta, vaan pohjalla on persoonallisuuden piirre joka näkyy agressiona ja tunnekylmyytenä ikätovereita kohtaan jo varhaisessa vaiheessa. Päinvastoin, narsistia on usein rakastettu liikaa / suosittu / katsottu huonoa käytöstä läpi sormien. Hän on ollut rajaton ja alistava, ei alistettu. Narsistinen temperamentti (tunnekylmyys) voi siis periytyä vanhempien geeneistä, muttei ole automaatio..
Olen päätynyt tähän teoriaan analysoituani perhepiirini narsistien taustoja. Sitä paitsi, mikäli narsismi sikiäisi vanhempien rakkaudettomuudesta ja tunnekylmästä käytöksestä, olisi jokainen (narsistin) kaltoinkohdeltu lapsi narsisti. Itse en ole, eivät myöskään sisarukseni. Päinvastoin, olemme hyvinkin empaattisia. Vain se sisarus joka nostettiin muita ylemmäs, on osoittanut selkeän narsistisia piirteitä.
Monesti samaan perheeseen mahtuu niin narsisti kuin terveitä sisaria. Oletteko huomanneet? Terveellä empatialla syntynyt, normaalisti tunteva ihminen on vaarassa traumatisoitua lapsuudessa, mikäli joutuu perheen sisäisen narsismin uhriksi. Hänestä ei tule narsistia, vaan mielenterveystoimiston / terapeutin asiakas.